יעל רייך. "אני אדם שהוא קורונה"

יעל רייך עוד מעט סוגרת 50: "אני מתה על עצמי בגיל הזה"

הדוגמנית הוותיקה מככבת בהפקה אופנה כחול לבן, ומדברת על יום ההולדת הקרב: "אני מסתכלת על התמונות ואומרת לעצמי 'הייתי כל-כך יפה ולא ידעתי!' אבל אין דבר, היום אני יותר יפה"

פורסם:
הדוגמנית יעל רייך, שצעדה על המסלולים של איב סן לורן ואוסקר דה לה רנטה, תשתתף בקרוב בשבוע האופנה שישודר ברשת 13 ( מה-29 במרץ עד ה-1 באפריל) אז מה הולם יותר מאשר להלביש אותה בבגדי מעצבים ישראלים, בהפקה שכולה כחול לבן.
7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
"לפעמים לא מתקשרים אליי כי זה כאילו קטן עליי, ואני אומרת תתקשרו"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")

רייך מתמקדת היום בקריירה היצירתית שלה כציירת וכאמנית, ובכל זאת מדי פעם היא קופצת לצילומים "בשביל הכיף" ונכנסת מיד לדמות. גם להפקה הנוכחית, על טהרת מעצבים ישראלים, היא הגיעה ברצון רב. "אני ממש שמחה שקראו לי, שהייתה לי הזכות לעשות את זה", היא אומרת. "לפעמים לא מתקשרים אליי כי זה כאילו קטן עליי, ואני אומרת תתקשרו. זה משמח אותי. לא יוצא לי מזה שום דבר תכליתי, בטח לא כסף, הפרסום לא רלוונטי לעולם שאני מתעסקת בו, אבל זה גורם לי להרגיש חלק מעולם האופנה שאני מחשיבה כמשפחה שלי. זה שמעצבים צעירים או אנשים מהתעשייה מכירים אותי ואת הרקע שלי, זה מרגש. נהניתי לראות דור חדש של מעצבים עם הרבה דיוק וחופש ושמחה. נו, זה נותן תקווה. אני אומרת לך, הקורונה עשתה רק טוב".
7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
"אנשים טועים לחשוב שאני נהנית להיות בחוץ, אבל ההפך הוא הנכון"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")
איך הקורונה עשתה לך טוב?
"אנשים טועים לחשוב שאני נהנית להיות בחוץ, אבל ההפך הוא הנכון. אני אדם שהוא קורונה. אני על הספקטרום. אני לא מבינה מה קורה בחוץ ועל מה כל הרעש. למה אנשים צריכים לצאת ולרדוף אחרי הזנב שלהם כל הזמן? הסגר הראשון היה אופורי מבחינתי. הייתי בגילוי היסטרי על הבית, כל מה שעשיתי היה לבשל ולאפות. זה היה נורא נעים. אנחנו יצורים נורא חברתיים במדינה הזו, כולם צריכים להיות מעורבים בחיים של כולם, בחשבון הבנק שלי ושל דודה שלי. לפעמים אני חושבת על השנים שלי בניו־יורק שחייתי סינגל, דאגתי רק לעצמי. הכל שם מופרד. פה בדיוק ההפך. אז הקורונה עשתה לי נחמד. פשוט אל תבואו, לא צריך. כל אחד היה בזום שלו, למדתי מי השכנים שלי, בחדשות נחשפתי לאנשים חדשים, לעשייה שלהם, למאבק שלהם".
7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
"הסגר הראשון היה אופורי מבחינתי. הייתי בגילוי היסטרי על הבית"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")
לא התחרפנת לרגע?
"ממש לא. עברתי תקופות מאד מורכבות והתמודדנו איתן. יש לנו בית מהמם ביפו שמתאים למשפחה, זה לא שנתקענו באיזו דירה קטנה בתל אביב עם ילדים קטנים ואין לאן לצאת. אנחנו חיים בתקופה טכנולוגית, יש אינסוף תוכן ללמוד ולהיחשף אליו ויש זומים. גם הילדים שלי הם ילדים של מסכים, אז היה לנו טוב".
7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
"לא עושה שום דבר בריא"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")

