אריאלה טסלר (מימין) וסיגל טייכטל. "אצלנו אי־אפשר להיעלם או להגיע מוזנח לדייט"

נערת ישראל במיל' משיקה מיזם היכרויות לפרק ב': "גברים חושבים שאם התגרשת, הכל מותר"

אריאלה טסלר וסיגל טייכטל עברו מסלול זוגי דומה: שתיהן נישאו, התגרשו, מצאו אהבה חדשה והתמודדו עם המורכבות של פרק ב'. עכשיו הן משיקות מיזם שידוכים עם התמקדות בזוגיות שנייה, ומסבירות למה התואר של טסלר כנערת ישראל 1990 ממש לא עזר לה בדייטים

אורית מרלין־רוזנצוייג
פורסם:
אריאלה טסלר הייתה גרושה טרייה ואם לשלושה כשיצאה אל שוק הגרושים־גרושות וחשבה שעכשיו זה הזמן שלה ליהנות. "בהתחלה הייתה תקופה של 'איזה כיף, אני חוזרת להיות רווקה'", היא נזכרת, "מה גם שרוב חיי הייתי במערכות יחסים ולא באמת הייתי לבד. לא היו אז אפליקציות להיכרויות. חברים התחילו להכיר לי בני זוג, יצאתי עם כמה שבאמת היו אחלה, אבל אחרי תקופה מסוימת זה נהיה נורא. התחילו כבר שם כל מיני ניצנים של חוסר כבוד כלפי נשים, כמו שיש היום באפליקציות".

למה את מתכוונת?
"התחושה הייתה שגברים מסתכלים עליי וחושבים: התגרשת? הכול מותר. לא פעם עצרתי ואמרתי לגבר בדייט מולי, 'ממש לא מותר להתנהג אליי ככה, תתנהג בצורה ג'נטלמנית כגבר לאישה'. פעם הכירו לי מישהו שעל הנייר ענה על כל הפרמטרים, גם חתיך וגם מוצלח. יצאנו כמה פעמים ובסוף הבנתי שזה לא זה. אמרתי לו, 'אתה אחלה גבר, אבל זה לא מתאים'. מאותו רגע הוא לא הפסיק להטריד אותי בסמסים. כתב לי דברים קשים, עלבונות. כעס שהלכתי. אחרי חודש, כשזה לא נפסק, כתבתי לו, 'אם אתה לא מפסיק אתלונן נגדך במשטרה'. זה נפסק".
העובדה שהיית בעבר דוגמנית והוכתרת כנערת ישראל, לא עזרה בהתמודדות עם עולם הדייטינג?
"בדיוק להפך. כרווקה הרגשתי שהרבה פעמים אנשים ראו את החיצוניות שלי ולא עניין אף אחד מה יש בתוך הקנקן. כשאת גרושה עם שלושה ילדים זה סיפור אחר. החיצוניות שלי פחות שיחקה תפקיד. כולן בסוף נתקלות באותם קשיים. מהיופי לא בונים חיים אמיתיים".
טסלר על תקופת הדייטינג: "התחושה הייתה שגברים מסתכלים עליי וחושבים: התגרשת? הכול מותר. לא פעם עצרתי ואמרתי לגבר בדייט, 'ממש לא מותר להתנהג אליי ככה'"
כל זה קרה מזמן. טסלר (51) נשואה היום באושר בפרק ב' לברוך, איש עסקים, גרוש ואב לשני בנים, שהכירה כשהגיע לשכור את שירותי הייעוץ שלה כבעלת משרד יחסי ציבור. היא אם לבן 22 ולתאומים בני 19 מהנישואים הראשונים. לאחרונה נישאה רשמית לבעלה אחרי 13 שנים ביחד ("בפרק ב' קודם עושים קילומטרז', וכשרואים שהכול מתקתק מתחתנים").
טסלר חושבת שהצליחה במה שאנשים רבים, בפרק הנישואים השני של חייהם, נופלים בו: חיבור בין שתי משפחות מפורקות למשפחה חדשה אחת שמחה. כשפרץ משבר הקורונה היא חברה אל יועצת השיווק סיגל טייכטל (57), תושבת קריית־אונו, גם היא בפרק ב' של חייה, נשואה לאלון 17 שנה ואם לבן מנישואים קודמים ולילד מנישואיה השניים. בהשקעה של חצי מיליון שקל ושנתיים של פיתוח ומחשבה, הקימו השתיים את TWOGETHER, חברה להיכרויות עבור אנשים שמחפשים פרק ב' לחייהם, וגם לכאלה ברווקות מאוחרת, שלא מעוניינים לעבור דרך הסדום ועמורה של האפליקציות.

