"חשוב להקשיב לתחושת הבטן ולהאמין ביכולת שלנו להתמודד עם כל אתגר שיבוא". עו"ד אבישג הורוויץ

נותנת כוח לנשים אחרות: "אתן מסוגלות ליותר ממה שאתן חושבות"

כשהוריה של עו"ד אבישג הורוויץ קרסו כלכלית, היא ייצגה אותם למרות שהייתה צעירה – עד לסגירת כל חובותיהם. אז הבינה את הכוח שיש בה לסייע לאחרים לצאת ממשברים כלכליים, וזה מה שהיא עושה עד היום: ייצוג וליווי משפטי לאנשים שנקלעו לחובות בהוצאה לפועל וחדלות פירעון. "מי כמוני יודעת אילו כוחות נפש נדרשים על מנת לסיים את ההליכים בהצלחה ולפתוח בדרך כלכלית חדשה"

מוגש מטעם עו"ד אבישג הורוויץ
פורסם:
דבר לא הכין את עו"ד אבישג הורוויץ לדרמה שעתידה להתרחש בחייה. לפני חמש שנים היא עבדה כעורכת דין שכירה בתחום ההוצאה לפועל, פשיטת רגל וחדלות פירעון. יום בהיר אחד גילתה עו"ד הורוויץ שבביתה שלה מתחולל משבר מתחום התמחותה. עסק הנדל"ן של אביה נקלע למצוקה פיננסית חמורה וקרס.
"העסק, מפעל של חיים שלמים, היה מקור הפרנסה של ההורים שלי לאורך השנים והם האמינו בו ובפוטנציאל שלו להשתקם. בניסיון לצאת מהמשבר הם חתמו על ערבויות אישיות ונטלו הלוואות מהחשבונות המשותפים – בתקווה שהמהלך יצליח ויחזיר את העסק לאיתנו. לצערם, לא כך היה. תיקי הוצאה לפועל נפתחו נגד שניהם בזה אחר זה והביאו לכאוס, מתח ולחץ כלכלי. הסיטואציה שבה התראות ומכתבי הוצאה לפועל מגיעים לבית הוריי הייתה בשבילי בלתי נתפסת ולא הגיונית".
עו"ד הורוויץ לקחה החלטה לא פשוטה למרות היותה צעירה – וייצגה את אמה בהליכים המשפטיים. "עד למועד הדיון הייתי בסוג של ניתוק רגשי", היא משתפת, "עשיתי את הדברים בצורה הטובה ביותר בלי לערב את הרגש, לא האמנתי שזה קורה באמת. הדיון היה מיוחד ומאוד מרגש, ורק כשיצאנו מהאולם, כשאמא שלי חיבקה אותי ואמרה לי תודה, רק אז זה נהיה אמיתי ובאמת התרגשתי. הצלחתי להביא לאמי צו הפטר מהחובות. מעשית, זה אומר שבוטלו העיקולים וההגבלות ונסגרו כל תיקי ההוצאה לפועל שנפתחו נגדה. זה הישג מדהים.
3 צפייה בגלריה
עו"ד אבישג הורוויץ
עו"ד אבישג הורוויץ
"למדתי לא לשפוט, כי כל אדם יכול להגיע למצב הזה". עו"ד אבישג הורוויץ
(צילום: נתי גולד)
"מהייצוג של אמא למדתי שאני בשלה לפתוח משרד משלי. בהמשך ייצגתי גם את אבא שלי בהליכי הסדר מול הנושים. אחרי שהוא קיים את תנאי ההסדרים, נסגרו גם תיקי ההוצאה לפועל נגדו ובוטלו העיקולים וההגבלות".
מה לקחת מהמשבר?
"זכיתי לייצג את ההורים שלי, להיות שם בשבילם ולהילחם עבורם בתקופה הקשה הזאת. לא כל יום קורה שאת מייצגת את ההורים שלך, ועוד בהליכים מהסוג הזה. ההתמחות שלי בייצוג חייבים קיבלה משמעות מיוחדת – הצלחתי להשתמש בידע ובניסיון שלי כדי להוציא את הוריי לדרך כלכלית חדשה למרות שהייתי צעירה – והבנתי שיש לי את היכולת, והזכות, לעזור כך גם לאחרים שנקלעו למשבר כלכלי.
"כשייצגתי את ההורים שלי, ידעתי שאעשה את זה טוב יותר מכל עורך דין אחר. זה לא אומר שלא חששתי. המשבר הכלכלי היה חריף, ההורים שלי היו חייבים ייצוג – והבנתי שזה מה שעליי לעשות. לא היה אדם אחר שיהיה שם בשבילם ונאלצתי לקפוץ למים"
"המשבר המשפחתי גם לימד אותי על עצמי ועל החיים. למדתי לא לשפוט, כי כל אדם יכול להגיע למצב הזה ולא בהכרח כתוצאה מהתנהלות שגויה או לא ראויה. ליוקר המחיה יש השפעה משמעותית, ולפעמים יש גם נסיבות חיים בלתי צפויות: גירושין, משבר הקורונה, מחלה או אובדן של אדם קרוב, ערבות לאדם הלא נכון וכך הלאה. חוויתי את המשבר שהלקוחות שלי חווים כיום, הייתי בנעליים שלהם, ולכן אני מבינה מה עובר עליהם. את מה שלמדתי מניסיוני האישי, אי אפשר ללמוד בשום לימודי תיאוריה.
"אנשים שומעים את המונח 'משבר כלכלי', אבל זה רק קצה המזלג: זה משבר אישי, רגשי, משפחתי ותדמיתי שמשפיע על כל מעגלי הסביבה שלנו. אני מכירה את כל קשת הרגשות ואי הוודאות שהחייבים חווים, את תחושת חוסר השליטה על חייהם, את הבדידות, הבושה, הייאוש והאשמה. אני איתם, בלי לשפוט, וזה מה שמאפשר להם להתחבר אליי ולהרגיש שהם מקבלים ערך מוסף מעבר לשירות משפטי".
"אחרי שראיתי לקוחות שמגיעים אליי חסרי כל ידע, אבודים לגמרי – החלטתי להנגיש את הידע המשפטי בהרצאות ובסרטונים ביוטיוב"

