הפסיקו להתאפר. מימין: יעל איתן, נורית חן ושירן קמר אביב

המאפרות שלא מתאפרות: "עם מייק-אפ אני פחות אוהבת את עצמי"

למרות שזה המקצוע שלהן, הן יוצאות בכל יום מהבית בלי ליפסטיק או סומק על הפנים. שלוש מאפרות שוויתרו על איפור מסבירות מה הוביל להחלטה, ואיך מגיבות הלקוחות

פורסם:
מאפרות שוויתרו על איפור לעצמן מנמקות את בחירתן:

"אומרים לי: 'הסנדלר הולך יחף'" :

מי אני: נורית חן (40), אמנית איפור זה 13 שנה, מאורסת, מתל־אביב

4 צפייה בגלריה
נורית חן
נורית חן
נורית חן. מימין: ללא איפור, משמאל: מאופרת
(צילום: אביגיל עוזי, שי פרנקו)

מאפרת: כלות וגם דוגמניות, סֶלבים וטָאלנטים בהפקות אופנה, בעיתונים ובקמפיינים. "שירז טל לא זזה בלעדיי", היא מגלה, ומזכירה בין לקוחותיה גם את הישראלית ההוליוודית ענבר לביא, עדן פינס ונועם פרוסט. בארבע השנים האחרונות מצטלמת כדוגמנית.
לא מתאפרת: מאז ומתמיד. "אני מאוד מאמינה באיפור ומאוד אוהבת איפור, אבל מעולם לא התאפרתי ביומיום. היו מקרים שהחלטתי לפנק את עצמי כמו שאני מפנקת דוגמניות והתאפרתי לאירוע, עם מייק־אפ והכל, וכשסיימתי לא הרגשתי נוח עם עצמי ושטפתי את הפנים. אני מרגישה הכי יפה בלי איפור. כשמאפרים אותי בצילומים אני מרגישה מכוסה מדי, עשויה מדי, פחות אני. כל מה שעובר לי בראש זה 'וואי וואי, אני כבר מתה ללכת הביתה להוריד איפור, ואיזה באסה שזה ייקח לי חצי שעה'".
התגובות: "אנשים מתפלאים. אומרים לי: 'הסנדלר הולך יחף', ואני עונה שזה שאני מאפרת לא אומר שאני צריכה להיראות כל היום כמו קים קרדשיאן. מצד שני, זה שאני לא מתאפרת רק הביא לי יותר לקוחות. כשהן רואות אותי, הן אומרות: 'יואו, איזה יופי, את טבעית! אני יודעת שתאפרי אותי כמו שאני רוצה'. סגנון האיפור שלי מאוד נקי ולא מורגש, ואפשר לעשות עם זה פלאים. בעיניי הכי סטייל זה איפור שלא מרגישים. תראי למשל את הנשים של פריז. הן הכי שיק שיש והן נקיות מאיפור".

ובכל זאת, חייבת שיהיה בתיק: "סומק. הוא נותן חיים לפּנים, ואפילו מעלים את הצורך בקונסילר להסתרת עיגולים שחורים - אם שמים אותו נכון"

את בעצם מציעה מוצר שאת בכלל לא משתמשת בו.
"אני לא אשת מכירות ואני לא עובדת בחנות איפור. אני רואה את עצמי כמישהי שעושה נשים יפות וגורמת להן להרגיש טוב עם עצמן. אני שם כדי להיות איתן, להקשיב להן ולהבין מה הן רוצות. החיוך שלהן מול המראה אחרי שאני מסיימת שווה הכל".
מתי אני כן מתאפרת: "כשאני הולכת לאירועים, כמו השקות או מסיבות חשובות ויודעת שיצלמו אותי, אני שמה אודם אדום וזהו. בדרך כלל באמצע האירוע, אחרי שכבר צילמו אותי, אלך לשירותים ואוריד את האודם, כי לא משנה כמה הוא עמיד, אי־אפשר לאכול, לשתות או לנשק את בן זוגך בלי להיאלץ לחדש אותו".
בחתונה שלך תתאפרי?
"כן. כלה חייבת איפור מינימלי כדי להשלים את הלוק, גם אם היא לא רגילה להתאפר. ברגע שאת לבושה בשמלת כלה והשיער שלך מסודר, אם את לא מאופרת, משהו לא יעבוד בטוטאל לוק".
איך בודקים טרנדים חדשים באיפור כשלא אוהבים להתאפר?
"אני עושה טסטים על היד או על הילדה הגדולה של בן זוגי. לפעמים אני עושה טסט נקודתי קטן על דוגמניות בימי צילום. אם אני מאפרת כלה פתוחה ומחוברת שרוצה להיות טרנדית, אני מציעה לה לנסות משהו חדש ודופקת לה איזו יציאה כמו אייליינר מרחף".


