מייקי וורד גיל. "מגיעות אליי גם בנות 20"

"חוסכת את הכסף לטלפון חדש": בנות 12 לומדות בקורסי לק ג'ל, ומרוויחות לא מעט

יותר ויותר ילדות ונערות לומדות בקורסי לק ג'ל לבנות גילן, ומיישמות על חברות ולקוחות. פגשנו שלוש מהן עם האמהות כדי לשאול איך התחביב משתלב עם הלימודים

פורסם:

בבית הספר לא מרשים

מאי כהן (11) מבאר־יעקב
מאי למדה קורס לק ג'ל בגיל עשר וחצי: "חיפשתי תעסוקה לחופש הגדול וראיתי בטיקטוק שבנות מתפרנסות מזה. אני ילדה יצירתית וזה נראה לי ממש כיף. יום אחד ראיתי סרטון שפרסם קורס של חן יוסף. ביקשתי מאמא שלי שתרשום אותי כי אני רוצה להיות מניקוריסטית. בסוכות הייתי בקורס נוסף של 'סאן ניילס' כדי לשדרג את הטכניקה שלי. למדתי המון דברים חדשים וזאת הייתה חוויה מדהימה".
גליה, אמה של מאי: "ראיתי שהיא נהנית להתעסק עם לקים ולצייר. היא קנתה לעצמה קצת ציוד והשתמשה בלקים שלי. כשראיתי שיש קורס לנערות בחופש הגדול, חשבתי לעצמי – למה לא? זה יכול להעביר לה את הזמן. לרוב תנאי הקבלה לקורס הם מגיל 12, אבל יש למאי אמא שדוחפת אותה, אז הסכימו שהיא תצטרף למרות שהייתה רק בת עשר וחצי. היא הייתה הכי צעירה מבין כל התלמידות.
"כל קורס כזה עולה כ־2,500 שקל והיא קיבלה ציוד בסיסי. כשראינו שמאי נהנית מזה, פתחנו לה בבית מעין קליניקה עם כל הציוד שצריך – משולחן, דרך מנורה ועד מתקן ייבוש".
4 צפייה בגלריה
מאי וגלית כהן
מאי וגלית כהן
מאי וגליה כהן. זמן איכות עם אמא
(צילום: יובל חן )

לא חששת שזה יפגע לה בלימודים?
"מאי יודעת לעשות את ההפרדה. היא מבינה שזה בשביל הכיף וממשיכה להשקיע בלימודים. לק ג'ל זה בשעות הפנאי".
מאי, את כבר מקבלת לקוחות?
"כן, בהתחלה היו לי כמה מודליסטיות שהתנסיתי עליהן. אחת מהן אמרה שעשיתי עבודה טובה בשביל ילדה בגילי. עכשיו אני עושה לק ג'ל לחברות וגם לאמא. החברות התלהבו, וכשהן באו אליי בפעם הראשונה, עשיתי להן לק עד שלוש לפנות בוקר.
"לרוב אני מקבלת לקוחות פעמיים בשבוע. אני עדיין מתחילה, אז אני לוקחת 15 שקל לטיפול ומפרסמת את העבודות הטובות שלי באינסטגרם (may_cohen2112). לאט־לאט זה יתפתח ואני מאמינה שבהמשך אוכל לקבל גם נשים מבוגרות".
מה את אוהבת בזה?
"אני נהנית לדבר עם הלקוחה ולצחוק איתה. גם כשאני עושה לאמא שלי לק ג'ל יש לנו זמן איכות. לעצמי אני לא מורחת בדרך כלל, כי לא מרשים להגיע ככה לבית הספר".
כשתגדלי תרצי לעסוק בתחום באופן מקצועי?
"אני לא יודעת מה יהיה בעתיד, אבל אם אמשיך לעסוק בזה ולהשתפר, בסוף אהיה מניקוריסטית וגם כוריאוגרפית. אני ואמא שלי דיברנו על זה שיום אחד אפתח סטודיו לריקוד משולב עם קליניקה ללק ג'ל".
גליה, מה דעתך על כך שהיא תתפרנס בעתיד מלק ג'ל?
"אני מאמינה שכל עוד יהיה למאי מקצוע, הלק ג'ל יכול להיות משהו בשביל הנפש ובשביל הכיף".
מאי, מה הטיפ שלך לבנות שרוצות לעסוק בתחום?
"חשוב להתמיד ולא לוותר ולהתייאש. לא לחשוב על מה אחרים יגידו, אלא תמיד ללכת בדרך שלכן בראש מורם ולהאמין בעצמכן".

