מאוריציוס. כשאצלנו חורף, שם קיץ

להרגיש בגן עדן: כל הסיבות שיגרמו גם לכן להתאהב במאוריציוס

חופים יפהפיים, ריזורטים מפנקים, מיקס מדהים של תרבויות ועונות שנה הפוכות לשלנו - כל הסיבות לארוז מזוודה (ולהתפלל שהיא תגיע) - ולטוס לחופשת חורף חלומית במאוריציוס

פורסם:
הרומן שלי עם מאורציוס התחיל ברגל שמאל: כבר בנחיתה בנמל התעופה גיליתי שכמו תיירים רבים בתקופה זו, המזוודה שלי לא הצטרפה לטיסה. ובמילים אחרות: נותרה על הקרקע, בנתב"ג. ברגעים הראשונים הייתי משוכנעת שזהו, שהחופשה שלי נהרסה, וכבר התחלתי לחשב לאחור את הזמן שנותר לי באי. אבל מאוריציוס? היא לא נתנה לי לוותר עליה בקלות, והפעילה עליי את כל קסמיה. ואכן, אחרי שמונה ימים שטיילתי בה, התקשיתי להיפרד. והמזוודה? יש מצב שהייתי מוכנה לאבד אותה שוב, רק כדי לעבור את החוויה המהממת.
הנה סיבות טובות שיגרמו גם לכן להתאהב במאוריציוס:

תאמינו שאתן מטיילות בתוך גלויה

מאוריציוס היא מדינת אי טרופית השוכנת בלב האוקיינוס ההודי, שכנה, אם אפשר לומר כך, לסיישל ולמדגסקר. כיאה לאי טרופי, מאוריציוס משופעת בדקלים תמירים, בחופים זהובים ובמי ים בגוון טורקיז בוהק, שיגרמו לכל תמונה שלכן להיראות כאילו עובדה היטב בפילטר אינסטגרמי.
בגלל מספרם הרב של החופים באי, אין עומס אנשים ותיירים. פעמים רבות מצאתי את עצמי כמעט בודדה על חוף. גן עדן, כמו שאמר הסופר מארק טוויין, זה ממש פה.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
לבד על החוף
(צילום: שיגב פורת)

תגלו מיקס מדהים של תרבויות

מעט יותר ממיליון תושבים ורבע יש במדינה, שממזגת בהצלחה רבה שלל תרבויות, גזעים ודתות, ובהם הינדו (המהווים 52% מהאוכלוסייה), נצרות ואסלאם. מבחינה גאוגרפית שייכת מאוריציוס לאפריקה, אך ניכרות בה השפעות התרבות הצרפתית והאנגלית, מדינות ששלטו בה במשך שנים (מאוריציוס היא מיעדי התיירות הפופולריים ביותר על צרפתים).
השפות הנפוצות: צרפתית, אנגלית וקריאולית, ותוכלו לשמוע גם סינית והודית. על שטרות הכסף, אגב, מתנוססים נציגי המגזרים השונים.
בהתאמה, גם המטבח המאוריציוני הוא תערובת נפלאה של אוכל: צרפתי, הודי, דרום אפריקאי ואסייתי. במסעדות ובדוכני האוכל תוכלו למצוא הכל מכל, מאוכל רחוב של סמוסות וצ'פטי הודי, ועד מטבח עילי צרפתי, לצד הרבה ירקות ופירות אקזוטיים, פירות ים ורום (כן, הפינה קולדה עשתה קאמבק מזהיר בטיול שלנו).
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
בלב האוקיינוס ההודי
(צילום: שיגב פורת)

לא תתבטלו שם בסגנון בטן־גב

למרות הפיתוי העז לבלות את כל ימי החופשה ברביצה חסרת מעש על החוף, מאוריציוס מציעה הרבה אטרקציות ופעילויות ימיות: צלילה, סקי מים, שחייה עם צבים ודולפינים ועוד. לפי דיווחים שונים של מי שניסו, מדובר בכיף מטורף, אך מכיוון שאני לא חובבת אקסטרים, העדפתי להישאר על פני המים ולהצטרף להפלגה בסירת קטמרן לגבריאל, שהוא אחד האיים הקטנים הסמוכים למאוריציוס.
ההפלגה הלוך ושוב, שנמשכה רוב שעות היום, התבררה כחוויה בלתי נשכחת: כשעה וחצי נמשכה ההפלגה לאי, עם מוזיקת סנגאיי מקפיצה - שהיא שילוב של רגאיי וסנגלית - על הסיפון, שתייה חופשית ומרחבים עצומים של ים כחול.
מהסירה הגדולה ירדנו לחוף נידח למדי בעזרת סירת גומי קטנה. בילינו כשעתיים ברביצה ובשכשוך במים, והרגשנו שנקלענו לפרק של "אבודים" (מינוס התעלומות). בהפלגה חזרה הוגשה ארוחת צהריים שהכין צוות הספינה, לצלילי מוזיקה טובה ובליווי שתייה חופשית. הפלגה שכזאת ניתן להזמין בדלפק הקבלה במלון.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
תצפית מאבוני פורסט
(צילום: שיגב פורת)

