כל תכשיר צריך מברשת שונה

המדריך המלא למברשות איפור. כן, יש לנו מה לחדש לך

אם פעם נשים היו מסתפקות במברשת איפור אחת שעושה הכול - היום ברור לכל טיקטוקרית מתחילה שהמברשת שמתאימה להנחת מייק־אפ, לא מתאימה לסומק ובטח שלא לקונסילר. מרגישות שאתן זקוקות לחיזוק בתחום? הנה כל מה שכדאי לדעת

פורסם:
תרגיל בזיכרון: עצמו רגע את העיניים וחשבו על פינת האיפור של סבתא שלכן. נסו לספור כמה מברשות איפור היו לה שם, בין הקרמים, הפודרה והליפסטיק. רוב הנשים ששאלתי לא הצליחו להיזכר ביותר ממברשת אחת, קטנה, שנמכרה בתוך קופסת האיפור המיניאטורית. כמה עשורים קדימה - אני זוכרת את עצמי בשנות ה־90 צופה ב"סקס והעיר הגדולה" מדירת הסטודנטיות שלי, לומדת על נעליים נחשקות ועל אופנה, וטסה לניו־יורק עם חברה כדי להרגיש קצת קארי ברדשאו. ברשימת הקניות הנחשקת: מברשת איפור של מאק שהייתה סודם השמור של המאפרים והמאפרות בישראל וטרם נחתה בארץ. המברשת הזו, שפיזרה סומק באופן מושלם, עלתה בערך מאה דולר (!), וביצעתי את הרכישה לאחר שראיתי אותה בתיק של מאפרת מקצועית ידועה. הבטיחו לי שהיא תחזיק לכל החיים, וצדקו: זו הייתה מברשת האיפור הראשונה שלי והיא אכן נמצאת עד היום בשימוש, טיילה איתי מבית לבית ובטיולים בעולם, ושרדה כדי לספר.

