מור לרמן. "הכי קשה היה לקרוא שאני לא ראויה להיות אמא"

מור לרמן מ"האח הגדול": "אין שום סיכוי שאשתתף בעוד תוכנית ריאליטי"

מודחת ה"אח הגדול" עדיין לא מבינה למה שונאים אותה בחוץ ("סימנו אותי"), מספרת על יחסים עם מאור מ"חתונמי" ("אני הכי מפרגנת בעולם"), ומגלה מי השדכן המפתיע שהכיר לה את בן הזוג הנוכחי

פורסם:
עם יציאתה מבית "האח הגדול", מור לרמן (33) גילתה לתדהמתה שהקהל, זה שחיבק אותה כש"בעלה", מאור פינקלשטיין, עזב אותה במפתיע בתוכנית "חתונה ממבט ראשון", כבר לא שם בשבילה. מה לא כתבו עליה? "סכסכנית מגעילה", "ילדותית ושתלטנית", או "סמרטוט רצפה, וואי תעופי כבר אמן יא קנאית בלתי נסבלת", היו רק חלק מהתגובות שרצו נגדה ברשתות החברתיות.
היא לא הבינה מאיפה זה בא לה, וגם חטפה מכה נוספת כשיצאה מהבית ונודע לה שכלבה האהוב פנג, שהיה חלק מחייה זה 12 שנה, מת על שולחן הניתוחים (מה שהוביל לביטול השתתפותה בכמה תוכניות שאליהן הוזמנה בעקבות ההדחה). "מאז שיצאתי מהבית אני רוב הזמן בוכה, פנג היה ממש כמו בן משפחה, מערכת היחסים הכי ארוכה שהייתה לי. עוד לא הלכתי לבקר אותו בקבר, אבל אני חייבת ללכת להיפרד ממנו", היא אומרת.
צפית כבר ב"האח הגדול"? ראית את עצמך?
"כרגע אני לא כל כך מסוגלת. אני מרגישה שיצאתי לעולם ששונא אותי, סימנו אותי, הפיצו עליי הכפשות, ואני לא מבינה מה הפשע הגדול שעשיתי, זכותי לא להתחבר עם בן אדם. אני אישה חזקה, לא פראיירית, אבל יש דברים שחודרים אפילו אותי, קשה לצאת ולגלות שנאה כזאת".
את יכולה לנחש מה גרם לכל זה?
"מישהו אמר לי, 'תשמעי, את מוצר מושלם, אבל את היחצנית הכי גרועה של עצמך'. הייתי בהלם. לא העליתי על דעתי שיש בעיה עם איך שאני מייצגת את עצמי. לכל מקום שהגעתי אליו בחיים הגעתי בזכות עצמי".
"אני מרגישה שיצאתי לעולם ששונא אותי, סימנו אותי, הפיצו עליי הכפשות, ואני לא מבינה מה הפשע הגדול שעשיתי, זכותי לא להתחבר עם בן אדם. אני אישה חזקה, לא פראיירית, אבל יש דברים שחודרים אפילו אותי"
אז מה קרה פה?
"כנראה שעניין המצלמה לא כל כך מחמיא לי, ברור שאני צריכה לעשות בדק בית ולבדוק מה לא עובד שם. אני בן אדם אותנטי וישר, ולפעמים הפה שלי יכול לגרום לי נזק. אין לי הרבה מה לעשות עם זה, אני לא יודעת להיות משהו אחר. ובואי, בסוף בבית הייתי אהובה, כולם כיבדו והעריכו אותי, ורק שלושה אנשים העמידו אותי להדחה. אחת מהן היא שולה זקן, שהייתה חברה שלי בבית".
אז למה היא העמידה אותך להדחה, לפני שהודחה בעצמה?
"שאלתי אותה, והיא אמרה: 'יש לך אהבה בחוץ, תלכי אליה, אני רואה שקשה לך פה'. אמרתי לה שנפגעתי והיא התנצלה".
איזו תגובה הכי פגעה בך?
"אמרו עליי הרבה דברים קשים, קראו לי 'שטן', 'מפלצת', 'שתישארי רווקה כל החיים', אבל הכי קשה היה לקרוא שאני לא ראויה להיות אמא, ועוד מאישה. כששאלתי למה כולם נגדי, אמרו לי, 'כי ריכלת יותר מדי'. נו, באמת. מה יש עוד לעשות ב'האח הגדול' חוץ מלרכל? זו מהות התוכנית, כולם דיברו על כולם, פשוט היה נוח להיתפס עליי כי אני משדרת חוזק".
"כששאלתי למה כולם נגדי, אמרו לי, 'כי ריכלת יותר מדי'. נו, באמת. מה יש עוד לעשות ב'האח הגדול' חוץ מלרכל? זו מהות התוכנית, כולם דיברו על כולם"
הופתעת מההדחה?
"לא ממש. עוד לפני זה נכנסתי לחדר האח הגדול ואמרתי לו שקשה לי, שזה לא מה שחשבתי".
את כבר יודעת למה הודחת?
"בגלל ההתנצחות וחילוקי הדעות מול גל (גברעם), והבנתי את זה מהתגובות של החבר'ה בבית, ניחשתי שזה כנראה גם הלך הרוח בחוץ. במסגרת משימת בית הספר לשוטרים ביקשו ממני לעשות תחקיר עומק לאחד הדיירים ובחרתי בגל. אני דווקא יצאתי בתחושה שנתתי לה פלטפורמה להביע את עצמה, בכלל לא באתי בקטע של להתקיל, אבל כשיצאתי מהמשימה הבנתי שזה עבר לא כמו שהתכוונתי".