תצאו לטיולים קצרים

מאוריציוס משתרעת על פני 1,815 קמ"ר, ובשעתיים וחצי בלבד של נסיעה ניתן להגיע מקצה אחד של האי לקצה השני. תכלס, אפשר לשכור רכב, אפילו מבוקר עד ערב, ולצאת לסיורים קצרים ברחבי האי. רק שימו לב: נוהגים פה "הפוך", בצד שמאל, כמו בבריטניה.
לאן אפשר להגיע ומה לראות ולעשות?
אזור שמרל (Chamarel) הוא יעד פופולרי לתיירים, שמאפשר תצפית יפהפייה למפל מים עצום ולעבר פארק אדמת שבעת הצבעים (כניסה: 9 דולרים).
אבוני פורסט (Ebony Forest) הוא יער המשמר עצים שנמצאים בסכנת הכחדה, כולל כאלה המיוחדים לאי, למשל ה"אבוני", המוכר גם בשם "הובנה" או "העץ השחור". חלק מהסיור במקום כולל עלייה לראש הר, עניין שניתן לעשות בטיול רגלי הנמשך כשלוש שעות או בג'יפ (בתיאום מראש). הפרס למעלה: תצפית מרהיבה.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
שמרל. תצפית למפל ופארק אדמת שבעת הצבעים
(צילום: שיגב פורת)
בגן הבוטני בילינו כחצי יום. סיירנו בין מאות עצים, חלקם מסוגים ייחודיים, עצומי מידות בני יותר מ־200 שנה, לצד פינות חמד, צבים בגודל ענק ובריכות יפהפיות (כניסה: כ־5 דולרים). ליווי צמוד של מדריך הופך את החוויה למעניינת יותר, אל תוותרו על ההסברים.

13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
הגן הבוטני
(צילום: שיגב פורת)

13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
צבי הענק הם חלק מהחיות שתפגשו שם
(צילום: שיגב פורת)

13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
בריכות יפהפיות לאורך מסלול ההליכה
(צילום: שיגב פורת)

מעדיפות טיול עירוני? קפצו לעיר הבירה פורט לואי, שם תוכלו לבקר בשוק המקומי. חלקו מוקדש לפירות, ירקות ותבלינים (זמן מצוין להצטייד במקלות וניל במחיר לא יקר), וחלקו למזכרות, כמו למשל קערות וצלחות עשויות קוקוס ומעוטרות בסמלים מקומיים כמו צבי ים או ציפור הדודו שנכחדה, תיקי קש בעבודת יד, תכשיטים ועוד. אפשר להתמקח ולנסות להוריד מעט במחירים, רק בעדינות.
בקרבת השוק תמצאו ירידי רחוב לצד קניונים מודרניים, אבל אל תצפו ליותר מדי. אחרי הכל, לא זו גולת הכותרת של החופשה והטיול.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
השוק העירוני בפורט לואי
(צילום: שיגב פורת)

