"התמכרתי לספורט"

אגם בוחבוט על סערת הנשיקה: "פעם ראשונה בחיים שלי שלא רציתי לצאת מהמיטה"

הזמרת בת ה-17 מספרת איך התמודדה עם הבלגן סביב הנשיקה בהצגה עם שחקן בן 30 ("קרסתי"), עונה לביקורת על ליהוקה לסדרה עם עוז זהבי ("החלטתי לא לשתוק"), ומגיבה לתביעה על השיר החדש שלה: "מדובר ברפרור מוסיקלי ולא יותר"

פורסם:
אגם בוחבוט מצטלמת לשער "לאשה"
( (כתבת וידאו: דניאל פסו, עריכת וידאו: רותם שבתאי))
מי ששמע את השיר החדש של אגם בוחבוט, "יהלום", שיצא לפני כמה שבועות, בוודאי הרים גבה מהמיתוג החדש שלה: לא עוד זמרת נשמה מזרחית אלא זמרת פופ (שלא במקרה מזכירה את אריאנה גרנדה); לא עוד "אגם בוחבוט" אלא AGAM; לא עוד ילדה שהתגלתה בתחרות השירה לילדים "בית ספר למוסיקה" אלא אישה צעירה וחזקה עם 300 אלף עוקבים באינסטגרם, שיודעת מה היא שווה.
השיר, שכבש את הרדיו וזכה תוך שבועיים למיליון וחצי צפיות ביוטיוב, עומד בימים אלה במרכזה של תביעה שהוגשה השבוע לבית משפט השלום בבת ים, מכיוון לגמרי לא צפוי: התמלילן יוסי גיספן. הסיבה: סימפול של כמה שניות מתוך השיר "מלכת היופי שלי", אחד הלהיטים הגדולים של אייל גולן מלפני 16 שנה, שנכתב על ידי גיספן על מי שהייתה אז מלכת היופי הפרטית של גולן, אילנית לוי. לטענתו של גיספן, הוא הופתע לגלות שלמרות שסירב לבקשה שלוש פעמים, נעשה שימוש בקטע.
גיספן, אחד הבולטים שביוצרי הפופ הים תיכוני, תובע מבוחבוט 100 אלף שקלים על הפרת זכויות יוצרים. בכתב התביעה נטען כי "לתדהמתו של המבקש, הוא הופתע לגלות כי חרף התנגדותו וסירובו העקבי להרשות את הכללת יצירתו ושילובה – התעלמו ממנו כל המעורבים, והיצירה המפרה פורסמה כשהיא משלבת וכוללת כחלק בלתי נפרד ממנה את היצירה המקורית".
"אני מופתעת מהתביעה, לא ציפיתי לזה. מדובר ברפרור מוסיקלי ולא יותר מכך, שעליו קיבלתי את אישורו וברכתו של מלחין השיר עדי ליאון והוא אף מופיע בקרדיטים של השיר".
"אני מופתעת מהתביעה, לא ציפיתי לזה", מגיבה בוחבוט לראשונה. "מדובר ברפרור מוסיקלי ולא יותר מכך, שעליו קיבלתי את אישורו וברכתו של מלחין השיר עדי ליאון והוא אף מופיע בקרדיטים של השיר".
מטעם משרד יחסי הציבור המלווה את השיר נמסר: "השיר 'יהלום' זוכה להצלחה יוצאת דופן, ולכן זוכה לעניין רב סביבו. עידו נצר, ים רפאלי ועמית מרדכי, יוצרי השיר, שבו מופיע רפרור מוסיקלי ל'מלכת היופי שלי', פנו לעדי ליאון אשר נתן את אישורו להשתמש בקטע מהלחן. ליאון אף מופיע בקרדיטים של השיר. לכשתתקבל פנייתו של מר גיספן, היא תיבדק ותטופל בצינורות במקובלים ועל פי כל חוק".