התחלתי עם שני הבעלים

טסלר, תושבת סביון, גדלה בקריית־אונו. היא השתתפה בתחרות מלכות היופי של 1990, זכתה במקום השני, וגרפה את התואר נערת ישראל (כסגניתה של מלכת היופי איבונה קרוגליאק). בגיל 22, לאחר תקופת דוגמנות קצרה, נישאה לבמאי פרסומות שפגשה על סט צילום כשהגיעה לבקר חברה. "אני התחלתי איתו", היא מחייכת, "לפני 30 שנה זה היה מעשה יוצא דופן". במרוצת השנים פתחה משרד יחסי ציבור, עם התמקדות בתחום הביוטי.
4 צפייה בגלריה
אריאלה טסלר כנערת ישראל, לצד מלכת היופי איבונה קרוגליאק
אריאלה טסלר כנערת ישראל, לצד מלכת היופי איבונה קרוגליאק
טסלר כנערת ישראל, לצד מלכת היופי איבונה קרוגליאק ב-1990
(צילום: שוש בלומברג)

איך את זוכרת את ימי הפרסום הגדול?
"1990 זו ישראל אחרת. כל מה שהיה אז זה ערוץ אחד ושבועון 'לאשה'. החשיפה הייתה מטורפת. בבת אחת הפכתי מתיכוניסטית אנונימית לאדם מפורסם. אנשים היו עוצרים אותי ברחוב ולא הבנתי למה. הייתה תקופה מקסימה - טסתי בעולם, גיליתי והרגשתי עצמאות. בזכות התחרות התבגרתי מאוד. נחשפתי לעולם המבוגרים, קפצתי אליו בלי גלגל הצלה והתחלתי לשחות".
למה התגרשת?
"התחתנתי מאהבה גדולה מאוד. הנישואים לא נגמרו כי האהבה נגמרה. בגיל 22 הייתי צעירונת שהסתכלה על החיים בצורה מסוימת, ותוך כדי חיי הנישואים הבנתי שאנחנו לא מסונכרנים. כשהתגרשתי, בגיל 35, הייתי באבל. הכי לא רציתי. גם הוריי גרושים וראיתי בפירוק המשפחה כישלון חרוץ, אבל הגענו לצומת שהפכנו לשמן ומים שכבר לא נמהלים זה בזה".
את בעלה השני הכירה בפגישת עבודה. הוא היה מנכ"ל של חברת יזמות גדולה, שהגיע אליה במטרה לעשות יחסי ציבור לחברה. טסלר הסבירה לו למה כרגע זה דווקא לא נכון להם עסקית, אבל בערב התקשרה אליו והציעה לו לצאת לדייט. "אחרי שבוע של שיחות נפגשנו, ומאז אנחנו ביחד", היא אומרת. "תמיד הייתי אדם עם ביטחון עצמי. אחרי שלושה חודשים ביחד אמרתי לו, 'הגיע הזמן לשיחה. לפני שאנחנו נורא מתאהבים ויהיה קשה לפרק את זה, אני רוצה להגיד לך מה אני רוצה'. וזה בדיוק מה שאני מאמינה בו, להגיד א־פריורית מה אני רוצה. ברוכי, אהוב לבי, לא נבהל מזה. הוא שמע ממני איך אני רואה את העתיד שלנו, ואמר, 'מקובל עליי'".
איך ראית את העתיד שלכם?
"אחרי שהתגרשתי עשיתי עבודה עם עצמי כדי להבין מה לא היה לי טוב שם ומה אני רוצה. לא היה חשוב לי שהגבר שלי יהיה 1.74 מטר או 1.84 מטר, זה הרי לא הסיפור. ניסיתי לדייק איך הפאזל שלי יכול להשתלב בפאזל של מישהו אחר. אמרתי לעצמי, קצת בהגזמה, שאני רוצה את ההפך ממה שהיה לי. הגדרתי מראש שהוא צריך להיות עם ילדים משלו, כי אני לא רוצה עוד ילדים, וחד־משמעית רציתי לעבור למגורים משותפים. ובאמת עברנו לגור יחד אחרי מעל שנתיים, ולא מיד, כי לא רציתי לפרק לילדים שלי עוד בית לפני שזה יהיה כמה שיותר ודאי.
"הייתה חשובה לי גם התקשורת. גדלתי בבית שבו לא דיברו על רגשות. רציתי יחסים אחרים, בלי פאסיב־אגרסיב. גם אני עשיתי תהליך. אני ג'ינג'ית על אמת, ולמדתי לא להתפוצץ, לספור עד 200 ולא עד עשר".
4 צפייה בגלריה
אריאלה טסלר כנערת ישראל על שער לאשה
אריאלה טסלר כנערת ישראל על שער לאשה
"1990 זו ישראל אחרת". טסלר על שער לאשה
(צילום: ששון משה)

