יהלומים בשיניים. הביקוש גדל גם בקרב צעירים

הי, הניינטיז חזרו: יהלומים בשיניים עושים קאמבק

מתברר שיהלומים בשיניים הם כבר לא עניין שבשוליים. איך עושים את זה, כמה זה עולה, האם זה משפיע על האופן שבו מצחצחים שיניים, ומה אומר רופא השיניים?

אכיב וינברגר
פורסם:
בגיל 23 אורי בן אור כבר הדביקה תכשיטי שיניים ללא מעט כוכבים (כמו אלה לי, ג'וזי זירה, כוכב הרשת עדן גבאי, ואפילו לנינט טייב בגמר של "הכוכב הבא"). לטענתה, הביקוש לדבר רק הולך וגובר, והיא לגמרי מתפרנסת מהעניין בכבוד: "יש לי לקוחות בכל הגילים. יש יותר צעירים שרוצים את זה, אבל מגיעים גם מבוגרים שעשו את זה בניינטיז ובתחילת שנות ה־2000, גם אז זה היה טרנד".
איך הגעת לתחום הזה?
"התחלתי כמאפרת, תמיד אהבתי טרנדים, וחיפשתי מה הולך להיות הדבר הבא. בשנת 2017 ראיתי שהקטע של גרילז ותכשיטים בשיניים חזק בחו"ל. הייתי בדיוק בצבא ולא הייתה פקודה שאוסרת את זה, אבל לא מצאתי מי שיעשה לי. אחרי שהשתחררתי מהצבא, הכנתי רשימה של מטרות - אחד הדברים היה יהלומים בשיניים. חברתי לאמנית קעקועים מאל־איי, והיא לימדה אותי דרך הפייסטיים איך עושים את זה. חיכיתי שהקורונה תרגע ואנשים יורידו את המסכות. לאט־לאט התחלתי להתאמן על חברים ומשפחה אצלי בבית. בהמשך פרסמתי באינסטגרם ובטיקטוק כדי לראות אם יש התעניינות".
נינט מספרת על התכשיט בשיניים. משמאל: אורי בן אור

והייתה התעניינות?
"יש לי סרטונים שהגיעו למאות אלפי צפיות, עשיתי נגיד סרטון על איך לצחצח שיניים עם זה, והוא התפוצץ".
איך באמת מצחצחים שיניים?
"הכי רגיל, זה לא דורש שום פעולה נוספת בשגרת היומיום".
כמה זה עולה?
"זה משתנה על פי סוג התכשיט: סברובסקי החל מ־300 שקל, זהב החל מ־500 שקל, ויהלומים מ־850 שקל ועד אלפי שקלים".
איך תהליך ההדבקה מתבצע?
"ההליך עצמו דנטלי לחלוטין, כל המכשירים דנטליים ומאושרים על ידי משרד הבריאות. זה מאוד דומה לאופן שבו שמים גשר וזה מחזיק חצי שנה־שנה, אני נותנת אחריות של חודשיים".


יש סיכונים?
"ההליך שטחי ונעשה מעל משטח השן. בימים הראשונים מרגישים את זה מאוד, יש תקופת הסתגלות קצרה, אבל זה לא כואב אלא טיפונת מציק או מעט לוחץ. אני מלווה על ידי רופא שיניים וטכנאי שיניים שאני מתייעצת איתם".
ואם רוצים להסיר?
"כל רופא שיניים יכול להסיר אותם בכל רגע נתון".
"אני מאוד אוהב דברים מהניינטיז, גדלתי על זה", מספר לנו הסטייליסט אייל חג'בי שברשימת לקוחותיו נמצאים נטלי דדון, נסרין קדרי, רן דנקר והזמרת נרקיס שאף יישמה את הטרנד בקליפ שלה לשיר "תלך ישר": "רצינו לקחת אותה למקום אחר, שמרנו על הלוק הצנוע, אבל רצינו לתת מראה פופי עם קריצה לניינטיז".
מה היא חשבה על זה?
"היא אמרה שבא לה לצאת מהמקום הרגיל שלה. רצינו להראות שסטייל כזה מתאים לכולם, לא משנה כמה את צנועה. היא עפה על הרעיון".
בתור סטייליסט, למי לדעתך מתאים לאמץ את הטרנד?
"לכולם, אפילו אני עשיתי, אבל בעיקר לאנשים שאוהבים דברים מגניבים ומיוחדים".

