בואנוס איירס. עיר קוסמופוליטית ועכשיו גם קיצית

לעולם בעקבות השמש: מדובאיי דרך ליסבון ועד מיאמי, ערים נהדרות שבהן לא תסבלו מקור

הספקתן להירגע מהקיץ באיי יוון או בחופי אנטליה? לנוח מטיסות חגי תשרי ללונדון או לניו־יורק? תתכוננו לארוז שוב: עונת החורף הקרה היא דווקא "העונה החמה" של הדילים, הטיסות הזולות, החופשות המשתלמות והשופינג הנחשק. קר לכן? יש מקומות נהדרים להתחמם בהם

פורסם:

בואנוס־איירס, ארגנטינה

בירת ארגנטינה שבדרום אמריקה היא עיר צבעונית ושמחה בדרך כלל, עם היסטוריה עשירה, מסקרנת ורבת תהפוכות. העיר מהווה גם שער לטיולים בקצה הדרומי של היבשת, ב"ארץ האש" המפורסמת ובאזור העיר אושואיה. ארגנטינה גם זולה להפליא.
איך מגיעים? דרך מדריד (עם אייר אירופה או איבריה), ליסבון (עם טאפ), פריז (אייר פראנס) או רומא (ITA האיטלקית).
מה לראות ולעשות? העיר נהנית מהשפעה תרבותית ואדריכלית של עמים רבים - מתושביה המקוריים של דרום אמריקה ועד לעמי אירופה שחלפו בה: ספרד, איטליה, צרפת ועוד. לצד החגיגה האדריכלית העיר היא מרכז קולינרי בינלאומי: סטייקים מהצד הארגנטינאי, פיצות שמקורן בהשפעה האיטלקית ואינספור בתי קפה.
מידע נוסף: turismo.


ליסבון, פורטוגל


8 צפייה בגלריה
ליסבון. מזג אוויר חמים ומחירים נוחים
ליסבון. מזג אוויר חמים ומחירים נוחים
ליסבון. מזג אוויר חמים ומחירים נוחים
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
בירת פורטוגל (לצד ערים אחרות במדינה המקסימה הזאת) נהנית מתיירות ישראלית במספרים גדלים מאז חודשו הטיסות לשם אחרי הפסקת הקורונה. במהלך החורף הקרוב יטוסו בין תל־אביב לליסבון חברת התעופה הלאומית של פורטוגל, טאפ (TAP), לצד אל־על שלנו. לקראת סוף החורף ותחילת האביב אמורה להצטרף לקו גם חברת ישראייר.
למה כדאי לטייל בפורטוגל בחורף? בגלל מזג האוויר – הדומה למדי לזה שאצלנו בישראל, כלומר, לא קר מדי; בגלל המחירים הזולים יחסית – הנמוכים במידה ניכרת מהמקובל במדינות אירופה הקלאסיות (צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד); וכמובן, בגלל אטרקציות התיירות הנהדרות שמציעה המדינה: הרבעים העתיקים של ליסבון, עיר היין פורטו, הארמונות של מלכי פורטוגל, חופי הים הפראיים בדרום המדינה ואתרי המורשת היהודית.
מידע נוסף: visitportugal.com/en

