ד"ק ליזה ברשטיין גרוסמן. עובדת מתוך תחושת שליחות

ד"ר ליזה ברשטיין-גרוסמן: ״אין אושר וסיפוק גדול יותר מהידיעה, שהסרתי חסמים ואפשרתי למטופליי לשוב ולחייך"

שוברות את תקרת הזכוכית - נשות עסקים מצליחות מספרות על הדרך להצלחה. והפעם: רופאת השיניים ד"ר ליזה ברשטיין-גרוסמן

מוגש מטעם שוש רוטנברג
פורסם:
ד"ר ליזה ברשטיין-גרוסמן, רופאת שיניים מומחית באורתודונטיה למבוגרים וילדים, בעלת תואר מומחה
"הנאה בעבודה משיגה שלמות ביצירה" - אריסטו
ספרי לנו על תחילת דרכך
״מאז שאני זוכרת את עצמי אני עוסקת בכל סוגי האמנות. בילדותי יכולתי לשבת שעות לרקום, לפסל ולצייר. בתיכון ובמהלך שירותי הצבאי למדתי פיסיקה והייתי טכנאית אלקטרוניקה, נדרשתי ליכולות טכנולוגיות וטכניות גבוהות, אולם הבנתי שמשהו היה לי חסר: הטיפול באנשים והעזרה לאחר. רפואת שיניים הינה מקצוע ייחודי, בו ארוגים זה בזה מדע, טכנולוגיה, עבודת ידיים יחד עם אמפתיה, נתינה ועזרה לאחר״.
מה גורם לך לקום בבוקר ולהתרגש כל יום מחדש?
״אין אושר וסיפוק גדול יותר מהידיעה, שהסרתי חסמים ואפשרתי למטופליי לשוב ולחייך חיוך גדול. מידי יום בקליניקה, מגיעים אליי בני נוער ומבוגרים שמתביישים לחייך, אנשים שמראה שינייהם גורם לדימוי עצמי נמוך המשפיע עליהם גם במקומות אחרים בחיים. יישור שיניים עבורי, זה הרבה מעבר לחיוך מושלם, זה משפר את מראה הפנים, משקם ומחזק את הביטחון העצמי. כשאדם מחייך, העולם מחייך אליו בחזרה״.
משהו אישי עלייך שתרצי לשתף...
״אשתף בשני דברים שהיוו עבורי מנועי צמיחה: הראשון - ילדותי כבת לעולים חדשים בארץ חדשה. זוכרת את קשיי השפה, ההורים העסוקים כדי להבטיח את עתיד ילדיהם, זוכרת עצמי מילדותי לוקחת אחריות על חיי, ומתמידה ללא פשרות מעל לכל מרחב של קושי ומגבלה, לאור המטרות שהצבתי לעצמי. האירוע השני - התרחש במהלך הריוני השני, כאשר התפתח קריש באחד מוורידי הצוואר, הייתי בסכנת חיים. וברגע אחד, שגרת חיי נקטעה. הייתי מאושפזת 3 חודשים בבית חולים. מאינטנסיביות גדולה של ניהול קריירה תוך כדי ההתמחות ביישור שיניים, עם ילד קטן בבית, מצאתי שאיני מסוגלת לקום מהמיטה. בעקבות אירוע זה למדתי לשים דברים בפרופורציות ולהגיד תודה בכל יום מחדש על הבריאות״.

שילוב של העזה ועבודה קשה

איך תגדירי את עבודתך? האם הנך רואה בה תחושת שליחות?
״אני רואה בעבודתי שליחות אישית ולצידה אחריות גדולה. מטופליי סומכים עליי ומפקידים בידיי את הטיפול בהם או בילדיהם. תחושת האחריות הגדולה מלווה כל אחד מהטיפולים. מטרת הטיפול: ראשית להבין את צרכיי המטופל, לבנות תכנית טיפול ייחודית המתאימה לו, ולבסוף להבטיח טיפול מקצועי, ללא עיגול פינות ופשרות. יישור שיניים הוא תהליך ארוך, לכן חשוב שיבוצע בהנאה ובאווירה טובה. המטופלים מרגישים את התשוקה והשמחה במהלך העבודה, וכך נוצרת חוויה טיפולית, נעימה וכיפית״.
מה לדעתך היתרונות של נשים בעמדות ניהול?
״אני לא מייחסת חשיבות לפן המגדרי. לאורך כל הקריירה שלי העובדה שאני אישה לא תרמה ולא גרעה מתפקודי. נשים וילדות צעירות צריכות לדעת כי הן יכולות להגשים את חלומן ויעודן. שילוב של העזה, עניין, התמדה ועבודה קשה, הם המפתחות להצלחה״.
מי היא האישה שמעוררת השראה עבורך?
״אימי, גליה, העובדת כאחות במחלקה להריון בסיכון. בחייה האישיים, כמו בעבודתה, אמי, כולה נתינה ואהבת האדם. אישה אמיצה שמשכילה לראות את האור, גם ברגעים הקשים בחייה. לימדה אותי שקודם כל צריך להיות אדם טוב ולעשות טוב לאחר. ערכים אלו רכשתי ממנה, באמצעות דוגמא אישית מעשית. כך אמי חיה את חייה, בנתינה ועשייה ללא תנאי, ובכך משמשת השראה לכולנו״.
איך בכל זאת משלבים בין קריירה לחיים אישיים?
״השילוב בין קריירה לחיים אישיים ומשפחתיים מאד מאתגר, בייחוד בשנים בהם הילדים קטנים. היו ימים בהם שבתי הביתה מאוחר, כשילדיי ישנו, עם צביטה בלב שלא ביליתי איתם מספיק, הרבה לילות לבנים של למידה. בתקופות כאלה ארגון הזמן מאוד חשוב. תמיד תעדפתי את הדברים הכי חשובים, וסביבם יצרתי זמן לכל השאר״.
מה היית רוצה לשנות בשנת 2021?
״הייתי רוצה לאחל לכולנו שנה בריאה יותר, נטולת קורונה. שנוריד את המסכות מפנינו, ונחייך לעולם מבפנים ומבחוץ״.
לסיום, מה לדעתך הדבר הכי חשוב בחיים?
״הדבר הכי חשוב בחיים זה בריאות, משפחה ומשמעות״.

ד"ר ליזה ברשטיין-גרוסמן
אימייל: lbershtein@gmail.com
טל׳ מרפאה ת״א: 03-6488888
טל׳ מרפאה ר״ג: 03-6126085
טל׳ מרפאה רחובות: 08-9413098
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button