גיל המעבר, שלב טבעי בחיי כל אישה

מה קורה לעור שלך בגיל המעבר

גיל המעבר הוא נקודת ציון משמעותית בחיים, שמשפיעה גם על מראה העור. קמטים, רפיון, כתמים... מותג הדרמו-קוסמטיקה VICHY מזמין אותך לדבר על זה בכנות, בלי מסכות ובלי פילטרים. בואי נגלה ביחד איך ניתן להרגיש הכי טוב שאפשר, גם כשדברים משתנים 

מוגש מטעם VICHY
פורסם:
אנחנו מכירות את זה, נכון? התחושה הזו שמשהו משתנה. אולי זה המבט במראה שמפתיע אותנו, אולי זה החום שעולה פתאום... גיל המעבר. זה בסדר, וזה לגמרי חלק מהחיים. גיל המעבר הוא שלב טבעי בחיי כל אישה, המביא עמו שינויים הורמונליים ופיזיים. הוא מסמל את סוף תקופת הפוריות, אך גם פותח דלת לשלב חדש בחיים. ביקשנו מננסי ירחי, מנהלת קשרים רפואיים של המותג VICHY להסביר מהו גיל המעבר, מה הוא עושה לעור שלנו ואיך אפשר להוציא ממנו את המיטב.
מהו גיל המעבר?
“גיל המעבר הוא תהליך הדרגתי שמתחיל בדרך כלל סביב גיל 50, אך יכול להתחיל מוקדם או מאוחר יותר. הוא מאופיין בירידה ברמות הורמוני המין הנשיים, בעיקר אסטרוגן ופרוגסטרון. שינויים אלה יכולים להוביל למגוון תסמינים, כמו גלי חום, הזעות לילה, הפרעות שינה, שינויים במצב הרוח, יובש בנרתיק, שינויים בעור ועוד.
“ארגון הבריאות העולמי מגדיר כי גיל המעבר מתחיל כשהמחזור לא מופיע במהלך שנה שלמה. נהוג לחלק את התקופה לשלבים. פרי-מנופאוזה שמתחילה חמש שנים לפני הגיל עצמו, שבה נשים יכולות להרגיש סימפטומים כמו גלי חום, הפרעות שינה, עייפות, מחזור לא סדיר ורגישות יתר; ופוסט-מנופאוזה - תקופה של חמש שנים אחרי גיל המעבר. הגוף מתרגל לשינויים ההורמונליים ויש פחות סימפטומים.
“לא משנה אם נשים החליטו לקבל טיפול תרופתי, תוספי תזונה או ויטמינים, העיקר הוא ללוות את השינוי החשוב בגוף ברוגע ובהבנה. חשוב לקבל את השינוי ולעשות הכול כדי לחיות בצורה הנכונה ביותר. פעם נשים חיו עשר שנים אחרי גיל המעבר, היום הן יכולות לחיות עוד 40 שנה בקלות”.
מה הדרכים להתמודד עם גיל המעבר?
“כדאי להתייעץ עם רופא נשים, כדי לדעת איזה טיפול הכי יתאים לך: טיפול תרופתי, תוספי תזונה, ויטמינים - כל טיפול ייתן את היתרונות ואת החסרונות שלו, והכי חשוב: כל טיפול חייב להיות מותאם אישית לך.
“יהא הטיפול אשר יהא, מומלץ לאמץ סגנון חיים בריא עם תזונה נכונה, פעילות גופנית, הפחתת אלכוהול והפחתת עישון”.
4 צפייה בגלריה
 העור הוא מראה לתהליכים ביולוגיים.
 העור הוא מראה לתהליכים ביולוגיים.
העור הוא מראה לתהליכים ביולוגיים.
(צילום: יח"צ חו"ל VICHY)
אילו שינויים הורמונליים מתרחשים בגוף בתקופת גיל המעבר, ואיך הם משפיעים על בריאות העור? 
“העור הינו ‘מראה’ לתהליכים ביולוגיים, לטוב ולרע. גיל המעבר מביא עמו שינויים ברמות האסטרוגן המפעילים שרשרת של תהליכים מגוונים, המשפיעים על בריאות העור באופן ישיר ועקיף ובאים לידי ביטוי בשינויים הדרגתיים בנראות ובאיכות העור. השינויים מתחילים בשלב הטרום מנופאוזה, שבו השחלות לא משחררות ביציות באופן קבוע”.
מה קורה לעור שלנו בגיל המעבר?
“בגיל 40 השינוי העיקרי שנשים רואות הוא הופעת הקמטים, קמטי הבעה שהופכים לקמטים קבועים. אחר כך העור מתחיל להיות דק יותר, פחות דחוס, פחות צפוף, רופף. בצוואר העור נהיה דק ושברירי, מקומט ועם רפיון. נשים מתחילות להרגיש יובש בעור, וצבע העור פחות ורוד, יותר אפרפר”.
מה ייחודו של המותג VICHY בטיפול בגיל המעבר? 
“המותג מומלץ ומוערך על ידי דרמטולוגים בארץ ובעולם. התכשירים מיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת תחת בקרת איכות קפדנית, עוברים מבדקים קליניים ליעילותם ובנוסף עוברים בארץ גם התאמה לעור רגיש.
“לקחנו על עצמנו TO OWN MENOPAUSE וליצור פלטפורמה שבה נשים יוכלו לשתף מה שהן עוברות ובעיקר לקבל מידע על התקופה הכל כך חשובה הזאת, שמהווה כשליש מהחיים של כל אישה. המשימה הברורה שלנו היא להביא את גיל המעבר לקדמת הבמה ולנרמל את השיח עליו. זאת לא מחלה או בושה, אלא תהליך טבעי ביולוגי”.
אילו תכשירים ייעודיים לגיל המעבר יש ל-VICHY?
“כל מוצרי המותג היפואלרגניים ומכילים את המים הוולקניים ממעיינות VICHY, העשירים ב-15 מינרלים ייחודיים המסייעים בחיזוק שכבת ההגנה הטבעית של העור.
“סדרת הדגל NEOVADIOL פותחה במיוחד כדי לתת מענה לעור הפנים והצוואר לתקופת גיל המעבר. היא מכילה תמציות צמחיות, ויטמינים ומינרלים, שמנים צמחיים, חומצה היאלורונית ופרוקסילן פטנטי. סביב גיל המעבר חשוב לבחור בטיפוח פנים שמכיל פרוקסילן ותמצית קסיה, שיעניקו לחות והזנה לעור ושהעור יהיה יותר מוצק ודחוס. כמו כן, הסדרה מכילה אומגה 3-6-9, כדי לטפל ביובש בעור ולמנוע אותו.
“שימוש סדיר בקרמים של הסדרה מפצה על אובדן הלחות, מסייע בהפחתת מראה קמטים ובחיזוק קווי המתאר, משפר את גמישות העור ותורם ליצירת גוון אחיד.

