שוטרים נשלחו לבית האב בטענה שהוא מסכן את חיי הילדים

האישה טענה שבעלה אלים. בבית המשפט התברר שמדובר בטענת סרק

עו"ד יעל גיל מספרת על הגבר שנאלץ להוכיח שהוא לא אלכוהוליסט שמכה את ילדיו, אלא אב אוהב ומסור

עו"ד יעל גיל
פורסם:
הגבר שהגיע אליי ואל עו"ד אור פינקלשטיין, בתי, שעובדת עמי, היה במצב קשה. הוא סיפר שאשתו אלימה ושהיא אילצה אותו לעבור לגור בבית הוריו, בעוד שהיא נשארה בדירתם עם ילדיהם הקטנים ושלחה לו הסכם גירושים. לאחר ששוחחתי איתו לעומק, שוכנעתי שהוא דובר אמת.
טענות שקריות: בבית המשפט ביקשה האישה משמורת מלאה על הילדים, דמי מזונות גבוהים ובעלות מלאה על הדירה המשותפת. היא טענה שהגבר מסומם ושיכור ושהוא מעולם לא טיפל בילדיו.
הילדים: האישה הציגה לטענתה במשטרה חומרים מצולמים שמוכיחים, כביכול, שהאב מכה את ילדיהם. היא אף פנתה לבית המשפט וביקשה שלאור זאת האב ייפגש עם ילדיו בהשגחה בלבד.
המשטרה: כשהתגוררו יחד, האישה נהגה להתלונן בפני השכנים שבעלה אלים כלפיה, והם הזמינו משטרה. כשנפרדו, האישה נהגה לשלוח את המשטרה לבית האב שוב ושוב, בטענת סרק שהוא מסכן את חיי הילדים. השוטרים שהגיעו לבית האב גילו שהילדים ישנים בבטחה שנת ישרים. בשלב מסוים הם הבינו שמדובר בטענות שווא והפסיקו להיענות לדרישותיה.
השוטרים שהגיעו לבית האב גילו שהילדים ישנים בבטחה שנת ישרים. בשלב מסוים הם הבינו שמדובר בטענות שווא
רשויות הרווחה: אנשי המקצוע שנפגשו עם המשפחה התרשמו שמדובר באב אוהב ומסור לילדים והמליצו על הסדרי שהות שווים, אף על פי שהבן הצעיר היה בן פחות משש.
פסק הדין: באמצעות חקירה והקלטות הוכחנו שטענות האישה הן הכפשות חסרות בסיס. האב לא אלכוהוליסט והוא לא פוגע בילדיו, להפך. השופט קיבל את המלצות הרווחה וקבע לילדים זמני שהות שווים אצל שני ההורים. בנוסף, נקבע שהאב לא ישלם מזונות החל מגיל שש, אך ההורים יחלקו בהוצאות החריגות. כמו כן הדירה שהאישה רצתה לעצמה נמכרה במהלך ההליך, לאור הבקשה שהגשנו לפירוק שיתוף מיידי, והתמורה חולקה ביניהם באופן שווה. עוד נפסקו לטובת האב הוצאות של 25,000 שקל.
מה למדנו?
בבית המשפט השופט רואה לפניו שני זרים ולא תמיד יודע למי להאמין. גם אם זה לוקח זמן, היו סבלניות. בסופו של דבר האמת תצא לאור.
לעתים קרובות חלק מהדרך להוציא את האמת לאור היא לשכנע את רשויות הרווחה באמיתות דבריכן. קבלו הדרכה לכך מעורכת הדין.
לעתים "ויתורים" הם שם יפה ומכובס לאיכות חיים גרועה ביותר בהמשך חייכן. שמרו על זכויותיכן, גם כשמדובר ברכוש, וכשמדובר בילדים - על אחת כמה וכמה.
תלונות שווא גורמות לרשויות לזלזל לעתים בתלונות אמת על אלימות נגד נשים. חשוב לבחון כל מקרה לגופו.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button