לימור לבנת: "אין קשב לנשים גם אם הן שרות, גם אם הן חברות כנסת"

נשות התקשורת מירי נבו ולוסי אהריש, השרה פנינה תמנו שטה, השרה לשעבר לימור לבנת והשחקנית שני קליין התכנסו בוועידת "הנשים של המדינה" של "ynet" ידיעות אחרונות" ו"לאשה" לדבר על הנשים האוקראינות האמיצות, על נשיות ועל להיות אשה בישראל. צפו בווידיאו

פורסם:
צפו בפאנל "להיות אשה בישראל"
( צלמים: אורי דווידוביץ, משי בן עמי, סטס קפולו)
"אז מה זה בעצם אומר להיות אישה בישראל? איך אומרים כמאמר הקלישאה? זה מורכב, כי מצד אחד אנחנו עדיין מתמודדות עם חוסר שיוויון, אבל מצד שני אנחנו גם חזקות, מובילות, פורצות דרך", פתחה אשת התקשורת מירי נבו את הפאנל "להיות אשה בישראל" בוועידת "הנשים של המדינה" של "ynet" ידיעות אחרונות" ו"לאשה" בו התארחו השרה לשעבר, לימור לבנת, שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, אשת התקשורת, לוסי אהריש והשחקנית, שני קליין.
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
שני קליין, השרה פנינה תמנו שטה, לימור לבנת, לוסי אהריש ומירי נבו
(צילום: דנה קופל)
שרת הקליטה פנינה תמנו שטה שיתפה בקליטת נשים פליטות מאוקראינה. "קיבלתי לפני כמה ימים יחד עם רה"מ את העולים שהגיעו מאוקראינה והצליחו להיחלץ מהקרבות. יורדות נשים עם ילדים על הידיים, כאשר הן משאירות מאחור את הגברים, כי גברים בני 18-60 לא יכולים לצאת על פי הנחיית הנשיא, ולראות אותן עם דמעות, זה לראות נשים אמיצות.
"ארבע נשים אמיצות הצליחו להוציא 100 ילדים יתומים מלב אוקראינה, מז'יטומר, ולהעלות את הילדים האלה, פשוט להצדיע להן. מי שמפקדות מלמעלה ועוזרות להן זו יעל אקשטיין מהקרן לידידות, ואילת שילה תמיר, שהיא המנכ"לית שלה, ואמירה אהרנוביץ, מנכ"לית הסוכנות היהודית, ואת רואה נשים שמתפקדות בתוך מלחמה. ועוד פן נוסף, אני באה ממשרד עם 80% נשים. הנשים האלה במשרד העלייה והקליטה שפועלות היום במתכונת חירום, הן אלה שתקבלנה ותטפל בעשרות האלפים שיגיעו".
מירי: אמרת ש-80% מהעובדים במשרד שלך הן נשים, גם במשרות בכירות?
פנינה: "כשנכנסתי לא היו סמנכ"ליות, עכשיו יש לי שתיים, וזה מאוד חשוב. כל אחת מאיתנו צריכה להסתכל האם אנחנו מושכות עוד נשים קדימה ולמעלה. יש לי עוד עבודה לעשות בנושא הגיוון. היום בבוקר הצוות המדהים שלי העלה תמונה עם נשות המשרד, ופתאום שמתי לב שאין יוצאת אתיופיה נוספת, אין חרדית, אמרתי זה דבר, שאני לוקחת על עצמי כמשימה".
"כשהתמניתי להיות שרת תקשורת, הייתי האישה היחידה בממשלה וישבנו סביב שולחן הממשלה אני והקצרנית, זהו", שיתפה השרה לשעבר לימור לבנת. "היום יש למעלה משלושים חברות כנסת, אבל זה לא מספיק להיות חברת כנסת או להיות שרה, השאלה מה המחויבות שלך לנושא המגדרי, לקידום נשים נוספות. יופי, הגעת, כפיים, מה עכשיו?"

