אי-אפשר להרגיע אותו, המטפלת לא נותנת לנו כלים

ההתנהגות של הילד לא משתפרת והבית בכאוס. להחליף טיפול?

איך לנהוג אם הטיפול לא פותר את הבעיה - לתת עוד צ'אנס או לשנות מטפלת?

פורסם:
הילד שלי בן השמונה נמצא בטיפול כבר כמה חודשים. הוא סובל מחוסר ויסות, לא יודע להרגיע את עצמו כשהוא מתעצבן ואי־אפשר לתקשר איתו ולהרגיע אותו. המטפלת נפגשת איתנו ונותנת לנו כלים, אך לצערי הם לא אפקטיביים במיוחד. התחושה שלנו שהיא לא מבינה מספיק איך כל הבית ניזוק מההתנהגות שלו וכמה דרוש שינוי מיידי. האם לתת לה צ'אנס או לעזוב את הטיפול לטובת מטפלת אחרת?
אהובה צירינסקי, פסיכותרפיסטית, מטפלת באמנות וביבליותרפיה: "צר לי שהתחושה שלכם היא שהמטפלת לא מבינה מספיק את הצורך שאיתו הגעתם לטיפול. התמודדות עם ילד במצב של קושי בוויסות היא לא פשוטה ומשפיעה, כמובן, על כל האווירה בבית. בהחלט נכון וחשוב לעצור ולבחון בנקודה זו, כמה חודשים לאחר תחילת התהליך הטיפולי, איפה אתם עומדים ביחס למטרות שעמן הגעתם.
"התחושה שלכם אל מול המטפלת היא נדבך מהותי בתהליך הטיפולי ותוצאותיו. האם ניסיתם לשתף את המטפלת בתחושותיכם בשלב מסוים? לפני החלטה על מעבר למטפלת אחרת הייתי ממליצה לכם להעלות בפניה את התחושות ואת המחשבות שלכם באופן כן. שיחה כזאת תאפשר למטפלת לדבר על האופן שבו היא רואה את התהליך הטיפולי ואת מטרותיו, דרך הגישה הטיפולית שלפיה היא עובדת. בהקשר זה חשוב לדעת שיש גישות טיפוליות שונות אשר משפיעות גם על משך התהליך הטיפולי ועל ניסוח מטרת הטיפול. כדאי לשאול אותה על כך כעת ולבדוק בנקודה הזאת אם אתם שותפים לדרך שאותה המטפלת מציעה.
נכון לבחון בנקודה זו, כמה חודשים לאחר תחילת הטיפול, איפה אתם עומדים ביחס למטרות שעמן הגעתם
"בנוסף, כל מטפלת מחליטה על פי שיקול דעתה על המבנה של הפגישות עם ההורים והילד ועל תדירותן במסגרת התהליך. ייתכן שהצורך שאתם מביעים יכול להוביל לשינוי בתדירות הפגישות איתכם, לתת מענה מדויק יותר לצרכים שלכם ולהוביל להקלה מורגשת.
"הקשר הטיפולי של בנכם עם המטפלת הוא נקודה חשובה גם היא בדילמה שאתם מעלים. חשוב לבדוק – האם הבן שלכם הולך לטיפול ברצון? האם לתחושתכם הוא חש רגשות חיוביים כלפי המטפלת? המעבר למטפלת חדשה עלול גם להוביל לקושי נוסף בוויסות הרגשי.
"אם בסופו של דבר אתם מחליטים לעבור למטפלת חדשה, חשוב לשאול אותה על הגישה הטיפולית שלה, לבדוק אם אתם חשים שהיא מבינה את המצוקה שלכם ומתארת דרך טיפולית שמתאימה לצורך שלכם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button