גם סיגל טייכטל התחתנה מאהבה גדולה, בגיל 29, והתגרשה כעבור שבע שנים עם ילד בן חמש וחצי (היום 25). היא נשואה כבר 17 שנה לאלון, גרוש עם תאומים, שהכירה תוך שנה מגירושיה, ויחד הביאו לעולם ילד משותף, אוטוטו בן 17. "הגירושים מבעלי הראשון היו על רקע של חוסר התאמה", היא מספרת. "הבנו שאנחנו מאוד לא מסתדרים ושזה גורם תסכולים. באותן שנים השיח על גירושים בישראל היה יותר כואב ופחות נפוץ. היום צעירים מתגרשים ואומרים, 'אנחנו לא מאושרים'. זה לא היה המקרה שלי. אני רציתי מאוד שהנישואים שלי יצליחו, אבל זה לא קרה".
בעצם היית גרושה שנה בלבד עד שהכרת את בעלך. זה לא קורה בדרך כלל.
"אולי דווקא מפני שלא יצאתי בכלל לדייטים במשך תקופה. עד שהכרתי את אלון בעלי, זו הייתה שנת למידה עבורי. עשיתי עבודה רצינית מאוד על עצמי עם פסיכולוג ולא הייתי פנויה לקשר. הפסיכולוג אמר לי, 'את לא יוצאת כרגע לדייטים, אנחנו עובדים'. הרגשתי שלא הצלחתי בנישואים הראשונים שלי ושאני צריכה להבין מה לא עבד. ממש חקרתי את עניין הזוגיות והלכתי לישון עם ספרות מקצועית בנושא. עברתי בשנה תהליך שאנשים עוברים במשך ארבע שנים".
ומה הבנת?
"התקשורת הייתה לקויה בנישואיי הראשונים. היו בינינו שתיקות כשהיינו רבים. לא הייתי במקום מספיק בטוח בעצמי כדי להגיד, 'בוא נדבר'. הדימוי העצמי שלי היה נמוך, הייתי בחששות ויצא שלא היינו מדברים שלושה־ארבעה ימים, וזה היה כמו גוש בבטן. אמרתי למטפל, 'אני צריכה בן אדם שישלים אותי, בעל מקצוע חופשי, שיהיו לו עד שני ילדים'. ירדנו בטיפול לרזולוציות כאלה. כשהרגשתי מוכנה אמרתי לחברים, 'תכירו לי מישהו'. אחרי שישה בליינד דייטים הכרתי את בעלי, שהתגרש באותה תקופה".
טסלר: "הגיע אלינו מישהו שפתח דף ואמר, 'אני רוצה אותה 1.70 מטר ועם אף סולד'. אמרנו, 'אנחנו נורא מתנצלות, אבל לא יכולות להנדס מישהי שתתאים לך'"
אהבה ממבט ראשון שזרמה בקלות?
"ממש לא (צוחקת). הוא היה חתיך, מלא בחורות התחילו איתו. היצע מטורף. בפגישה הראשונה הוא החמיא לי, ויום למחרת נעלם. לא שמעתי ממנו. חשבתי לעצמי, מה זה? כבר היה לי ביטחון עצמי ולא הסכמתי לקבל התנהגות כזו. התקשרתי אליו ואמרתי, 'הצלחת לבלבל אותי, כל הערב התלהבת ובסוף אתה לא מתקשר'. הוא דיבר בנחמדות ובכבוד, אבל יצא עם כמה נשים. אחרי כמה חודשים שבהם יצא עם מישהי אחרת, ביקש לנסות איתי שוב. הפעם נתתי לו להתאמץ, והשאר היסטוריה".
המורכבויות של פרק ב' כוללות גם ילדים לא משותפים ורגישויות שצפות תחת קורת גג אחת.
טייכטל: "נכון. הקמת פרק ב' זו מורכבות. יש לנו ביחד ארבעה בנים - הגדול שלי, התאומים של אלון והמשותף שלנו - וזו עבודה. גם עכשיו, כשאנחנו 20 שנה ביחד, אנחנו נעזרים באיש מקצוע. כשהילדים היו קטנים היו בעיות אחרות. כשהילדים שלו היו מגיעים אליי הבן שלי היה אומר, 'זה הקו שלכם על הספה ורק אני נוגע בשלט'. הוא סימן טריטוריה. הצלחתי לחבר את כולם יחד, בטקסים, ארוחות משפחתיות, טיולים. זה לא היה פשוט. מגיל צעיר לימדתי אותם שכל אחד מספר בארוחת שישי משהו טוב שקרה לו השבוע, ושלושת הגדולים עשו את הטקס הזה לחיילים שלהם כשהיו מפקדים בצבא. אמרתי לארבעתם: 'אתם משפחה'".
טסלר: "לבן הזוג שלי יש שני ילדים שכבר קרובים לגילאי 30. הפער ביניהם ובין הילדים שלי, כשהכרנו, היה יחסית גדול. היום זה הצטמצם והם אחלה חברים, אבל בזמנו עשינו כמה כללים. הכלל הראשון, הוא נפגש עם ילדיו לבד אם הם רוצים, כי הקשר ביניהם הוא שלהם. הוא טס איתם לחו"ל לבד. זה אבא שלהם עוד לפני שהם הכירו אותי. עוד דבר שהפכנו לכלל ברזל - עושים ארוחת שישי פעם בשבועיים כמו שצריך, ועד היום זה ייהרג ובל יעבור. היו שנים שהם אמרו 'לא בא לי', והיום הם מבקשים את זה".