לא מן הנמנע שהתביעה תעשה רק טוב לקידומו של השיר, ולקידומה של בוחבוט כזמרת שמייצגת אג'נדה חברתית פמיניסטית.
"איך שקיבלתי את הסקיצה הראשונה ידעתי שאני רוצה לעשות את זה", היא אומרת. "עצרתי באמצע השיר, לא הייתי צריכה לשמוע עד הסוף, אמרתי 'עכשיו אני הולכת להקליט, השיר הזה שלי ויהי מה".
"לא תכננו מהפכות, אבל אני יודעת שאני מתחילה פה דרך חדשה. השיר הזה הוא רק ההתחלה, הוא בא ואומר, 'אוקיי, אני כבר לא אגם בת השמונה מ'בית ספר למוסיקה', או אגם בת ה־12 של 'כמו בריו'. אני בחורה צעירה, כמעט אישה, ששלמה במאה אחוז עם המסר שהשיר מביא איתו"
התחברת בקלות גם למילים?
"כן, אני מייצגת את המין הנשי, בטח של בנות דורי שמהפכת Me Too לא פסחה עליהן. זו פעם ראשונה שאני שרה שיר עם אמירה חברתית, ואני מתחברת אליה במאה אחוז. אני מקווה שהשיר הזה יגרום לכל הילדות והנערות שמקשיבות לי להגיד לעצמן שהן טובות, חזקות ועצמאיות, ולא צריכות אף גבר בשביל להרגיש שוות".
תכננת מראש שהשיר הזה יוביל את המהפכה התדמיתית שלך?
"לא תכננו מהפכות, אבל אני יודעת שאני מתחילה פה דרך חדשה. השיר הזה הוא רק ההתחלה, הוא בא ואומר, 'אוקיי, אני כבר לא אגם בת השמונה מ'בית ספר למוסיקה', או אגם בת ה־12 של 'כמו בריו'. אני בחורה צעירה, כמעט אישה, ששלמה במאה אחוז עם המסר שהשיר מביא איתו".

יותר בוגרת, יותר לוחמנית

למרות שהיא רק בת 17, שינוי הקו המוזיקלי הוא לא המהפך הראשון שלה. קדם לו מהפך חיצוני רציני, שכלל הרזיה, החלקות שיער שעשתה בגיל 12 ומאז הפסיקה ("זה הרס לי את השיער") וטיפולי שיניים. "זה הדבר הכי טוב שעשיתי בחיים", היא אומרת. "היה לי חוסר ביטחון בגלל השיניים העקומות שהיו לי, לא הסכמתי לחייך מרוב שזה הפריע לי. לא יכולתי לעשות גשר, כי זה לוקח שנים וזה גם משנה קצת את ההגייה והדיקציה, ובתור זמרת לא יכולתי לקחת סיכון שזה יפגע לי בשירה. מאז שעשיתי ציפויים אני לא מפסיקה לחייך".
"היה לי חוסר ביטחון בגלל השיניים העקומות שהיו לי. לא יכולתי לעשות גשר, כי זה לוקח שנים וזה גם משנה קצת את ההגייה והדיקציה. מאז שעשיתי ציפויים אני לא מפסיקה לחייך"
ביקשו ממך לרדת במשקל?
"אף אחד מהאנשים שניהלו אותי לא אמר לי שאני צריכה לרדת במשקל, ואני חושבת שאם מישהו היה אומר לי דבר כזה הוא לא היה עובד איתי. אני בחרתי לקחת את עצמי בידיים".
מה זה אומר לקחת את עצמך בידיים?
"התחלתי הליכות עם אמא שלי, היא לקחה אותי לתזונאית, והתחלתי לשמור על אורח חיים בריא. אני לא מרגישה שוויתרתי על משהו, אני יכולה לאכול מה שבא לי, אבל אני נזהרת כי אני עובדת קשה אז חבל פתאום לתקוע פחזנית. אני כל היום באינסטגרם של לירן כוהנר, היא נותנת מתכונים שאין דברים כאלה. למזלי אני אוהבת פירות וירקות, אוכלת לחם כוסמין, שהוא יותר טעים לי מלחם לבן, אני מכינה לי כל יום אסאי, ואני אוהבת את זה ברמות. תכלס אני לא מרגישה רזונת במיוחד, אני גבוהה, 1.77 מטר, זה מטשטש. גם הספורט עוזר, והאמת שהתמכרתי".
3 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
"התמכרתי לספורט"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: איתי בצלאל)

כתבו שהייתי גרועה

לאחרונה לוהקה אגם לככב לצד עוז זהבי בסדרה חדשה של HOT בשם "העיר הטובה", שמגוללת את סיפורו של מורה הומוסקסואל בכיתת אתגר בתיכון בדרום הארץ. אגם תגלם את לינוי, תלמידה שמתמודדת עם טרגדיה משפחתית וביחד עם חבריה לכיתה היא מריצה את המורה לראשות העיר.
ליהוקה לסדרה שעוד לא צולמה עורר סערה ברשת כשהנושא עלה בעמוד האינסטגרם של גיא פינס. התברר שהעוקבים של התוכנית לא ממש אהבו את הליהוק שלה לתפקיד הראשי "על חשבון אלפי שחקנים אולי פחות מוכרים, שלא גומרים את החודש ונאלצים להתפרנס מניקיון בתים או כל חלטורה אחרת".
"עד גיל 15 התרוצצתי בין אודישנים וקיבלתי רק לא ולא, אפילו שאני 'אגם בוחבוט'. אמרתי לעצמי, 'אוקיי, זה לא הולך, אם את רוצה את זה מאוד, אז תשקיעי', הלכתי ללמוד, וככה נפתחה לי הדלת"

