חופשה עם ילדים היא לפני הכל חופשה של הילדים, לא של ההורים

הגיע הזמן להתאוורר: טיפים לחופשה משפחתית וזוגית מוצלחת

נראה שבקיץ 2022 הנמצא מעבר לפינה ננסה כולנו להימלט, ולא חשוב לאן. זה הזמן להיזכר בכמה עקרונות, שיהפכו את החופשה שאחרי הקורונה למוצלחת הרבה יותר. עם הילדים או בלעדיהם

פורסם:
שנתיים ויותר של סגרי הקורונה הפכו אותנו לאריות בסוגר, שרק רוצות להשתחרר ולברוח, ואכן נראה שבקיץ 2022 הנמצא מעבר לפינה ננסה כולנו להימלט, ולא חשוב לאן. הנה כמה עקרונות, שיהפכו את החופשה הראשונה אחרי המגפה לנעימה יותר.

עוד כתבות על טיולים בערוץ לאשה

חופשה משפחתית

1. אל תטוסו רחוק, בעיקר כשאתם טסים לחופשה עם ילדים. שמונה, עשר או 12 שעות בתוך צינור מתכת מעופף וסגור לא עושים טוב לאף אחד, בטח שלא לילדים, ודאי שלא לפעוטות. זכרו תמיד את הכלל: חופשה עם ילדים היא לפני הכל חופשה של הילדים, לא של ההורים. ככזאת, היעד, הפעילויות וגם המרחק צריכים להתאים ליכולת של הצעירים. עבור ילד קטן, אין למעשה הבדל בין חוף בניו־זילנד הרחוקה ובין חוף בקפריסין השכנה, עבורו ים זה ים. לגרור את הילדים בטיסות מתישות לקצה העולם רק כי להורים יש חלום להגיע לשם – זו טעות מוחלטת.
2. טוסו ישיר. קשה לקנא במשפחה עם שניים, שלושה או ארבעה ילדים המתרוצצת בנמל תעופה זר, בדרך כלל לא מוכר, בין טרמינלים, ביקורות דרכונים, תאי שירותים, דוכני שתייה, חנויות, מסועים ושערי עלייה וירידה, עם מזוודות, תיקי יד, ילדים ולעתים גם עגלה. עזבו, ותרו על ה"תענוג". אם כבר החלטתם לטוס – חפשו יעד שניתן להגיע אליו בטיסה ישירה. זכרו גם את הכאוס בנמלי התעופה בחודשים האחרונים, את האיחורים והתורים, ואת הסיכוי הלא נדיר לאבד מזוודות בדרך. רק זה עוד חסר לחופשה המשפחתית.
4 צפייה בגלריה
משפחה מטיילת בחוף
משפחה מטיילת בחוף
עבור ילדים קטנים אין הבדל בין חוף בניו־זילנד הרחוקה ובין חוף בקפריסין
(צילום: shutterstock)

3. אל תתקמצנו. פתגם ידוע אומר, "זול זה יקר". לעתים קרובות, זה גם מה שקורה במציאות: חסכתם 50 אירו בזכות טיסה בחברה א' לעומת חברה ב'? אם לא התעמקתם מראש בפרטים הקטנים, אתם עלולים לגלות שהטיסה הזולה נוחתת אחרי שדלפק השכרת הרכב בנמל התעופה נסגר, ותיאלצו להזמין מונית יקרה שתיקח אתכם למלון; שכרתם מכונית קטנה מדי? אתם עלולים לגלות שבתא המטען אין מקום לכל המזוודות שלכם; בחרתם מלון זול יותר הממוקם בקצה העיר? אתם עלולים למצוא שהנסיעות הלוך ושוב מהמלון הזול לאטרקציות המעניינות יעלו יותר משהייתם משלמים למלון יקר יותר, הקרוב למרכז העניינים. הבנתם את הנקודה?
4. הכינו שיעורי בית. זמן שווה כסף, טוען פתגם אחר, ובצדק. בחופשה, זמן שבוזבז בגלל תכנון לקוי יורד לטמיון ללא תמורה בחוויות. אז לא חייבים לתכנן מראש מה לעשות בכל דקה ודקה, אבל כן רצוי להכין תוכנית בקווים כלליים, של מה עושים בכל בוקר, צהריים, אחר צהריים וערב, איך מגיעים לאטרקציה או איפה מחנים את המכונית, וכמובן - היכן אוכלים. אם עייפים, אפשר בקלות לוותר על אחת התחנות, אבל לא כדאי להתברבר בכל בוקר בחיפוש ובדיון תחת הכותרת "מה נעשה היום".
5. התאימו את האטרקציות והחוויות. כאמור, כשנוסעים עם ילדים – החופשה היא בשבילם. כבר אמרנו שעבורם חוף ים בקפריסין זהה לזה של ניו־זילנד, ונוסיף שבעבורם דוכן המבורגרים במחיר עממי טעים יותר מארוחת 12 מנות במסעדת "מישלן" מפונפנת ואולטרה־יקרה, וביקור חינמי בפארק שעשועים שכונתי עושה להם הרבה יותר כיף מאשר סיור באולמות תצוגה של מוזיאון מכובד. עזבו, שמרו את הפינוקים לנסיעה זוגית.

