לין דפני (מימין) זיו פרנקל ז"ל . חברות מכיתה א'

זוהו גופותיהן של החברות הטובות זיו פרנקל ולין דפני

זיו פרנקל ולין דפני בנות 22, נרצחו במסיבה ברעים. גם חברתן מוריה רביב מקריית מוצקין שהייתה איתן, נרצחה. אביה של דפני: "רק רצתה לטרוף את החיים, ונרצחה באכזריות"

עודכן:
במשך כמעט שבוע חיכו בני המשפחה של החברות זיו פרנקל ולין דפני בנות ה-22, לשביב מידע בנוגע למה שעלה בגורלן, עד שהגיעה הבשורה המרה מכל: במהלך סוף השבוע זוהו גופותיהן של השתיים, שנרצחו במסיבה בקיבוץ רעים.
השתיים יצאו ביום שישי שעבר למסיבת "נובה" בעוטף עזה, ביחד עם חברתן מוריה רביב (23) מקריית מוצקין. במשך ימים ארוכים הן נחשבו נעדרות. בשבת בבוקר הן הספיקו לדווח לבני משפחתן על מתקפת הטילים ועל המחבלים, אך מאז נותק איתן הקשר.
לאחר ימים ארוכים ומטלטלים, כשהם יודעים כבר שהחברה השלישית, מוריה רביב, אינה בין החיים, נודע לבני המשפחה של לין וזיו שגם הן נרצחו בפיגוע.
לין דפני היא הקורבן השני מקיבוץ עין המפרץ בפיגוע הרצחני בדרום, לאחר נפילתו של סמל עידן רז (20) לוחם בחטיבת גולני.
יוגב, אביה של לין, נפרד מבתו בפוסט כואב: "לינוש שלנו האהובה, המתוקה והטהורה, שרק רצתה לטרוף את החיים נרצחה באכזריות. שבוע ישבנו במרפסת ממתינים לראות אותך מגיעה מהחניה בהליכה המהירה שלך עם הרגליים הארוכות. האור שלך, ילדה אהובה, יישאר אתנו לעד. אנחנו רוצים להודות לכל אלה שעטפו אותנו בימים מורטי העצבים של ההמתנה. חיבקו, הרעיפו חום, אהבה, אוכל, ונתינה אינסופית. אוהבים אתכם".
3 צפייה בגלריה
זיו פרנקל
זיו פרנקל
לין וזיו במסיבת הטבע
(צילום: אלבום פרטי)
משה דוידוביץ, ראש המועצה האזורית מטה אשר, נפרד גם הוא מזיו ולין. "הן היו החברות הטובות ביותר של התאומים שלי אור ופז. זיו הייתה תקופה החברה של הבן שלי אור, ופז אחותו התאומה הייתה החברה הכי טובה של לין. הן נחשבו לנעדרות אבל הבשורה המרה הגיעה לפתח בית הוריהן. ילדיי שבורים רצוצים, לא נתפס וכואב. מרכין ראש ומחבק את משפחת דפני ופרנקל היקרות. תהי נשמתן צרורה בצרור החיים".
שלשום, בזמן שעוד קיוו לשמוע מידע על בנותיהם, התראיינו הוריה של זיו ל"לאשה". רוביק (53) ודניאל (50) פרנקל מקרית מוצקין סיפרו אז איך ביום שבת, בשעה 7:50, הודיעה זיו לאביה שיש טילים במסיבה, "אבל אני בסדר ואל תגיד לאמא כלום". הוא נבהל ויעץ לה לצאת משם כמה שיותר מהר, והיא ענתה "זה רעיון טוב".
בשעה 9:04 זיו סימסה מהטלפון של לין לאמה: "אמא אנחנו בפיגוע, אני אוהבת אתכם". "כתבתי לה 'תתקשרי דחוף, זה לא סתם פיגוע, זו חדירת מחבלים. תישארו במרחבים מוגנים ואל תזוזו, כל הדרום מלא מחבלים', אבל הן כבר לא ראו את ההודעות האלה", מספרת דניאל.
זיו ולין הן החברות הכי טובות מאז כיתה א'. הן למדו ביחד מהיסודי דרך החטיבה ועד לתיכון בקיבוץ עברון. כשהשתחררו מהצבא, נסעו יחד לטיול הגדול בדרום אמריקה. "זיו היא ילדה מדהימה, רצתה לטרוף את החיים ואת הכל היא עשתה עם לין", מספר רוביק. "ביום שישי היא אמרה שהיא נוסעת למסיבה שמתקיימת 'אחרי תל אביב', היא לא אמרה לי בדיוק איפה, כי היא יודעת שאני לא אוהב שהיא נוסעת רחוק. רק כשהיא סימסה בבוקר הבנתי שהיא במסיבה ברעים".
3 צפייה בגלריה
זיו פרנקל
זיו פרנקל
התמונה האחרונה בחפ"ק של המסיבה. זיו מסתתרת מתחת לשולחן
(צילום: אלבום פרטי)
"קיבלנו תמונה של החבר'ה מסתתרים בחפ"ק ורואים אותה מתחת לשולחן. אחרי כמה דקות כולם הבינו שמקום לא בטוח, אמרו להם לברוח וכל אחד עף לכיוון אחר. באיזשהו שלב הן עלו לרכב יחד עם בחור בשם יונתן מרקו והתרחקו משם עד שירו עליהם, ואז כל אחד ברח לכיוון אחר. יונתן ניצל והוא פצוע והן עדיין נעדרות. ביום שני ביקשנו מהמשטרה לאכן את הטלפונים שלהן, ונענו שאי אפשר. ניסינו לעשות את זה באופן פרטי ולא הצלחנו. רק היום כל חברות הסלולר התאחדו כדי לספק את המידע הזה למשפחות ועשו איכונים לטלפונים של הנעדרים. שלחו לנו מיקום שהטלפון שלה נראה לאחרונה בקיבוץ בארי".
פורסם לראשונה: 18:31, 12.10.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button