קרן ברטוב. "מיטת הטיפולים היא המקום הכי טוב לעשות הסברה"

הקוסמטיקאית קרן ברטוב: "אין מישהו מהמטופלים שלא יוצא ממני כשהוא בעדנו"

בשיאה של עונת הטקסים ההוליוודית, מוצאת את עצמה קרן ברטוב מתזזת בין תל־אביב, בין הקליניקה בנוטינג היל ובין הכוכבות שמחכות לה בלוס־אנג'לס. תוך כדי שהיא מעניקה להן טיפולי זוהר, היא לא מפספסת הזדמנות לספר להן את הצד של ישראל

פורסם:
שתי מפורסמות בינלאומיות, לא נזכיר שמות, שקרן ברטוב מטשטשת. הן משאירות לה הודעות כמו: "האני, מתי אפשר לבוא?" והיא לא מגיבה. הן מתקשרות לקליניקה בלונדון ונענות: "שיחתך תיענה בהקדם". לאחת כבר אמרה המזכירה בנימוס שקרן לא מעוניינת לטפל בה.
"הן פרו־פלסטיניות", מסבירה ברטוב. "איך שהתחילה המלחמה הן יצאו עם פוסטים וסטוריז מאוד חמורים נגד ישראל. ישר הגבתי להן באינסטגרם, שלחתי להן נתונים וסרטונים מחרידים, עריפות ראשים ומה לא, שיבינו את הטעות. והן המשיכו להעלות 'פרי פלסטיין', אז ביי. הפסקתי לענות. לא רוצה לטפל בהן. לא מגיע להן".
ברטוב, 45, היא כבר מגה־קוסמטיקאית. מי שהתחילה את העסק במושב קטן בערבה, עברה לקדימה ושם הפכה ליקירת הסלבז המקומיות, פתחה לפני שנה קליניקה רבת הדר בשכונת נוטינג היל בלונדון ועכשיו מושכת סלבז בינלאומיות שרוצות לקבל קצת מהגלואו המפורסם שהיא מעניקה.
בחודש שעבר היא טסה ללוס־אנג'לס כדי לטפל בפניהן של סלבז שהוזמנו ל"גלובוס הזהב", ובכך סימנה עוד וי ברשימת החלומות האינסופיים שלה.
"הכול קרה כל כך מהר. שבוע לפני הגלובוס קיבלתי כמה טלפונים ממטופלות שלי שאמרו לי 'קרן, אין מצב, את חייבת לבוא לטפל בנו' ופשוט הרמתי את זה בשבוע. מובן שאין לי שם קליניקה אז פניתי לרופאת עור מלוס־אנג'לס שהכרתי דרך לקוחות מלונדון שעשו בינינו את החיבור, וביקשתי להתארח בקליניקה שלה. דיברתי עם כל מיני חברות שישאילו לי מכשירים לכמה ימים שם וכולן נרתמו. בגלל שידעתי שאני באה נטו לטיפולי גלואו, אז ידעתי בדיוק מה אני רוצה. וזהו, הייתי על מטוס".
ברטוב העניקה עור מתוח וזוהר למועמדים נטלי פורטמן והשחקן צ'ארלס מלטון שמשחק לצידה בסרט "הצצה ליחסים"; וכן לקארי מוליגן שמשחקת ב"המאסטרו" לצד בראדלי קופר ולאנג'לה באסט שקיבלה פרס על מפעל חיים: "העור שלהם היה מדהים, פשוט נצץ. ישבתי בבית וראיתי אותם בטלוויזיה והייתי סופר־מבסוטית".
איך מתנהגים כוכבים ביום של טקס חשוב ומותח כזה?
"הם סופר־נחמדים, למרות שזה באמת שעות של הכנה לפני כזה טקס. נטלי פורטמן הגיעה אליי דרך מישהי והייתה מקסימה. עשיתי לה טיפול גלואו, מיצוק וזוהר עם מכשירים ועם החומרים שלי ושילבתי גם אמפולות גלואו. היא דיברה איתי רק עברית. צ'ארלס, את לא יכולה להבין כמה הוא חתיך, הוא אליל, לא הפסקתי להגיד לו. הוא השמין לקראת הסרט באיזה 20 קילו, במציאות הוא נראה חצי ממה שבסרט. את אנג'לה לא הכרתי וגם לא קבעתי איתה מראש. אחת הביאה את השנייה וככה היא הגיעה. קיבלתי אותה בתשע בערב כי הייתי עמוסה ולא היה לי מקום, את לא מבינה איזו אישה".
ומוליגן?
"אני מתה עליה, היא ממש כמו חברה. היא מטופלת שלי כבר כמעט שנה. יש לה בית בלונדון וכל פעם שהיא שם היא באה לטיפול. היא עדינה וטובת לב וסופר־מפרגנת".
על הדרך, אם היא כבר בלוס־אנג'לס, ברטוב ניצלה את ההזדמנות לטפל גם באפידרמיס של עוד כמה לקוחות שגרות בארצות־הברית כמו מנדי מור, שרה פוסטר, דמי מור ולקוחה ותיקה עוד מישראל - גל גדות.
"לדמי הייתה פרמיירה באל־איי בדיוק באותו הזמן, אז זה הסתדר. גם היא לקוחה קבועה שלי. היא אחת בדור, העור שלה לא מציאותי. היא בת 60 ונראית כמו בת 35, אלילה. את שרה פוסטר שמחתי לקבל כי היא מתאבדת על ישראל. היא מבינה שלא צריך להיות יהודי כדי להבין שמה שקרה פה הוא טירוף ושחמאס הוא דאעש והיא משתפת סיפורים מכאן כל הזמן".
היית במסיבות של טקס גלובוס הזהב?
"לא. אני לא יוצאת למסיבות מבחינה מצפונית, אני לא מסוגלת. הזמינו אותי למסיבות שוות, כולל זאת של הווג, משהו אינטימי ומטורף, אבל אני לא יכולה עם מה שקורה כאן בארץ. הייתי בקליניקה או במלון, זהו".