אוהבת לדייק

טליה מזור (12 וחצי) מגבעתיים
טליה סיימה לפני כחודש קורס לק ג'ל לנערות אצל שימרית מויאל: "תמיד נמשכתי ללק ג'ל. אני אוהבת לצייר וליצור דברים. חשבתי שזה יכול להיות תחום כיפי שגם אוכל להרוויח ממנו. הרגשתי שזאת עבודה מיוחדת שיכולה להתאים לי. הקורס היה מהנה ולמדתי את כל מה שצריך לדעת בתחום".
ליזה, אמה של טליה: "הקורס היה מתנת בת מצווה לטליה. לא חששתי שזה יפגע לה בלימודים. חשבתי לעצמי שזה יכול לעודד אותה להיות עצמאית וראיתי שיש לזה ביקוש. קנינו לה את כל הציוד הבסיסי למתחילות. אני מפרגנת לזה ועודדתי אותה. אני אוהבת שהיא חושבת רחוק, רוצה תמיד לנסות דברים חדשים, ואין לי ספק שהיא תצליח בזה".
4 צפייה בגלריה
טליה וליזה מזור
טליה וליזה מזור
טליה וליזה מזור. לא מקבלת עבודות לפני מבחנים
(צילום: טל שחר)

טליה, את כבר מקבלת לקוחות?
"כן, לאחרונה התחלתי לקבל לקוחות. החברות שלי היו מודליסטיות ולאורך הקורס התאמנתי עליהן. הן התלהבו והראו לכולם. עכשיו התחלתי לפרסם את עצמי באינסטגרם (talyamazor6) ויש לי אפילו לוגו. בהמשך אני מתכננת לקחת 60 שקל ללק. אני מאמינה שככל שאני אתמקצע בתחום, לא אחשוש לקבל נשים כלקוחות. אני בטוחה שגם הן יאהבו את העבודה שלי ואת מה שאני עושה ולא יזלזלו בזה רק בגלל שאני נערה".
איך את מתכננת לשלב את הלק ג'ל עם הלימודים?
"לא אקבל בנות לפני מבחנים ואתכנן את הלו"ז שלי כמו שצריך".
מה את אוהבת בלק ג'ל?
"אני אוהבת את היצירתיות, את הדיוקים הקטנים, שהלקוחה יוצאת מרוצה ואני נהנית מהתהליך".
כשתגדלי, תרצי לעסוק בתחום באופן מקצועי?
"יש מצב. נראה לאן זה ילך ואיך זה יתפתח".
ליזה, מה דעתך על כך שהיא תתפרנס בעתיד מלק ג'ל?
"טליה נערה מאוד מוכשרת ואין לי ספק שהיא תצליח בגדול. אתמוך בה בכל מה שהיא תבחר לעשות".
טליה, מה הטיפ שלך לבנות שרוצות לעסוק בלק ג'ל?
"ללכת עם החלום שלכן ולעשות את מה שאתן אוהבות".

מניקור לאבא

מייקי גיל (12) מרמת־גן
מייקי סיימה קורס לק ג'ל לנערות בבית הספר קורל לפני חצי שנה: "תמיד אהבתי את תחום הביוטי, וכשאמא שלי הייתה הולכת למניקוריסטית, הייתי מצטרפת אליה. הייתי מסתכלת איך היא מורחת את הלק ומתאמנת בבית. אפילו עשיתי לאבא שלי מניקור. רציתי גם לעבוד בזה, אז כשראיתי שיש קורס לנערות ביקשתי מאמא שלי להירשם. הקורס עזר לי לעלות ברמה וקיבלתי הרבה טיפים".
ורד, אמה של מייקי: "מייקי היא בת הזקונים שלנו אחרי שלושה בנים, וחששתי שהיא תהיה טום בוי. אבל היא תמיד אהבה לקים ואיפור. יש לה ידיים טובות והיא אוהבת להתעסק בזה. זרמתי עם הבקשה שלה להירשם לקורס. כדי שזה לא יפגע לה בלימודים, הסכמתי שתקבל רק לקוחה אחת ביום ושלא תעבוד לפני המבחנים".
4 צפייה בגלריה
מייקי וורד גיל
מייקי וורד גיל
מייקי וורד גיל. לקוחה אחת ביום
(צילום: ליאור שרון )