מיאמי, ארצות־הברית

8 צפייה בגלריה
מיאמי. עיר של מסיבות
מיאמי. עיר של מסיבות
מיאמי. עיר של מסיבות
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
הטיסות הישירות למיאמי שבפלורידה (עם אל־על או אמריקן איירליינס) הופכות את אופציית הביקור החורפי בעיר החוף המלהיבה לאפשרית והגיונית. אינספור אפשרויות בילוי יש בה, באווירה השואבת השראה מאיי הים הקריבי הסמוכים יחסית. נציין גם את הקרבה לפארקי דיסני באורלנדו ולאתרי טבע ואת האווירה התוססת שיוצרות קהילות יוצאי קובה ואיי ברמודה ובהאמה, והרי לכן אטרקציה מקסימה.
עוד בסביבה: איי קיז (The Keys) – הידועים במסיבות הפרועות הנערכות בהם ופורט לודרדייל (Fort Lauderdale) – ובו הנמל שממנו יוצאות ספינות הקרוז הענקיות המפליגות בין האיים הקריביים, סוג של חופשה שאהובה מאוד על הקהל האמריקאי וגם על לא מעט ישראלים.
כדאי לדעת: נמל התעופה של מיאמי הוא גם שער יציאה נוח לטיסות למדינות מרכז אמריקה ודרומה, ובהן קוסטה־ריקה, פנמה, גואטמלה, מקסיקו, ארגנטינה וברזיל.
מידע נוסף: visitmiami.com

דובאי, איחוד־האמירויות

8 צפייה בגלריה
דובאי. המונים נוהרים למפרץ
דובאי. המונים נוהרים למפרץ
דובאי. המונים נוהרים למפרץ
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
לא להאמין, אבל אך לפני שנתיים או שלוש לא חלמנו שנוכל לבקר בחופשיות באיחוד האמירויות – דובאי, אבו־דאבי וראס אל־חיימה, לצד מדינת בחריין השכנה – אלא שמספר הנוסעים לשם יתמקם בצמרת יעדי הטיסות והנופש של הישראלים. ב־11 החודשים הראשונים של 2022 טסו בין ישראל למדינות המפרץ, עם שמונה חברות התעופה הפועלות בקווים אלה, כ־850 אלף נוסעים (הלוך ושוב), נתון הממקם אותן בין עשרת היעדים הפופולריים לטיסה מנתב"ג.
מי שכבר ביקר וצבר ניסיון יודע שדווקא החורף הוא העונה הנכונה למפרץ. בקיץ לוהט שם, וכל שאפשר לעשות הוא לבלות בקניונים הממוזגים ובפארקי המים. עכשיו, בעונה שפויה יותר מבחינת מזג האוויר, אפשר גם לטייל שם מחוץ למזגן.
מה לראות ולעשות? ליהנות משופינג ומאוכל, להתפעל מהאדריכלות העתידנית של מגדלי הענק וגם לבקר באתרי הטבע האופייניים: הדיונות, חופי הים ואטרקציות מיוחדות.
מידע נוסף: visitdubai.com/en
וגם visitbahrain.bh ובעברית: dubai.co.il

סיישל, האוקיינוס ההודי

8 צפייה בגלריה
חוף, ים ושמש. שלווה בסיישל
חוף, ים ושמש. שלווה בסיישל
חוף, ים ושמש. שלווה בסיישל
(צילום: Shutterstock)
איפה זה? באוקיינוס ההודי, כ־1,600 ק"מ ממזרח לחופי קניה וטנזניה שבאפריקה, מצפון לאי הענק מדגסקר ולאיים מאוריציוס וראוניון.
מה במקום? כ־115 איים שרק כ־30 מהם מאוכלסים. האקלים טרופי והטמפרטורה בכל חודשי השנה נעה בין 24 ל־30 מעלות. תעשיית התיירות היא ענף כלכלי מרכזי בסיישל, לצד דיג ומעט חקלאות ייחודית.
מה לראות ולעשות? סיישל הוא יעד רומנטי קסום, עם מזג אוויר נהדר, ים כחול מאופק לאופק, אתרי צלילה וגלישה, ועל הצד הקולינרי - התמחות במאכלי ים ודגים. זהו יעד תירותי לא זול, אבל כזה שמעניק תמורה טובה לכסף. בין האטרקציות באיים: הגנים הבוטניים, שמורת קוקוס הים ("קוקו דה מאר"), שמורות טבע ופארקים המתמחים בבעלי כנף, צמחים מיוחדים וצלילה. טיסות ישירות מישראל לסיישל מתבצעות על ידי "אייר סיישל" (שמבצעת גם טיסות המשך ליעדים סמוכים, ובהם מאוריציוס), וגם על ידי חברות תעופה ישראליות.
מידע נוסף: seychelles.com