דורשות תעודת זהות

עם ניסיון החיים הפרטי שלהן החליטו טסלר את טייכטל להקים את TWOGETHER, מיזם שידוכים המשלב בין טכנולוגיה למפגש אישי, שהושק לפני חצי שנה. קהל היעד, לדבריהן, הוא בני ובנות 35 עד 60 ולפעמים גם יותר. התהליך כולל פגישה אישית במשרד, מילוי שאלון הכולל 103 שאלות ונבנה על ידי פסיכולוגים, ואחר כך שיחה עם מטפל על ציפיות, חלומות ותוכניות לעתיד, כדי לדייק עוד קצת את בן/בת הזוג הנכונים. כדי למנוע פלישה של אנשים לא רציניים אל מאגר הלקוחות שלהן דורשות השתיים 500 שקל לקביעת פגישה. "אלה דמי רצינות שאנחנו מבקשות כדי לסנן לא מתאימים", אומרת טסלר. המחיר, עבור שלוש התאמות, כלומר, שלושה בליינד דייטים שמחבר המשרד ללקוח/ה, הוא לא נמוך: 1,900 שקל.
לפני הכול: מה לכן, נשות שיווק ויחסי ציבור, ולשידוכים?
טייכטל צוחקת: "אמנם עסקתי בשיווק, אבל תמיד היה לי תחביב לשדך, עוד כשהייתי סטודנטית. חיתנתי חמישה זוגות, שלושה שרדו. בתקופת הקורונה ישבתי המון בבית, שמעתי אצל חברים גרושים וגרושות על הבדידות שזקפה ראש בסגרים. רצינו למצוא לאנשים זוגיות בפרק ב' באופן מכבד. הרי אתה יכול להגיד לחברים, 'תכירו לי', אבל מתישהו המאגר שלהם נגמר".
טסלר: "אנחנו חברות הרבה שנים, ובקורונה הבנו שיש לנו בשורה, להכיר בין אנשים בפרק ב', וזה אשכרה מפעל חיים שלקח אותנו לעולם אחר".

