החזירו את החטופים הביתה

"למה ארגוני הנשים בעולם לא תומכים בנשים הישראליות שעברו זוועות?"

אתר אינטרנט ישראלי חדש מאגד ציורים ואיורים של יוצרים, שמציירים את הסבל שעברו נשים ב-7 באוקטובר. המטרה: להגיע לכמה שיותר אנשים ונשים בעולם ולזעוק: "תחזירו את החטופים עכשיו"

פורסם:
בשבת השחורה, נשים רבות נרצחו, עברו התעללות ונחטפו לעזה בידי מחבלי החמאס. מתוך הרצון להעלות את המודעות ולהביע הזדהות עם הנשים החטופות, הוקם המיזם "Women Kidnaped By Hamas". קבוצה של מאות מתנדבים, שלוקחים חלק במשימה העולמית של הסברת ישראל, יזמו פניה לעשרות אמנים ומאיירים ישראלים שנרתמו ליצירת מיצג מחאה והזדהות עם הנשים החטופות. המיצג כולל יותר מ-60 איורים מקוריים, המנסים לתאר את החוויה הבלתי נתפסת של נשים המוחזקות בידי ארגון הטרור חמאס.

"צרם לנו שהעולם שותק אל מול הרוע של החמאס. ארגוני הנשים בעולם, שלאורך שנים נאבקו למען זכויות נשים, לא אמרו מילה על מה שקרה לנשים בישראל ב-7 באוקטובר. לא הייתה התייחסות למקרי רצח, אונס וחטיפה של נשים בהיקף גדול שכזה. ארגון ויצ"ו אף פנה לאו"ם בנושא, ועד כה לא נמסרה תגובה. הצביעות וההתעלמות עצבנו אותנו", אומרים אסף אלמוג, במאי ומפיק תוכן, ועמית ונסובר, מפיקה, שעומדים מאחורי המיזם. "החלטנו לזעוק את הזעקה של החטופים דרך הנשים ופרסמנו קול קורא למאיירים ישראלים לאייר את הזוועות".

למה בחרתם דווקא בפורמט האיורים?
"תמונות הן פעמים רבות קשות מדי לצפייה, בעוד שאיור יוצר חיבור. האיור הוא בינלאומי ומבטא את המסר ללא מילים. קיבלנו עשרות איורים בתוך כמה ימים ובחרנו מתוכם 63 איורים בסגנונות שונים שהתאימו לנושא ולמסר. קיבלנו אפילו איורים מברזיל ואנחנו מזמינים מאיירים לשלוח לנו איורים נוספים. ניתן להדפיס את האיורים ולהפיץ אותם".

ציור: Liel Sharon Gur

האיורים מוצגים באתר האינטרנט של המיזם, ברשתות החברתיות וכן הוצגו פיזית ברחבת הבימה בתל אביב, בערב התרמה בלונדון, ויוצגו בניו יורק, בלוס אנג'לס, בשוויץ ובמדינות נוספות ברחבי העולם בתערוכות דיגיטליות. האיורים מופצים דרך ארגונים שונים כמו ארגון ויצ"ו, stand with us, ההסתדרות הציונית, וגופים נוספים.

אילו תגובות קיבלתם לתערוכה?
"קיבלנו תגובות מצמררות. אנשים שנחשפו לאיורים אמרו שהם מרגישים שחייבים לפעול ולעשות משהו למען החטופים. אם המיזם יצליח לעורר אנשים לעשייה, זה מאוד ישמח אותנו. המטרה שלנו היא להגיע לכמה שיותר אנשים ונשים בעולם ולזעוק 'תחזירו את החטופים עכשיו'."
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button