איך זה קרה לעורכת דין מיומנת כמוך?
"כי חתכו את כל ההתחלה והסוף, שבהם הרמתי לה. בתחילת המשימה אמרתי לה שאני שמחה שיש בינינו שיח כי לא דיברנו הרבה בבית, וזו הבמה שלה להגיד את האמת שלה. בסוף שאלתי אותה מה היא רוצה לשאול אותי, והיא שאלה אם אני אוהבת אותה, ואז בכינו והתחבקנו, ואת כל זה בכלל לא הראו. בנו את כל הנרטיב של התוכנית סביב הנמסיס ביני לבין גל".
מה היה לך כל כך קשה איתה?
"זה לא אישי, לא ידעתי מי היא לפני שנכנסתי לבית, ואין לי שום דבר נגדה גם היום. ההשקפות שלנו מנוגדות, היא משמיעה את הקול של הדור הצעיר שמעריץ אותה, אבל אני כאישה קצת יותר מבוגרת, דור מעליה, אני יותר אולד סקול, אני יותר בעד האינטימיות של פעם, הרומנטיקה של פעם, הכבוד של פעם. בשבילי גל עדיין ילדה, והיה לי קשה עם המוחצנות והפתיחות המינית שלה אין מיי פייס".

אני חולת שליטה

מור נולדה וגדלה בטבעון, ליוסי, מורה דרך ומדריך טיולי ג'יפים, וברוריה, קוסמטיקאית, שעברו בהמשך לרמת־ישי הסמוכה. יש לה אחות תאומה, רעות, מרפאה בעיסוק שחזרה בתשובה, ושני אחים קטנים: זיו (27), מהנדס חשמל, ורון (19), חייל ואמן.
היא סיימה את התיכון עם ממוצע בגרויות גבוה במיוחד, ועל כך זכתה בתואר מצטיינת שרת החינוך. בצבא קיבלה תעודת הצטיינות כששירתה כמדריכת אימון גופני בחיל האוויר, ואז סיימה - בהצטיינות כמובן - תואר ראשון ושני במשפטים באוניברסיטה העברית. בהמשך עבדה כשכירה בכמה משרדי עורכי דין בתחום המסחרי, בטרם עברה למשרד המשפטים, ושם עבדה ממש עד כניסתה לבית.
את רוב הפריטים שהיא לובשת עיצבה ותפרה בעצמה. באוגוסט האחרון, ממש בעיצומו של משבר הקורונה החליטה להפוך את התחביב למקצוע והשיקה את מותג האופנה Amorabymor, כולל אתר וקולקציה ראשונה שבה חולצות, חצאיות, מכנסיים ושמלות, כולם בסגנון אוברסייז, כמו שהיא אוהבת.
"לא חשבתי שאפסיק לחלוטין להיות עורכת דין, חשבתי שאוכל לנהל את שני הדברים במקביל, אבל כרגע אני מתרכזת רק בניהול המותג, כי אני חייבת עכשיו לתת את כל כולי בעסק", היא אומרת. "הרבה שנים אני מפלרטטת עם אופנה, מגיל צעיר לקחתי קורסים בתפירה ועיצוב, אבל אף פעם לא התייחסתי לזה כיותר מתחביב. הרעיון לפתוח מותג התבשל לאט, ופתאום יום אחד קמתי בבוקר ואמרתי לעצמי, 'היום אני עושה את זה'. מה שנתן לי את הרוח הגבית היה הביקוש: על כל בגד שלבשתי בטלוויזיה קיבלתי עשרות הודעות, כבר שנים עוצרים אותי ברחוב ושואלים מאיפה הבגד שאני לובשת. כשיצאתי מבית 'האח הגדול' אחי אמר לי שהטעות הכי גדולה שלי הייתה שלא ייצרנו את החליפה שנכנסתי איתה לבית, כי הייתה היסטריה סביבה, מאות אנשים נכנסו לאתר וביקשו לקנות אותה".
5 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
"לפעמים הפה שלי יכול לגרום לי נזק"
(צילום: ריאן פרויס)

ההצעה להיכנס לבית "האח הגדול" (רשת 13, ימי ראשון, רביעי, חמישי ושבת) תפסה אותה ברגע של חשבון נפש אחרי "חתונה ממבט ראשון", שבה, כידוע, לא ממש הצליחה למצוא בן זוג. "אחרי שיצאתי מהתוכנית היה איזשהו וייב ברחוב שאם אני עדיין רווקה בגילי, כנראה משהו פגום בי, ורציתי להעביר את המסר שיש מלא בחורות כמוני שלא מוצאות, וזה לא הופך אותן לטובות פחות", היא אומרת.
את מצטערת שנכנסת לבית?
"אני חושבת שעשיתי נזק גדול לשם הטוב שלי, ובסוף מי אתה אם לא השם הטוב שלך? הייתי נאמנה לעקרונות שלי, אבל אולי הייתי צריכה להיות פחות שיפוטית. בדיעבד אני יודעת שנכנסתי לפינה, הייתה איזו סצנה שקברה אותי, ומאותו הרגע לא משנה מה עשיתי, כבר לא יכולתי לתקן, פשוט סימנו אותי. כשבאתי לעזור אמרו שאני מסכסכת, כשבאתי להגן אמרו שאני מתערבת. תראי, באחד על אחד הרגשתי די אהובה, הייתי אוזן קשבת להרבה אנשים, הפכתי להיות משענת עבורם, ולי לא היה על מי להישען. זה הוביל אותי למקום שבו נבלעתי".
לא מתאים לך להיבלע.
"איבדתי את עצמי שם. באתי תפוסה לבית הזה, תפוסה מנטלית ותפוסה רגשית. הגעתי לבית מלא צעירים שבאו עם כל ההורמונים, והרגשתי שחוץ מלתת משענת וכתף, אין לי כל כך איך להיות חלק מזה".
"היה וייב ברחוב שאם אני עדיין רווקה בגילי כנראה משהו פגום בי, ורציתי להעביר את המסר שיש מלא בחורות כמוני שלא מוצאות, וזה לא הופך אותן לטובות פחות"

