ארבע יזמיות ביוטי ישראליות מספרות על המותג שהשיקו.
אשלי וקסמן בקשי
בעלת המותג AWB Makeup
בת 35, נשואה ואם לארבעה, תושבת אזור השרון. הגישה תוכניות טלוויזיה ומתחזקת ערוץ יוטיוב־ריאליטי על מאחורי הקלעים של משפחתה.
התחלתי להתאפר: "בתחילת גיל ההתבגרות, כי סבלתי מאקנה. זה לא היה בגלל שרציתי להיראות מאופרת אלא בגלל חוסר ביטחון. התחלתי מיד עם מייק־אפ, קונסילר ופודרה".
המותג שלי: "הוקם ב־2015 ומשווק היום כ־50 מוצרים".
כך התחלתי: "כסטודנטית בקנדה כבר אמרתי שאני רוצה להיות אסתי לאודר הבאה. בשנת 2012, אחרי שכבר עליתי לארץ, התחלתי להעלות סרטוני איפור לרשת. כעבור שלוש שנים כבר היו לי 50 אלף עוקבות, ולבקשתן השקתי ליין של 18 מברשות איפור. אחר כך נולדה פלטת האיפור הראשונה, שהייתה אמורה להימכר ברשת ידועה בישראל, וברגע האחרון התחרטתי וייצרתי אותה לבד. ביוני השנה השקתי שפתונים ב־12 גוונים, והם הצלחה מטורפת".
שנת הקורונה שלי: "הקורונה פגעה בי, אבל אני לא יודעת להעריך בכמה".
מוצר הדגל שלי: "פלטת האיפור הראשונה. האמנית טליה צורף איירה אותי על האריזה, וחשבו שזה נרקיסיסטי, אבל הייתה פה אמירה: זו אני, ואם אתן אוהבות אותי, תאהבו את הפלטה".
מוצר שפחות עבד: "פלטת צלליות וסמקים שהשיווק שלי אותם לא היה נכון. השתמשתי בהשקה בדוגמנית כהת עור, וכתוצאה מכך נשים חשבו שזה מיועד רק לכהות, וחבל. זו פלטה שאני בעצמי משתמשת בה".
מוצר מעולה שהוא לא שלי: "שימר לגוף של מיקי בוגנים. מוצר מדהים שאני משתמשת בו".
הנסיינים של המוצרים שלי: "גיסתי והאחיינית שלי מצד בעלי, וגם המאפר שלי".
לעולם לא אצא מהבית בלי: "קרם הגנה. לעתים קרובות אני יוצאת מהבית לא מאופרת. היום אני מבינה שעם כל האהבה שלי לאיפור, הטיפוח זה הכי חשוב".
מסביב לעולם: "אני מוכרת לחו״ל באונליין, אבל החלום שלי הוא לראות את המוצרים שלי על מדף מחוץ לישראל".
חוץ מאיפור, אני גם: "בשנה האחרונה עברתי לתזונה בריאה, הורדתי 20 קילו, ואני כרגע סטודנטית אונליין לתזונה טבעית והוליסטית. בעתיד הייתי רוצה לפתח את הכיוונים של התזונה והיופי".
אייקון הביוטי שלי: "גרייס קלי".
האני מאמין שלי: "לא ללכת אחרי טרנדים. את מחליטה מה מחמיא לך".
איך להיראות טוב ב־60 שניות? "אני מורחת סרום עם חומצה היאלורונית ומעליו קרם הגנה, מעגלת ריסים ומוסיפה מסקרה וגלוס ורדרד עדין".
תום־בר אמר
בעלת המותג "תומי קוסמטיקס"
בת 30, נשואה, תושבת גן־יבנה.
התחלתי להתאפר: "בגיל 21. עד אז השתמשתי בסומק ובעיפרון בגוון טורקיז מתחת לעיניים. מעבר לזה לא היה לי מושג".
המותג שלי: "הוקם ב־2017 וכולל כיום כ־40 מוצרים".
כך התחלתי: "לפני תשע שנים חיכיתי בשדה התעופה של הונג־קונג לטיסת קונקשן, שעמם לי וחיפשתי ביוטיוב סרטונים כדי להעביר את הזמן. קפצה לי קרלי בייבל, היוטיוברית הראשונה שצפיתי בה. הייתי המומה לגלות שיש ביוטיוב עולם שלם שאני לא מכירה. הכל השתנה. "עברתי באותה תקופה לאוסטרליה והפכתי להיות מי שנועדתי להיות. למדתי להתאפר. לקחתי כמה קורסים באיפור, ורציתי להתמקצע ולדעת הכל. הקמתי בלוג והעליתי בין היתר המלצות איפור.
