ככל שההכנה לעור טובה יותר, כך נדרש פחות איפור כדי להעניק לו מראה זוהר

למרוח או לברוח? מה לעשות ולא לעשות בעור שלנו בגיל המעבר 

למה ג'ל גבות לא תמיד מומלץ ופודרה היא השטן? בואי לגלות מי החבר ומי האויב של העור שלך בגיל המעבר

פורסם:

1. החבר: סרום עדין או מסכת בד

ככל שההכנה לעור טובה יותר, והוא מגיע לשלב האיפור במצב מלא לחות, כך נדרש פחות איפור כדי להעניק לו מראה זוהר. מסכת בד עשירה בחומרים מלחלחים ובוויטמינים או סרום איכותי יזינו את העור ויבטיחו לו מראה זוהר. מעליהם אפשר למרוח קרם קליל על בסיס מימי, שישמש כבסיס איכותי לאיפור. אפשר להוסיף כמה טיפות של סרום חומצה היאלורונית לקרם הבסיס, לקבלת עור במראה טבעי ומלא לחות.

האויב: קרם מבוסס שמן, בעיקר באקלים לח וחם

המאפר גילי אלגבי מסביר: "נשים בוגרות רבות נוטות להשתמש בקרמים מבוססי שמן שאינם טובים לאיפור במהלך היום בישראל הרותחת, משום שהם מייצרים מראה מיוזע ושמנוני שהאיפור נוזל ממנו ומתקבע בקמטוטים. קרם על בסיס שמן יכול להתאים לנשים בוגרות רק לאיפור לילה. עדיף לעבור בתנאי אקלים חם לקרמים מבוססי מים ומשולבי אלוורה, שמייצרת לחות נעימה לעור ללא עודפי שומן".

2. החבר: מייק־אפ בגוון חם ואיפור דק בשכבות

עור בוגר ייראה צעיר ובריא יותר כאשר נניח עליו מייק־אפ בגוון אחד חם יותר מגון העור האמיתי. חשוב להשתמש במייק־אפ בעדינות, בעזרת האצבע או באמצעות מברשת מתאימה, לעבוד לאט, בשכבה דקה, ולמרוח שכבה אחת נוספת רק במקומות שדורשים עוד כיסוי. ההמלצה לאיפור יומיומי לנשים בוגרות הוא מייק־אפ קליל שלא מתייבש על העור או קרם BB איכותי שנותן כיסוי רענן וקל לאיפור יומיומי.

האויבת: פודרה מעל המייק־אפ

כדי להקנות לעור מראה בריא, חי וזוהר, עור בוגר צריך כמה שפחות שכבות איפור, שעלולות לייצר במהלך היום מראה בוצי על הפנים. עדיף לוותר על הנחת פודרה על כל שטח הפנים, משום שהיא מדגישה קמטוטים, ולפדר בקלילות, נקודתית ובמשורה במקומות המבריקים (אף, סנטר, מצח), אך לא לייבש לגמרי.
"פודרה היא מוצר שממש חובה להיפטר ממנו משום שהיא נותנת מראה בוצי ועייף לאורך היום", אומרת המאפרת עדה לזורגן. "עדיף להיצמד למייק־אפ נוזלי נטול שומן או קרם הגנה שמכיל SPF50 בדרגות כיסוי שקופות עד בינוניות, זה מקפיץ את הפיגמנט של עור הפנים. חפשו BB Cream או CC Cream שמנטרל פיגמנטציה ומשזף מעט את העור". "גם מייק־אפ סטיק פחות מומלץ", מוסיפה חנית נצר, מנהלת הדרכה ראשית בלנקום, "אלא אם משלבים שלוש טיפות סרום לחות ומעסים אותו לתוך הפנים, ואז המייק־אפ סטיק יתיישב טוב מאוד. הלחות היא חלק בלתי נפרד מהמייק־אפ".

