מעיין בשן. תסתכלו בעיניים

"דוגי זו תנוחה נפלאה, היא מעידה שאת בוטחת בו"

מעיין בשן, מומחית לשפת הגוף, מסבירה איך התנוחות במהלך הסקס משקפות את מסתרי הנפש שלנו , ומה בשפת הגוף יכול לרמוז על בגידה

פורסם:
מעיין בשן, בת 47, מומחית לקריאת שפת גוף, מרצה ומנחת הפודקאסט "מדברים שפת גוף עם מעיין בשן", בזוגיות ואם לשלושה, גרה בבת־חפר

היי מעיין, איך שפת הגוף באה לידי ביטוי במיניות שלנו?
"למשל, אם את חושדת שבן זוגך בוגד בך, כדאי לך לחפש את התשובה בהבעות הפנים שלו ולא במה שהוא אומר לך. במצב רגיל, מי ששולט בהבעות הגוף הם החלקים המודעים, מה שנקרא 'מאקרו־הבעות'. אבל יש גם 'מיקרו־הבעות'. אלה זליגות קטנות שמייצגות את האמת. לרוב אפשר לראות את מיקרו־ההבעות סביב העיניים והפה, והן נמשכות פחות משנייה, כך שמספיק מצמוץ קטן ופספסת. אבל כשאנחנו לומדות להכיר אותן, בהחלט אפשר להבחין בהן".
מה עוד בשפת הגוף יכול לרמוז על בגידה?
"יש תנוחת שינה נפוצה שנקראת 'סחרור מסוכן'. זה קורה כשנכנסים למיטה וכל אחד מפנה את גבו לשני ואין תקשורת, ואם יש תקשורת אז היא מינימלית ובדרך כלל עוסקת בסידורים ובארגונים בלבד. למשל, 'אתה לוקח את יוני מחר לגן'. כמובן, אם זה קורה במהלך חודש אחד, לא הייתי מתרגשת מזה, אבל אם זה קורה לכם יותר משלושה חודשים זה צריך להדליק נורה. זאת תנוחה שעלולה לרמוז שמשהו בקשר לא תקין, שיש כעס או ריחוק רגשי, כי המשמעות שלה היא שאין לי שום רצון לייצר קרבה ואינטימיות עם הפרטנר שלי. זאת תנוחת שינה נפוצה מאוד אצל אנשים שמנהלים רומן עם אחר או אחרת".
עוד בסקס טוק בערוץ לאשה:
הפניית הגב אל הפרטנר היא תמיד סימן רע?
"ממש לא. בשפת הגוף רואים את החלק האחורי של הגוף שלנו בתור שיקוף של התת־מודע. היכולת שלי להפנות את הגב לבן הזוג היא חשובה ומשדרת ביטחון. זה כאילו שאמרתי לו ללא מילים - 'אני לא רואה אותך, אין לי שליטה בסיטואציה ואני בוטחת בך'. לכן תנוחה כמו דוגי סטייל, שבמהלכה את עם הגב אליו, היא תנוחה שמעידה שאת בוטחת בו.
"המון נשים שואלות אותי מה דעתי על דוגי, כי הן נהנות מהתנוחה הזאת אבל גם מרגישות מושפלות. הסיבה שנשים מרגישות כך היא שבתנוחה הזאת הן מאבדות שליטה בסיטואציה. הרגליים והידיים שלהן תפוסות. התשובה שלי היא שדוגי היא תנוחה נפלאה שנותנת שתי מתנות לבן הזוג. היא גם אומרת לו, 'אני מכניסה אותך לאזורים הנסתרים של הנפש שלי, אני סומכת עליך באופן מלא', והיא גם מעניקה לו את שרביט השליטה, פעולה שמשקפת ביטחון וחיבור אינטימי.
"אני ממליצה על דוגי רק כשהקשר מבוסס. בסטוץ עדיף ללכת על המיסיונרית, שמאפשרת לייצר חיבור, גם אם הוא ללילה אחד בלבד"
"מה שכן, אני ממליצה על דוגי רק כשהקשר מבוסס וטוב. לא הייתי עושה אותה בסטוץ, בגלל שהחשיפה לתת־מודע בשלב כל כך מוקדם של הקשר עלולה להשאיר את האישה מרוקנת אחרי המין. בסטוץ עדיף ללכת על המיסיונרית הוותיקה והטובה, שמאפשרת להסתכל בעיניים של הפרטנר ולייצר איתו חיבור, גם אם הוא ללילה אחד בלבד".
מה התנוחה המיסיונרית משדרת?
"זו התנוחה הכי טבעית מבחינה פיזיולוגית. אנחנו ממש כמו תקע ושקע. קוראים לה גם 'תנוחת הכובש', כי מי שלמעלה רוצה לכבוש ומי שלמטה הוא 'הבוטח'. זאת תנוחה שמאפשרת מגע לאורך כל הגוף, מהראש ועד קצות הרגליים. זה אומר חיבור פיזי מלא, שמשקף חיבור נפשי־רגשי מלא. היא גם מאפשרת לנו להסתכל בעיניים. כשאני מסתכלת יותר מחמש שניות בעיניים של בן הזוג שלי, אוטומטית המוח מפריש את הורמוני האהבה, סרוטונין, דופמין ואוקסיטוצין. ההורמונים האלה מייצרים תחושת חיבור גדולה. אגב, אם אני עכשיו מקיימת יחסים כשאני כועסת על בן הזוג שלי – מבט ארוך בעיניים הוא כלי מצוין לגשר על הפערים האלה".
הזכרת שיכוך כעסים בעזרת שפת גוף. יש עוד דרכים לעשות את זה?
"בוודאי. דרך מומלצת נוספת היא תנוחת שינה שנקראת 'לולאת הרגל'. לפעמים כשיש ריב זוגי, ממש לא בא לי עכשיו לחבק את בן הזוג שלי. אני אומרת – אל תכריחי את עצמך לייצר מגע שלא בא לך עליו. מה שאת יכולה לעשות זה לחכות שבן הזוג יירדם ואז לייצר איתו נקודת מגע מסוימת. אפשר לשים אצבע על הכתף או להשעין כף רגל על כף רגל, ישבן לישבן. מה שחשוב הוא שתייצרי נקודת מגע קטנה שתעבוד על החלקים הנסתרים בתת־מודע של בן הזוג. בבוקר הוא יקום הרבה פחות כועס. זה עובד כמו קסם, נשבעת".
סקס טיפ
"שאפו שהמיניות שלכן תכלול כמה שיותר תנוחות שמאפשרות מבט ארוך בעיניים"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button