יעל חריר מנהלת מעבדה להפריה חוץ גופית

נקראה לשמר זרע מצעירים שנרצחו: "מעולם לא הגיעו כל כך הרבה בקשות"

ד"ר יעל חריר, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית בבית חולים קפלן, הוצפה בבקשות לבצע הקפאת זרעים ממתים: "פתאום זה הפך לעיקר העבודה שלנו. מציאות נוראית"

עודכן:
לפני שנה הקימה ד"ר יעל חריר, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית בבית חולים קפלן, יחד עם רונה הלוי עמירן, אמבריולוגית קלינית בכירה, את דף האינסטגרם "(אי זוגי) e_zuggi", שנועד לתת את המידע הכי מדויק והכי אמין בתחום ה-IVF. "העמוד שלנו אמור לתת למטופלות פריון קצת רקע על העבודה שנעשית בתוך המעבדה", מסבירה חריר. "כי לרוב, למרות שעיקר העבודה בתהליכי הפריון מתרחשת במעבדה, היא נמצאת מאחורי הקלעים. המטופלות פוגשות רופאים, אחיות, ופחות מודעות לתהליך עצמו ואיך הוא בדיוק מתבצע".
אבל בעוד שבשנה האחרונה הפוסטים שהועלו בעמוד כללו בעיקר תמונות וסרטונים תחת כותרות כמו "איך נראית הפריית ביצית במיקרוסקופ" או "מה עושים ביום השאיבה", יום לאחר שפרצה המלחמה פרסמו השתיים פוסט קורע לב במיוחד: "תמיד אמרו לנו איך זכינו שאנחנו עובדות במקום שמביא חיים לעולם. מאתמול בלילה אנחנו נקראים להקפאת זרעים מתים וכמה שזה קשה. גברים צעירים, אחד אחרי השני. דיייייייי!!!!!!! שיגמר הסיוט הזה".
"הפוסט הזה נכתב מתוך סערת רגשות מאוד גדולה", מספרת חריר. "כמובן שגם בעבר היו מקרים בהם התבקשנו לבצע שימור זרע ממישהו שמת בטרם עת. אבל אלה היו מקרים שאירעו מעת לעת. לא באופן שכיח. וזה משהו שהנפש שלנו פשוט התקשתה לקבל. אנחנו יודעות שאנחנו חיות בעולם שבו יש תאונות דרכים, מחלות ומלחמות, שגם אנשים צעירים עשויים לאבד את חייהם. אבל מעולם לא הגיעו כל כך הרבה בקשות, בבום כזה גדול. כמובן שאת העבודה יצאנו לבצע, אבל הנפש התקשתה להצטרף. זה היה הכי רחוק משגרת העבודה היומיומית שלנו".
עוד כתבות בלאשה:
שגרת עבודה אופטימית בדרך כלל.
"בדיוק. התגובות שאנחנו, נשות המעבדה, תמיד מקבלות בבית החולים, הן שיש לנו את העבודה הכי מקסימה בעולם. אומרים לנו: 'אתן מביאות חיים לעולם, מעניקות אושר לכל כך הרבה אנשים'. תמיד אמרנו שאנחנו אמנם עובדות בבית חולים, אבל המחלקה שלנו היא המחלקה היחידה שלא מטפלת בחולים אלא באנשים בריאים שרק אינם מצליחים להביא ילדים לעולם באופן טבעי. שגרת העבודה שלנו הייתה מלווה תמיד בשמחה גדולה, עד שבערב שבת הנוראי הוצפנו בבקשות להגיע למעבדה ולבצע שימור זרע מצעירים שנהרגו. פתאום זה הפך לעיקר העבודה שלנו. מציאות נוראית שלעולם לא יכולנו לדמיין".
פורסם לראשונה: 08:21, 10.10.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button