קייפטאון, דרום־אפריקה

8 צפייה בגלריה
קייפטאון. טבע, נוף וגם יין
קייפטאון. טבע, נוף וגם יין
קייפטאון. טבע, נוף וגם יין
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
כשאצלנו קר, בחצי הכדור הדרומי חם. קייפטאון שבדרום־אפריקה היא בהחלט מקום נהדר להתחמם בו, מה עוד ששערו הנמוך של המטבע המקומי, הראנד, הופך את קייפטאון לזולה למדי לתיירים.
מה בסביבה? שמורות טבע, חבל היין הנהדר שמצפון לעיר, חופי האוקיינוסים השורצים כלבי ים, כרישים, פינגווינים ולווייתנים, הר השולחן המפורסם והרבה אטרקציות של אוכל וחיי לילה.
איך מגיעים? עם אל־על ישירות ליוהנסבורג, בירת דרום־אפריקה, ומשם בטיסת המשך, או דרך חניית ביניים באחת מערי אירופה (איסטנבול, מינכן או ציריך), וגם דרך אדיס־אבבה שבאתיופיה.
מידע נוסף: capetown.travel

נאפולי, איטליה

8 צפייה בגלריה
נאפולי. הפיצות הטובות בעולם
נאפולי. הפיצות הטובות בעולם
נאפולי. הפיצות הטובות בעולם
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
העיר שמסמלת יותר מכל את איטליה הדרומית של פעם, עם הבתים המרופטים, הכביסה התלויה מחלון לחלון ואפילו המאפיה המקומית, מציעה במקביל אטרקציות נהדרות: הפיצות והפסטות הטובות בעולם, הר הווזוב המרשים, חורבות העיר הרומית פומפיי, עיירות החוף הציוריות אמלפי ופוזיטאנו וגם מוזיאונים מעניינים.
לנאפולי קל להגיע בטיסות ישירות עם החברות Wizz וריינאייר, ובתקופות מסוימות גם עם חברות ישראליות. משך הטיסה הקצר, כשלוש שעות, הופך את היעד לאטרקטיבי עוד יותר.
מידע נוסף: visitnaples.eu/en

ניס, צרפת

8 צפייה בגלריה
ניס. שוק נהדר, מוזיאונים ואפילו קרנבל
ניס. שוק נהדר, מוזיאונים ואפילו קרנבל
ניס. שוק נהדר, מוזיאונים ואפילו קרנבל
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative )
אל בירת הריביירה הצרפתית מגיעות טיסות ישירות מישראל (עם איזיג'ט ואל־על) בתוך כארבע שעות טיסה. זהו יעד ים־תיכוני קרוב יחסית, לא מאוד קר, ובחורף גם לא מאוד יקר.
הגעתן לניס? כדאי להיעזר בתחבורה הציבורית הטובה (רכבות ואוטובוסים) כדי לבקר בערי הריביירה השונות, ממונקו ומונטה־קרלו שממזרח לניס ועד אנטיב, קאן ואפילו מרסיי ממערב לעיר. לא לשכוח כמובן לבקר בשוק הירקות והפירות של ניס, במוזיאונים הנהדרים של מאטיס (בניס) ופיקאסו (באנטיב) ובעיר הבשמים גראס, ולפחות פעם אחת להשקיע כסף וזמן במסעדה מעולה המחזיקה באי אילו כוכבי מישלן. טיפ: הקרנבל המסורתי ייערך בניס בין 10 ל־26 בפברואר, עם שלל אירועים צבעוניים, מצעדים ועוד (פרטים: nicecarnaval.com).
מידע נוסף: explorenicecotedazur.com
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button