"לצאת מההחלקות זה תהליך של כשנה"

נשבר להן: יותר נשים נגמלות מהחלקות בשיער

למרות שעונת הרחצה ממש מכבידה על ההתעסקות עם השיער,  נשים רבות שהתמכרו להחלקה, מחליטות הקיץ דווקא לא לחדש אותה יותר. אחרי שניים, שלושה ואולי גם עשרה סבבים הן נגמלות וחוזרות לשיער הטבעי שלהן. במה זה כרוך? 

פורסם:
"יש לי רשימה של לקוחות בכל הגילים שאני גומל כרגע מהחלקות" מספר כפיר מלול, Care Coach מטעם מותג קרסטס. "יש עכשיו נטייה לחזור לשיער הטבעי".
למה זה קורה לדעתך?
"הטירוף של ההחלקות זה משהו ישראלי מאוד. איך את מזהה ישראלית ברחוב באירופה? לפי השיער החלק הזה שאין לו תנועה, הוא לא זז, אין לו ברק ואין לו גמישות והוא מלא קצוות מפוצלים. זה שיער של החלקה. הישראליות התאהבו בהחלקה, ולאורך השנים גם הגיל ירד מאוד. היום יש בנות 11, 12 ו־13 שעושות החלקות. הן רואות את זה בטיקטוק, משגעות את ההורים, וההורים נכנעים. קוראים לזה 'החלקה משקמת' והן משתכנעות, למרות שאין בזה שום דבר משקם. זה משקם רק את חשבון הבנק של מעצב השיער".
אז אני מבינה שאתה לא בעד החלקה.
"הבעיה העיקרית שלי עם ההחלקות היא שרובן לא טובות לבריאות. היו פרסומים בעבר על עניין ההחלקות והבעייתיות שלהן, ואנשים הגיעו לבתי חולים עם אי־ספיקת כליות כי החומר חדר למחזור הדם. פתרו את זה בכך שצריך להיות אישור של משרד הבריאות על החומר. אז היום יש חומרים שיש להם אישור משרד הבריאות, אבל מצוין שהאישור תקף רק אם לא משתמשים בהם במגע עם חום, וכמובן, בשביל שההחלקה תהיה אפקטיבית צריך מגע עם חום. אז ספרים עוברים על החוק ומשרד הבריאות לא אוכף את זה. חוץ מזה, אני חושב שהחלקה לא מתאימה לרוב הנשים שעושות אותה. למשל, אי־אפשר לעשות החלקה על גוונים, כי השיער נשבר; החלקה עם שיער מדורג זה דוחה בעיניי כי הדירוג נראה רע; החלקה לשיער מתולתל זה פשוט סיוט למתולתלת שגדלים לה שורשים; ההחלקות האורגניות משנות את צבע השיער לגוני חלודה; ובאופן כללי אני לא אוהב את המראה של שיער חסר תנועה וגמישות. אז כן, אני לא אוהב החלקות. אני מבין את הרצון לקום בבוקר ולהיות מסודרת, אבל בשביל ששיער עם החלקה ייראה טוב, את חייבת לגרום לכך שיהיו לו ברק ותנועה. אם לא, אז בעצם לא עשית כלום. יש בזה שקר גדול. בימים הראשונים אחרי ההחלקה אין מאושרת מהאישה שעשתה אותה. היא מתקלחת ומרגישה את השיער שלה חלק ונעים וחושבת שהיא מצאה את הדרך אל האושר - אבל אחרי חודש היא בדרך כלל כבר אומרת 'למה עשיתי את זה?'".
כפיר מלולכפיר מלולצילום: אמיר צוק
אילו טיפים אתה יכול לתת לאישה שמחליטה להיגמל מהחלקה?
"לצאת מהחלקות זה סיוט, אני לא אשקר. זה תהליך של שנה בערך. קודם כול, והכי חשוב, זה להסתפר כל שלושה חודשים ורק בקו ישר - לא מדורג. ככל שתסתפרי יותר, השיער ייראה בריא יותר ותיפטרי מיותר שיער מוחלק. חשוב לשמור על הזנת השיער - שמפו ומסכה טובים שיביאו את השיער למקסימום שלו בתקופה הלא פשוטה הזו. בינתיים אפשר לעשות פן כדי לשמור על אחידות בין השורש ובין השיער המוחלק, אבל חשוב מאוד להשתמש בחומרי הגנה לפני הפן ולא להצמיד את המברשת יותר מדי לשיער כדי לא לפגוע בו. מי שלא רוצה פן, כנראה תצטרך ללכת בתקופה הזאת הרבה עם שיער אסוף ולהשתמש בחומרי עיצוב שיעזרו לה עם הקרזולים והשוונצים בשורש.
אם השיער גלי עדין, יהיה קל יותר לפתור את חוסר האחידות בשיער: אפשר למרוח על השיער הצומח, זה שללא החלקה, חומר עיצוב שמן שיגרום לו ליפול ויחבר במראה בין השיער החדש לקצוות המוחלקים. אופציה נוספת: כשהשיער עדיין רטוב, חשוב למרוח חומר הגנה מחום ולייבש את השיער בעזרת פן רק מלמעלה למטה - החום מוריד קצת מהנפח.
אפשר גם לעשות הפוך - להשתמש במכשיר חשמלי לעיצוב השיער עם אפקט מתלתל או בדיפיוזר - אבל רק בקצוות (עם הראש כלפי מטה ועם חומר עיצוב לתלתלים בקצוות). כך תהפכו את הקצוות המוחלקים לבעלי תנועה ותיצרו האחדה".
ומה עושה מי שממש מתולתלת ומנסה להיגמל מההחלקה?
"בשיער מתולתל יותר, הבעיה קצת יותר סבוכה. הפתרון ההגיוני הוא לאסוף את השיער. אפשר לאסוף מתוח ולהשתמש בקרם שמפחית קרזול או בספריי עדין (ספריי לשיער מגיע בדרגות 5-1, דרגה 2 תהיה הנכונה) שיתפוס את כל השוונצים. עם זאת, חשוב בבית לשחרר את השיער ולא להיות איתו אסוף שעות ארוכות, כי זה עלול ליצור קרחות ונשירה. מתולתלת שרוצה ללכת עם שיער פזור, יכולה לנסות לשים בקצוות קרם לחות לעיצוב התלתל, להוסיף קצת ג'ל או גלייז ולכווץ את הקצוות בעזרת הידיים כדי שיתאימו לשורש המתולתל. בסוף זה ניסוי וטעייה, אבל אני אומר ללקוחות שלי תמיד: ברגע שתקבלי את התלתלים שלך, רק אז השיער באמת יסתדר לך. וזה עובד. להיגמל מהחלקות זו לגמרי הדרך לשם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button