לא לוותר על טיול בטבע. חופשה בכרתים

סיני, כרתים, טוקיו, או בכלל טיול אירופאי: לאן נטוס בקיץ הקרוב?

פריחת עצי הדובדבן ביפן, בטן-גב ביוון, מרבדים ירוקים באירופה ועוד שלל אופציות מצוינות לחופשת אביב-קיץ, לא משנה אם אתם נוסעים עם הילדים, בזוג, או אפילו לבד. הנה 9 רעיונות

פורסם:

לאן?

עם כל הרעש התקשורתי שמייצרים אתרי תיירות אקזוטיים ורחוקים ברחבי העולם, כשמתמקדים בעובדות מגלים ש"התייר הישראלי", אם אמנם קיים מושג כזה, מתנהג בדרך כלל ברציונליות הגיונית: את החופשות שלו הוא מבלה במרחק לא רב מישראל, לכל היותר במרחק של שלוש־ארבע־חמש שעות טיסה; ביעדים לא יקרים מדי; ולרוב בהרכב משפחתי או זוגי. מנתוני נמל התעופה בן־גוריון עולה שמבין 20 המדינות שאליהן נרשמה תנועת הנוסעים (ישראלים ותיירים) הגדולה ביותר בשנת 2022, 18 שוכנות באגן הים התיכון, באירופה ובמפרץ, ורק שתיים – ארצות־הברית וקנדה - נחשבות לרחוקות.

איך?

התייר הישראלי, מתברר, התרגל והתאהב במודל הלואו־קוסט: סקר שערכה לא מכבר חברת התיירות "גוליבר" העלה שכ־40% מהישראלים היוצאים לחופשה עשו זאת לאחרונה באמצעות חברות אלה. המובילות שבהן בנתב"ג, על פי מספר הנוסעים, הן Wizz, ריינאייר, איזיג'ט, פגסוס, פליי־דובאי, וולינג וטרנסאוויה, לצד ישראייר וארקיע, שיש המחשיבים גם אותן כחברות לואו־קוסט. ועם כל זאת, הישראלים עדיין אוהבים לטוס כחול־לבן: לפי הסקר הנ"ל, כ־31% מהנופשים הישראלים המריאו בטיסתם האחרונה עם "אל על".

כמה?

בסך הכול, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נרשמו בשנת 2022 8.4 מיליון יציאות של ישראלים לחו"ל, לעומת 9.2 מיליון בשנת 2019, לפני הקורונה.
89% מהיציאות מהארץ היו דרך האוויר, כ־818 אלף ישראלים יצאו לחו"ל דרך מעברי הגבול היבשתיים, לסיני ולירדן, והשאר יצאו בהפלגה מנמלי הים.

מתי?

אם פעם נרשמה תנועת השיא של נוסעים ביולי ובאוגוסט, ב־2023 נוסעים הישראלים בהמוניהם גם בחורף: מספר הנוסעים בחודשים דצמבר 2022 וינואר 2023 היה נמוך בכ־25% בלבד ממספר הנוסעים ביולי־אוגוסט, ומגרשי החניה הגדושים בנתב"ג גם כעת, בחורף, רק מוכיחים זאת. בואו נמריא!

ניקוי ראש | סיני, מצרים
קנאה רבה מעוררות מדינות אירופה המערבית, שבהן ניתן להיכנס למכונית ולנסוע ללא מגבלה מקצה היבשת לקצה האחר, לחצות מדינות, אתרים ונופים בלי דרכון, בלי נמלי תעופה, בלי בדיקות וחפירות וביורוקרטיה. אצלנו, ב"שכונה" המזרח־תיכונית שלנו, זה לא עובד ככה, והכי קרוב שאנחנו יכולים להגיע לכך הוא מעבר טאבה לסיני: אמנם יש תורים ובדיקות וביורוקרטיה, אבל לא צריך לטוס. אפשר לחצות ברגל ולהמשיך ליעד במונית או באוטובוס, ולגלות את סיני היפה, הזולה, הפשוטה, שמאפשרת ניקוי ראש אמיתי, מול הים הכי כחול והכי נקי בעולם.

