מי שמבריח כספים במהלך הגישור, אינו נקי כפיים

היו לו מניות ואופציות, אבל בפני המגשרת הוא בכה שאין לו כלום

עו"ד אורית דרור הראל מספרת על דמעות התנין של הגבר שניסה להסתיר מיליוני שקלים  

עו"ד אורית דרור הראל
פורסם:
חשבונות בנק נפרדים: היא הגיעה אליי חודש לאחר לידת בתה השלישית וסיפרה שהיא נשואה כבר שמונה שנים. בעלה בכיר בעולם הפיננסים אך "קשה" בענייני כספים. לבקשתו, הם ניהלו חשבונות נפרדים. בחשבונה היה כלום ושום דבר, היא הקפידה לחיות בצניעות, ואילו הוא צבר מניות ואופציות. חסכונותיו הגיעו לסך כולל של 9 מיליון שקלים, אך האישה היא זו ששילמה מחשבונה על הוצאותיה ועל הוצאות הילדים.
הקש ששבר את גב הגמל: כשהגיע הזמן לשלם דמי ביטוח לאומי עבור מטפלת לתינוקת, הבעל ביקש שתשלם מחשבונה (שהיה אז ביתרת חובה). היא נשברה, ביקשה להתגרש, והם פנו לגישור.
תוך כדי הגישור: הוא משך מחסכונותיו כמיליון שקל והעביר לצד ג'.
המגשרת נופלת בפח: הגבר אמר בדמעות שהוא ישר והגון. הוא ציין שבת זוגו אינה מבינה דבר בענייני כספים, שטענותיה כי הוא אמיד הן פנטזיה ושכל ההון המשותף שצבר במהלך הנישואין אינו עולה על 400 אלף שקל וכי המניות והאופציות הן בכלל מתקופה קודמת לקשר. המגשרת התרגשה מדמעותיו ואמרה כי מעטים הגברים שהיו כה גלויים איתה בחדר הגישור כמוהו. היא האמינה לו בלי שביקשה שיציג מסמכים לאמיתות דבריו וטענה שאמון הוא בסיס לגישור.
מה עשינו: מאחר שכבר התנהל הליך גישור שנוצל לרעה, הגשתי עבור הלקוחה הליך יישוב סכסוך בבית המשפט לענייני משפחה וביקשתי לקצר מועדו ולהגיש תביעות. בית המשפט איפשר זאת. הגשנו תביעות בעניין קטינים, תביעת מזונות ותביעה רכושית.
טענת הגבר: באמצעות טובי עורכי הדין הוא ניסה לשכנע את בית המשפט שהיא לא זכאית למניות ולאופציות הרשומות על שמו. לטענתו, מועדי ההבשלה ומועדי הקנייה של הזכויות לא מקנים לה חלק בהן ולכן כל מה שצבר בנישואין אינו עולה על 400 אלף בלבד מתוך אותם 9 מיליון שקל.
כעבור שלוש שנים: לתדהמת הגבר, האישה זכתה במחצית מאותם 9 מיליון שקלים, מחצית הדירה המשותפת ומחצית הזכויות הסוציאליות שלו. לאור גילאי הילדים ויחס ההכנסות בין בני הזוג (היא עבדה, אך הוא הרוויח כמעט פי עשרה ממנה) היא זכתה גם במזונות עבור הקטינים.
מה למדנו:
מניות ואופציות שאחד מבני הזוג מקבל ממקום העבודה במהלך הנישואין ורשומות על שמו הן חלק מהזכויות המשותפות לשני בני הזוג – כך על פי חוק יחסי ממון, ויש לדייק בהוכחה לגבי מועד קבלת הזכות ומועד הבשלתה.
היזהרו מדמעות תנין. מגשרות ומגשרים שאינם מבקשים לראות במו עיניהם נתונים פיננסיים ומאמינים לאחד הצדדים ללא בדיקה עלולים לחטוא לאמת ולגרום נזק.
אדם שמבריח כספים במהלך גישור או הליכים משפטיים אינו נקי כפיים.
אפשר לוותר על זכויות כספיות כדי להגיע להסכם, אבל חשוב לדעת מה גודל הוויתור. כשהסתרה, הפחדה ודמעות מחליפים מסמכים - זו נורה אדומה בוהקת.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button