את הנקודה היהודית תוכלו למצוא בבית הקברות לניצולי השואה. 1,580 יהודים שביקשו להגיע לישראל במהלך מלחמת העולם השנייה גורשו לאי על ידי שלטונות המנדט הבריטי. הם שהו כאן במעצר במשך כחמש שנים, ואלה שהלכו לעולמם נקברו בבית עלמין מקומי. נפתלי (תלי) רגב, קונסול הכבוד של מאוריציוס בישראל, הוא אחד מהילדים שנולדו באי לזוג פליטים, שהכירו בתקופת המעצר. הוריו, כמו שאר העצורים, עלו לישראל בסיום שלטון המנדט. מוזיאון קטן לצד בית הקברות מגולל את סיפור בני הקהילה הקטנה.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
בית הקברות היהודי לניצולי השואה שגורשו לאי
(צילום: שיגב פורת)
תתלהבו על שהיא ידידותית לסביבה
הפתעה נעימה במאוריציוס היא לגלות עד כמה מושרשת המודעות האקולוגית של תושבי האי. במלון חולקו בקבוקי מים שעשויים מקני סוכר ומתכלים במהירות (הופכים אותם לקומפוסט בתוך כחודשיים), בחנויות לא ימהרו לתת לכן שקיות פלסטיק (והמוכרים מעודדים לאחד שקיות או להכניס את הקניות לתיק).
ביקרנו בבית מלאכה המאפשר לנשים לעבוד, להשתכר ולהגיע לעצמאות כלכלית תוך שימור מלאכות ועבודות יד שנכחדות מהעולם. למשל, הכנת פריטים משאריות קוקוס ועץ. בבית מלאכה אחר פגשנו זוג אמנים היוצרים תכשיטים וכלי בית מזכוכית ממוחזרת. ביקורים שכאלה הם הזדמנות טובה להצטייד במזכרות מקוריות שיש להן גם ערך חברתי וסביבתי.
13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
מתנות עם ערך סביבתי וחברתי
(צילום: שיגב פורת)

תיהנו ממזג אוויר נעים כל השנה

מזג האוויר במאוריציוס ידידותי ושמשי ברוב ימות השנה. כדאי לדעת שעונות השנה שם הפוכות מישראל: קיץ בין אוקטובר למאי, חורף בין יוני לאוגוסט, אבל תכלס, אין פה באמת חורף. רוב הזמן הטמפרטורות נעות סביב 28 מעלות ביום ו־18 בלילה, ובתקופת החורף ייתכנו ממטרי גשם טרופים, מה שמסביר את המטריות שהן חלק קבוע בתפאורת חדרי המלונות.

היכן לנים?

רשת המלונות Beachcomber מציעה ברחבי מאוריציוס שמונה ריזורטים בעלי דירוג 5-4 כוכבים, המיועדים לקהלים שונים: מחופשות זוגיות־רומנטיות עד משפחתיות עם ילדים. בתי המלון של הרשת ממוקמים בחופים, הם בעלי עיצוב מוקפד ומאובזרים בבריכות שחייה, חלקן פרטיות־אינטימיות ואחרות צופות לים, ובמגוון מסעדות: איטלקית, הודית, יפנית ועוד, כולל ברים שמציעים הופעות מדי לילה.

13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
בריכות פרטיות בריזורט
(צילום: שיגב פורת)

מלונות Beachcomber מקפידים בנושא הקיימות והשמירה על הסביבה: בקבוקי המים שמוגשים בחדרים ובבר עשויים מחומר מתכלה, כלים חד־פעמיים לא תראו שם, ואת כלי הקרמיקה המאבזרים את חדרי האמבטיה מייצרות נשים מקומיות בשיטות מסורתיות.
Shandrani Beachcomber Resort & Spa ממוקם לא הרחק מנמל התעופה של פורט לואי. המלון בסגנון "הכל כלול", עם מגוון מסעדות וגישה חופשית לפעילויות ימיות: סקי מים, שיט בסירה עם רצפת זכוכית ועוד.
Paradis Beachcomber Golf Resort & Spa ממוקם בסמוך להר Le Morne. זהו ריזורט יוקרתי ומפנק, שמציע מגרשי דשא רחבי ידיים למשחקי גולף, חדרי אמבטיה ענקיים שלא תרצו לעזוב, אוכל משובח ונוף מהמם.
Victoria Beachcomber Resort & Spa שוכן בצפון מזרח האי, והוא אידיאלי למשפחות, כולל פעילויות המתאימות לילדים.
אתר הרשת : beachcomber-hotels.com/en

13 צפייה בגלריה
מאוריציוס
מאוריציוס
או משקיפות לים
(צילום: שיגב פורת)

איך מגיעים?

חברת התעופה "אייר סיישל" (Air Seychelles) מציעה טיסות מנתב"ג למאוריציוס הכוללות עצירת ביניים בסיישל. משך הטיסה כ־11 שעות: 6 שעות מישראל לסיישל, כשעתיים עצירה בנמל מאהה, בירת סיישל, ומשם עוד כשעתיים וחצי עד מאוריציוס (אתר: airseychelles.com).
הטיסה מתבצעת במטוסי איירבס 320neo חדישים, הכוללים גם מחלקת עסקים ומערכת מדיה שאליה ניתן להתחבר מהסמארטפון וליהנות במהלך הטיסה מסרטים, משחקים ומוזיקה.
  • הכותבת הייתה אורחת "אייר סיישל" ורשת מלונות Beachcomber
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button