עוגת תפוזים. טעם מעודן, והניחוח ממלא את הלב!

פרי כתום מלא חיים: הכל על תפוזים

חשבתם פעם מאיפה הם מגיעים? והאם אתם יודעים כמה דברים נפלאים אפשר לעשות אתם? כל מה שאפשר להכין מתפוזים

מוגש מטעם השף הלבן
פורסם:
תפוזים, פרי כתום מלא חיים שלא סתם זכה לכינוי תפוח זהב. יש לו מגוון יתרונות בולטים אם זה צבעו הכתום העז, אם אלו טעמיו הנפלאים הנעים בן חמצמצים למתוקים, אם זה היותו כמקור נהדר לסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ומעל כל אלו, עצם היותו מושלם מגוון רב של מנות שניתן להכין עימו ולשדרג את טעמן, שלל משקאות בניחוח וטעם הדרים מרענן וכמובן הקינוחים בעלי הטעמים העדינים שמציע התפוז.

קצת רקע על התפוז

התפוזים מגיעים אלינו במקורם מדרום מזרח אסיה, כאשר הם יובאו על ידי הערבים ליבשת אירופה כבר במאה ה-10. מאז שהתגלו ברחבי היבשת הפכו לאהובים ומבוקשים בכל העולם. הם סמל לאושר, בריאות, ושפע.
לתפוזים יש מגוון שימושים קולינריים כאשר כפרי טרי הם נאכלים כנשנוש מרענן, אך הם מהווים נדבך חשוב בהכנת מנות קולינריות שונות שרוצים להעשיר בהן את הטעמים ולהביא גוון טעם ייחודי. מיץ התפוזים משמש לא רק כמשקה בריא במיוחד כי אם גם רוטב לסלטים, ניתן להכין ממנו מרינדות עשירות בטעמים ועוד. גם לקליפות התפוזים יש תפקיד רם מעלה בקולינריה, שכן הן משמשות לא אחת כתבלין או קישוט, כמו כן ניתן להכין מהן ריבה ואף חומץ תפוזים. הפרי המצוין שופע יתרונות בריאותיים כמו וויטמין C, אשלגן, ויטמין B6 ועוד. לפניכם רק כמה מהדברים שניתן להכין מתפוחי זהב.

קינוחי תפוזים טעימים

אי אפשר לדבר עם תפוזים מבלי להתייחס אל הקינוח האייקוני הוא עוגת תפוזים. עוגה בחושה, קלסית, פשוטה וטעימה. יש מי שאוהב לשלב בה סולת ונהנה מהמרקם הגרגירי, יש מי שאוהב לשלב בה קוקוס ומתענג על טעמי התפוז המשתלבים ביחד עימו בהרמוניה מושלמת ויש מי שאוהב את עוגת התפוזים ממש כפי שהיא ללא כל תוספת חוץ מקצת אבקת סוכר על חלקה העליון.
גם קינוח אוורירי של מוס תפוזים הוא קינוח נהדר שתמיד כיף לאכול, קינוח קליל ואלגנטי המורכב משילוב חומרי גלם פשוטים למדי המפיקים את התוצאה המושלמת. קצת מיץ תפוזים, סוכר, ג'לטין לייצוב המוס וכמובן שמנת מתוקה.
מי שאוהב להתפנק עם סורבה קריר בימות הקיץ החמים, בהחלט יכול ליהנות מסורבה תפוזים מרענן וקפוא שאפשר להכין בקלי קלות עם מים, מיץ תפוזים וסוכר.

מנות ראשונות וסלטים צבועים בגוונים כתומים

סלט תפוזים קלסי: מתי בפעם האחרונה ישבתם לאכול סלט תפוזים מרענן? הסלט הזה אשר מרכיביו קלים במיוחד להכנה מציע עלי חסה ועלי בייבי, תפוזים מקולפים חתוכים לקוביות, פרוסות של בצל סגול, חמוציות, גבינה בולגרית ותיבול עדין של שמן זית, מיץ לימון טרי ומלח.
עוד סלט מצוין בטעמים עזים יותר הוא סלט תפוזים עם גבינה כחולה ואגוזים. כאן כבר מדובר בסלט גורמה משובח שבו תמצאו את פלחי התפוזים החתוכים שזורים בתוך עלי רוקט ו אגוזי מלך קלויים, מעליהם תעטר את היצירה גבינת רוקפור או גורגונזולה וכל הטוב הזה יתובל בוויניגרט הדרים.
ולסיום סלט תפוזים שכולו בריאות. הסלט אשר המצע שלו הוא קינואה בשילוב חמוציות, פיסטוקים קלופים קצוצים ופלחי תפוזים עם נגיעה של עלי נענע רעננים בתיבול עדין של דבש, שמן זית, מיץ לימון ומלח.

מנות עיקריות על טהרת התפוזים

גם למנות עיקריות אפשר להוסיף תפוזים ולהעניק למנה שפע טעמים למשל מנה של עוף בתבשיל תפוזים, שבה מבשלים עופות ברוטב עשיר המורכב מדבש, ג'ינג'ר, מיץ תפוזים, שום ושפע תבלינים.
עוד אפשרות טובה לא פחות היא סלמון אפוי בשילוב תפוזים ושבבי עירית. זוהי מנה בריאה ויפהפייה שבה משולב סלמון אפוי בתנור עם פרוסות תפוזים המונחות עליו בעת האפייה וגם עירית קצוצה עם מגוון תבלינים שמעשירים את המנה.
לסיום הכנו מנה עבור צמחוניים שיכולו גם הם ליהנות מטעמו העדין של התפוז לצד מנת טופו מוקפץ כאשר הרוטב הוא זה המעניק את הטעם הכה מיוחד למנה, המשלב טעמים חמצמצים ומתוקים של סויה, ג'ינג'ר, מיץ תפוזים ושום.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button