5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"לפעמים מילה אחת טובה מצמיחים נשים". השרה פנינה תמנו שטה
(צילום: דנה קופל)
פנינה: "אני זוכרת פגישה שהייתה לי כחברת כנסת צעירה איתך, ואת היית שרה, והרוח הגבית שאת נתת. בסוף זה כמה אנחנו מעצימות את הסביבה שלנו ביום יום. לפעמים מילה אחת טובה, משפט, תמיכה, מצמיחים נשים, וזה גורם להן לפרוח".
לוסי: "ולפעמים מצד שני את רואה הרבה נשים שכן נמצאות בעמדות מפתח ומעדיפות לא לקדם נשים. הן איכשהו מסגלות לעצמן תרגילים גבריים. לא רק בורחות מהטייטל של הפמיניסטית אלא גם הרגלים גבריים, לבוש גברי, התנהגות גברית.
"היום עדיין כשאישה תדבר בטלוויזיה עדיין יבחינו במה לא בסדר באיך שהיא נראית. המצח שלה גבוה, יש לה שיער לבן, ראי ערך הגחכה. ג'ון לנו, התפרסם בגלל הסנטר שלו, אחד הקומיקאים הגדולים ביותר, אף אחד לא באמת שם דגש על מישהו שיש לו שיער לבן. ההתעסקות היא יותר במה את לבושה ואיך את נראית".
"הייתה לי מחשבה לבוא היום במקטורן כדי שיקשיבו למה שיש לי להגיד", שיתפה שני, "למרות שאני פמניסטית משהו בי אמר: 'אולי אני כן צריכה להתלבש מחויט, צנוע, קטן, לא צבעוני'".
"התבלבלתי בשם, ג'י לנו, לא ג'ון לנון", תיקנה את עצמה לוסי ומיד ציינה את הנמשל.
"כשאישה תטעה יעשו על זה ''צימעס'. היא לא יודעת, אין לה מושג, היא לא מבינה'".
מירי: "כשהתקבלתי לערוץ הספורט, המנכ"ל דאז אמר לי 'קחי בחשבון מירי, טעות אחת שלך שווה לחמש טעויות של גבר, תזכרי'".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
שני קליין, השרה פנינה תמנו שטה, לימור לבנת, לוסי אהריש ומירי נבו בועידת הנשים
(צילום: אביגיל עוזי)

"גברים מתלהבים, אני צווחת"

"כשהתחלתי את המירוץ שלי לכנסת, זה היה לקראת בחירות 88', הבחנתי שחברי מרכז הליכוד לא מקשיבים למילה שאני אומרת, הם רק מסתכלים על איך אני נראית", נזכרה לימור. "הבנתי שאני צריכה להתלבש לגמרי אחרת, הורדתי את כל התכשיטים שלי, נשארתי רק עם טבעת נישואין. עברתי להתלבש לבוש גברי וג'קטים עם כתפיים. וככה הלכתי לאורך כל התקופה שבה הייתי חברת כנסת ושרה, שיקשיבו לי".
שני: "בתור נערה שמנמנה לא התאמתי להיות מודל נשי כמו שהוא מוצג בכל מקום אז מבחינתי לא הייתה לי את הזכות להיות נשית, אני צריכה למצוא את הדרך האחרת שלי להיות נשית. אני מרגישה שהמון שנים לא הבאתי לידי ביטוי את הנשיות האמיתית שלי, את הסקסיות, את המיניות, את הכל לצד הרצינות וכו'. אני מרגישה שבשנים האחרונות, ה'מי טו' וכו' הבעיר המון כעס באנשים ובתור אחת שכשכועסים עליי אני לא מקשיבה, אני מצליחה להבין שאולי עדיף לנו בדרך אחרת, אולי חלק יכעסו וחלק לא, וכל הזמן אנחנו גם נשנה את זה אבל ביחד. המשפט ''נשים נשים שק של נחשים'' מי המציא אותו?! מי הגבר שהמציא אותו?"
לוסי: זו אישה. זאת התשובה.
לימור: "בני גנץ אמר למירב מיכאלי: 'אל תתערבי בעניינים שאת לא מבינה בהם', זאת אומרת שגם בתקופה שלי וגם היום, אין קשב לנשים גם אם הן שרות, גם אם הן חברות כנסת".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
"אין קשב לנשים". לימור לבנת
(צילום: דנה קופל)
לוסי: "זה משפט כשר ביטחון בשנת 2022 להגיד זה משפט מזעזע".
לימור: "מזעזע. אין קשב לנשים".
פנינה: "אני שומרת על זכות השתיקה, כיו"ר המפלגה, אני מאוד אוהבת אותו ואני אגיד לכן שבדרך כלל הוא לא מדבר ככה".
לימור: "והוא עדיין אמר את זה".
פנינה: "אני רוצה לומר לך, כן אכפת לו להיות שותף בפריצת דרך של נשים, כאלופות הראשונות".
לימור: "בסדר, והוא עדיין אמר את זה".
5 צפייה בגלריה
ועידת הנשים של המדינה
ועידת הנשים של המדינה
לוסי אהריש
(צילום: דנה קופל)
פנינה: "אני לא בטוחה שיש ראש מפלגה שהיה שם אישה יוצאת אתיופיה מספר 2 ואת יודעת את זה".
לימור: "יכול להיות והוא עדיין אמר את זה".
מירי: "כשקראתי בשידור: 'יש מדליה', עיתונאי מסוים אמר לי, שאני צווחת. להבדיל מהגברים שהם משדרים, הם מתלהבים. אני צווחת"
לימור: "זה לאורך כל הדרך".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button