כ־62% מהנשים בשנות ה־40 לחייהן, הביעו רצון לטפל באזור העיניים

שימו עין: כל מה שצריך לדעת על טיפולים אסתטיים באזור העיניים

שקעים, קמטוטים, צניחת עפעפיים ומראה עייף הם רק חלק מהתופעות השכיחות באזור העיניים. כיצד אפשר לטפל ולשמור על מראה צעיר ורענן? מה עושים כשהעיניים נראות עייפות? ד״ר דוד פרידמן, מומחה ברפואת עור, מסביר על הטיפולים האסתטיים הרפואיים שיחזירו לכם את הברק לעיניים

מוגש מטעם אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie
פורסם:
כידוע, עיניים הן הראי לנפש שלנו. אך עם השנים ועם תהליך ההתבגרות, הן גם הראשונות לקבל את סימני הגיל שלא בהכרח משקפים את עולמנו הפנימי. לרוב הם מאופיינים בשקעים מתחת לעיניים, קמטי הבעה, קמטי זעף, נפיחות וכהויות וצניחת עפעפיים. ולא בכדי, החלק העליון של אזור הפנים, תוך התמקדות באזור העיניים, הוא ככל הנראה אחד מהאזורים הראשונים שבהם נשים וגברים ירצו לטפל.
בסקר שבוצע השנה על ידי חברת אלרגן אסתטיקס* בישראל, כ־62% מהנשאלות בשנות ה־40 לחייהן, הביעו רצון לטפל באזור העיניים שלהן, כשהתלונה השכיחה ביותר היא מראה עייף; ״לצערי מדובר בדרך כלל בעניין גנטי. יחד עם זאת, קרינת השמש עלולה להאיץ ולהחמיר את הופעת התסמינים ולכן חשוב להשתמש במשקפי שמש ובקרם הגנה בכל חשיפה לשמש", מסביר ד״ר דוד פרידמן, מומחה ברפואת עור ואסתטיקה. "אני גם ממליץ להקפיד על מריחת תכשירים קוסמטיים המיועדים לאזור העיניים, מאחר והעור באזור העיניים דק במיוחד״.


רגע לפני שבכלל מטפלים, מה צריך לדעת?
״ראשית, חשוב לעשות סדר ולהבין מה כולל טיפול באזור העיניים. בדרך כלל, הרופאים והמומחים בתחום האסתטיקה נוהגים לחלק את הפנים לשלושה אזורים אסתטיים: שליש עליון, שליש אמצעי ושליש תחתון. כשאנחנו מדברים על אזור העיניים אנחנו מתמקדים בשליש העליון הכולל את המצח, הרקות, הגבות, העפעפיים, העיניים וגם את עצמות הלחיים״.

3 צפייה בגלריה
עיניים ד"ר פרידמן
עיניים ד"ר פרידמן
הפנים מתחלקים לשלושה אזורים אסתטיים: שליש עליון, שליש אמצעי ושליש תחתון
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

ומה התלונה הכי נפוצה בקרב מטופלים חדשים?
״רוב המטופלים מתלוננים על מראה עייף. מטופלים צעירים יותר נוטים להתלונן על כהות מתחת לעיניים ורוצים להבהיר אותה, והמבוגרים לרוב יבקשו לטפל בקמטים. המפתח לטיפול נכון בחלק העליון של הפנים, ובאופן כללי באזור הפנים, הוא החזרת המצב לקדמותו ככל הניתן, תוך שמירה על הפרופורציות של המטופל ועל המראה הטבעי שלו״.

כיצד ניתן לטפל במראה עייף?
״ראשית, יש נטייה לחשוב שהופעת קמטים היא שורש הבעיה, אך חשוב לציין שמראה עייף שמתבטא באזור העיניים, נגרם בדרך כלל מאובדן נפח, צניחה של שרירים ורקמות שומן ונסיגה של עצמות הפנים, שמתחילה דווקא בעצמות הלחיים ולאחר מכן באזור הגבות ובהמשך יוצרת מין מראה של עיניים ׳סגורות׳ וכועסות. הטיפול הנפוץ הוא השבת הנפח לאזורים אלו על ידי הזרקה של חומצה היאלורונית״.

זה עניין של התבגרות או שזה יכול לקרות גם בגילאים צעירים יחסית?
״זה לא בהכרח עניין של גיל. למשל אצל מטופלים שרצים או מתאמנים, אין אחוז שומן גבוה בגוף והם סובלים מירידת נפח ברקות. לכן, גם אם הם צעירים, הם עלולים לחוות נפילה של הגבות ומשם - מראה סגור שגם מעודד הופעת קמטים במצח. במקרים רבים, צניחת הגבות מאותתת למוח שהעין אינה מקבלת כמות מספקת של אור וכתוצאה מכך, המוח שולח הוראה להפעיל את שרירי המצח להרים את הגבות. פעילות מוגברת זו של השרירים מייצרת בין היתר גם קמטים אופקיים וסטטיים במצח״.