4 צפייה בגלריה
VICHY אתך לאורך כל הדרך
VICHY אתך לאורך כל הדרך
VICHY אתך לאורך כל הדרך
(צילום: יח"צ חו"ל VICHY)
NEOVADIOL פרי מנופאוזה (לגילאי 50-40) מסייע בהגדרת תווי המתאר לשיפור גמישות העור, לנפח ולזוהר.
NEOVADIOL פוסט מנופאוזה (לגילאי 60-50) מסייע לטיפוח העור ולהפחתת מראה הקמטים, ותורם לעור מוצק יותר, להזנה וללחות מוגברת.
NEOVADIOL רוז פלטינום הוא קרם לגילאי 60+, קרם לזוהר ורדרד, למראה עור מוצק ורענן ולחידוש הזוהר בעור בוגר ועמום. מוצרים שמכילים תמצית ורדים מומלצים לתקופת פוסט מנופאוזה, כי הם מחזירים את הצבע הוורוד שהעור איבד".
לסיכום, גיל המעבר הוא הזדמנות להתחדשות. גיל המעבר הוא לא סוף, אלא התחלה חדשה. זהו זמן להתמקד בעצמך, לטפח את גופך ונפשך ולגלות את היופי שבך.


למידע נוסף על גיל המעבר: https://www.vichy.co.il/vichy-mag/menotalks/vmag87656.aspx
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button