3. החבר: פריימר מאיר

ככל שאנחנו מתבגרות, העור שלנו נעשה דק יותר, והמראה שלו עלול להיות עמום וחסר ברק, מה שיוצר מראה מבוגר יותר. פריימר מאיר שמשתמשים בו בנקודות המתאימות, יוסיף את הזוהר שאבד לעור במרוצת השנים. פריימר נכון יכול לטשטש נקבוביות וחריצים וגם להאריך את חיי האיפור והוא אף מתאים לכיסוי מתחת לעיניים במקום קונסילר, משום שהוא יכול לשלוט על השמנים הטבעיים שעור העפעפיים מפריש, בעוד שקונסילר – הרבה פחות.

האויב: קורקטור כתום בעל כיסוי עבה

גילי אלגבי מסביר: "אני מציע לנשים שתמיד יהיה להן בתיק קונסילר מנטרל שמטשטש אדמומיות וכתמים, בגוון אחד בהיר יותר מגון העור, כי תמיד נרצה להאיר בנקודות קטנות את הפנים ולא להכהות אותן. חוץ מזה, בבחירת קונסילר, חפשו פורמולה שלא תתייבש בקלות או תיראה יבשה".

4. החבר: סומק קרם

עור בוגר אוהב מאוד סומק במרקם קרם, שמוסיף גם צבע וגם לחות ונותן מראה טבעי וזוהר, כמו הסמקה טבעית קלה. המריחה צריכה להיות בעזרת תפוחי האצבעות או מברשת ייעודית ורק על תפוחי הלחיים (חייכי כדי לגלות את תפוחי הלחיים שלך!) ולא במריחה אלכסונית משני צידי הלחיים, שצובעת את המקום הלא נכון.

האויב: סומק בגרסת פודרה כבדה

חנית נצר מסבירה: "סומק מגורגר יתייבש על העור וייכנס לחריצים ולקמטוטים. סומק בקרם הוא עתיר לחות ועל כן יתיישב על עור בוגר טוב יותר".

5. החבר: ברונזר קליל

חשבו באילו מקומות תופסת השמש את עור הפנים לאחר שיזוף, והניחו את הברונזר שם: זה קורה בדרך כלל על הלחיים, גשר האף ומעט על המצח ולאורך הלסת.

האויב: שימר אבקתי

"שימרים אבקתיים ממש מדגישים את הקמטים. חפשו אותם בגרסה נוזלית, משחתית או בסטיק, והימנעו מהנחה במקומות מקומטים ועל העפעף", מדגישה לזורגן.

6. החברה: מסקרה שחורה

ככל שאנחנו מתבגרות, הצבע השחור של המסקרה מעניק לנו דווקא יותר בהירות לעיניים. עם זאת, שכבות עבות מדי של צבע לא מחזיקות טוב את הריסים כלפי מעלה, וגם מלכלכות את העיניים. לכן, כשמהסקרה מצטברת לגושים, כדאי להכניס אותה לכוס עם מים חמים למשך שעה - היא תוריד את השאריות שלה לתחתית ותתקבל מסקרה בלי הרבה חומר.

האויבת: מסקרה חומה

עבור חלק מאיתנו מסקרה חומה תייצר דווקא מראה עייף וצהבהב במקום מואר וחיוני, ועל כן היא פחות מומלצת. בכל צבע שתבחרו - חשוב לזכור להחליף את המסקרה מדי שישה חודשים כדי למנוע דלקות וזיהומים עיניים.

7. החבר: קו דקיק של אייליינר שחור

קו דקיק של אייליינר בקו הריסים העליון יכול להדגיש את העיניים היטב. עבור מי שרוצה גם הדגשה של קו ריסים תחתון, עדיף ללכת על צללית טבעית עם מעט ברק שתימרח בעזרת מברשת זוויתית.

האויב: עיפרון בקו העיניים התחתון

"עיפרון מתחת לעיניים הוא ביג נו נו, משום שלבסוף הוא נמרח על העפעפיים התחתונים וגם מדגיש נפילת עפעף", מסבירה לנו המאפרת שירלי וינר. "עיניים כדאי לאפר בקו הריסים התחתון בעיפרון בגוון פיץ' לנשים עם עור בהיר ובגוון טרקוטה לבעלות עור כהה. זה נותן הדגשה לעיניים ומוריד אפרוריות וכהויות".