רגישות, הכלה ואסטרטגיה משפטית

בעולם משפטי די גברי, האם את מרגישה שהנשיות שלך מהווה יתרון, או שאולי היא מאתגרת אותך במקצוע?
"בעיניי, הנשיות נותנת כוח בכך שיש לי רגישות להתחבר לחייבים, לתת מענה מעבר למקצועי נטו. הם בטלטלה מטורפת, החובות זה לא רק מספרים. זה גם משפחה וזוגיות וחיי חברה. הם מוצאים את עצמם ממש לבד. אני יכולה לתת מענה רגשי כשהם בשפל של החיים. לפעמים, מעבר לעורך דין שיכוון אותך ויגיד לך מה לעשות, אתה צריך גם אדם שתוכל לסמוך עליו.
"ועם זאת, בסופו של דבר מה שקובע אלה התוצאות בתיק וסיום ההליכים בצורה מדהימה, וזה מה שחשוב. אני נותנת ליווי משפטי מקצועי לאותם אנשים ומאפשרת להם להאמין שוב בעצמם ולהתחיל מחדש.
"מעבר לזה, אחרי שראיתי לקוחות שמגיעים אליי חסרי כל ידע, אבודים לגמרי – החלטתי להנגיש את הידע המשפטי בהרצאות ובסרטונים ביוטיוב. שיידעו מי נגד מי. חייבים לרוב לא משתפים את החברים והמשפחה במה שקורה, אין להם עם מי להתייעץ – הם מפחדים לשאול. ככה הם יכולים לקבל מידע כללי, שאמנם לא מחליף ייעוץ משפטי, אבל בהחלט מכווין אותם. משם והלאה הלקוחות שלי יודעים שאני שם בשבילם ושהם יכולים לסמוך עליי".
3 צפייה בגלריה
עו"ד אבישג הורוויץ
עו"ד אבישג הורוויץ
"כשאנחנו נמצאים במקום הכי נמוך, שם אנחנו מגלים אילו כוחות יש בנו". עו"ד אבישג הורוויץ
(צילום: נתי גולד)
אם כבר מדברים על אמון בעצמנו, לא ברור מאליו לקחת על עצמנו את האתגר לייצג את ההורים שלנו. מאיפה האמון שלך בעצמך, ואיך היית מציעה לעורכות דין צעירות לבנות ביטחון עצמי ולהתפתח מקצועית?
"כשייצגתי את ההורים שלי, פשוט ידעתי שאעשה את זה טוב יותר מכל עורך דין אחר. כשאתה מכיר מקרוב את העובדות והפרטים הכי קטנים, יש סיכויים גדולים יותר שתצליח. זה לא אומר שלא חששתי. המשבר הכלכלי היה חריף, ההורים שלי היו חייבים ייצוג – והבנתי שזה מה שעליי לעשות. לא היה אדם אחר שיהיה שם בשבילם ונאלצתי לקפוץ למים.
"אומרים שכשהחיים מעמידים אותנו בסיטואציה קשה, כשאנחנו נמצאים במקום הכי נמוך – שם אנחנו מגלים אילו כוחות יש בנו. אנחנו יותר חזקים ממה שאנחנו חושבים. וזה מה שהייתי אומרת לעורכות דין שמתחילות עכשיו את דרכן במקצוע: תאמינו בעצמכן. אתן מסוגלות ליותר ממה שאתן חושבות.
"כבר בזמן ההתמחות כולם אמרו לי, "כשאת מסיימת, את צריכה לפתוח משרד". כי כבר אז היו לי יכולות משפטיות ושלטתי טוב בנושאים הניהוליים. אני טיפוס עצמאי באופי שלי. אבל לא הרגשתי מוכנה. לקח לי שבע שנים להרגיש מוכנה, לבנות את עצמי, לרכוש ניסיון, להגיע לבשלות מסוימת. עצתי היא, אם אתן חשות ביטחון ומרגישות שאתן יכולות לעשות את זה – תעשו את זה. תעופו על עצמכן. תהיו קשובות לעצמכן. בזמנו, כולם אמרו לי לפתוח משרד – אבל חיכיתי. בסופו של דבר, אנחנו יודעים יותר טוב מכולם. חשוב להקשיב לתחושת הבטן ולהאמין ביכולת שלנו להתמודד עם כל אתגר שיבוא".
עו"ד אבישג הורוויץ
טלפון: 03-6742502, 050-8249222
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button