לאפר אותי? זה לא מרגש

מי אני: שירן קמר אביב (35), מאפרת זה חמש שנים, נשואה ואם לשלוש בנות מראשון־לציון

4 צפייה בגלריה
שירן קמר אביב
שירן קמר אביב
שירן קמר אביב. מימין: ללא איפור. משמאל: מאופרת
(צילום: אביגיל עוזי, אור בראון)

מאפרת: כלות, וצילומי אופנה וביוטי.
לא מתאפרת: כבר שלוש שנים, "גם לא כשאני הולכת לעבוד בהפקת אופנה או לאפר כלה".
סיפור של איפור: "התחלתי להתאפר בצבא, ומאותו רגע לא יצאתי מהבית בלי סומק, אייליינר ומסקרה. אפילו לשפוך אשפה לא יצאתי בלי איפור. לא יכולתי להסתכל על עצמי בלי אייליינר. הרגשתי שאני נראית חולה, חיוורת, נבולה. דווקא כשהתחלתי ללמוד איפור, בגיל 30, הפסקתי להתאפר".
למה?
"עם השנים עברתי תהליך, וכיום אני מקבלת את עצמי כמו שאני. בנוסף, כמאפרת אני רואה את הפנים שלי אחרת. כשאני מאפרת לקוחה אני לומדת להכיר פנים חדשות ומחפשת מה אני רוצה להדגיש ולהקפיץ. את הפנים שלי אני כבר מכירה, וכשאין אתגר באיפור, זה פחות מרגש וגם מאוד אוטומטי".

ובכל זאת, חייבת שיהיה בתיק: "טינט! אם עבר עליי לילה קשה או שאני נראית חיוורת, אני מוסיפה צבע לפנים במגע ממש עדין"

תיאורטית, את יכולה לאפר את עצמך בכל יום אחרת.
"אין לי צורך להיות כל יום מישהי אחרת, בטח לא ביומיום. אני כן מנסה על עצמי טרנדים מגניבים באיפור, כי זה חלק מהעבודה שלי, אבל אני לא יוצאת ככה מהבית".
התגובות: "יש בנות שאני מאפרת שאומרות לי: 'וואי, מה זה, את בכלל לא מתאפרת!'. אני עונה שכשיש אירוע כלשהו יש מקום להקפיץ את הפנים, אבל ליומיום אני לא מרגישה שאני צריכה את האיפור עליי. זה גם מתאים לסגנון האיפור שלי, שהוא מאוד עדין. כשלקוחה מבקשת ממני לא להעמיס בכיסוי עבה מדי, אני עונה לה: 'את רואה שאני לא מאופרת, נכון? זה בסדר, את בידיים טובות".
מתי אני כן מתאפרת: "כשאני יוצאת עם חברות לבלות, פעם בשבועיים־שלושה. אחרי סרום ולחות אני מניחה מייק־אפ נוזלי שאני מערבבת עם קרם לחות כדי לעדן אותו. משם אני ממשיכה להצללות בעזרת ברונזר ואת השאריות מניחה על העיניים כצללית. אני מסיימת במסקרה, סומק, שימר, מורחת על השפתיים את 'קרם 8 השעות' של אליזבט ארדן במקום אודם - ואני בחוץ".


"עם איפור אני פחות אוהבת את עצמי"

מי אני: יעל איתן (41), אמנית איפור ומעצבת שיער, נשואה ואם לארבע בנות מכפר־סבא


4 צפייה בגלריה
יעל איתן
יעל איתן
יעל איתן. מימין: ללא איפור, משמאל: מאופרת
(צילום: שחר ארביב)

מאפרת: כבר 24 שנה, באירועים, צילומים והפקות ("איפרתי את מלכת היופי יעל נזרי לשער ב'לאשה'"), תצוגות אופנה, ובהפקות למגזינים בחו"ל ("מגלאמור ועד פרפל הייז").
כמעט שלא מתאפרת: 17 שנה. "הייתי סוג של ילדת אור ירח, וכנערה התאפרתי הכי כבד שיש. הייתי מורחת שחור בעיניים, גם מסקרה, גם עיפרון, קצת פאנקיסטי. בגיל 17 אמא שלי רשמה אותי לקורס איפור, ואחריו הבנתי שבעצם לא חייבים להעמיס. האיפור הפך למשהו שנועד להשלים ולא לשנות. התחלתי להתאפר יותר ויותר עדין, עד שבגיל 24 נשארה רק מסקרה, שאני שמה בקושי פעמיים בשבוע. אני פשוט מרגישה שלמה כמו שאני, כשאני לא מאופרת. איפור הוא מבחינתי כלי שמאפשר להביע משהו מאוד אישי. אני מרגישה שיותר יפה לי בלי איפור".
ובכל זאת, חייבת שיהיה בתיק: "מסקרה. אני שמה אותה רק כשבא לי להבליט את העיניים, כדי ליצור מבט חזק. העיניים שלי מאוד מדברות"
את לא מרגישה שזה מוזר שאת מציעה שירות שאת לא ממש מנצלת?
"אני קודם כל רואה את עצמי כנותנת שירות וצריכה לתת הרגשה טובה לאישה שמולי. מה זה משנה מה אני? זה משנה מה היא!".
התגובות: "אף לקוחה לא אמרה לי כלום על זה שאני לא מתאפרת. נשים שבוחרות בי מחפשות משהו עדין".
מתי אני כן מתאפרת: "כשיש אירוע כלשהו וחשוב לי לעבור טוב בתמונות, אני שמה טיפה קרם BB, קצת סומק ומסקרה. זה המקסימום. האמת היא שכשאני רואה את עצמי עם איפור, אני פחות אוהבת את עצמי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button