8. החברה: צללית קרם

צללית במרקם קרמי היא הדבר המדויק ביותר לעור העיניים המתבגר של בנות 50 ומעלה, ואם מצאת את הגוון המחמיא, היצמדי אליו.

האויבת: צללית באבקה

"אני מעדיפה מוצרים על בסיס קרם לנשים בוגרות, מאשר מוצרים באבקה. העיניים הן אזור עם הרבה קמטוטים ונפילת עפעפיים, וככל שנעמיס עליהן חומר אבקתי, רק נדגיש את הקמטים", מסבירה וינר.

9. החבר: עיפרון עדין לציור גבות

צבע הגבות המקורי שאיתו נולדת הוא הדרך הכי טובה להיראות טוב ולא להוסיף שנים לגיל שלך. אם את מבהירה את הגבות כדי שיתאימו לצבע השיער, כדאי להכהות אותן בטון אחד יותר. ניגודיות מוסיפה בהירות וממסגרת את הפנים.

האויב: עפרון גבות כהה מדי

צבע כהה מדי של הגבות יגרום לפנים להיראות חמורות סבר. אם גם את, כמו רבות מאיתנו, זרמת עם הטרנד ההוא ומרטת את הגבות שלך בשנות ה־90 לפס דקיק והגבות שלך מעולם לא חזרו לגרסתן המפוארת - השתמשי בעיפרון עם ראש עדין כדי לחקות שערות של גבות, עד למראה טבעי לגמרי. "שימי לב: ג'ל גבות הוא טרנד מטורף שתומך ומייצב כשאת רוצה להדגיש גבה יפה ועבה - אבל אם חסרות לך שערות בגבה, הג'ל דווקא ידגיש את מה שחסר כי הוא ממצב וממצק את הקיים", מסבירה נצר. "בנוסף, הטעות הנפוצה באיפור גבות היא הארכת הזנב שלהן יתר על המידה בעזרת איפור. פעולה זו מייצרת דווקא מראה עיניים צנוחות. הטריק הוא להניח בעדינות מברשת עם צללית על הגבה, ולא לגרור אותה למטה אלא להקפיץ מאמצע הגבה את הצבע כלפי מעלה, כדי לקבל אפקט של עיניים מורמות יותר".

10. החבר: שפתון בהיר עם ברק לשפתיים

גלוס או הברקה על שפתיים יעניקו להן מראה מלא - זה הטריק הכי טוב לגרום לפנים להיראות צעירות.

האויב: שפתון כהה בגרסת מאט שמתייבשת מאוד

אנחנו רוצות מראה לא מתאמץ שנראה טבעי, ושפתון שהצבע שלו נכנס לחריצי השפתיים ומקטין אותן - מייצר את ההפך. "העיקרון במריחת גלוס הוא להניח ממנו במרכז השפתיים ולספוג מעט בצדדים, כדי שלא יצאו לחריצים בצידי הפה וידגישו את הנפילה הקטנה שיש לשפה התחתונה. אם בכל זאת הולכים על ליפסטיק בצבע כהה, כדאי להוסיף רק מסקרה וקרם עם מעט גוון. לא צריך יותר", מסבירה וינר.

11. החבר: ספריי מים טבעיים או מי ורדים

אם העור שלך זקוק ללחות, אל תייבשי אותו - תני לו שפריץ של מים מינרליים או מי ורדים מהסוג שנמכר ברשתות איפור. זה לא יגרום שום נזק לאיפור שלך, והעור ייראה טוב ומלא לחות וברק מהסוג שאנחנו אוהבות.

האויב: ספריי מקבע

הספריי הזה אמנם מקבע את האיפור, אבל גם נותן מראה יבש יותר ומהוקצע. העור פשוט ייראה רענן פחות. "גם אם נשתמש בספריי מקבע, יש לוודא שהוא רווי לחות ושומר על מחסום ההגנה הטבעי של העור. ויש גם דרך להשתמש בו: ספריי לא מתיזים ישירות על הפנים. עומדים קצת מרחוק, מרססים את הספריי באוויר, ומכניסים את הפנים כמו לתוך ענן", אומרת נצר.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button