"מגזין 'לאשה' הוא מראה לסיפורה של האישה הישראלית"

במה שונה "לאשה" משאר מגזיני הנשים בעולם ואיזו אג'נדה קבע לעצמו המגזין מיומו הראשון? מרים נופך-מוזס, מו"ל לאשה והעורכת האחראית, כותבת

מרים נופך מוזס
פורסם:
קוראות יקרות וקוראים יקרים,
שבועון "לאשה" ראה אור לראשונה בינואר 1947, והוא מלווה אותנו לאורך כל שנות קיום המדינה ומהווה מראה לסיפורה של האישה הישראלית לאורך השנים. כדי להיווכח בשוני העצום בהתייחסות של החברה הישראלית לנשים היום, לעומת התקופה ההיא, די לקרוא את מאמר המערכת הראשון (ראו בהמשך).
מדי שבוע אנו ב"לאשה" מנסות להנפיק לכן שבועון מעניין, מפנק ואקטואלי. בניגוד לרוב מגזיני הנשים בעולם, אשר עוסקים בעיקר בלייף־סטייל - אופנה, יופי, עיצוב וכו' - ל"לאשה" יש תמהיל ייחודי מאוד: הוא מכיל מדי שבוע גם סיפורים אישיים ומידע חיוני בנושאים רבים נוספים החשובים לחיי היומיום, כמו בריאות, קריירה, חינוך, זוגיות ועוד.
את "לאשה" ייסדה עו"ד חמדה נופך־מוזס, חמותי. היא הייתה פמיניסטית ששילבה קריירה, עשייה למען הזולת, אימהות ונשיות. היא התקוממה נגד אפליית נשים ונהגה לייצג מעוטות יכולת, פרו בונו, הן בבית המשפט והן בבית הדין הרבני.
מיום היווסדו קבע השבועון עצמו אג'נדה: לשים זרקור על חייה של האישה בחברה הישראלית וגם לעודד נשים לפעול למען השגת שוויון זכויות ולגרום להן להאמין בעצמן ובעוצמתן. אנו עושות זאת, למשל, באמצעות סיפורים אישיים של נשים שהצליחו, לרוב כנגד כל הסיכויים.
עדיין עלינו להמשיך לפעול כדי להשיג את המטרה החשובה הזו. אני מנצלת את ההזדמנות כדי לפנות לכל האמהות והאבות בקריאה להעניק לבנותיהם חינוך מעצים. גרמו להן להאמין בעצמן וביכולתן לבחור מסלול חיים בתעוזה ובגאווה. כמו כן, חנכו את הבנים לכבד, להעריך ולהיות שותפים למאבק למען זכויותינו. זה מאבק משותף של כולנו.
אני מאמינה ששיתוף רב יותר של נשים בעשייה יתרום לכינונה של חברה טובה וחזקה יותר.
התרגשתי מאוד מהברכה הנוגעת ללב של כבוד הנשיא והגברת הראשונה, יצחק ומיכל הרצוג. אני מודה להם מעומק לבי וכן לכל הקוראות והקוראים הנאמנים שלנו, ומבטיחה שנמשיך לעמול כדי להוציא מדי שבוע מגזין עשיר בתכנים רלוונטיים.

בברכה,
מרים נופך־מוזס
עורכת אחראית

2 צפייה בגלריה
הגיליון הראשון של שבועון לאשה 1947
הגיליון הראשון של שבועון לאשה 1947
הגיליון הראשון של שבועון לאשה 1947
(לאשה)

מתוך מאמר המערכת הראשון, ינואר 1947:
"'ידיעות אחרונות לאשה' מתכבד בזה להציג את עצמו. אמנם, האישה יש לה חלק בכל שטחי החיים הציבוריים, החברתיים והתרבותיים שלנו. היא יכולה להיות שותפה לבעלה בהתעניינותו בכלכלה, בספורט, בשחמט, בספרות, באמנות וכו'. היא יכולה לקרוא את כל המדורים המיוחדים שלו. אבל היא מקופחת בכל מה שנוגע לשטחים הממלאים את עולמה המיוחד שלה: ניהול ביתה, חינוך ילדיה, תפירת שמלותיה וכו'.
"'ידיעות אחרונות לאשה' הוא ניסיון למלא את החסר הזה: להורות לאישה הארצישראלית כיצד לכלכל את ענייניה בתנאים המיוחדים שלה. כיצד לחסוך כסף ובכל זאת לקיים את כל מצוות האופנה, כיצד להזין את בני ביתה בצורה רציונלית וזולה, כיצד למצוא את דרך הביניים המבורכת בין פינוק ילדיה להזנחתם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button