מחקר: הורים טריים מתקשים לשמור על תזונה בריאה ועולים במשקל

מחקר חדש בדק את השינויים במאזן האנרגיה של ההורים בתקופת ההיריון ובתחילת ההורות. הנה הממצאים

מיכל שרון
עודכן:
עורכי המחקר: חוקרים מאוניברסיטאות שונות בבלגיה. פורסם ב־Frontiers in Public Health.
הנבדקים: 138 זוגות הורים בהיריון ראשון. לזוגות סופקו צמידי מעקב (בדומה ל"שעונים חכמים") והם מילאו שאלונים מפורטים בנוגע לתזונה שלהם ולפעילות גופנית.
מה חקרו: החוקרים בדקו את השינויים במאזן האנרגיה של ההורים - כמה אנרגיה נכנסת (קלוריות) וכמה יוצאת (בפעילות גופנית) מתקופת ההיריון ועד תחילת תקופת ההורות. נקודת המוצא למדידות הייתה בסוף הטרימסטר הראשון, לאחר מכן נקודת הבדיקה הנוספת הייתה שישה שבועות אחרי הלידה ולבסוף, חצי שנה אחרי הלידה. בכל בדיקה כזו החוקרים מדדו את בני הזוג (משקל, היקפים) וניתחו את הנתונים מצמידי המעקב ומהשאלונים.
תוצאות המחקר: נשים הפחיתו בצורה ניכרת את צריכת הפירות שלהן ככל שההיריון התקדם וגם אחרי הלידה. לאחר הלידה הן גם העלו את כמויות האלכוהול שצרכו ואת כמות הקלוריות באופן כללי, וזה בא לידי ביטוי במשקל ובהיקפים. הגברים דווקא הפחיתו את צריכת האלכוהול במהלך תקופה זו, אבל לא שינו את הרגלי התזונה. כל הנבדקים שינו דפוסי יושבנות ופעילות גופנית בתקופת המחקר: נצפתה הגברה של פעילות גופנית קלה אחרי הלידה והפחתה ביושבנות כמו גם בפעילות פיזית בעצימות גבוהה. ממצא מעניין ומטריד שעלה במחקר הוא שעל כל 1,000 אירו תוספת הכנסה למשק הבית נרשמה ירידה במדד ה־BMI, מה שאומר שיקר לשמור על דיאטה בריאה וזמינה.
שורה תחתונה: להורים לתינוקות שרק נולדו קשה לדאוג לתזונה מגוונת ובריאה או להתמסר לפעילות גופנית רצינית.
פורסם לראשונה: 10:16, 31.07.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button