מיליוני צפיות ומאות אלפי סרטונים בטיקטוק מבשרים על טרנד חדש.

טרנד הפשתן שמשגע את טיקטוק: האם הוא באמת יעיל כמסכת שיער ופנים?

הטיקטוק התמלא לאחרונה במתכוני ביוטי עשויים זרעי פשתן. האם כדאי לזרום עם הטרנד הזה בבית?

פורסם:
מיליוני צפיות ומאות אלפי סרטונים בטיקטוק מבשרים על טרנד חדש: מסכות ביוטי לשיער ולפנים מזרעי פשתן. לזרעי הפשתן יתרונות בריאותיים רבים: הם מכילים כמויות רבות של חומצות שומן אומגה 3 שיכולות לתמוך במערכת החיסון ולהפחית דלקות בגוף, הם מכילים גם כמויות גבוהות של מינרלים כמו סידן, מגנזיום ופוספור שיכולים לתמוך בבריאות העצם וגם חומצות שומן ואנטי־אוקסידנטים שיכולים לסייע להגנה ללב ולהפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. מעבר לכל התועלות האלה מתברר שהם גם תומכים בבריאות העור ומסייעים למניעת יובש וגירויים. יתרון נוסף: הם זולים מאוד. כמות של שלוש כוסות (שיספיקו להמון מסכות) תעלה כשבעה שקלים. הנה שתי דרכים להשתמש בהם:

להכנת ג'ל/מסכה לשיער

מתולתלות ברשת נשבעות שהוא מגדיר תלתלים בצורה מושלמת, מפחית קרזול ומוסיף ברק - כל זה תוך כדי שהוא משאיר את השיער רך ונעים. התהליך כולל הרתחת זרעי הפשתן במים ובישול קצר עד שהתערובת מסמיכה והופכת למין סליים ג'לי. אחר כך מסננים את זרעי הפשתן מהג'ל שנותר ואז משתמשים בו על שיער לח במקום ג'ל השיער המסחרי. מי שלא רוצה להשאיר את הג'ל על הראש, מוזמנת להשתמש בו כמסכה (נסייניות הטיקטוק הפרטיות שלי דיווחו שאחרי חצי שעה עם המסכה על הראש, השיער יוצא מבריק ונעים, והתלתלים יפים במיוחד).
@liraznomdar אם אתן רוצות לראות את התוצאה תגיבו לי ואעשה עוד סרטון❤️ #זרעי_פשתן ♬ I Got It - thuy
המתכון:
  • מניחות בסיר רבע כוס זרעי פשתן ו־2 כוסות מים ומדליקות את האש.
  • מחממות על אש בינונית תוך כדי ערבוב מדי פעם, עד שהתערובת רותחת.
  • ממשיכות לבשל כ־10 דקות בבעבוע עדין תוך כדי ערבוב, עד שהתערובת מסמיכה והופכת למרקם סליים/ג'ל. מכבות את האש ומחכות כמה דקות לצינון.
  • מסננות את הג'ל: לוקחות גרב ניילון נקי וכורכות את הקצוות שלו סביב צנצנת זכוכית. מעבירות את הג'ל עם זרעי הפשתן דרך הגרב. + משחררות את הגרב משולי הצנצנת ונעזרות בידיים כדי לסחוט אותו אל תוך הכוס, כך שכל זרעוני הפשתן יישארו בגרב ורק הג'ל יעבור לצנצנת. נפטרות מהגרב. מקררות לטמפרטורת החדר.
  • משתמשות בג'ל (בכמות שאתן רגילות למרוח ג'ל או קרם לחות) כדי לעצב את התלתלים.
  • אם רוצות להשתמש כמסכה: מורחות חופן נדיב על השיער, משאירות כחצי שעה ושוטפות.
  • שומרות במקרר עד שבוע.

להכנת "מסכת בוטוקס" לפנים

המשתמשות במסכה הזו טוענות שהיא עושה אפקט מתיחה משוגע, ולכן קוראים לה "מסכת בוטוקס". המסכה מורכבת מתערובת של ג'ל זרעי פשתן (שמכינים באותו אופן כמו הג'ל לשיער) וג'ל אלוורה. הטענה היא שמריחת שילוב המרכיבים הזה על העור עוזרת להידוקו ולהחלקתו ומעניקה אפקט "דמוי בוטוקס" זמני. המדגימות בטיקטוק משתמשות במסכה על אזורים מסוימים בפנים שלהן לפני שהן יוצאות לאירוע, בטענה שזה עוזר להפחית את המראה של קמטוטים בעור. ראיות מדעיות שתומכות בזה אין, אבל לפי התוצאות בטיקטוק, העור באמת נראה זוהר ומתוח.
מתכון:
  • מבצעות את ארבעת השלבים הראשונים מהמתכון הקודם.
  • מערבבות את ג'ל זרעי הפשתן עם ג'ל אלוורה: לוקחות 2 כפות ג'ל זרעי פשתן ומוסיפות 1 כף ג'ל אלוורה טהור. מערבבות היטב עד לקבלת מרקם אחיד.
  • מורחות שכבה דקה של התערובת על פנים נקיות, תוך התמקדות באזורים עם קמטים וקמטוטים. משאירות 15-10 דקות.
  • שוטפות בעדינות במים פושרים.

אחת שלצערה יודעת

כמי שהבנות שלה כבר ניסו את הטרנד ברגע שהוא יצא, קבלו כמה הערות אזהרה חשובות:
  • זה מטנף. התערובת הרותחת הופכת לג'ל סליימי במיוחד, והמעבר מהסיר אל הצנצנת (שלב שבו נדרשים לסנן את זרעוני הפשתן) כנראה יטנף לכן את המטבח. עצה שלי: הקריבו גרב ניילון חדש והשתמשו בו כדי לסנן את הזרעונים. כך תוכלו לאסוף אותם בגרב ישירות אל הפח. אנחנו השתמשנו בבד חיתול שאנחנו משתמשים בו לבישול, וגם אחרי כביסה הכתם של זרעוני הפשתן נשאר.
  • זה מתקלקל. בניגוד לחומרים מסחריים, התרכובת הזו מתקלקלת מהר מאוד כי אין בה חומרים משמרים. אם לא תחזיקו אותה במקרר, למחרת היא כבר תאבד מה"ג'ליות" שלה ולא יהיה אפשר להשתמש בה. במקרר היא יכולה להחזיק שבוע, ויש כאלה ברשת שממליצות להקפיא אותה בבקבוקונים קטנים ולהפשיר שעתיים לפני השימוש בכל פעם שרוצים להשתמש. למי יש כוח? לכן המתכון שלפניכן מיועד ל־3-2 שימושים שיספיקו לשבוע או למסיבת בוטוקס קטנה עם החברות.
  • עשו בדיקה מקדימה. כמו בשימוש של כל מוצר ביוטי, התוצאות עשויות להשתנות עבור סוגי עור שונים. מומלץ לבצע בדיקה על אזור קטן בעור כדי לבדוק אם יש תגובות שליליות לפני שמורחים את המסכה על כל הפנים.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button