למי הכי תתגעגעי?
קארין עליה. היא הייתה החברה הכי טובה שלי בבית, כמו אחותי הקטנה. בהתחלה היא הייתה מסוחררת מכל החיזורים סביבה, הבנים ממש רבו עליה, והיה לה קצת קשה. כשהודחתי לא חשבתי על עצמי, חשבתי עליה. אמרתי לכולם, 'תשמרו על קארין', כי הרגשתי שהיא נשארת שם לבד".
מה היה לך הכי קשה בבית?
"קודם כל הגעגוע לאביתר שלי (בן זוגה, ד"ח), למשפחה שלי, לחברים שלי, לפרטיות שלי. את ישנה במיטה עם עוד מישהו, במקלחת יש לך דקה וחצי וכבר מישהו דופק לך בדלת, הבית מלא פעילות ורעש, בלי שנייה אחת של שקט. אני חולת שליטה, קשה לי שמישהו אחר, שקוראים לו 'האח הגדול', שולט בלו"ז שלי".
מי את רוצה שינצח?
"ליאור כלפון. הכי מגיע לו. הוא דוגמה ומופת לנוער, אדם שהגשים את עצמו בכל צורה אפשרית. הבן אדם הרים הופעות בברודוויי, יזם בנשמתו, בחור שיודע להגשים חלומות, איש משפחה למופת. הסתכלתי עליו בבית ואמרתי בלב: 'איזה כיף שיש אנשים כאלה בעולם'. בטוח נישאר חברים".

5 צפייה בגלריה
לאשה
לאשה
"הייתי נאמנה לעקרונות שלי, אבל אולי הייתי צריכה להיות פחות שיפוטית"
(צילום: ריאן פרויס)