מייקי, את כבר מקבלת לקוחות?
"כן, אני עושה לק ג'ל לחברות. בהתחלה הן חשבו שאני צעירה מדי, אבל כשהן ראו את התוצאה הן הופתעו והמשיכו לחזור אליי. מגיעות אליי גם בנות 20 ששמעו עליי. הן גם מתרשמות מהעבודה שלי שמתפרסמת באינסטגרם (maygile_nails). אני לוקחת בין 80 ל־120 שקל, מרוויחה 2,000 שקל בחודש וחוסכת את הכסף לטלפון חדש. אני פרפקציוניסטית ומשקיעה".
מה את אוהבת בלק ג'ל?
"זה נותן לי ביטחון ואני נהנית מהיצירתיות. בתחילת המלחמה הגיעו מפונים מהדרום לכפר המכביה. הגעתי לשם עם הציוד שלי כדי לעודד קצת את הבנות, לעשות להן לק. הרגשתי שגם אני יכולה לתרום במשהו קטן".
כשתגדלי תרצי לעסוק בתחום באופן מקצועי?
"כן, אני רוצה לעשות תואר בשיווק ולפתוח בית ספר משלי ללק ג'ל".
ורד, מה דעתך על כך שהיא תתפרנס בעתיד מהתחום?
"אעודד אותה לעשות תואר כדי שכל הדלתות יהיו פתוחות בפניה. אני מאמינה שאם בגיל 12 היא עושה עבודה כזאת מושלמת, אז כשתגדל היא באמת תוכל לפתוח בית ספר משלה. השמיים הם הגבול".
מייקי, מה הטיפ שלך לבנות שרוצות לעסוק בזה?
"ככל שתתאמני יותר, כך העבודה שלך תהיה טובה יותר. אני ממליצה להתאמן כל הזמן על משפחה וחברות ולהתחיל לקבל לקוחות בתשלום רק כשאת מרוצה מהעבודה שלך".

שימוש קבוע עלול להיות מסוכן לילדות

ד"ר מוניקה אלמן, מומחית למחלות עור ולטיפולים אסתטיים, המנהלת הרפואית של מכבי אסתטיקה: "עד גיל 18 מתרחשים שינויים בציפורניים. ציפורניים של ילדות שבירות יותר מציפורניים של מבוגרות. החוזק של הציפורניים מושפע בין היתר מגיל, משינויים הורמונליים, מתזונה ואורח חיים. כשאנחנו מורחות לק ג'ל על הציפורניים, החומר הכימי הורס את הדבק הבין־תאי ששומר על הציפורן. כשהדבק הבין־תאי נהרס, עלולה להתפתח דלקת, עלולה להיווצר פטרייה, והציפורניים יכולות להתפרק. ההרס של הציפורן לא מיידי - זה יכול לקחת שנה או עשר שנים. כשילדה או נערה עושות לק ג'ל באופן קבוע, נוצר תהליך דלקתי שעלול להרוס לה את הציפורניים לצמיתות. מעבר לכך, כשעושים לק ג'ל צריך לייבש את הציפורניים במכונה עם קרינת UV שעלולה לגרום נזקים רבים. גם אם מורחים מקדם הגנה על הידיים בעת הכנסת הידיים למכונה, הוא לא מגן על הציפורניים מקרינה. מערכת החיסון של מבוגרות חזקה יותר בהשוואה לזו של ילדות. הנזק של הלק ג'ל לילדות עלול להיות בלתי הפיך".
באגודה למלחמה בסרטן מסבירים: "החשיפה לקרינה במכונות הייבוש מצטברת ככל שחוזרים על הפעולה, לכן מומלץ להפחית אותה ככל האפשר ולהגבילה לעשר דקות בכל פעם - כך גם מציע מִנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA). יש להקפיד להשתמש במנורות הייבוש על פי הוראות היצרן. איגוד רופאי העור האמריקאי ממליץ להשתמש במסנן קרינה בעל מקדם הגנה SPF30 ומעלה לידיים ולציפורניים לפני השימוש במנורות אלה. אמנם לא הוכח כי מריחת מסנני קרינה בזמן השימוש במנורות הייבוש מפחיתה את הסיכון לסרטן, אולם מכיוון שמנגנון הפעולה דומה למנגנון השיזוף במיטות שיזוף או בחשיפה לשמש, ההנחה היא כי גם במקרה זה יש ערך לשימוש במסנני קרינה. לחלופין, מומלץ בעת הייבוש לעטות כפפות המשאירות רק את הציפורניים חשופות".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button