אפשר לשקול מענה יצירתי משולב

ביקשתי לעבור לטיפול בזום, והפסיכולוגית מסרבת

למה המטפלת שלי מתעקשת שאגיע למפגשים פנים אל פנים, כשאני מוכנה להסתפק בשיחות זום? האם היא צודקת?  | הפסיכולוגית שלי ואני 

פורסם:
אני מטופלת כבר תקופה בקליניקה ולאחרונה עברתי לגור בשכונה מרוחקת. בכל זאת, הפסיכולוגית מתעקשת שאגיע פיזית לפגישות, בעוד שאני מעדיפה לעבור לזום. האם היא צודקת?
ד"ר סיון שרגאי, פסיכולוגית קלינית וחינוכית: "בטיפול פסיכולוגי בדיוק כמו בכל קשר אנושי - התקשורת, השיתוף וההבנה הם מרכיבים מהותיים בתהליך הטיפולי המתהווה. מסיבות אלה חשוב להבין ולבחון יחד עם הפסיכולוגית מדוע היא חושבת שעבורך נכון יותר יהיה להמשיך במפגשים פרונטליים.
"חלק מהמטפלים עשויים להעדיף מפגשי טיפול פנים אל פנים מסיבות שונות. טיפול פרונטלי מאפשר יצירת קרבה פיזית המשפיעה על תחושת הביטחון והאמון הנרקמים בחדר הטיפולים. במפגשים אלה אפשר גם לקרוא רמזים לא מילוליים שהם רכיבים חשובים בתקשורת חזותית. כמו כן, המפגש הפיזי, למרות הטרחה שבנסיעה, מחייב אותנו להתפנות באופן מלא לעבודה הנפשית, מאפשר לנו שקט, פרטיות והוא נטול בעיות טכניות. כל אלה מסייעים ליכולת להיפתח ולהפיק את המירב מתוך הפגישה הטיפולית.
"מנגד, יש מטפלים רבים אשר עובדים בשגרה בפלטפורמות המקוונות. הנוחות, הנגישות והגמישות שפלטפורמות אלה מאפשרות יוצרות יתרונות משמעותיים שלעתים בלעדיהם לא היה מתאפשר מענה מקצועי כלל. בנוסף, טיפולים מרחוק יכולים להיטיב עם אנשים המתקשים ליצור קשר ראשוני ולהיפתח רגשית, וזאת מאחר שטיפול בסביבה המוכרת שלהם מייצר תחושת ביטחון, דבר אשר מקדם ומזרז את התהליך הטיפולי.
"המפגש הפיזי, למרות הטרחה שבנסיעה, מחייב להתפנות באופן מלא לעבודה הנפשית, מאפשר שקט ופרטיות ונטול בעיות טכניות"
"במקרה שלך, נראה כי הקשר הטיפולי כבר יציב וממושך וייתכן שתחושת הביטחון והאמון נרכשו במידה המאפשרת לך ליהנות מיתרונות הטיפול מרחוק. לצד זאת, חשוב להבין ולהביא בחשבון את השיקולים המקצועיים של הפסיכולוגית שרואה את מכלול ההתמודדויות והצרכים שלך ואת החשיבות שבמפגשים הפיזיים.
ייתכן שאפשר לשקול מענה יצירתי המשלב את שתי האפשרויות, כך שיינתן מקום לצורך שלך לעבור לטיפול מרחוק לצד שמירה על המפגש הפרונטלי. בסופו של דבר, הטיפול הוא שלך ובשבילך ואני מאמינה ששיח משותף וביטוי הצרכים שלך בתוך הטיפול יוכלו לאפשר לכן לקבל את ההחלטה הנכונה עבורך".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button