8 צפייה בגלריה
מול הים הכחול בעולם. חופי סיני
מול הים הכחול בעולם. חופי סיני
מול הים הכחול בעולם. חופי סיני
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
טיפ: קל יחסית ופשוט לחצות את גבול טאבה עם המכונית הפרטית, בתנאי שעומדים בכמה מגבלות ותנאים, ומכינים מראש את הניירת הנדרשת. חפשו ברשת איך עושים זאת.
מידע למטיילים: sinailovers.com

בטן־גב ועוד | כרתים, יוון
מאז ירדה אנטליה מגדולתה בעקבות המשברים המדיניים עם טורקיה, גילו ישראלים רבים את איי יוון: רודוס, מיקונוס, זקינטוס, קוס, קורפו ומעל כולם, כרתים (Crete). האי, שהוא החמישי בשטחו בים התיכון (אחרי סיציליה, סרדיניה,
קפריסין וקורסיקה), מציע הכול: גם טיסות ישירות ולא יקרות מישראל, גם מלונות מפנקים וריזורטים, למי שמעדיפים לבלות את חופשתם לצד הבריכה, גם מגוון עצום של חופים מכל סוג וגם מסלולי טיול ואטרקציות. אם רוצים ליהנות מכל הזוויות שיכול להציע אי יווני, כרתים הוא המקום.
טיפ: הכי נכון לחלק חופשה בכרתים בין טיול בטבע, בכפרים ובחופים (ברכב שכור) ובין מנוחה במלון מפנק מיוחד.
מידע למטיילים: incrediblecrete.gr/en
ובעברית: greece-islands.co.il

מסעדות וקניות | איסטנבול, טורקיה
ישראלים רבים מציפים את רחובות איסטנבול, את השווקים, את המסעדות ואת אתרי התיירות שבה, אחרי שנים של היעדרות מסיבות פוליטיות. גם חברות התעופה הישראליות מצטרפות בימים אלה לחגיגה, ושבות לנחות באיסטנבול אחרי כ־16 שנות היעדרות.
לישראלים רבים צריך להזכיר למה כדאי כל כך לבקר בעיר הענקית, שמתגוררים בה למעלה מ־15 מיליון תושבים: הטיסה לשם קצרה ולא יקרה, העיר גדושה ומלאה באטרקציות נהדרות ובהן שווקים צבעוניים, מסעדות מכל סוג ורמת מחיר, אתרי מורשת היסטוריים ומסגדים מדהימים בעיצובם, ארמונות גדושים בחפצי אמנות ואוצרות, ומעל הכול, מיצר הבוספורוס המרהיב החוצה את העיר.

8 צפייה בגלריה
אינספור מסעדות. איסטנבול
אינספור מסעדות. איסטנבול
אינספור מסעדות. איסטנבול
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
טיפ: אפשר לגוון את החופשה עם יום טיול בעיר בורסה (Bursa), הממוקמת על חופי ימת מרמרה, מרחק כשעתיים וחצי נסיעה מאיסטנבול. לצד רובע עתיק, בזאר צבעוני ואתר הסקי הסמוך אולודאג (Uludag) שאליו מגיעים ברכבל גם בעונת הקיץ, מצטיינת העיר בקבאב הכי טעים בטורקיה.
מידע למטיילים:
איסטנבול: visit.istanbul/en
טורקיה: goturkiye.com

הקיץ של הילדים | דובאי/ אבו־דאבי / מנאמה, בחריין
עם המספרים אי־אפשר להתווכח: לא פחות ממיליון נוסעים (הלוך ושוב), רובם ישראלים, טסו בשנת 2022 בין נתב"ג ובין ערי אמירויות המפרץ - דובאי, אבו־דאבי ומנאמה, בירת בחריין. רבים בילו באטרקציות התיירות המלהיבות, בקניונים ובשווקים, במסעדות ובחופים. אמנם עונת הקיץ אינה מומלצת לביקורים וטיולים במפרץ, בגלל הטמפרטורות הגבוהות מאוד השוררות שם בעונה זו והלחות הבלתי נסבלת, אבל תושבי המפרץ רתמו לעזרתם את הטכנולוגיה והכול ממוזג היטב, ממסד ועד טפחות: קניונים, פארקים, מוזיאונים ואטרקציות. מעבר לכך, בגלל הביקוש המועט לחופשות בעונת הקיץ, המחירים נמוכים. אם אתם מתכננים חופשה משפחתית באמירויות, הקיץ יכול להתאים. ממילא תבלו בעיקר בקניונים הנוצצים, באקווריומים המרשימים, באתר הסקי המקורה, באטרקציות כמו מוזיאון הסלפי או מופע הלהטוטנים La Perle, וכל אלו הם מקומות ממוזגים היטב, שילדים אוהבים במיוחד.
טיפ: אל תבנו על פעילויות בחוץ כמו טיולי ג'יפים, ספארי חולות וכדומה. בקיץ הם לא פעילים.

