מגמת ה"נו מייק־אפ מייק־אפ" איננה חדשה. כבר כמה שנים שעולם הביוטי נוטה לוותר על קונטורים ועל עומסים מוגזמים לטובת מראות שנראים טבעיים. מובן שבפועל אלה היו מאופרים בצורה מינימלית, עם הדגשה קלילה של סומק, מסקרה, עצמות לחיים וכו'. כעת, אם מסתכלים על תצוגות בשבועות האופנה האחרונים שהתקיימו בערי הבירה הגדולות בעולם, נראה כי המגמה הזו עלתה שלב נוסף - על המסלולים תוכלו למצוא מראות שנראים פחות מאופרים מאי פעם, כאלה שמשאירים סימני עייפות מתחת לעיניים ועוד הרבה מעבר. ראינו את זה בשלל תצוגות, ביניהן גם של הנציג הישראלי בשבוע האופנה בפריז, יונתן כרמל למותג Vautrait, שהציג נשים מבוגרות ללא איפור.
"באופנת 'רדי טו וור' (אופנה שהיא לא קוטור אלא מוכנה ללבישה, א"ו) מנסים להנגיש את המראות כמה שיותר לרחוב. כדי לעשות זאת, המעצבים הלכו על כמה שפחות איפור", מסבירה המאפרת קים סט, שהייתה חלק מצוות האיפור בתצוגות רבו
ת העונה. "היום הדגש הוא בעיקר על עור טוב. אני חושבת שהצליחו להעביר את זה מעולה".
סט, ישראלית בת 27, במקור מבאר שבע, איפרה מאחורי הקלעים של יותר מ־13 תצוגות בבירות האופנה, כחלק מהצוות של מאפרת־העל פאט מקגראת'. בין היתר, תחת ידיה של סט עברו הדוגמניות בתצוגות של אלאיה וקואץ' בניו־יורק, בוטגה ונטה, ורסאצ'ה ודולצ'ה וגבאנה במילאנו, סן לורן, סקיאפרלי, לואווה, סטלה מקרטני, וטמו, מיו מיו, לואי ויטון וקופרני בפריז.
באיזו תצוגה הכי אהבת את הקונספט של האיפור?
"אלאיה, שהייתה בניו־יורק. זו הייתה אחת התצוגות הראשונות שאיפרתי העונה. גם שם היה דגש חזק מאוד על העור עצמו, אבל מה שאהבתי זה את משחקי האור והצל באזור העיניים - זה נתן טוויסט שהיה מורגש־לא מורגש. מי שאינה מאפרת לא באמת מבינה מה קורה שם".
ספרי על טכניקות האיפור מאחורי הקלעים.
"כדי להגיע לתוצאה שאתן רואות דרושה עבודה. לא באמת אין שם איפור, כמובן. כדי לקבל מראה לא מאופר משחקים עם שכבות של מייק־אפים וקונסילרים. השתמשנו בעיקר במוצרים מהמותג של פאט, לרוב ערבבנו סוגים של מייק־אפים עם כיסוי מאוד־מאוד דק. על זה עולים עם קונסילר עם כיסוי גבוה ששמים בצורה עדינה, מדויקת ונקודתית על פצעים או לטשטוש כהויות מתחת לעיניים. היו הרבה משחקים עם שימרים, בעיקר סטיק, שגורמים לעור להיראות יותר זוהר, אבל בעדינות - היו פעמים שממש ערבבנו שימרים נוזליים בתוך מייק־אפ וזה נתן גימור מנצנץ עדין מאוד. לא עבדנו כמעט עם מוצרים יבשים, שום פידור ואבקות - זה היה ביג נו נו".
את חושבת שהמגמה הזו תשפיע על איך שאנחנו מתאפרות?
"זה כבר קורה, אני רואה את זה באינסטגרם. העידן של הקונטורים המוגזמים ו'איפור קים קרדשיאן' נגמר. אנחנו בעידן חדש של פרֶשיות עם טוויסט מגניב. אנחנו כבר קונות בעיקר מוצרים שגורמים לעור להיראות טוב, ומשקיעות מאוד בסקין קר. אני עפה על זה, אני אוהבת במיוחד מראות שיש להם איזה טוויסט, כמו נגיד שפתיים כהות עם מראה נקי או פייק פירסינג. אני מעדיפה דברים קטנים שמביאים אופי לאיפור מאשר איפור בהגזמה".
איך הגעת לעבוד עם הצוות של פאט? זה די מטורף.
"לפני שנתיים וחצי עברתי להתגורר בניו־יורק. כשגרתי בארץ איפרתי בעיקר כלות, משם הגיעה רוב הפרנסה, אבל הבנתי שאם אני רוצה לאפר אופנה, אני חייבת לעשות רילוקיישן. מאז, בערך חודשיים לפני שבוע האופנה הראשון, אני מתחילה לשלוח מיילים למותגים ומנסה ליצור קשרים. הפעם החלטתי לשלוח לפאט עצמה הודעה. חשבתי שאין סיכוי שהיא תענה לי, כי יש לה 6 מיליון עוקבים. ופתאום היא פשוט ענתה. אמרה שהיא אוהבת את העבודות שלי וביקשה את המייל. ככה הצטרפתי לצוות. הייתי בהלם שהיא בכלל ענתה לי, אמרתי 'מה קורה פה?'".
יצא לך לאפר מישהי ממש מפורסמת?
"את המפורסמים ממש פאט עצמה או מאפר קבוע מטעמה מאפרים. שאר הדוגמניות של הקאסט מתפזרות בין כולם. אבל כן יצא לי לשים קרם גוף וידיים לקנדל ג'נר", היא צוחקת.
איך את מסכמת את החוויה?
"הבאק סטייג' זה כמו נמלים קטנות, כולם עובדים בעבודת צוות מדהימה. בכל תצוגה מתחילים את האיפור והשיער מלא שעות לפני, ואת כל הזמן בעשייה. זה כיף וזה ממש אינטנסיבי. בהתחלה בכלל לא הבנתי כמה אינטנסיבי זה יהיה. הייתי בטוחה שאהיה כמו אמילי בפריז ואטייל בעיר - זה לא קרה, ולמרות זאת נהניתי מכל רגע. קמתי כל יום בחמש בבוקר וחזרתי מאוחר למלון. היה מגניב לראות את התשוקה של כולם לאיפור ושיער. זו הייתה חוויה מהממת. את רואה מלא כוכבים אבל צריכה לשמור על קוליות ולשמור על הפרטיות שלהם, את באה לעבוד".