קיוויתי למצוא אהבה בתוכנית

ל"חתונה ממבט ראשון" (קשת12) הגיעה אחרי שבת דודה שלה רשמה אותה. בהתחלה התלבטה אם להגיע למיונים, אבל בסופו של דבר הרצון למצוא זוגיות גבר על הספקות, והיא מצאה את עצמה מתחת לחופה עם אדם שהיא לא מכירה. החתונה אמנם הייתה לפרטי פרטים על פי בחירתה, כולל שיר החופה ("נשבע" של חיים משה) ולבוש האורחים (כולם לבשו לבן, לבקשתה), אבל את החתן, כידוע, לא היא בחרה, עניין בלתי נסבל מבחינתה.
"מאור בן אדם מקסים, אבל אנחנו כל כך שונים, מההתחלה ראיתי שזה לא יעבוד", היא אומרת. "בשום שלב לאורך התוכנית לא חשבתי שיש פה אופציה זוגית, וגם חשפתי את זה מולו, וזה מה שסגר אותו וגרם לו להיות יותר מופנם כלפיי. הוא נפגע ואני מבינה אותו, כי הוא בא לתוכנית היכרויות, והאישה אומרת לו על הדקה הראשונה ששום דבר זוגי לא יצא מזה. זה מכבה, זה מוריד, זה פוגע".
טעית כשאמרת לו את זה?
"ברור, זה הכתיב את כל מהלך העניינים בהמשך בלי שאף אחד מאיתנו נתן צ'אנס לקשר. לפעמים הרצון שלי להיות שקופה ואותנטית כדי לא להשלות פוגע בי".
"בגיל 28 מצאתי את עצמי במשבר. יצאתי לדייטים, היו לי פה ושם מערכות יחסים קצרות, אבל עד 'חתונמי' לא הייתה לי מערכת יחסים רצינית במשך ארבע שנים, כבר הייתי על סף ייאוש"
נפגעת כשהוא ביקש לעזוב את התוכנית?
"נפגעתי מזה שהוא לא שיתף אותי, כי אני שיתפתי אותו בכל. הוא הפתיע אותי מול המצלמות, ולמרות שלשנינו היה ברור שלא נהיה זוג, יש דרך לעשות את זה. דיברנו על זה מאז, ועכשיו הוא חידש אהבה ישנה ומאורס לאקסית שלו. הם חברים טובים שלי, ואני הכי מפרגנת להם בעולם. בסוף יצאו לי מ'חתונמי' המון דברים טובים, קיבלתי תוכנית ברדיו ירושלים ויצאתי משם עם חברות מדהימות, הגר משה ורוני לוי. מעל שנה וחצי אנחנו מחזקות קשר יומיומי. אני יודעת שהגר התראיינה כשהייתי בבית ואמרה שבא לה לקפוץ למסך ולתת לי חיבוק".
למה בכלל הלכת ל"חתונה ממבט ראשון"?