4 צפייה בגלריה
משפחה בפיקניק
משפחה בפיקניק
שמרו את הפינוקים לנסיעה זוגית
(צילום: shutterstock)

חופשה זוגית

1. תאמו ציפיות. הוא אוהב ספא רגוע ומפנק וארוחות במסעדות מושקעות; היא חובבת טיולים אתגריים בטבע, רכיבה על אופניים ונהיגה ספורטיבית בכבישים הרריים. הוא חולם להגיע למשחק של ריאל מדריד, היא דווקא מעוניינת בהופעה של קולדפליי. איך בונים מכל זה חופשה זוגית? התשובה, שמוכרת גם מכתבות ייעוץ בנושא יחסים, היא לדבר על זה מראש: לתכנן ביחד, לתאם ציפיות, לבנות מסלול שמאפשר לחלוק חוויות, לעשות גם וגם, ולהתפשר כשצריך.
2. חפשו את המיוחד. זה בסדר גמור אם תרצו ללון במלון של רשת גדולה ומוכרת, לטייל (שוב) ברחובות לונדון, ניו־יורק, ברלין או פריז, לפשוט (שוב) על חנויות משתלמות ולאכול (שוב) באותה מסעדה שבה ביקרתם בעבר, אבל למה לא לנסות חוויות חדשות, לפחות בחלק מימי החופשה? בפסק הזמן הארוך של הקורונה נוצרו טרנדים חדשים, נפתחו מקומות מעניינים והשתנו טעמי הקהל והעדפותיו בכל תחום: מבתי המלון ומקומות האירוח, דרך האטרקציות ועד האופציות הקולינריות והמסעדות.
3. נסו להיות ספונטניים. בניגוד לחופשה עם ילדים, שבה חשוב להיות מתוכננים ומסודרים, כשאתם בזוג, תוכלו להיות גמישים בהרבה, ואולי גם להפתיע את עצמכם. כך למשל, אם החופשה שלכם בנויה סביב נסיעה ברכב שכור בדרכים כפריות ובין הרים, עיירות וערים, למה להזמין מראש את כל מקומות הלינה? עדיין אפשר, כמו פעם, לפני עידן האינטרנט, בוקינג.קום ושאר אתרי הזמנות הלינה, פשוט לנקוש בדלת של צימר או מלון כפרי קטן ולברר אם יש חדר פנוי ללילה. מה רומנטי יותר מזה?
4 צפייה בגלריה
זוג בחופשה
זוג בחופשה
תפתיעו את עצמכם
(צילום: shutterstock)

4. אספו חוויות. רואים מגדל המתנשא מעל כנסייה? למה שלא תטפסו לראשו, גם, ואולי דווקא, אם מדובר ב־300-250 מדרגות? בטוח שתזכרו את החוויה לתמיד. כך גם במקרים של טיול רכיבה על סוסים בשמורת טבע; שחייה באגם שטמפרטורת המים בו מקפיאה ממש; סיור ליקוט פטריות ביער פראי או אפילו בילוי בעירום בסאונה משותפת עם מקומיים, כנהוג בחלק ממדינות אירופה. תכלס, כל דבר שלא עולה על דעתכם לעשות ביומיום ובחיי השגרה בארץ, מומלץ לעשות במהלך החופשה, בתנאי כמובן שאינו מסוכן או לא חוקי. כי חופשה טובה אמורה לקחת אתכם ממסלול חייכם הרגיל לפסק זמן של ניתוק, שבירת הרגלים והגשמת חלומות. אז למה לא?
5. הישארו בארץ. כולם נוהרים לחו"ל, מצטופפים בנתב"ג וסובלים בטיסות הדחוסות וארוכות? ממש לא חייבים להצטרף למה שעושים האחרים סביבכם. לגמרי לגיטימי, בייחוד בתקופה בעייתית כל כך בתחום הנסיעות והתיירות כמו זו הצפויה בקיץ 2022, לוותר על חו"ל, להישאר בארץ וליהנות כאן ממקומות מיוחדים, ויש רבים כאלה: נסו, למשל, צימר מבודד בהר הנגב, חדר אירוח במנזר בנצרת, מלון בוטיק יפהפה בירושלים, אוהל "גלמפינג" משודרג בגליל, אולי אפילו חושה מאולתרת על חוף ים. הכל הולך, בתנאי שהוא מיוחד, שונה ורומנטי, והיי, תחסכו אפילו את סיוט המעבר בנתב"ג.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button