שף
שף
קרמבו תוצרת בית

קרמבו תוצרת בית

כמו הקרמבו מהמכולת, עם השילוש הקדוש ביסקוויט־קרם וניל מוקצף־ציפוי שוקולד, אבל הרבה יותר טעים, ושווה את ההשקעה. אפשר להקל ולהשתמש בביסקוויט או בעוגייה מוכנים

פורסם:

המרכיבים

(12 יחידות)
  • 12 ביסקוויטים או עוגיות עגולות בקוטר כ־5 ס"מ
לקרם המוקצף
  • 1 כוס (200 גרם) סוכר
  • 4 כפות (60 מ"ל) מים
  • 4 חלבונים מביצים בגודל M, בטמפרטורת החדר
  • 1/8 כפית מלח
  • 1 כפית תמצית וניל
לציפוי השוקולד
  • 250 גרם שוקולד מריר או חלב, שבור לקוביות
  • 1 כף שמן צמחי
  • אפשרות לקישוט: 70 גרם שוקולד לבן

ההכנה

1. הקרם: שמים בסיר קטן את הסוכר והמים ומבשלים על להבה נמוכה 8-7 דקות, עד שהסוכר נמס, מתחילה רתיחה קלה ונוצר סירופ. מסירים מהלהבה.
2. שמים את החלבונים והמלח בקערת המערבל ומקציפים במהירות בינונית 3-2 דקות, עד שמתחיל להיווצר קצף. מגבירים את מהירות המערבל ויוצקים פנימה, בזרזיף דק, את סירופ הסוכר (בזהירות, הוא רותח!). מקציפים 10-7 דקות, במהירות גבוהה, עד שמתקבל קצף יציב ורך. מוסיפים את תמצית הווניל ומקציפים עד להטמעה. מעבירים את הקרם לשקית זילוף עם צנתר חלק.
3. מרפדים בנייר אפייה משטח שיכול להיכנס למקפיא (מגש, קרש או צלחת). מסדרים עליו את העוגיות, במרווחים קטנים ביניהן. מזלפים על כל עוגייה תלולית מרנג בגובה כ־5 ס"מ. מאחסנים במקפיא כשעתיים.
4. הציפוי: שמים בכלי חסין חום צר וגבוה (ואפשר גם בכוס) את השוקולד והשמן וממיסים בהדרגה במיקרוגל, עד שאפשר לערבב אותם לקרם חלק (אפשר להמיס גם בסיר אדים כפול - באן מארי - ולהעביר לכלי מתאים).
5. מניחים רשת על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מוציאים את הקרמבו מהמקפיא וטובלים כל אחד מהם בציפוי השוקולד. מניחים על רשת התנור למשך כ־10 דקות, עד שהשוקולד מתקשה. מחזירים למשטח ההקפאה ומאחסנים במקפיא שעה לפחות.
6. אם רוצים, מקשטים: שמים את השוקולד הלבן בכלי מתאים וממסים בהדרגה, במיקרוגל או בסיר אדים כפול, עד שניתן לערבב לקרם חלק. מוציאים את הקרמבו מהמקפיא. בעזרת כפית, מזלפים פסים דקיקים של שוקולד לבן על הקרמבו. מחזירים למקפיא להתייצבות לכ־30 דקות.
7. לפני ההגשה מוציאים מהמקפיא ומביאים לטמפרטורת החדר. מגישים.
  • איך שומרים? בקופסה אטומה במקפיא, עד חודש.
עוגיות עגולות תוצרת בית:
שמים בקערת מעבד המזון 70 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות, 3 כפות סוכר, 1/2 כוס (70 גרם) קמח, 1 כפית תמצית וניל, 1/8 כפית מלח ו־1 ביצה ומעבדים לבצק פירורי. מקמחים את משטח העבודה, מעבירים את הבצק למשטח, יוצרים ממנו כדור ומשטחים בידיים. מעבירים לנייר אפייה ומאחסנים במקרר כחצי שעה. מרדדים את הבצק לעלה בעובי כ־1/2 ס"מ וקורצים 14-12 עיגולים בקוטר כ־5 ס"מ. מסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה ואופים ב־180 מעלות 12-10 דקות, עד הזהבה. מניחים לצינון מלא לפני המשך העבודה.
לקבלת תלולית
בצורת כיפה,
כמו בתמונה,
מזלפים בלחיצה
אחת אחידה לכיסוי
שכבת הביסקוויט,
מרימים את הצנתר,
ואז לוחצים שוב ושוב
עד לגובה הרצוי
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button