"כשאני מתבוננת במראה אני מרותקת, אני רואה את השנים והמסע שלי בעולם. אני חושבת שהיופי שלי משתבח עם השנים, כלום לא נגרע, נהפוך הוא, היום כשאני בת 60 אני חושבת ומרגישה שאני יותר יפה משהייתי בת 24", כך אמרה היום סמדר גנזי, מובילת תנועת ProAging בישראל ובעלת סוכנות הדוגמנות ProAging Models, בפאנל במסגרת ועידת הגיל השלישי של ynet ושל ידיעות אחרונות, שעסק ביופי וטיפולים אסתטיים.
"אני מרגישה שהקמטים שמתהווים בפנים שלי ומעמיקים מוסיפים עומק ועניין. אני שמחה ומאושרת להסתכל במראה כל בוקר, ולא מסתכלת בקמטים כפגמים שצריך לתקן, אלא כקסמים שצריכה לגלות".
לאה שנירר, מנטורית ובעלת סטודיו לפילאטיס, אמרה כי לדעתה האושר מאוד אינדיבדואלי. "מה שמפריע לי - לא מפריע לך לאישה היום אין גיל, אנחנו בגיל הסקסי, השווה, הבועט. הילדים יצאו מהבית, אנחנו השולטות והמחליטות זה הגיל לעשות מה שאנחנו רוצות ואני מסתכלת במראה ואומרת: 'וואו אני שווה'".
המנחה דליה מזור הוסיפה: "אני זוכרת את עצמי אומרת לעצמי בגיל 30 שאחבק כל קמט ואזדקן בחן ובכבוד. אבל זה אחרת כשאת אומרת את זה לעצמך בגיל 30, לבין כשאת מתבוננת במראה בגיל 70. הרבה פעמים כשאני מסתכלת במראה אני אומרת 'סליחה מי זו האישה שאני רואה שם?'".
הקומיקאי, השחקן והמוזיקאי ננסי ברנדס סיפר על הלחצים שגם גברים נתונים בהם: "אם הייתי היום סוכן ביטוח, לא הייתי נוגע בפנים. אני חושב שאני מושלם, אבל ברגע שאתה מופיע בטלוויזיה אתה חייב, אין ברירה. בן אדם שלא נראה טוב לא מופיע בטלוויזיה".
דליה: "אבל יש הבדל משמעותי בין גברים ונשים. אתה רואה הבדל בין נשים לגברים? לגברים סולחים הרבה יותר".
ננסי: "המנחים הקבועים כולם נראים טוב, את לא רואה מישהו לא אסתטי, מזדמנים כן, אני אורח קבוע בתוכניות טלוויזיה ועוד חודש אני הולך לעשות ניתוח עפעפיים".
סמדר: "אז אתה משתף פעולה עם גילנות, ונשים סובלות הכי הרבה - גם מאנטי-אייג'ינג וגם סקסיזם. אין נשים עם קמטים על המסך. גילנות זה דעות קדומות נגד על רקע הגיל. אנחנו בתנועת פרו-אייג'ינג לא משתפים עם זה מפעולה".
דליה: "יש המון צביעות - מצד אחד יש גילנות כי אומרים, אוי זה כבר לא גיל שאנחנו רוצים לראות על המסך או בתחומים אחרים. אבל כשמישהי עוברת הליך אסתטי כדי שלא יגידו מאחורי גבה שהיא זקנה, כל המדינה מתנפלת".
סמדר: "הנחת היסוד שכל אחת עושה מה שטוב לה. אני באה להשמיע קול אחר שמתנגד למזרק ולסכין, נשים ישמעו ויחליטו".
סמדר סיפרה על השינויים שחלים בעולם בתחום הפרסום: "סוכנות הדוגמנות שפתחתי מייצגת רק נשים בגיל 45 צפונה, ומשרתת בעיקר מעצבות ומעצבי אופנה, מותגי אופנה וטיפוח ומוצרי צריכה. אני באה ללקוחות פוטנציאליים ואומרת, תמכרו לקהל היעד המבוגר באמצעות וויז'ואל של אישה בגילו. לחלק מהדוגמניות שלי שיער לבן ולחלק לא, אבל יש תנאי סף לכנסיה לסוכנות - אין כניסה למזרק וסכין".
צפו בפאנל המלא בתחילת הכתבה.