"באתי בפירוש בשביל למצוא בעל. חזרתי לשוק הרווקות בגיל מאוחר יחסית, אחרי זוגיות של שלוש שנים עם גבר שהכרתי באוניברסיטה. חשבתי שזו הייתה מערכת יחסים שתוביל לחתונה, אבל זה לא קרה. בגיל 28 מצאתי את עצמי באיזשהו משבר ושאלתי את עצמי לאן ממשיכים מכאן. יצאתי לדייטים, היו לי פה ושם מערכות יחסים קצרות, אבל עד 'חתונמי' לא הייתה לי מערכת יחסים רצינית במשך ארבע שנים, כבר הייתי על סף ייאוש".
"יש כאלה שיש להם בעיה להתמודד עם בחורה כמוני. הערה שחזרה על עצמה היא 'רואים אותך גם ככה, לפעמים יפה לך גם השקט'. במילים אחרות: תהיי פחות את"
איך זה שלא מצאת?
"אני יודעת שאני מאיימת על גברים. כל הזמן חברים שלי אומרים שלראות בחורה כמוני, שיודעת מה היא רוצה מעצמה, זה מאיים. תמיד אמרתי שהיתרון שלי הוא גם המכשול שלי. יש לי פה גדול, אז מצד אחד זה יכול להותיר רושם ומצד שני זה גם יכול לעורר אנטגוניזם. מי רוצה בחורה שיש לה דעה על כל דבר? יש כאלה שיש להם בעיה להתמודד עם בחורה כמוני. הערה שחזרה על עצמה היא 'רואים אותך גם ככה, לפעמים יפה לך גם השקט'. במילים אחרות: תהיי פחות את".

5 צפייה בגלריה
מור לרמן בחתונה ממבט ראשון
מור לרמן בחתונה ממבט ראשון
"נפגעתי ממנו, אבל היום אני מפרגנת לו". עם מאור פינקלשטיין ב"חתונה ממבט ראשון"
(לירון סער באדיבות קשת)

לא יודעת למה מגיע לי גבר כמוהו

כבר חצי שנה היא בתוך סיפור אהבה לוהט עם אביתר אזולאי (33), איש עסקים בתחום מיזוג האוויר, במקור מטבריה, ומי שהכיר ביניהם הוא חבר משותף של שניהם, זיו שילון, פצוע צה"ל, יזם, מרצה ופעיל חברתי.
"אביתר הוא אחד החברים הקרובים של זיו. יום אחד ישבתי עם זיו ועם חברה נוספת, והוא אמר: 'את יודעת מה? יש לי מישהו להכיר לך'. באותה תקופה כולם רצו להכיר לי, וכבר הייתי עייפה מזה, אז כשאביתר צלצל, אמרתי לו שאני לא עושה דייטים, אבל לא אכפת לי להשתתף במפגש חברתי ונראה איך יזרום. נפגשנו ב'קיוטו' בהרצליה, זרם מעולה, ויום למחרת כבר נפגשנו לבד".
מה מצא חן בעינייך בו?
"הוא שלו מאוד, איש שיח מטורף, אינטליגנט, הוא יודע לקרוא אותי ולהכיל אותי, ואם יש משהו שביקשתי מאלוהים לאורך השנים זה שיביא לי מישהו שידע להכיל אותי ולא יגיד לי שאני צריכה להשתנות".

