בבתים שבהם יש מרפסת או חצר עם הצללה  המגינה מפני קרינת השמש, נעים יותר לבלות

איכות חיים בת השגה: כשהמרפסת הופכת לבילוי של הבית

בגל החום המטורף של הקיץ למדתי איך אני אוהבת את הקפה שלי במרפסת! מתחת לסנטק - פרגולת אלומיניום חשמלית מתקפלת, כשהמקסי זיפ מעט פתוח והשמש מאירה את השולחן ברכות

יעל פלד ינאי, מוגש מטעם צללית סוככים בע"מ
פורסם:
גלי החום של הקיץ האחרון גרמו לי באופן אישי להעריך את המפלט הנוח של הבית שבו אפשר לברוח מהלחות הדביקה ומאימת הטמפרטורה הלוהטת. אי אפשר לצאת לחו"ל, המחירים בארץ הפכו לבלתי אפשריים, ומפגש עם חברים ללא מסכה ובאוויר הפתוח הפך למשימה לוגיסטית של ממש. גם השיח המתמיד על עוצמת המזגן וההבדלים בין גברים לנשים הנמצאים ביחד בחלל הממוזג כבר שחוק ולא מעניין.
זה הקיץ שבו התחלתי לקטלג את מכריי וחבריי לפי המרפסת שיש להם ועד כמה היא מנעימה לי את השהייה בביתם. שמתי לב שבבתים שבהם יש מרפסת או חצר עם הצללה המגינה מפני קרינת השמש נעים לי יותר לבלות. הפרגולה מרחיקה את השמש מהקיר ומונעת את ההתחממות המחייבת מזגן הפועל ללא הפסקה. כן, הקיץ הפכתי באופן רשמי למרפסולוגית – חוקרת מרפסות מטעם עצמי.
מרפסות סגורות בבד רשת נושם המאפשר לאור הטבעי לחדור הפכו לאהובות עלי. הערכתי לחברים שהשקיעו באירוח שלי וטרחו להתקין סוככי גלילה אנכית המוכרים לנו בשם מקסי זיפ (בזכות הרוכסן שאחראי על הסגירה היעילה) זכו לדירוג גבוה יותר במדד הקירבה. חבריי הקרובים אף החלו לחשוד שאני אוהבת את המרפסת שלהם יותר מאשר אותם. יש אנשים שבתקופת הקורונה למדו לבשל או להסתפר לבד, אני הפכתי מומחית לבדים וליעילות אנרגטית. כבר מהחנייה אני מזהה מרפסות עם סוככים נגללים מבד רשת רפלקט אייר (Reflect Air) המאפשרים לאור השמש להאיר ומסננים את הקרינה המחממת.
4 צפייה בגלריה
צללית סוככים
צללית סוככים
צללית סוככים. המרפסת והבית מתמזגים לחלל מפנק אחד
(יח"צ)
לשאלה כיצד אני אוהבת את הקפה שלי, אני כבר עונה באופן אוטומטי – במרפסת, מתחת לפרגולת האלומיניום, כשהמקסי זיפ מעט פתוח והשמש מאירה את השולחן, הכי קרוב לבריזה, ואם אפשר שהשלט שפותח וסוגר את הכל יהיה לידי... אם זה בערב, אני מבקשת הפוך ושידליקו בבקשה את תאורת הלדים (LED) המובנית בקירוי הסנטק ויפתחו לגמרי את סוכך מקסי זיפ כדי ליהנות מהשמים ומאוויר הערב הנעים.
כחוקרת בתים של חברים הגעתי למסקנה שילדים זו שמחה, אבל ילדים במרפסת זו הילולה של ממש. קודם כל הם מחוץ לבית, ובעיקר, אם המרפסת תוכננה בחוכמה, הם יכולים לצאת בכל פעם לבילוי אחר ובאתר חדש לחלוטין ואף פעם לא משעמם להם. במו עיניי ראיתי אצל חברה כיצד בשעת בין ערביים נעימה בלחיצה פשוטה בשלט, גג הסנטק נפתח, סוככי המקסי זיפ עלו, וברגע אחד נפתחה המרפסת, הפכה לחדר משחקים נעים, והילדים סעדו בפיקניק מפנק תחת כיפת השמים.
בערב הבנתי שזה הטרנד הלוהט לשמירה על טמפרטורה נעימה ושפויה בבית. ביקרתי במרפסת שבה הותקן דשא סינתטי ויצאתי מסלון הדירה בקומה ה-16 ישר לגינה מלאכותית מפנקת – מיליון דולר. בריזה של חוף ים באמצע העיר ואווירה של חמישה כוכבים כשהירח המלא מאיר מעלי וריח הקפה ממלא את נחיריי. עד שגל עשן בריח קבב הגיע ממרפסת השכן שמעבר לכביש ואיים לגדוע את הבילוי הנהדר שלי. גיבורי-העל שאירחו אותי שלפו את השלט וסגרו את פרגולת הסנטק שלהם. מיד לאחר מכן נגללו מטה יריעות המקסי זיפ, כמו חיילים במסדר, וסגרו את המתחם. מי אמר שאנחנו לא יכולים לשלוט במזג האוויר?!
איכות חיים בת השגה
4 צפייה בגלריה
צללית סוככים
צללית סוככים
ליהנות ממשחקים של אור וצל. צללית סוככים
(יח"צ)

