מי-רן מנקס.  "היו תגובות של 'איכס, יא מגעילה, למה היית צריכה לשים את זה"

השחקנית חשפה את דם הווסת שלה: "דם בסרטי מלחמה כן, אבל של נשים מאיים עליכם?"

מי־רן מנקס ('תאג"ד') מסבירה למה שיתפה בתמונה המתעדת שטיפת תחתונים מדם הווסת, ועל האג'נדה שהיא מובילה ללא לאות: להפוך את המראה הזה ללגיטימי: "למה צריך להסתיר דבר כזה?"

פורסם:
לפני כחודש העלתה השחקנית מי־רן מנקס פוסט לאינסטגרם וצירפה אליו כמה תמונות. היה שם צילום שלה בתחתוני מחזור אקולוגיים שאותם היא מקדמת, ותמונה נוספת המתעדת את שטיפת התחתונים בכיור מהדם של הווסת. "מי שקשה לו לראות דם שלא יעבור בין התמונות", הזהירה. "אני לא מרוויחה שקל מהרכישות שלכם, אבל תחתוני הווסת זה הדבר האקולוגי ביותר, ומה שחשוב לי זה כדור הארץ".
התגובות לא איחרו להגיע. האתר "ישראל בידור" דיווח: "לא תאמינו מי שחקנית הנוער שחשפה בחשבון האינסטגרם את המחזור שלה", בתוספת אימוג'י של גולגולת. "אצלי היו תגובות של 'איכס, יא מגעילה, למה היית צריכה לשים את זה", מספרת מנקס, "וגם התגובה הכי מצחיקה – 'הגזמת'. כאילו, מותר לך לכתוב על זה, אבל להעלות תמונה של כמה טיפות דם? איזו הגזמה!"
התמונות שהעלתה מי-רן