"כשחזרתי לארץ התברגתי לטופ פייב של הביוטריות. זה הפך להיות בום. עשרות אלפי צפיות, קהילה מטורפת, הצעות עסקיות. חשבתי, אם אני ממליצה על מוצר והוא אוזל מהחנויות, למה שלא אפתח מותג משלי? המיתוג שלי הוא פאן וכיפי, בגוונים ורודים כמו 'ויקטוריה'ס סיקרט' ועם שמות מעצימים למוצרים, כמו 'מאני מייקר'".
מאיפה האומץ: "לא באתי מבית עם כסף, והיום דווקא זה מקור האש. אי־אפשר להפסיק. חייבים לרוץ".
שנת הקורונה שלי: "שנה מדהימה, שבה נמכרו כמעט 15 אלף מוצרים. נשים ישבו בבית, ראו את המדיה החברתית שלי והקשיבו למסר שלי: 'גם אם אנחנו בסגר, בואו נהיה יפות בשביל עצמנו'".
מוצר הדגל שלי: "המוצר הראשון שלי הוא אבקה מבריקה שמאירה את האזורים הגבוהים בפנים. כשהוא יצא הוא הפך לסולד־אאוט תוך כמה שעות. נשים מפחדות מאזורים זוהרים, אבל שימר יאיר לך את היום".
מוצר שפחות עבד: "לפני ארבע שנים הוצאתי שפתונים בגוון בורדו וחום שפחות נמכרו. אבל אז לינור סביניק מ'האח הגדול' השתמשה בשפתון בורדו שלי. בזכותה הוא חזר למלאי ונמכר בטירוף".
הנסיינים של המוצרים שלי: "בעלי, שיש לו עצמות לחיים גבוהות. אני מנסה עליו שפתונים וסמקים, למרות שהוא גבר. בנוסף אני נעזרת בשתי חברות טובות, באמא שלי ובאחיינית שלי בת העשר, שהיא העתיד ויודעת מה הטרנדים הבאים".
לעולם לא אצא מהבית בלי: "אני יוצאת הרבה פעמים לא מאופרת. לגמרי הסנדלר הולך יחף. אם אני רוצה קצת צבע, אני מניחה סומק בגון אפרסק".
מסביב לעולם: "האתר שלי הוא באנגלית ויש הזמנות מחו״ל, ובהמשך נרצה להתפתח לחנויות פיזיות".
חוץ מאיפור, אני גם: "השנה השקתי מותג תכשיטים בשם House of Amarie. בעתיד זו תהיה חברת אופנה".
האני מאמין שלי: "איפור נותן לך את הכלים להגשים את עצמך ותורם לביטחון העצמי שלך".
איך להיראות טוב ב־60 שניות? "קונסילר נקודתי מתחת לעיניים ובצדי האף והשפה, ואז מעט שפתון על השפתיים ועל הלחיים. לחייך לעצמך במראה ולומר, 'יהיה לי יום מהמם'".
בר זומר
בעלת המותג "בארביז"
בת 27, נשואה, תושבת תל־אביב.
התחלתי להתאפר: "בגיל 15-14, בעיקר סומק, ברונזר וגלוס. בגיל 18 התקדמתי לשפתון אדום".
המותג שלי: "הוקם לפני שנה, וכולל שישה מוצרים ועוד ארבעה שיושקו בקרוב".
כך התחלתי: "בעבודה שלי כדוגמנית שמתי לב שאני מכוונת את המאפרים מה אני אוהבת ומה לא. הייתי רואה מוצר שאני אוהבת, ועושה עליו עבודת מחקר. כשהתחלתי לקבל שאלות על שגרת הטיפוח שלי מהעוקבות ברשתות, הבנתי שזה תחום שאני יכולה באמת להצליח בו.
"לפני שנה הרגשתי שאני מוכנה לצאת לדרך חדשה ועצמאית ולהגשים את החלום שלי. זה צעד גדול, השקעה שיש בה סיכון, ואזרתי אומץ. בחנתי כמה מפעלים ומצאתי את זה שבו אני מייצרת, שהוא מהטובים בישראל. היה לי חשוב לייצר כחול־לבן, לקבל החלטות לבד ולהיות בבקרה מלאה על המוצרים. היום אני יותר במפעל מאשר בבית. זה עולם ומלואו ואני שותפה להכל, כולל לגרפיקה על האריזות".
שנת הקורונה שלי: "זו אחת השנים היפות והמוצלחות בחיי, למרות שקשה לי לומר את זה כי סביבי הרבה אנשים נפגעו. זו השנה שהכי הגשמתי את עצמי, ולא רק במובן הכלכלי".
מוצר הדגל שלי: "הטינט הנוזלי. טינט הוא סומק שהוא גם שפתון טבעי, בגוון ורוד סמוק וביישני. הרעיון לשווק אותו ברולר הוא שלי. רציתי ליצור טינט שונה, שנמרח טוב ויושב טוב על העור. הרולר מאפשר לו את זה. המוצר הזה הביא לי את ההצלחה, השם, האמונה. אפילו אני הופתעתי".