הסברה ישראלית מעל מיטת הטיפולים

מאז 7 באוקטובר ברטוב מרגישה שהתגייסה למלחמת ההסברה, והיא עושה זאת כשהיא רכונה מעל המטופלות שלה ומבטיחה להן עור מתוח: "אין מישהו מהמטופלים שלי שלא יוצא ממני כשהוא בעדנו. מיטת הטיפולים היא המקום הכי טוב לעשות הסברה. רובם בעדנו מראש, אבל אם יש מישהי שרגע מגמגמת, אז אני מושיבה אותה ומראה לה סרטונים ומסבירה לה את המקום שלנו ושזה לא מלחמה של צבא נגד צבא. אני מסבירה שאנחנו קורבנות ושזו מלחמה על החיים שלנו. הן רואות אותי, ואני נראית להן אדם נורמטיבי ואני נעימה להן והן אוהבות אותי, אז הן מקשיבות. אני מסבירה להן שאני עם דמעות כי שוב הבוקר 'הותר לפרסום' והן מתעניינות וזה חודר".
הרגשת את האנטי־ישראליות בלונדון?
"הפוך. בתחילת המלחמה אנשים שאני לא מכירה התקשרו לקליניקה ואמרו 'אני רוצה לבוא כדי לתמוך בעסק ישראלי'. זה היה מדהים, אנשים מכל העולם ומכל הסוגים והמינים, לא רק יהודים. הפגנות לא ראיתי כי אני לא מסתובבת במרכז לונדון וכן, אני מצניעה ישראליוּת עכשיו. אני לא אדבר בטלפון או אסמס בעברית ברחוב כדי שמישהו לא יציץ ויראה. אז כן, המציאות קצת השתנתה".
גם בישראל פרצת לתודעה בזכות לקוחות סלבז, ונראה שאת מצליחה לעשות את זה עכשיו באותה השיטה גם בחו"ל. תסבירי איך.
"צריך להבין שבסוף הם אנשים כמוני וכמוך וגם להם יש חברים, והם באים בעקבות החברים שלהם. בארץ זה התחיל עם שירי מימון שהגיעה בעקבות המלצה של מישהי מהמשפחה שלה ובלונדון זה פשוט הלך והתפשט באותו אופן, מפה לאוזן. בחודש הראשון שלי בלונדון הגיע קהל ישראלי שחי כאן וחיכה לי, ואז הן פשוט עשו עבורי את העבודה והפיצו בקבוצות הווטסאפ שלהן, של השכונה, של בית הספר, של הגן וככה הגיעו הבריטיות. היום זה כבר יותר מגוון, מגיעים לפה מאל־איי, מניו־יורק, ממונקו ומפריז. יש לי לקוחות שתופסות רכבת מפריז, מבלות יום בלונדון, עושות טיפול וחוזרות הביתה. אותו דבר ממונקו. לא דמיינתי את זה, הן עושות את זה בקלות".
לונדון מוצפת קוסמטיקאיות. מה גרם לך לחשוב שתוכלי להשיג לך קליינטורה כזו?
