מירי עלמיהו. "אנחנו הנשים מסוגלות לעשות הרבה יותר דברים מגברים"

מירי עלמיהו: "אני רוצה להעביר מסר: נשים מסוגלות להכל, גם כשהן אמהות חד־הוריות כמוני"

סייעת בגן ילדים של עיריית חדרה, בת 38, רווקה ואם לארבעה, מתגוררת בחדרה. פרויקט מיוחד ליום האישה הבינלאומי

מוגש בשיתוף שחר און, עמותה לקידום מקצועי חברתי ומעו"ף לעמית
פורסם:
האישה שפתחה לי דלת: מאירה ויקרוביצקי
"מאירה היא רכזת הגיל הרך והצהרונים בעיריית חדרה. פגשתי אותה כשהגעתי לאגף החינוך כדי לרשום את הבת שלי לגן עירייה. היא שאלה אותי מה אני עושה בתקופה זו ואמרתי לה שאני נמצאת בבית בלי עבודה. היא הזמינה אותי למשרד שלה והציעה לי לעבוד בצהרונים במשך כמה שעות ביום. כבר באותו יום מילאתי את הטפסים, ויום למחרת התחלתי לעבוד.
"זה לא היה פשוט עבורי, כי הייתי צריכה להגיע כל יום לגן אחר, חלקם היו מרוחקים, אבל מאירה תמיד נתנה לי מוטיבציה להמשיך לעבוד. הגישה שלה תמיד הייתה חיובית, עם המון אנרגיות טובות. למדתי ממנה שיש נשים שהן בעלות יכולת עצומה, שמצליחות לשנות כל כך הרבה דברים בשניות. אני חייבת תודה גם למנהלת שלי, שירה פנחסוב, שהיא כמו חברה.
"אני רוצה להעביר מסר: נשים מסוגלות להכל, גם כשהן אמהות חד־הוריות כמוני. אני אומרת לכולן: 'אל תתביישו לבקש עזרה ואל תהססו לבקש קידום'".
האישה שפתחתי לה דלת: ר'
"זה היה לפני שנתיים. הלכתי עם הילדים לגן השעשועים ופגשתי אמא שנראתה לי מוטרדת כל הזמן, והיא כל כך הזכירה לי את עצמי בתקופות שבהן הייתי במצוקה. ניגשתי אליה ושאלתי אותה מה עובר עליה. התברר שהיא באה מהדרום עם שני בניה לשהות במקלט לנשים מוכות בחדרה, מכיוון שהייתה בסכסוך עם בעלה.
"החלטתי לעזור לה. דיברתי איתה לעתים תכופות, נתתי לה עצות והדרכתי אותה. הפניתי אותה לרשויות, שיעזרו לה לצאת ממצבה, הצעתי לה לפנות לרווחה כדי שתקבל את כל האמצעים שהיא צריכה, והפניתי אותה לדיור ציבורי כדי שתקבל השתתפות בשכר הדירה. כדי שמצבה הכלכלי יתייצב המלצתי לה לעבוד וללמוד, והיום היא באמת עובדת ולומדת ומגדלת את הילדים שלה בכבוד.
"מבחינתי זאת הייתה סגירת מעגל. כל כך רציתי שיהיה לה טוב משום שראיתי את עצמי במצב שבו היא הייתה, כמי שגידלה את ילדיה לבד".
טיפ מעצים: 1. "לא לחשוש, להעז ולהתקדם ובמיוחד לא לפחד מכישלונות, כי בסופו של דבר אנחנו לומדות מטעויות ורק משתפרות".
2. "ללכת אחרי החלומות, לא משנה מה יגידו, כי אחרי הכל אלה הם החיים שלך ולא של אף אחד אחר".
3. "אנחנו הנשים מסוגלות לעשות הרבה יותר דברים מגברים. יש לנו המון יכולות בהרבה תחומים שאין לגברים, לדוגמה עבודת צוות, קבלת האחר והכלת שינויים".
4. "המכשולים תמיד יצוצו, פשוט צריך להתאמץ יותר כדי להתגבר עליהם".

  • איפור: מיכל רונן, שיער: כינרת כהן ל״סולו״, ע׳ צלם: אורי פורת
  • מירי - חולצה ומכנסיים: בוטיק נעמי;
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button