טיה גלילי. "לפי הנורמה החברתית, לאישה לא אמור להיות שיער גוף, אבל עובדה שהשיער צומח"

הדוגמנית טיה גלילי: "אני מרגישה יותר בנוח עם שיערות בבית השחי מאשר עם סכין גילוח"

אחרי מיילי סיירוס ולורדס הבת של מדונה, הטרנד ממשיך לצבור תאוצה ועוד מפורסמות מחליטות להשאיר את שיער בית השחי. בדקנו עם בוגרת "המירוץ למיליון" מדוע היא מצטרפת למגמה

עודכן:
בעבר הייתה זו מיילי סיירוס שהצטלמה בפומבי עם שיער בבית השחי וגררה לא מעט תגובות, ולאחרונה גם הבת של מדונה הצטרפה לטרנד. אבל מכיוונן של השתיים האלה אנחנו רגילים לפרובוקציות ולכן לא ממש הופתענו. אבל בארץ אנחנו פחות רגילים למראות האלה. לכן, כשהדוגמנית טיה גלילי פרסמה לאחרונה פוסט בו היא חושפת כי אינה מסירה שיער מבית השחי, היא עוררה סערה לא קטנה ברשת.
משתתפת תחרות מלכת היופי לשנת 2014 ויוצאת "המירוץ למיליון" הצטלמה לחשבון האינסטגרם שלה כשהיא לבושה בשמלה לבנה וסקסית ומתגאה בשיער בבית השחי. "אני מבינה ששיערות בגוף, במיוחד על נשים, זה לא דבר שאתם רגילים לראות. כמו שאתם לא רגילים לראות את סוג השיער שלי, שצומח לו על ראשי בטבעיות ופשוט שיער שונה, קצת מסובך, אבל בסך הכל שיער. אני יכולה להבין את הסקרנות כי לא נתקלים בזה כל יום, אבל אני לא מבינה את ההתעסקות בגופו של אדם אחר, בכל עניין" . זהו חלק מהטקסט אותו כתבה טיה בפוסט.


טיה, למה החלטת לפרסם את הפוסט?
"פרסמתי אותו כי כבר התחלתי לקבל הרבה מאוד תגובות מאנשים שאני מכירה ומאנשים שאני לא מכירה על שיער בית השחי שלי. זה מוזר לאנשים, אבל בשבילי זה טבעי. רציתי לשתף את נקודת המבט שלי ולעורר שיח על הנושא כי בישראל זה פחות נפוץ. בעולם יש יותר ויותר נשים שלא מורידות שיער בבית השחי. לדעתי כל אחד צריך להתעסק בגוף שלו. זה בסדר שאנשים לא מתחברים לשיער בבית שחי של נשים, אבל זה לא בסדר לשפוט מישהו על המראה שלו ועל זה שהוא מרגיש בנוח עם השיער".
"הרוב הסכימו עם מה שכתבתי, אבל היו כאלה שפחות התחברו והגיבו וכתבו שאני דוחה ומגעילה עם אימוג'י של קיא"
אילו תגובות קיבלת על הפוסט?
"להפתעתי קיבלתי תגובות ממש טובות. הרוב הסכימו עם מה שכתבתי, אבל היו כאלה שפחות התחברו וכתבו שאני דוחה ומגעילה עם אימוג'י של קיא. זה מצחיק אותי לקרוא את התגובות האלה, כי בסופו של דבר מי שמרגיש בנוח עם הגוף שלו לא מתעסק עם הגוף של אנשים אחרים. יש אנשים שלא פתוחים לגבי זה. לפי הנורמה החברתית, לאישה לא אמור להיות שיער גוף, אבל עובדה שהשיער צומח".

3 צפייה בגלריה
טיה גלילי
טיה גלילי
יש גם סיבה בריאותית
(צילום: אלבום פרטי)

למה בעצם החלטת להפסיק להסיר שיער בבית השחי?
"אני התחלתי להוריד שיער בבית שחי כבר כשהייתי בכיתה ו' כי הילדות צחקו עליי. אבל בתחילת הקורונה הפסקתי להסיר שיער כי גם ככה לא היו צילומים וקמפיינים ולא רציתי להתעסק בזה. זה לא היה רק עניין של התעסקות, אלא יש לזה גם סיבה בריאותית. כאישה שחורה, סוג השיער שלי בבית השחי הוא מקורזל ויש לי נטייה להתפתחות של שיערות הפוכות אחרי הסרת שיער. זה מאוד מציק וכואב, ונאלצתי לעבור ניתוחים להסרת השערות ההפוכות. אני לא רוצה להגיע שוב למצב הזה, אז אני לא מסירה את השיער. כשצילומי האופנה חזרו, הודעתי לסוכנות הדוגמנות שלי שהחלטתי להפסיק להתעסק בהסרת השיער".
איך הסוכנות הגיבה להחלטה שלך?
"בהתחלה הם חשבו שאני מנסה לפתח איזושהי אג'נדה, אבל הסברתי להם על הסיבות שלי והם הבינו אותי. כשדגמנתי בשבוע האופנה היו גורמים שזה הפריע להם ושאלו אם אני יכולה להסיר את השיער. סירבתי והם קיבלו את זה ועבדו איתי. אני יודעת שזה עלול להיות בעייתי בצילומים של בגדי ים למשל, ואני עלולה להפסיד עבודות. אבל זה לא מפריע לי. אנחנו חיים בעולם עם אידיאל יופי שהתעשייה מנסה לשמר, אבל לפני שאני דוגמנית אני בן אדם עם רגשות והחלטות משל עצמי. אני רוצה להיות מי שאני ולהרגיש בנוח עם הגוף שלי. אני מרגישה הרבה יותר בנוח עם השיערות מאשר עם סכין הגילוח".

3 צפייה בגלריה
טיה גלילי ומוניקה בדגמים של שחר אבנט
טיה גלילי ומוניקה בדגמים של שחר אבנט
בשבוע האופנה הישראלי. "הם קיבלו את זה ועבדו איתי"
(צילום: אורית פניני)

ואיזה תגובות קיבלת מהסביבה?
"כשאני הולכת לים אנשים מצביעים עליי וזה מצחיק אותי. אני מתעסקת בשלי ונהנית בזמן שאנשים אחרים מתעסקים בגוף שלי. זה מבאס שאנחנו חיים בשנת 2021 ועדיין שיערות גוף של נשים זה "אישיו", למרות שזה טבעי. אבל לאנשים תמיד יהיה מה להגיד. אם זה לא שיערות גוף, אז הם יכולים להעיר למשל על סימני מתיחה. למדתי שכדי להיות מאושר צריך לעשות את מה שאתה מרגיש בנוח איתו".
מה המסר שחשוב לך להעביר?
"שכל אחד ירגיש בנוח עם הגוף שלו. תמיד ישפטו אותך לא משנה מה תעשה, אבל כל עוד אתה מרגיש בטוב עם עצמך ואתה לא פוגע באף אחד אחר, אז זה בסדר גמור. אנחנו אנשים שונים ושיערות גוף אצל נשים זה אולי שונה, אבל זה קיים. השוני בינינו זה בדיוק מה שיפה בעולם שלנו".

פורסם לראשונה: 18:51, 01.06.21
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button