5 צפייה בגלריה
זיו שילון
זיו שילון
זיו שילון. "הוא אמר: 'יש לי מישהו להכיר לך'"
(צילום: עוז מועלם)

למה, כל הגברים שהיו לך ניסו לשנות אותך?
"לא רק לשנות, גם להקטין אותי. כל השנים רציתי שתהיה לי אהבה בלי תנאים, בלי להשתנות".
ובדיוק כשהכרת אותו היית צריכה להיכנס לבית "האח הגדול". שקלת לבטל?
"בטח, התלבטתי עד הרגע האחרון, אבל הוא עודד אותי ואמר, 'לכי, אין בעיה, אני פה'".

"אביתר יודע לקרוא אותי ולהכיל אותי, ואם יש משהו שביקשתי מאלוהים לאורך השנים זה שיביא לי מישהו שידע להכיל אותי ולא יגיד לי שאני צריכה להשתנות"
איך הוא מרגיש עם ההתקפות עלייך ברשתות החברתיות?
"גם הוא חטף. כתבו לו, 'היא שטן, תברח, איך תביא איתה ילדים לעולם?', אבל הוא מתמודד עם זה באומץ, הוא מקור החוזק והנחמה שלי. לבכות כל היום ולדעת שיש שם מישהו ששומע, זה עולם ומלואו בשבילי. אני לא יודעת מה עשיתי שמגיע לי גבר כמוהו. עד שהוא הגיע לא הייתה לי אהבה אמיתית חמש שנים. כשהכרתי אותו כבר הייתי עמוק בתוך המחשבות להביא ילד לבד".
את לא צעירה מדי בשביל זה?
"אני רק בת 33, אבל ההורים שלי לא הולכים ונהיים יותר צעירים, לכל החברות שלי כבר יש משפחה, ורציתי להיות אמא צעירה. אמרתי לעצמי שאם האהבה לא תגיע, אני לא אעצור את החיים שלי רק כי אין גבר לצדי. עברתי המון מערכות יחסים, והכל היה שווה כדי להגיע אל הנחלה והאהבה הזאת".
אביתר הוא הנחלה מבחינתך?
"אני סמוכה ובטוחה שכן".
יצליחו לפתות אותך לעוד ריאליטי אחרי מה שעברת?
"אין שום סיכוי, למרות שזה מפתה להצטלם בבגד ים ב'הישרדות' (צוחקת). אני לא רואה את עצמי עושה עוד ריאליטי, אני לא חושבת שזה פורמט שנכון לי. כלפי חוץ אני אולי נראית חזקה, אבל בפנים אני שברירית ורגישה. אני יודעת שמה שאני עוברת עכשיו יעבור, אני רק רוצה לחזור לחיים שלי ולמור שהייתי לפני. אני בן אדם אופטימי, אני יכולה לקום בבוקר הכי בבאסה, להסתכל במראה ולהגיד לעצמי: 'וואלה, השמש זורחת, החיים ממשיכים".
מה המסר שלך לקוראות הכתבה?
"הייתי מבקשת מכולם לקחת אחריות על המילים שלהם, לנשום רגע לפני שהם יוצאים ככה על אנשים ברשת, כי מילים חודרות. אני אישה חזקה בת 33 ונשברתי מכל ההתקפות עליי, חוויתי על בשרי את הפתגם 'חיים ומוות ביד הלשון'. החלטתי לרתום את כל הפרסום שלי בשביל לצאת למאבק נגד בריונות ברשת עבור כל הילדים והילדות שעוברים את הגיהינום הזה ואין להם כלים להגן על עצמם, כי ההשלכות עלולות להיות גורליות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button