לפני כארבע שנים חלתה רייך בסרטן המעי הגס והחלימה ממנו. היא השתקמה והמשיכה לדגמן וליצור. גם היום, היא מסרבת לקשר בין ה"אפיזודה" לדבריה למצבה הנוכחי או לקרוא לעצמה מחלימת סרטן. "זה תמיד מלחיץ, ה'החלמתי' הזה. כי יש לי מקום בפנים שמפחד להגיד את זה בקול רם" היא מהרהרת. "מצד שני, ביני לבין עצמי, מעולם לא הרגשתי חולה. זה לא שאני חיה חיים בריאים במיוחד, גם אחרי שגילו וטיפלו. אני לא אוכלת תזונה נכונה, מעשנת, שותה. לא עושה שום דבר בריא. הרופא שלי צוחק עלי. אני אומרת לו 'פרופסור, אני לא חיה טוב, אני לא עושה מה שצריך'. הוא עונה לי 'שתדעי מה שצריך, תודיעי לי'.
"אין לי הרבה מה להגיד על המחלה, רק שאני לא מוכנה לתת לפחד לנהל אותי. לדעתי, אם הייתי יושבת כל היום ומשדרת לגוף שלי לאכול רכיכות ומרקים – ונכנסתי לסרטן כטבעונית – בטח הייתי חולה יותר. העניין הוא לטפל בעצמי, להעניק לעצמי אהבה, לחיות בשלום עם הדברים הלא טובים. כן, גם בקורונה. אז יש לי מחלקת רקע ומערכת חיסונית. אני אתן לזה לנהל אותי? הרי גם כשהייתי בריאה לגמרי לא הרגשתי חיה. לחיות זה להיות מחוברת להווה שלי, לבחירות שלי ואת זה הקורונה לא תיקח ממני. את יכולה לעבור שנים ארוכות כשאת לא באמת חולה אבל גם לא באמת חיה. הנה, יצא לי פילוסופי".

7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
"את יכולה לעבור שנים ארוכות כשאת לא באמת חולה אבל גם לא באמת חיה"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")

באוגוסט תחגגי 50. זו נקודת ציון מבחינתך?
"זה מטורף. אני לא מרגישה ככה. אם מישהי מראיינת אותי על אירועים שקרו פעם, אני פתאום קולטת שזה לפני תקופה ארוכה, מחזור חיים שלם. אבל אני מתה על עצמי בגיל הזה – יש בו פרופורציות, יכולות, יותר מודעות. הלוואי שהיה לי את זה בשנות ה־20 שלי כשהייתי דוגמנית. אני מסתכלת על התמונות שלי ואומרת לעצמי, 'הייתי כל כך יפה ולא ידעתי!'. אבל אין דבר, היום אני יותר יפה".
7 צפייה בגלריה
יעל רייך
יעל רייך
" לא מרגישה שאני עוד מעט בת 50"
(צילום: איתן טל, סטיילינג: תומר אלמוזנינו ל"סולו")

דוגמנית: יעל רייך. איפור: בן רביבו. שיער: שלום שרון. ע' סטיילינג: נועה שבי
איפה משיגים? פדני, רונן חן – רשת/אתר. ניב קרן, nivkeren.com. אלה לוי, ellalevy.com. אפרת שנהר, טל': 054–3078990. שני לקס, laxshoes.com. VAS, טשרניחובסקי 9 ת"א. ASIA, גורדון 26, ת"א. Petit Pois, שבזי 23 ת"א. תמר נתנאלי, ווטסאפ 052–5950024

לוק 1: ז'קט ג'ינס (1,990 שקל, ניב קרן), טבעת (20,390 שקל, פדני)
לוק 2: ז'קט (840 שקל) וחולצה (640 שקל, אלה לוי), מכנסיים (399 שקל, רונן חן), נעליים (720 שקל, שני לקס)
לוק 3: שמלת משי (6,490 שקל, ניב קרן)
לוק 4: בלייזר (3,500 שקל, תמר נתנאלי), שמלת משי (1,200 שקל, אפרת שנהר), מגפיים (714 שקל, שני לקס)
לוק 5: שמלה (1,490 שקל, ASIA)
לוק 6: ז'קט משי (1,820 שקל), בגד גוף ממשי (1,100 שקל) ומכנסי משי (1,220 שקל, Petit Pois), עגילים (32,300 שקל, פדני), נעליים (720 שקל, שני לקס)
לוק 7: גלבייה (2,900 שקל, תמר נתנאלי), נעליים (VAS, אוסף אישי)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button