8 צפייה בגלריה
לא לדאוג, הכל ממוזג. קיץ בדובאי
לא לדאוג, הכל ממוזג. קיץ בדובאי
לא לדאוג, הכל ממוזג. קיץ בדובאי
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
מידע למטיילים:
דובאי: visitdubai.com/en
אבו־דאבי: visitabudhabi.ae/en
בחריין: visitbahrain.bh

אירופה הקלאסית | וינה, אוסטריה
עם כל הכבוד לחופים ולריזורטים של איי יוון, לשווקים של איסטנבול ולפוט מסאז'ים של בנגקוק, הערים הגדולות של אירופה שומרות על מעמדן כיעדי תיירות מבוקשים עבור הקהל הישראלי: לונדון, פריז, רומא, ברלין, ברצלונה וכמובן, וינה.
למה אנחנו נוהרים אליהן? הטיסות ישירות ולא יקרות, התחבורה הציבורית מצוינת, זולה ומעוררת קנאה, המסעדות בליגה לאומית, מוזיאונים ואטרקציות תרבות יש בשפע, ולא פחות חשוב, השופינג משתלם ונמצא במרחק הליכה מכל מקום לינה.

8 צפייה בגלריה
חנות אחר חנות, ב"מריה הילפר", רחוב השופינג
חנות אחר חנות, ב"מריה הילפר", רחוב השופינג
חנות אחר חנות, ב"מריה הילפר", רחוב השופינג
(צילום: איה זנדברג)
וינה עונה על כל הציפיות הנ"ל: מרכז העיר קומפקטי ואפשר להכיר אותו מקרוב ברגל, כמעט בלי להיעזר באמצעי תחבורה כלשהם; מוזיאונים נהדרים ממוקמים זה לצד זה; האוכל נהדר והשופינג גם. עוד על בירת אוסטריה, גם לצעירים, תוכלו לקרוא בעמוד הבא, בכתבה "וינה בקצב הטיקטוק".
מידע למטיילים: austria.info/en

ירוק ולבן | הרי האלפים, צרפת
קורשבל, ואל טורנס, שאמוני, ואל ד'יזר, מריבל, מורזין. אתרי הסקי של הרי האלפים בצרפת מושכים אליהם למעלה ממחצית מחובבי ספורט החורף הישראלים, ואין פלא: ההרים שם גבוהים יותר, המסלולים ארוכים יותר והפינוקים מסביב - מסעדות, ברים, מועדונים ואתרי ספא - משובחים יותר.
הרי האלפים לבנים בחורף, אבל בעונת הקיץ הם ירוקים להפליא, עתירי אטרקציות וספורט אתגרי, ולמרבה ההפתעה - לא צפופים, דחוסים ומיוזעים כאתרי תיירות קיץ אחרים.
לאן להגיע? לעיירת הסקי החורפית מורזין (Morzine) מגיעים רוכבי אופניים מכל רחבי העולם; לשאמוני (Camonix) מגיעים חובבי הייקינג וטיפוס הרים; לקורשבל (Courchevel) מגיעים חובבי קולינריה ופינוקים; העיירה אנסי (Annecy) יפה בקיץ לא פחות מאשר בחורף והיא גן עדן הררי למשפחות עם ילדים, ויש עוד. זכרו: בקיץ קריר ונעים בהרים ולא מזיעים.

