קודם להירגע. הבעיה היא אצלך, זה ידוע

מה הכי חשוב בזוגיות? לדעת לריב

לשמחתי ולמזלי, התחתנתי עם בחור טוב.  ועדיין, לא עובר חודש מבלי שבא לי להתגרש! לפרק הכול! לחיות בבית משלי עם ארונות סגורים ומגירות נעולות לתוך הקיר! ולמה זה לא קורה עדיין בלי נדר? כי למדתי לריב

פורסם:
מה הכי חשוב בזוגיות? לדעת לריב. כשאת קמה בבוקר ורואה שהוא שוב השאיר את כל המגירות והארונות של המטבח פתוחים, למרות שמיליון פעם הערת לו על זה, את צריכה לדעת לריב. כי מתישהו הוא יתעורר מהשינה ואז תצטרכי להתאפק. לא להיכנס בו על הבוקר. קודם כל, תעשי לו משהו לשתות. זה קל, הארון של הקפה גם ככה כבר פתוח בגללו. קחי כפית, תרתיחי מים. אל תתעצבני. זה בסך הכול ארונות פתוחים. ומגירות. מה לכל הרוחות הוא חיפש במגירות? מה הוא רצה באמצע הלילה? תרווד של חצות??? טוב. להירגע. הבעיה היא אצלך, זה ידוע, דיברת על זה עם הפסיכולוגית, את בטיפול, הכול בסדר. סגרי את הארונות ואת המגירות והניחי לזה. אל תדברי איתו על זה בכלל. גם מחר זה יקרה. הוא לא ישתנה.
זוגות חושבים שזה לא לעניין לריב ובטח שלא לשנוא זה את זה. זו ציפייה מופרכת שלא קשורה למציאות. כשאת נמצאת במערכת יחסים צעירה ותוססת אין לך כוח לחשוב שיום אחד תשנאי את הבנאדם שהציל אותך מעצמך. אבל זה יקרה. לא בבת אחת, אבל זה יקרה. את תשנאי את הבנאדם שאת מאוהבת בו. את לא תזכרי למה בכלל רצית להתחתן, את תשכחי כמה אומללה היית לבד, את אפילו תתגעגעי לימים שחוזרים לך בסיוטים.
וזה בסדר! כל עוד את שונאת אותו הרבה פחות מכפי שאת אוהבת אותו, זה בסדר. הרי החיים כל כך קצרים, על מה יש לריב? או. על הכול. זה מתחיל מארונות במטבח, ממשיך לעבודות בית, מתקדם למי לוקח היום את האוטו ומגיע עד לצמרת – החינוך של הילדים. ואתם רבים ורבים ורבים עד שמתחילים עם כל המה אני אמרתי ומה אתה אמרת, ומי אמר מה לפני שזה אמר את זה, ואז אתה אמרת ככה ואני עניתי ככה, לא, זה לא היה ההפך, חבל שלא הקלטנו את השיחה, וכולי וכולי. כן, זה קורה אצל כולם, גם אצל אלו שנראים ממש טוב מהצד. נכון שגם אתם נראים טוב באינסטגרם? ונכון שגם אצלכם על הפנים? אז כן.
לשמחתי ולמזלי, התחתנתי עם בחור טוב. באמת. ועדיין, לא עובר חודש מבלי שבא לי להתגרש! לפרק הכול! לחיות בבית משלי עם ארונות סגורים ומגירות נעולות לתוך הקיר! ולמה זה לא קורה עדיין בלי נדר? כי למדתי לריב. אני נשואה בסך הכול 13 שנים, אז אני עדיין לא יכולה להעביר הרצאות, אבל אני נחושה. לפי מה שהבנתי עד כה, כך צריך לריב: 1. כשרואים שהשיחה מתלהטת, מיד מכבים את האש. 2. לכבות את האש זה לדבר על רגשות. 3. לדבר על רגשות זה לשקף את המצב. 4. לשקף את המצב זה להגיד "אוקיי. אני עצבנית על איקס, אתה עצבני על וואיי, בוא נניח לזה שנייה, נדבר כשנירגע". נשמע מושלם, נכון? זה לא עובד. אבל זה עשוי לעבוד! אם מתאמנים על זה! ומתאמנים על זה. כי אין ברירה. ואין ברירה, כי יש אהבה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button