גם בשביל הסטייליסטית מירב רום בת ה־47 לא מדובר בטרנד חדש, את תכשיט השיניים שלה היא הדביקה לפני 20 שנה: "בזמנו היה למותג התכשיטים ה.שטרן ליין ממש קטן של תכשיטים לשיניים, מי שהספיקה לקנות - הספיקה, ומי שלא - לא. אני מאוד רציתי, ולא הספקתי, אז הלכתי לחבר יהלומן שהכין לי את התכשיט, ואז הלכתי לאורתודנט שהדביק לי את זה, וזה כבר 20 שנה עליי".
איך אנשים מגיבים לזה?
"התגובות מטורפות, אנשים עפים על זה ותמיד אומרים לי כמה זה יפה, ובעיקר לא מבינים איך זה לא נופל ואיך מצחצחים ככה שיניים. לפני שהתחתנתי בעלי ניסה לגשש אם יש סיכוי שאוריד את זה לכבוד החתונה. הוא חשש שאני עלולה להתחרט על זה אחרי כמה שנים - הבהרתי לו שממש לא. זה חלק ממני".
איך את מרגישה עם זה שזה חוזר וכבר לא תהיי מיוחדת?
"מהמם שזה חוזר, זה משנה לנו את החיוך, נותן נצנוץ. ממש לא מבאס אותי שזה הולך להיות אצל המון אנשים".
2 צפייה בגלריה
מירב רום
מירב רום
כבר 20 שנה. מירב רום
(צילום: אלבום פרטי)

ומה אומר רופא השיניים?

"אני לא יכול להגיד שאני ממליץ, אבל זה הליך עם פוטנציאל נזק לא גבוה", מסביר לנו רופא השיניים דן זיתוני ממרפאת אופק בתל־אביב. "כרופא שיניים אני מעדיף לשים כמה שפחות דברים בפה אם לא צריך. רוב הסיכויים שאם הולכים למישהו טוב ומקצועי זה יירד בקלות ולא ישאיר שום נזק, אבל לדעתי עדיף להימנע מפרוצדורה לא נחוצה, שיכולה להחליש את השן".
ממה צריך להיזהר לפני שהולכים להדביק תכשיטי שיניים?
"הדבר הראשון והכי חשוב הוא לוודא שהאדם עובד עם חומרים ייעודיים לשימוש בחלל הפה. למשל, אם לא משתמשים בדבק ייעודי לשיניים, עלולה להיווצר בעיה. הייתי ממליץ לשאול מה סוג הדבק או שם החברה, לחפש בגוגל ולוודא. בנוסף, אם לא מדביקים במקום הנכון, זה יכול לגרום לדלקת, עדיף שההדבקה לא תהיה קרובה מדי לחניכיים. את ההורדה עדיף לעשות אצל רופא שיניים. צריך מכשירים ספציפיים כדי להוריד את הדבק מבלי לפגוע באמייל של השן, והציוד שיש אצל רופאי שיניים יכול לעשות את זה. חשוב גם לוודא שהאבן שמדביקים לא תגרום לפצע בפה, שהיא לא חדה מדי אלא מלוטשת, וכמובן לוודא גם שהאבן מתאימה לעבודה בחלל הפה ולא עשויה מחומר שמפריש דברים. הביאו בחשבון שמכיוון שמדביקים משהו על השן ולא מסירים ממנה חומר, זה יכול להבליט את השפה או הרקמה של הלחי, כמו בגשר, ולהשפיע על הנראוּת כשהפה סגור".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button