את מבינה את הביקורת?
"קיבלתי את התפקיד הזה בזכות ולא בחסד, ולכן החלטתי לא לשתוק הפעם, כי זה בוער בי. אני עובדת קשה על שיעורי המשחק שלי, זה לא גימיק. היום אני מרשה לעצמי לומר שאני מקבלת תפקידים לא רק כי אני זמרת מפורסמת, אלא גם כי אני שחקנית. מגיל 11 הלכתי לאודישנים ולא התקבלתי כי לא הייתי טובה. עד גיל 15 התרוצצתי בין אודישנים וקיבלתי רק לא ולא, אפילו שאני 'אגם בוחבוט'. אמרתי לעצמי, 'אוקיי, זה לא הולך, אם את רוצה את זה מאוד, אז תשקיעי', הלכתי ללמוד, וככה נפתחה לי הדלת, התחילו לקחת אותי יותר ברצינות, והגעתי גם ל'הבימה' עם תפקיד ראשי ב'מאמא מיה!'".

3 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
"קיבלתי את התפקיד הזה בזכות ולא בחסד"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: איתי בצלאל)

כשהיא מזכירה את המחזמר "מאמא מיה!", המבוסס על שירי להקת אבבא, פניה מרצינות ודמעות מבצבצות בעיניה. הסיבה: היא נאלצה לקחת צעד אחורה ולהפחית את מינון ההופעות שלה בתפקיד הראשי, שאותו חלקה עם רוני דלומי, אחרי שתי הצגות בלבד, וזאת - לא פחות ולא יותר - לבקשת הקהל. הצופים, שלא אהבו לראות את בת ה־16 מתנשקת על הבמה עם השחקן מתן שביט בן ה־30, שגילם את סקאיי, הביעו הסתייגויות חד־משמעיות בעמודי התיאטרון ברשתות החברתיות, ולמנהלי התיאטרון לא נותרה ברירה אלא לשלוח את הילדה הביתה, שתגדל קצת.
"אחרי ההצגה הראשונה של 'מאמא מיה!', 'הבימה' פרסמו כמה שניות מההצגה, והתגובות היו מזעזעות. נשבעת לך שבא לי לבכות עכשיו רק מלהיזכר בזה"
איך הייתה לך ההצגה הראשונה?
"בחיים לא התרגשתי כמו שהתרגשתי באותו יום. רציתי להוכיח לכולם שאני טובה, שזה באמת מוצדק שאני שם. כשעליתי לבמה כל ההתרגשות נעלמה, אני בחיים לא מפרגנת לעצמי, אבל אמרתי לעצמי, 'שיואו, היית טובה'. אחרי ההצגה הראשונה 'הבימה' העלו לדיגיטל שלהם קליפ שלי מאחורי הקלעים וכמה שניות מההצגה, והתגובות היו מזעזעות. נשבעת לך שבא לי לבכות עכשיו רק מלהיזכר בזה".
איך ממשיכים מכאן?
"למחרת עליתי להצגה השנייה שלי - אמרתי לעצמי, 'אם עד עכשיו נתת את ה־300 אחוז, היום את נותנת אלף אחוז'. עשיתי את זה מעולה, אבל הקהל ממש זעם, אנשים התקשרו ל'הבימה' ואמרו שזה לא מכובד ולא נעים להם לראות ילדה בת 16 מתנשקת על הבמה. בתגובה קיצצו לי חצי מההצגות, וגם בהצגות שהשתתפתי הורידו את הסצנה של הנשיקה. הייתי אמורה לעשות 12 הצגות בחודש והורידו לי לארבע. כמובן שאין לי מילה רעה להגיד על התיאטרון, הם לא אשמים, הם היו חייבים להגיב".
לקחת את זה קשה?
"קרסתי. בפעם הראשונה בחיים שלי שלא רציתי לצאת מהמיטה. אני כבר אחרי זה, אבל כשאני נזכרת בזה אני מתחילה לבכות".
מהבימה לא נמסרה תגובה.

3 צפייה בגלריה
אגם בוחבוט
אגם בוחבוט
(צילום: שי פרנקו, סגנון: איתי בצלאל)

  • הראיון המלא עם אגם בוחבוט מתפרסם בגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button