מוצר שפחות עבד: "אין מוצר שקיבלתי עליו ביקורת או שירד מהמדפים, חלילה".
מוצר מעולה שהוא לא שלי: "אוהבת את המסקרות 'היפנוז דרמה' של לנקום ו'טלסקופיק' של לוריאל".
הנסיינים של המוצרים שלי: "את תצחקי, בעלי. אני מנסה עליו הכל. כשהשקתי קרם משזף לפני כמה חודשים, ניסיתי אותו על עצמי".
לעולם לא אצא מהבית בלי: "תוחם לשפתיים".
מסביב לעולם: "כרגע אני לא מוכרת לחו״ל. אני רוצה לפרוץ, וזה יקרה. כשאני עושה משהו, אני עושה בכל הכוח ולא בחצי כוח. אני עובדת על מודל לחו״ל, וכשאצא עם זה, זה יהיה גדול מאוד".
חוץ מאיפור, אני גם: "השקתי החודש רינג תאורה שמונח על הסלולרי, תחת המותג שלי, מהסוג שכל בחורה שמתאפרת או עושה סלפי מחפשת".
אייקון הביוטי שלי: "אני שואבת השראה מקים קרדשיאן וקיילי ג'נר. לא סתם הן הצלחה מסחררת".
האני מאמין שלי: "מראה טבעי ורענן הוא מנצח, ולא צריך שפכטלים. איפור אמור להדגיש את היופי הטבעי שלך, לא לשנות אותך".
איך להיראות טוב ב־60 שניות? "מעט טינט ותוחם, וחוזר לך הצבע לפנים. אפשר גם לצייר קצת נמשים".
מור ממן
בעלת המותג "מור ממן קוסמטיקס"
בת 25, נשואה ואם לבן שנתיים וחצי, מתגוררת בנתניה. מלכת היופי לשנת 2014
התחלתי להתאפר: "בגיל 17. גיליתי את הטינט של חברת 'בנפיט' והתאפרתי רק איתו".
המותג שלי: "הוקם לפני קרוב לשנתיים וכולל כיום כ־25 מוצרים. נמכר באתר אונליין, באיחוד האמירויות וגם בדיוטי פרי".
כך התחלתי: "לפני ארבע שנים הייתי שותפה לצד גברים בחברת קוסמטיקה אמריקאית קטנה, והרגשתי מפוספסת. ידעתי שאני יכולה לעשות את זה לבד. התחלתי לפתח את המוצר הראשון שלי, אבל אז חטפתי רגליים קרות. בסופו של דבר פתחתי את החברה ב־30 ביולי 2019, ביום ההולדת שלי. הייתי סולד אאוט תוך לילה, לא האמנתי שזה קורה".
שנת הקורונה שלי: "טירוף, חד־משמעית. ברגע שאנשים נכנסו לבתים, כל אדם ששמע שיש משלוחים עד הבית, הזמין. מכרתי המון, לא אכנס למספרים".
מוצר הדגל שלי: "הטינט שלי. כשהשקתי אותו, אף אחד בארץ לא ידע מה זה. בעל המפעל לא הבין מה אני רוצה לייצר. המוצר הזה היה הבסט סלר שלי במשך שנה וגרם לאנשים להכיר אותי. עד אז הכירו אותי כמלכת יופי".
מוצר שפחות עבד: "מסכות הזוהר שלי לפנים מאוד מצליחות, אבל מוכרות מעט פחות משאר המוצרים".
מוצר מעולה שהוא לא שלי: "אני מאוד אוהבת את המוצרים של המאפרת חן אלקבץ".
הנסיינים של המוצרים שלי: "שלוש דוגמניות, כל אחת עם גוון עור אחר".
לעולם לא אצא מהבית בלי: "לסדר את הגבות".
מסביב לעולם: "אני משווקת לצרפת ובונה בסיס חזק באמירויות. יש לי מלא הזמנות לדובאי ולאבו־דאבי, והוצע לי להיכנס שם לאיזה פארם, אבל לא רציתי. אני רוצה לפתוח משהו משלי".
חוץ מאיפור, אני גם: "מתכננת להשיק חברת בת עם מוצרים טבעיים בריח שאני פיתחתי".
אייקון הביוטי שלי: "השחקנית הטורקייה נסליהאן אטגול".
האני מאמין שלי: "להאמין ביופי הטבעי של האישה".
איך להיראות טוב ב־60 שניות? "לחות טובה, קונסילר, לסרק את הגבות ולמרוח טינט. האיפור שלי לוקח 45 שניות. למדתי להתאפר מהר בתחרות מיס עולם".