4 צפייה בגלריה
אריאלה טסלר וסיגל טייכטל
אריאלה טסלר וסיגל טייכטל
"רצינו למצוא לאנשים זוגיות בפרק ב' באופן מכבד"
(צילום: אביגיל עוזי)

למה בעצם לשלם לכן 1,900 שקל ולא לחפש זוגיות באפליקציות?
טסלר: "האפליקציות לא באמת עוזרות לך היום למצוא זוגיות. כשלאנשים יש יותר מדי בחירה, הם מתבלבלים. אני נכנס לחנות ממתקים ענקית, מה אני אקח אם אני יכול לקחת הכול? אם תגידי לאדם, 'אתה יכול לבחור רק שלושה סוגים של ממתקים', יהיה לו קל יותר. הוא יהיה רגוע ולא ירגיש שהוא מפספס. זו המסגרת שלו".
"הופתענו לגלות שאנשים בסוף מחפשים אהבה ופרטנר. ולגברים אין שום בעיה לצאת עם נשים בגיל שלהם או כמה שנים מעל, ולאו דווקא צעירות יותר"
טייכטל: "באפליקציות משלמים כמה מאות שקלים, אבל המודל והאלגוריתם הוא כזה שאת לא באמת תמצאי ותמשיכי להיות מנויה ולשלם. אצלנו המודל אחר. אנחנו כן רוצות שתמצאי שידוך. במקום לצאת כל חודש המון פעמים לבתי קפה, וזה גם דלק, נסיעות וחנייה, ולשלם אלפי שקלים, נעשה בשבילך את העבודה. את תצאי לשלושה דייטים שונים, ותביני אם זה נכון או לא. אנחנו מדייקות את התהליך".
שלוש התאמות לאדם, זה מספיק?
טייכטל: "למי ששואל, 'מה, זה הכול?', אני עונה: 'עם כמה אתה צריך להתחתן? רק עם אחת'. אנחנו עושות חינוך שוק מחדש לתהליך הדייטינג".
טסלר: "מה קורה לאדם באפליקציות? הוא יוצא עם תמר וחושב, מחר אני אצא עם ורד, ובכלל עסוק באת מי עוד הוא יפגוש ולא בלהקשיב לה ולשאול את עצמו אם היא מתאימה לו".
ואם ההתאמות שעשיתן לא עובדות? אפשר לבקש את הכסף בחזרה?
טייכטל: "אנחנו לא מחזירות כסף, כי עבדנו קשה מאוד על תהליכי אבחון ומיון. אתמול התקשר לקוח, 'נו, יש כיוון?'. מנהלת המשרד אמרה לו, 'אצלנו אין כיוון, או שיש לך התאמה או שלא'".
טסלר: "אנחנו גם לא מציגות תמונה של הבחור או הבחורה מלפני 20 או 30 שנה, שגם זה קורה באפליקציות. הכול קורה במציאות. יש לנו משרדים ברמת החייל, השקענו בהם הרבה כסף כדי שיהיו יפים ואסתטיים ומכבדים, כדי לתת תחושה לאנשים שהם מגיעים למקום איכותי. אנחנו גם מקפידות על מרווחים בין האנשים שמגיעים לפגישות, כך שאין מפגש בין הלקוחות".
טייכטל וטסלר עושות הכול כדי שלקוחות שנפגעו מעולם הדייטינג האכזרי שבחוץ, לא יעברו חוויה דומה כשיגיעו אליהן. לדבריהן, השיטה שלהן מונעת מנוכלים לחדור אל המערכת הקפדנית ולפגוע באנשים שמעוניינים למצוא אהבה. "תהליך הרישום הוא הדבר הכי חשוב", אומרת טסלר, "אנחנו דורשות לראות תעודת זהות עם ספח ומוודאות שהוא רווק, גרוש או אלמן - אנחנו לא מקבלות פרודים. אנחנו מבקשות שלושה ממליצים טלפוניים ועושות חיפוש על המועמדים ברשתות החברתיות".