לא היססת לפני שהעלית את התמונה עם הדם בכיור?
"היו חששות, אבל חשוב לי להיות נאמנה לתהליך שלי. והאמת שמספר העוקבים אחרי זה רק עלה. אולי זה סקרן אנשים".
מנקס (31), שהחלה את דרכה בסדרת הנוער "שוברי גלים", מוכרת בעיקר מהסדרה המצליחה "תאג"ד" ב־yes, שם שיחקה את התצפיתנית אוריין. במקביל למשחק עבדה כדוגמנית עבור מותגים כמו קסטרו, רנואר, דלתא ודיזל. בשנים האחרונות היא מובילה בחשבון האינסטגרם שלה, המונה עשרות אלפי עוקבים, אג'נדה של אהבה וקבלה עצמית. מה שהחל בחשיפה של האקנה שממנה היא סובלת, המשיך לשיח פתוח על נושא המחזור החודשי, שמנקס נחושה לשנות את יחס החברה כלפיו.
"גם האקנה וגם הווסת הגעילו וביאסו אותי בעבר. בשלב מסוים הבנתי שאני לא רוצה לחיות ככה: זה הגוף שלי, ואני מעוניינת לחיות בשלום עם הווסת שלי כי היא מעידה על הבריאות שלי, על הפוריות שלי"
למה בחרת לעסוק דווקא בנושא הלא פופולרי הזה?
"גם האקנה וגם הווסת הגעילו וביאסו אותי בעבר. בשלב מסוים הבנתי שאני לא רוצה לחיות ככה: זה הגוף שלי, ואני מעוניינת לחיות בשלום עם הווסת שלי כי היא מעידה על הבריאות שלי, על הפוריות שלי. למה צריך להסתיר דבר כזה? התחלתי בחשיפה הזאת כתהליך ריפוי, ואני עושה את הדרך הזאת בעזרת האינסטגרם. בשנתיים האחרונות אני גם מורה ליוגה, ומדברת עם התלמידות שלי על תרגול היוגה סביב המחזור החודשי".
למה לדעתך נושא הווסת מרתיע כל כך הרבה אנשים?
"זה מתחיל מאיך שהווסת מתוקשרת כלפי חוץ: בפרסומות, במיינסטרים, בתרבות הפופולרית. מראים לנו אמצעי ספיגה חד־פעמיים ומדגימים את הווסת עם נוזל כחול, שלא ברור מהו: בכי של חייזרים, ג'ל לכביסה, נוזל לניקוי כלים? ככה החברה המסחרית מסבירה לי מה אני צריכה לעשות עם הדימום שלי, לקחת את הנוזל הכחול הזה, לדחוף אותו עמוק בתוך התחבושת או הטמפון ולשכוח ממנו! אין דליפות, לא רואים אותו, אפשר להמשיך לקפוץ ולצחוק ולעשות מה שבא לך. המסר הזה אומר לנשים - אתן לא בסדר. הווסת שלכן אינה טבעית וצריך להסתיר אותה".
איך נוצר שיתוף הפעולה עם "מודיבודי", המותג שמייצר תחתוני מחזור אקולוגיים?
"הם פנו אליי בעקבות הפינה הקבועה שלי באינסטגרם של שאלות־תשובות בנושא הווסת, שעולה פעם בחודש, כמו המחזור וגם בסנכרון איתו. כמובן שנחשפתי למותג גם קודם. המוצר של 'מודיבודי' הוא לא פחות מגאוני. הדם נספג פנימה ולאחר מכן צריך לשטוף את זה. אין ריח, אין דליפות, לא צריך להדביק פלסטיק או לדחוף טמפונים".
הקשר עם המותג רק חיזק את התפיסה שלה: "הם צילמו פרסומת לפייסבוק שרואים בה קצת דם של הווסת. פייסבוק הורידה להם את הקמפיין בטענה שהוא אלים ופוגעני ומה לא. החברה נאלצה לפנות לבית משפט כדי להחזיר את הפרסומת, ואני שאלתי את עצמי, כשאנחנו רואים אלימות על המסך, סרטי אקשן או מלחמה שבהם כולם מכוסים בדם, זה לא אלים ומטריד? כל סוג אחר של דם, שמגיע מפציעה, מאלימות, מרצח, הוא לגיטימי, אבל הדם של נשים מאיים עליכם? אז ברור שלנשים צעירות נוצר רושם שהן לא בסדר: צריך להצניע, להחביא, להתבייש. אין שמחה ממני שהשיח הזה משתנה".
"כשהייתי קטנה וקיבלתי וסת בפעם הראשונה, אמא שלי הסבירה שזו הביצית שבוכה כי לא יצא לה ליצור תינוק, וצריך לתת לה לבכות. הגישה בבית הייתה מאוד אוהבת, ולא הייתי צריכה להסתיר את זה בכלל"
הוא משתנה?
"יש עוד עבודה, אבל חד־משמעית כן. יש אצלי גם גברים בעמוד, ואני רואה מהשאלות של הנערות שרמת הפתיחות עולה. אנחנו נגביר את הווליום עוד ועוד, נהפוך את הדם של הווסת ללגיטימי".
איך המשפחה שלך מקבלת את העיסוק בנושא?
"המשפחה שלי מדהימה. כשהייתי קטנה וקיבלתי וסת בפעם הראשונה, אמא שלי הסבירה שזו הביצית שבוכה כי לא יצא לה ליצור תינוק, וצריך לתת לה לבכות. הגישה בבית הייתה מאוד אוהבת, ולא הייתי צריכה להסתיר את זה בכלל. יש לי אחות שצעירה ממני ב־12 שנה, ואם אני יכולה לעזור לה אפילו בקצת לעצב את הגישה שלה לווסת - אני את שלי עשיתי".
את שחקנית וגם מורה ליוגה. שני תחומים שהוקפאו בקורונה. איך שרדת כלכלית?
"נכון, ונאלצתי להמציא את עצמי מחדש. אני כמעט שנה מלמדת יוגה בזום, ועכשיו לאט־לאט חוזרות ההפקות שנעצרו והוקפאו. אני מצטלמת עכשיו לסרט באורך מלא של הבמאי גודיס שניידר, שבו אני משחקת תפקיד ראשי. כולי תקווה שבתי הקולנוע יחזרו, ובשנה הבאה כבר יהיה אפשר לראות אותו".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button