מברשות יוקרתיות זה סמל סטטוס

אני שייכת לדור הדינוזאורים, דור שידע ימים בלי אינטרנט, גוגל ורשתות חברתיות. כדי לשמוע על מברשת איפור טובה או על מוצר ביוטי מצוין, היית צריכה לקבל המלצה מאשת מקצוע באופן אישי או לקרוא עליה במגזין נשים. המהפכה הדיגיטלית הביאה אלינו את העולם אל כף היד ושינתה את חיינו לתמיד. הבנות של דור הטיקטוק כבר לא מסתפקות במברשת אחת - הן מחזיקות סט מברשות שלם ומקצועי, ויודעות להסביר איזו מברשת מתאימה לקונסילר ולמה חובה שתהיה לך בתיק מברשת לגבות. המנטורית שלהן היא לא דיילת היופי מחנות התמרוקים השכונתית, אלא ביוטרית בת 17 שיכולה בהינף סרטון אחד לגרום לחיסול מלאי של היילייטר או ליפסטיק של קיילי ג'נר.
"פעם איפור היה עניין של בנות 20", אומרת לנו חנית נצר, מנהלת ההדרכה של חטיבת היוקרה של לוריאל ולנקום. "היום, בגלל השיח ברשתות, גם ילדות בנות שמונה מתאפרות ומטפחות את העור".
גם המברשות הן חלק מהעניין?
"צעירות לומדות מביוטריות שכדי להניח מייק־אפ או סומק כמו שצריך, את חייבת מברשת. בעשור האחרון צעירות רוכשות אביזרים כמו מעגל ריסים, מברשות לגבות, ג'ל גבות. גיל המשתמשות הולך ויורד. גם אם את לא מאפרת, את רוצה מברשות יוקרתיות, זה סמל סטטוס".
איזו מברשת היא חובה מבחינתך?
"לי יש בתיק מברשת קבוקי טובה של איב סן לורן. אני משתמשת בה כדי לפדר את הפנים ולפעמים מנערת אותה על משטח נקי משאריות אבקה ומניחה גם סומק".
אדווה אלמקיאס, מאפרת ברשת "סופר־פארם", מסכימה גם כן שמהפכת המידע הציפה אותנו ואת הנערות המתבגרות באינפורמציה נגישה מכל העולם: "עד לפני עשור או שניים היה לנו מחסור באפשרויות. כיום המאפרים המקצועיים מדברים אלינו ישירות מסרטונים ומאפשרים לנו להיחשף לתוכן מסוגים שונים, בין היתר למוצרי איפור ולמברשות. זה מאפשר לנשים להכיר, לרכוש ולהתנסות בעצמן".
למה אנחנו צריכות כל כך הרבה מברשות בשגרת האיפור שלנו?
"בשנת 2024 אין מינימום של מברשות לשימוש עצמי. אנחנו צריכות כמה שיותר ומהכול, כי את לא רוצה לערבב בין חומרים. את רוצה לשמור כל מברשת לחומר שמיועד לה ולא להניח סומק ורוד למברשת של ברונזר ולקבל שאריות של צבע חום".
ובכל זאת, אם את צריכה לסמן את המברשות הכי הכרחיות, על מה לא תוותרי?
"אם אני צריכה לצמצם למברשות שהן מאסט, אני בטח לא אסתכם בשלוש: הייתי הולכת על מברשת מייק־אפ ומברשת קונסילר, מברשת סומק ומברשת קונטור, שהן לצרכים שונים ויש להן מבנה שונה. מברשת שפתיים היא הדבר הכי שימושי בעולם ומברשת ל־Skin Care - היום יש מודעות גדולה לא לדחוף ידיים לתוך קרם הלחות והמסכות, כי כפות הידיים שלנו שומניות ולא נקיות".
גלי למישהי שאין לה מושג, מה ההבדל למשל בין מברשת סומק למברשת קונטור?
"במברשת סומק תשתמשי לגוונים חיים שיש בהם רוז', כמו ורוד ואדמדם, והיא בדרך כלל פתוחה, רחבה ומאווררת ועם שערות ארוכות יותר. היא מפזרת את החומר בצורה לא ממוקדת אלא אזורית ורכה יותר. מברשת קונטור היא מברשת צפופה יותר שמטרתה לחדד תווי פנים ולפעמים לייצר מראה צר יותר לפנים. זו מברשת שעוזרת לך לפסל ולבנות את הפנים או לחטב ולחזק מבנה קיים, ולכן הצורה של המברשת צרה וצפופה, והיא בדרך כלל תהיה משיער קשיח יותר, פחות רך. היא תהיה גם חתוכה במבנה מלוכסן ופחות ישר, מפני שהנחת ההצללות נעשית בצידי הפנים וקו הלסת בצורה מלוכסנת ומעט זוויתית. יש מברשות קונטור גם למקומות קטנים יותר כמו אף, והיא תהיה בנויה אחרת".
איך נדע אם המברשת שקנינו איכותית?
"כשאת עומדת בחנות ובוחרת מברשות, קשה מאוד לדעת באותו רגע עד כמה היא איכותית, צריך לנסות ולאורך זמן - לכן לא הייתי קונה בלי לקבל המלצה מראש. אחרי חפיפות את רואה שהשיער של מברשת איכותית באמת מתנקה, לא נשאר עם כתמי איפור ולא נושר. היום מותגים שמתמחים במברשות, ולאו דווקא במוצרי איפור, הם אלה שייתנו את האפשרויות הכי טובות. למשל, יש מותג מברשות בינלאומי ותיק מאוד בשם Sigma שלא נמכר בארץ ומאוד משקיע ומתפתח בעולם הזה של המברשות, והיה נחמד אם הם היו מגיעים ארצה. יש משפיענית מדהימה בשם ראיי מוריס (Rae Morris) שהיא מייק־אפ סלבריטי. מוריס יצרה ליין מברשות מגניב שנמכר ברשת ספורה והוא מעניין גם טכנולוגית - במברשות יש מגנט שמאפשר לאחסן אותן על משטח עבודה מהמם. המחיר, אגב, לא קובע. לפעמים דווקא המברשות הכי מדהימות ומפתיעות יהיו במחירים נגישים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button