8 צפייה בגלריה
הטבע ירוק מתמיד. קיץ בהרי האלפים
הטבע ירוק מתמיד. קיץ בהרי האלפים
הטבע ירוק מתמיד. קיץ בהרי האלפים
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
טיפ: בגלל הגובה, עונת הפריחה בהרים מתחילה בחודש מאי ומסתיימת ביולי, עמוק לתוך עונת תיירות הקיץ שלנו. אוהבי טבע ופריחה יחגגו בהרים.
מידע למטיילים: france.fr/en

עם הילדים | היער השחור, גרמניה
מה עושים עם הילדים בחופשת הקיץ? חובבי חופשה רגועה בסגנון בטן־גב ישמחו להעביר איתם שבוע באילת, בגליל, באי יווני, בריביירה הטורקית, או בדובאי; אוהבים קצת אקשן? סעו איתם ליער השחור בגרמניה.
הטיסה לאחד מנמלי התעופה הקרובים לאזור - באזל, ציריך, מינכן או פרנקפורט - אינה ארוכה ובדרך כלל אינה יקרה; המכוניות בסוכנויות ההשכרה זמינות; הכבישים נהדרים; הצימרים ובתי המלון זולים; ולכל השאר דואגים הטבע הירוק תמיד, האטרקציות שתמצאו בכל כפר ומאחורי כל גבעה והקלות שבה תוכלו להתסדר בכל מקום.

8 צפייה בגלריה
אטרקציות בכל כפר ומאחורי כל גבעה. היער השחור
אטרקציות בכל כפר ומאחורי כל גבעה. היער השחור
אטרקציות בכל כפר ומאחורי כל גבעה. היער השחור
(צילום: צביקה בורג)
מידע למטיילים: schwarzwald-tourismus.info

גלי גלים | קרוז, רחבי האוקיינוסים
הדיל המושלם: עולים עם המזוודות לבית מלון מפואר, ששט על גלים מיעד אחד למשנהו. אין צורך לנסוע מעיר לעיר ולעבור ממלון למלון, אין צורך לארוז ולפרוק, לחפש מסעדות, להילחץ בנמלי תעופה ובתחנות רכבת. הכירו את הקרוז, תיירות האוקיינוסים, שתמיד הייתה כאן אבל בשנה האחרונה - מאז החלו ספינות הענק של מותגי הספנות הבינלאומיים להעלות נוסעים גם אצלנו, בנמלי חיפה ואשדוד - הפכה לפופולרית במיוחד.

8 צפייה בגלריה
המלון צף איתכם. הפלגה לחופשה
המלון צף איתכם. הפלגה לחופשה
המלון צף איתכם. הפלגה לחופשה
(צילום: Shutterstock/ASAP Creative)
לאן מפליגים מנמלי ישראל? בדרך כלל לאגן הים התיכון: קפריסין, יוון, טורקיה, איטליה, קרואטיה. בקלות אפשר לטוס לנמלי יציאה אחרים, בעיקר ברצלונה, אמסטרדם או מיאמי שבארצות־הברית, ולהפליג במסלולים אחרים, לים הצפוני, לאלסקה, לאיים הקריביים. המחירים, אם מזמינים זמן רב מראש, משתלמים, ומתברר שכמעט כולם שבים מרוצים ומיד נרשמים שוב, למסלול אחר.
מידע למטיילים: חפשו באתרי חברות השיט, נורוויג'ן קרוז, קרניבל, מנו ספנות ועוד.

דובדבנים ומקדשים | טוקיו, יפן
עד לא מכבר, היה זה יעד רחוק, יקר ואקזוטי, שלא רבים העזו לבקר בו, אבל כעת, לאחר שנים של שחיקה ופיחות בשערו של הין, המטבע היפני, שהוזילו דרמטית את המחירים במדינה, ובעיקר עם פתיחתו הקרובה של קו הטיסות הישיר לטוקיו (עם "אל על", החל מ־1 במרץ), יפן מלהיבה את הישראלים, בעיקר את אלה שכבר ראו עולם.
למה יפן? כי היא שונה ואחרת, ואינה דומה ליעדי התיירות המסורתיים באירופה, בצפון אמריקה ואפילו בארצות אסיה האחרות: ליפנים תרבות משלהם, טעמים ומאכלים משלהם, והכול מסקרן, צבעוני, מרשים וחדש לנו.
טיפ: עונת פריחת עצי הדובדבן, בין מרץ למאי, מבוקשת מאוד על ידי התיירים, אבל עם כל הכבוד לפריחה – יש הרבה מה לראות ביפן, ומחוץ לעונת הפריחה צפוף ויקר פחות.
מידע למטיילים: japan.travel/en
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button