"גל (גדות, מ"ז) הייתה זו שהמליצה לי על לונדון. הייתה לי שיחה ארוכה איתה לפני כמה שנים ואמרתי לה שאני רוצה להיות מותג בינלאומי ונראה לי שאני אפתח באל־איי, והיא אמרה לי 'רגע, זה יותר מדי רחוק, אבל בלונדון גם קורה הכול ויש שם הפקות אופנה וצילומים'. אני מאוד מקשיבה לגל, היא בחורה כל כך חכמה ועם הלב הכי גדול שהכרתי בחיים. שמעתי לעצתה והתחלתי בירורים. הגעתי לכאן בלי להכיר אדם וחצי אדם. הגישה שלי אומרת, וזה תמיד היה ככה, אם זה בקדימה או בנוטינג היל - אין לי תחרות ויש מקום לכולם. יש לי ניסיון של 17 שנים עם השיטה שלי ואני יודעת שיש משהו נכון בפתרון שאני נותנת להן, ועם זה אני הולכת".
עכשיו היא חוגגת שנה לקליניקה בלונדון. בהתחלה נסעה לשם לתקופות ארוכות, ועכשיו היא נמצאת שם חמישה ימים בחודש, כאשר ביתר הזמן מטפלות שעברו הכשרה אצלה מקבלות את הלקוחות.
"יש לי מלון בוטיקי קבוע ליד הקליניקה, ושם אני משתכנת. לא שכרתי דירה, כי כשאני שם אני כל היום עובדת ואין לי זמן להתחיל לדאוג לאוכל, כביסה או ניקיון. אני גם מפחדת לישון לבד, ושם יש שמירה והכול. בדרך כלל אני מתחילה בקליניקה בעשר בבוקר וחוזרת בתשע בלילה למלון, מזמינה שירות חדרים והולכת לישון".
יש לך שלושה ילדים ובעל בישראל, איך מסתדרים?
"הבנים שלי כבר גדולים, הם בני 16, 14 ועשר וחצי. החלום הזה של קליניקה מעבר לים קינן בי שנים אבל אני מאוד טוטלית באימהות שלי ולא יכולתי לשאת את המחשבה של לעזוב אותם ליותר משלושה ימים. עכשיו הם גדלו והם צריכים אותי פחות. כשאני נמצאת בלונדון בעלי הופך לאבא במשרה מלאה, ואז אני חוזרת".
מה ההבדל בין הלקוחות האנגליות ללקוחות הישראליות?
"העור מאוד שונה. בארץ בגלל השמש לרוב הלקוחות שלי יש בעיות פיגמנטציה. פה אין בכלל פיגמנטציה, אבל מנגד בגלל הקור יש הרבה סבוריאה ורוזציאה והעור מאוד אדמומי ורגיש. עוד הבדל הוא שהן רוצות תה. בארץ הלקוחות לא מבקשות תה, רק קפה וקולה זירו. פה אנחנו מגישות להן תה".
מה התוכניות לעתיד?
"אחרי הגולדן כבר הגיעו אליי פניות לאוסקר, אז עכשיו אני מתכננת לטוס לטפל בכוכבות בטקס האוסקר (שייערך במרץ, מ"ז). מבחינתי, השליחות שלי כרגע היא להמשיך להשפיע על אנשים, כמה שיותר. אני גאה להיות ישראלית היום יותר מתמיד ועושה הסברה, בין אם זה באחד על אחד ובין אם בגדול יותר. לאחרונה הייתה עליי כתבה ב"ווג" הבריטי וכתבו שאני בין ארבע הקוסמטיקאיות של הסלבז כאן בלונדון. יודעים שאני ישראלית ומפרגנים לי, וזה לכשלעצמו עושה את האפקט. כרגע זה הכי חשוב".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button