אם יש משהו שאני מאוד אוהבת, זה דברים שאני יכולה להרשות לעצמי, והקיץ הבנתי מכל החברים והחברות המאושרים והמאושרות, שאני ממש יכולה להרשות לעצמי לחיות באיכות חיים עם פלא הנדסי שנסגר ונפתח בלחיצת כפתור. מתברר שהתאמת המרפסת לצרכיי לא רק נגישה ואפשרית כלכלית, כך שמעתי כבר די הרבה פעמים, אלא גם חסכונית מאוד.
וכשאומרים לי חסכונית, אני מיד מבררת. פניתי בעצמי לחברת צללית סוככים המובילה בתחום ההצללה בישראל. מחירי פרגולות האלומיניום היוקרתיות נגישים היום מכל מה שהכרנו בעבר. ההתאמה לאקלים הישראלי בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של מנועי הסוככים ובזכות מגוון הבדים המותאמים לקרינה וללחות בישראל נגישה היום לכולם. פרגולות סנטק שמאפשרות הנאה מרבית מהמרפסת כל השנה, בעיקר בקיץ, אכן שינו את כללי המשחק, אך יש להקפיד על רכישה מחברה בעלת ניסיון והתמחות בסוככים אלה. כדאי מאוד ליצור קשר עם מומחי חברת צללית שיתאימו את הפתרון הנכון לצרכים הייחודיים של כל אחד.
מתברר שאם אתקין במרפסת ביתי פרגולה מאלומיניום שלא דורשת תחזוקה, אפעיל פחות את המזגן ואזכה לאוויר טבעי ובריא יותר. בפרגולות סנטק ניתן לפתוח את הגג גם פתיחה חלקית ולא רק פתיחה/סגירה מלאה של הגג ובכך מתאפשר לאוויר לזרום ביעילות מדהימה ולתאורה הטבעית להאיר את הבית. גם השימוש בסוככי גלילה מקסי זיפ עם רוכסן עמיד, המקבע אותם אל עמודי הסנטק, מרחיק את השמש מקירות המבנה. עכשיו רק נשאר לי לעבור לדירה עם מרפסת כדי ליהנות בעצמי מכל הטוב הזה.

צללית סוככים בע"מ, אבן גבירול 7, יהוד
אימייל: info@tzlalit.co.il
טלפון: 1-800-22-1640, 03-5362955
פקס: 03-5362952
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button