טייכטל: "אנחנו מציעות שלוש התאמות לאדם. למי ששואל, 'מה, זה הכול?', אני עונה: 'עם כמה אתה צריך להתחתן? רק עם אחת'"
טייכטל: "אצלנו המאגר זה קודש הקודשים. אנחנו לא מכניסות לתוכו אנשים בקלות".
טסלר: "ההיכרויות שלנו נעשות עם הרבה כבוד. אי־אפשר להיעלם או להגיע מוזנח לדייט. היה לנו זוג שמצאנו ביניהם התאמה וכבר היו אמורים להיפגש, ובסוף הוא שלח לה ווטסאפ שזה לא מתאים. הצוות המקצועי שלנו חזר אליו והבהיר לו בדיוק איך זה צריך להיעשות, בטח לא בהודעה".
מה המכשול הכי גדול בדרך למצוא שידוך?
טסלר: "לחפש את האדם המושלם. כי אין מושלם. הגיע אלינו מישהו שפתח דף נייר ואמר, אני רוצה אותה 1.70 מטר ועם אף סולד. הרשימה שלו הייתה ארוכה (צוחקת). אמרנו, 'אנחנו נורא מתנצלות, אבל לא יכולות להנדס לך מישהי שתתאים לך'. והוא הבין. אי־אפשר לבוא עם פנטזיות".
מתוך כל השאלונים, הבנתן מה נשים רוצות ומה גברים רוצים?
טייכטל: "תמיד יש את הקצוות, את הנשים שמחפשות זכר אלפא עם כסף וגברים שמחפשים צעירות יפות. אבל הופתענו לגלות שאנשים בסוף מחפשים אהבה ופרטנר. ולגברים אין שום בעיה לצאת עם נשים בגיל שלהם או כמה שנים מעל, ולאו דווקא צעירות יותר. יש אצלנו נשים ממעמד סוציו־אקונומי גבוה, וחלקן אמרו שחשוב להן למצוא מישהו בערך באותו מעמד, ואחרות שאצלן זה בכלל לא היה רלוונטי".
על מה הן עוד חולמות? "היום אנחנו עושות את הסינון בעצמנו, אבל אנחנו בהקמת מערכת חכמה מאוד של בינה מלאכותית שתקפיץ למסך בני זוג פוטנציאליים ומרכיבי אישיות וציפיות, ותצליח להכיל אלפי אנשים", אומרת טייכטל. "עם זאת, תמיד תהיה אצלנו עין אנושית". הן גם מתכננות לשתף פעולה עם חברות הייטק, ביטוח ופיננסים, במטרה לחבור אל מאגר הגרושים־גרושות שלהן ולשלב אותם במיזם. "אנחנו מבינות שהספינה שלנו שטה", אומרת טסלר. "אנחנו רוצות לתת תקווה לאהבה".

"תחליטו מראש מי משלם"

הטיפים של טייכטל וטסלר
  • אל תצאו לבית קפה. "אל תשבו בפגישה שנראית כמו ראיון עבודה. צאו להליכה בים או לרכיבה על אופניים. עשו דברים ממקום כיפי, ותראו איך הכול נרגע".
  • בכל זאת הגעתם לקפה או למסעדה? החליטו מראש מי משלם. "שתינו למודות דייטים, ויודעות שסיכום מראש של הנושא מוציא את אי־הנעימות מהמשוואה".
  • תנו שלוש הזדמנויות לדייט. "לפי מחקרים, אחרי שלושה מפגשים עם מישהו אתה מרגיש קרוב ונפתח".
  • קחו איש מקצוע שילווה אתכם בתהליך הדייטינג. "אנחנו מפנות את הלקוחות לרשימת מטפלים ברחבי הארץ שסגרנו איתם מחיר מופחת לשלושה מפגשים, כדי שהלקוחות שלנו יקבלו מהם הכוונה. זה מתאים לכל אחד אבל במיוחד לפרק ב'".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button