"אל תפחדי מהלבד, אין צורך לרוץ ישר לקשר הבא". שרה ברהום

"הייתי בצום מיני במשך ארבע שנים. פתאום נפתחה לי התשוקה"

לאחר הפרידה מאבי ילדיה, שרה ברהום נמנעה מסקס ומיחסי מין כלשהם. עכשיו היא מספרת איך ההתנזרות הזו  דווקא שדרגה לה את המיניות ואת חי המין 

פורסם:
שרה ברהום (57), יועצת זוגית ומינית, מנחת קורסים וסדנאות לתודעת מיניות בריאה. אמא לשניים, גרה ברמת־גן

היי שרה, לאחרונה סיפרת בפייסבוק על צום מיני שחווית בעבר. ספרי לנו על זה.
"לפני 12 שנה הפסקתי לקיים יחסי מין באופן מוחלט וזה נמשך ארבע שנים. מה שקרה זה שנפרדתי מאבי ילדיי, שאיתו הייתי בזוגיות במשך שש שנים. הילדים שלי היו קטנים מאוד – פעוט בן שלוש ותינוק בן שנה ועשרה חודשים. גידלתי אותם כמעט ללא עזרה. אני קוראת לתקופה הזאת 'שנות ההישרדות שלי'. אם מתייחסים לפירמידת הצרכים של מאסלו, התמקדתי בצרכים הבסיסיים של הפירמידה – מזון, שינה, קורת גג, ביטחון, בריאות לילדים ולי ופרנסה. לא הגעתי לקומות העליונות יותר בפירמידה, של קשרים חברתיים, אינטימיות וחיבור רגשי. הייתי שרה המפרנסת ושרה האמא. לסקס לא היה מקום בחיים שלי. לא הייתה לי פניות לזה ולא היה לי חשק מיני".
"הייתי שרה המפרנסת ושרה האמא. לסקס לא היה מקום בחיים שלי. לא הייתה לי פניות לזה ולא היה לי חשק מיני"
לפני הצום היית אדם מיני?
"כן, אני אישה מאוד מינית. הייתי ילדה מינית שמרדה בבית שמרני ופטריארכלי ושברתי את הסטיגמות שאישה מינית היא זונה. בגיל 16 היה לי חבר ראשון ומאוד אהבתי סקס. אבל אחרי הפרידה מבן הזוג ובשל הצורך לגדל לבד את ילדיי, לא הייתה לי שום אנרגיה לסקס, ובמשך ארבע שנים לא חוויתי שום מגע מיני".
לא הרגשת שום רצון לקיים יחסי מין?
"לא. הרגשתי שאני כמו בחללית שמתמודדת עם תקלה במנוע ומבצעת את הפעולות הכי פשוטות כדי לשמור על הצוות בחיים. יחסי מין ואהבה היו בשבילי כמו מותרות. באותה תקופה סקס אפילו לא עלה לי בראש. יש את המשפט הידוע של חז"ל - מרעיבו שבע, משביעו - רעב. ככל שעושים יותר סקס, ככה רוצים יותר, וככל שהגוף לא מקבל מגע, אז יש פחות חשק לסקס. במהלך השנים של הצום, החשק המיני שלי רק הלך ופחת".
איך הצום הזה נשבר?
"אחרי ארבע שנים הרשיתי לעצמי לנסוע בפעם הראשונה לפסטיבל באשרם במדבר. אמא שלי שמרה על הילדים, ופתאום היה לי רגע לעצמי. השתתפתי בסדנאות ונחשפתי לגברים שונים מאלה שבחרתי בהם בעבר – הם היו מחוברים לאנרגיה הנקבית שלהם והביעו רגש. ואז פתאום נפתחה לי התשוקה. הרגשתי שאני בוערת. חזרתי משם דלוקה".
מה עשית?
"אחרי שחזרתי מהפסטיבל, נכנסתי לטינדר ובחרתי את הגברים שהכי הדליקו אותי. הרגשתי שאני כמו ילדה בחנות ממתקים. התחלתי להיפגש עם גברים לסטוצים ללא מחויבות. הפעם הראשונה ששכבתי עם מישהו אחרי הצום, הייתה בשבילי כמו לרכוב על אופניים. זה היה טבעי עבורי. אני מינית ואני מנהלת את השואו במיטה.
"במשך שנה הייתה לי מערכת יחסים עם מאהב שהיה בדיוק הטעם שלי. לא הייתה שם אינטימיות רגשית, אבל זה מילא לי את כל החוסרים המיניים. אחרי שנה הרגשתי שאני רוצה אהבה. נכנסתי לטינדר והחלפתי את הפרופיל לפרופיל שמחפש קשר רציני, ומצאתי זוגיות שנמשכה שמונה שנים ונגמרה לאחרונה. זה היה קשר מרפא והסקס היה מדהים".
איך החזרה למין השפיעה עלייך?
"משהו במיניות שלי נפתח. פתאום גיליתי שהגוף שלי הוא רב־ממדי ושאני יכולה להיות מולטי־אורגזמית. בתקופה הזאת עשיתי גם שינוי מקצועי - מדוברת של הוצאת ספרים ליועצת זוגית ומינית, כי רציתי לחלוק את הידע והניסיון שלי. אחרי תקופת הצום, שהייתה כמו מוות, הנמרה שבי התעוררה מחדש והייתה הרבה יותר משוחררת".
כמטפלת מינית בקליניקה, איך צום ממין משפיע על נשים וגברים?
"לא נתקלתי במטופלים שהחליטו להיות בצום מיני, אבל יש לי הרבה מטופלות עם חוסר חשק מיני. בכל מקרה, אני תמיד אומרת שאחרי שמסיימים קשר ארוך, כדאי לקחת זמן לעצמך ולהיות לבד. אני בעד צום ממין לתקופה מסוימת. אחרי שהיית מחוברת למישהו מבחינה מינית ובמשך תקופה ארוכה, חשוב להיות בהתבוננות פנימה ולהתחבר לעצמך. אל תפחדי מהלבד. אין צורך לרוץ ישר לקשר הבא, כי זה אולי נובע מפחד להיות לבד. אחרי שתעברי תהליך עם עצמך, תוכלי לבחור את הפרטנר הבא באופן שמדויק לצרכים שלך".
סקס טיפ: "זה בסדר ומותר לפעמים לא להיות מינית".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button