מטבח מודרני קריסטל מט

אז והיום: המטבח הישראלי בתמונות

הכפרי משדר חום ואינטימיות, המודרני מבטא את אורח החיים החדשני, והקלאסי תמיד באופנה: המטבח הישראלי נע מאז ומעולם בין שלושה סגנונות מובחנים. איך השתנה עיצוב המטבח עם השנים? פרויקט מיוחד לרגל 75 שנים למטבחי רגבה

מוגש מטעם רגבה
פורסם:
בשנת 1946 קבוצת חלוצים שעלו מגרמניה וייסדו את קיבוץ רגבה שבגליל, הקימו מפעל נגרות גדול וחדשני. 75 שנים אחרי, חברת רגבה היא שם שני למטבח ישראלי עדכני, איכותי ואמין. רגבה של שנת 2022 היא one stop shop שמציעה חוויית קנייה שלמה של מטבחים, משטחי עבודה ומוצרים משלימים. החברה זכתה בפעם השנייה ברציפות באות מותג העל של Superbrands ובדירוג היוקרתי של דן אנד ברדסטריט בקטגוריית חותם האמינות. רגבה היא החברה היחידה שקיבלה את תו התקן iso 9001 של מכון התקנים הישראלי והבינלאומי, וכן את תו ת"י 5555.
6 צפייה בגלריה
לבן עדין בשילוב פורניר
לבן עדין בשילוב פורניר
2022: לבן, עדין ,בשילוב פורניר
(מעצבת פנים: ורד גרניט, צילום: יואב פלד)
במהלך 75 שנות קיומה, פיתחה רגבה פטנטים והובילה טרנדים בעיצוב הבית. כבר מראשיתה, הנהיגה החברה סקאלת סגנונות שהגדירה את הטעם הישראלי: בין המטבח הכפרי החמים, המודרני החדשני והקלאסי העל זמני. איך השתנו שלושת הסגנונות הללו בראי הזמן? פרויקט מיוחד לרגל 75 שנים להיווסדה של חברת רגבה.
6 צפייה בגלריה
מטבח כפרי מפורמייקה ומעץ. שנות ה-70
מטבח כפרי מפורמייקה ומעץ. שנות ה-70
מטבח כפרי מפורמייקה ומעץ. שנות ה-70
(צילום: באדיבות ארכיון רגבה)

עכבר הכפר

הישראלים הם עם ביתי וחם שאוהב לארח. התכונה הזו באה לידי ביטוי בסגנון המטבח הכפרי שלישראלים אף פעם לא נמאס ממנו. המטבח הכפרי נשען לרוב על שימוש בחומרים טבעיים כמו עץ ושיש אבן טבעי, שמשדרים חמימות וביתיות.
6 צפייה בגלריה
פורמייקה ירוקה וידיות אינטגרליות שנות ה-70
פורמייקה ירוקה וידיות אינטגרליות שנות ה-70
פורמייקה ירוקה וידיות אינטגרליות. שנות ה-70
(צילום: באדיבות ארכיון רגבה)
אפשר לומר שהמטבח הישראלי נולד מתוך הסגנון הכפרי. המטבחים הצנועים של שנות ה-40 וה-50 נבנו מיחידה אחת עשויה מעץ מלא וצבועה בצבע שמן. לעיתים גם משטח העבודה היה עשוי מעץ. בשנות ה-60 וה-70, עם ההתפתחויות הטכנולוגיות והחומרים החדשים שנכנסו לעולם העיצוב, המטבח הכפרי הפך לסגנון מובחן שמתאפיין בשילוב פורמייקה ועץ ובחיפויי קרמיקה צבעוניים. בשנות ה-80-90 הסגנון הפרובנסי השתלט על המטבח הכפרי ובא לידי ביטוי בפיתוחי עץ מעוטרים ובפרזולים מפוארים. המטבחים הכפריים של שנות האלפיים קיבלו אופי שונה - הם שומרים על האווירה החמימה על ידי שילובים של צבעים עדינים וחומרים טבעיים כמו ברזל, עץ וזכוכית.
6 צפייה בגלריה
מטבח מודרני בשחור ולבן
מטבח מודרני בשחור ולבן
מטבח מודרני בשחור ולבן
(מעצבת פנים: לירז בוקעי, צילום: שירן כרמל)

עכבר העיר

על הסגנון המודרני בישראל אפשר להתחיל לדבר כבר בשנות ה-60, כשהמדינה הצעירה חוותה תנופה כלכלית ושיפור ברמת החיים. הסגנון המודרני מבטא את אורח החיים המערבי והמתקדם. המודרניות סופגת אליה שלל השפעות וחידושים, בין אם אלו טכנולוגיות ומכשירי חשמל חדשניים ובין אם אלו חומרי גלם מהפכניים – הפורמייקה והפורניר בשנות ה-60 והנאנו בשנות האלפיים. המטבח המודרני הוא מטבח נוח, פונקציונלי, מאובזר, סופר מעוצב וצבעוני - בשנות ה-70 היה זה הצבע הירוק ובשנות האלפיים צבעי הפסטל. בשנים האחרונות המטבח המודרני הוא חלק בלתי נפרד מהבית, ולרוב מתוכנן כשלוחה של הסלון. המטבח המודרני שלהיום מצויד בכיריים חשמליות או אינדוקציה, הארונות מעוצבים כמקשה אחידה וחלקה, לעיתים ללא ידיות ומנגנון פתיחה נסתר מהעין.
6 צפייה בגלריה
מטבח קלאסי בדגם אוריגמי
מטבח קלאסי בדגם אוריגמי
מטבח קלאסי בדגם אוריגמי
(מעצבת פנים: לירון רוזנפלד זרקה, סטיילינג: מיכל ארואץ, צילום: שירן כרמל)

ומה שביניהם

בין המטבח הכפרי למודרני התמקם על סקאלת הסגנונות המטבח הקלאסי, שהוא יותר אמירה מאשר סגנון. המטבח הקלאסי מתאים למי שמחפש מטבח על זמני שליחו לא ינוס גם אחרי שנים רבות. הקלאסיקה לוקחת קצת מהכפריות וקצת מהמודרניות, ומהשילוב הזה נוצר מטבח סולידי אך אלגנטי, שהוא גם מעוצב וגם פרקטי. המטבח הקלאסי האידיאלי מורכב משילובים מדויקים של חומרים, למשל פורניר טבעי ועץ אלון לצד נגיעות צבע וצבעי מט. המטבח הקלאסי יכלול בדרך כלל פרזול עדין וחזיתות עשויות מעץ צבוע אטום בגוונים סולידיים. הקווים יהיו נקיים ומשטח העבודה יהיה מתאים בצבעיו לגוונים השולטים במטבח. התחושה במטבח הקלאסי מזכירה לרבים ביקור בבתי היוקרה בבירות אירופיות.

מטבחי רגבה | אתר | פייסבוק | אינסטגרם | טלפון: 076-5993844
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button