נהוג לטפל בקמטי המצח באמצעות זריקות להרפיית שרירים. האם גם חומצה היאלורונית יעילה לטיפול באזור זה?
״מראה צעיר מתקבל על ידי הרמה ומילוי באזור הלחיים וקו הלסת, אבל לא רק. לכן, חשוב להשלים את הטיפול ולוודא שגם העיניים ייראו פקוחות לרווחה, וזה פשוט מאוד לביצוע עם חומצה היאלורונית באזור הרקות והמצח. מטופלים בדרך כלל מתלהבים משימוש בחומצה היאלורונית, כיוון שהיא לא רק מפחיתה קמטים במצח – אלא שומרת על המימיקה הטבעית של הפנים, מבלי להתפשר על התוצאה הסופית. יש לעבוד לאט ובסבלנות כדי להיות מדויקים ולהגיע לתוצאה אידיאלית של מראה טבעי. השאיפה היא שיהיה ניתן להבחין בשינוי, אבל שלא ידעו להצביע מהו. אם התהליך מתבצע כמו שצריך, התוצאות אמורות להחזיק לפחות שנה, אבל זה גם תלוי במטבוליזם של המטופל״.

באילו חומרים אתה משתמש למילוי באזור הרקות והמצח?
״בעזרת מילוי חומצה היאלורונית Juvéderm Voluma® ברקות ו־ Juvéderm Volbella® או Juvéderm Volift® במצח. ניתן ממש לייפות את האזור העליון של הפנים בתוספת של מיקום חומצה היאלורונית להרמת העיניים ולהפחתת הקמטים תוך מתן תנועה טבעית של המצח. התוצאות הן מיידיות והמטופלים מופתעים לטובה עד כמה עיניהם מורמות ועד כמה המצח שלהם נראה צעיר יותר עם שיקום הנפח והפחתת הקמטים״.

3 צפייה בגלריה
עיניים ד"ר פרידמן
עיניים ד"ר פרידמן
לפני הכול, חשוב לבחור רופא עם ניסיון שמשתמש בחומרי מילוי איכותיים
(צילום: אלרגן אסתטיקס)

ומה לגבי כהויות בעיניים?
״זו תלונה נפוצה מאוד הנגרמת משלוש סיבות. הראשונה נדירה יחסית ומדובר במקרה שבו העור דק והוורידים שתחתיו בולטים ומעניקים לעור גוון כחול כהה. הסיבות הנפוצות יותר הן פיגמנטציה שמטפלים בה בלייזר או בשקעים שגורמים לכהויות״.

מה הטיפול במקרים של שקעים מתחת לעיניים?
״יש נטייה לחשוב שצריך למלא את השקע בחומרי מילוי, אבל עדיף להזריק לאזור הזה כמה שפחות ולהתחיל את המילוי בכלל באזור הלחי. למעשה, באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית, אנחנו ׳דוחפים׳ באופן מכני את השומן למקום שהוא אמור להיות בו ונמנעים ממראה נפוח מדי. במקרים נדירים מאוד אנחנו כן מזריקים לאזור השקע, אבל זה אזור רגיש ונעדיף קודם לטפל בשורש הבעיה, וזו, כאמור, היא צניחה של אזור הלחיים. באופן מפתיע, זה גם הטיפול שעושים למראה של ׳שקיות׳״, שזהו מצב דווקא של נפיחות מתחת לעיניים. ברוב המקרים צריך בכלל לטפל באזור הלחי, ברקות או באף ובדרך כלל, להרמה ולמילוי נפח באזורי הלחי והרקות אני משתמש ב־ ,Juvéderm Voluma® שמעניק לעיניים מראה טבעי, חיוני ורענן. במידה ולאחר מכן יש צורך להמשיך את הטיפול עם מילוי בלחי מתחת לעיניים, אני מזריק גם חומצה היאלורונית Juvéderm Volbella®. זה אינדיבידואלי ותלוי בצורכי המטופל".

על מה חשוב להקפיד כאשר עוברים טיפול באזור רגיש כמו אזור העיניים?
״לפני הכול, חשוב לבחור רופא עם ניסיון שמשתמש בחומרי מילוי איכותיים ושמכיר את כל המגוון, מבין את ההבדל ביניהם ויודע איזה חומר יחזיק מעמד ויעבוד טוב יותר. תמיד כדאי להתעניין ולשאול את הרופא המטפל באיזו חומצה היאלורונית הוא משתמש ולהבין שיש הבדל בין המוצרים השונים. חשוב להגיע לטיפול ללא איפור ולהימנע מחשיפה לשמש ומפעילות גופנית מאומצת בימים שלאחר הטיפול. חשוב לזכור, שכמו בבעיות אסתטיות רבות, יכולים להיות מקרים שבהם יהיה צורך להתערב כירורגית. הכל לפי אבחון הרופא המטפל״.

למידע נוסף על מוצרי ®Juvéderm בקרו באתר

*מכון ברנדמן, פברואר 2023
גילוי נאות: ד"ר דוד פרידמן משמש כיועץ רפואי וחבר בפורום ההדרכה הישראלי של חברת אלרגן אסתטיקס, חברה של Abbvie, המשווקת את מוצרי Juvéderm®. הנאמר בכתבה מייצג את חוות דעתו של הרופא.
התוכן מקודם על ידי חברת אבווי ביופארמה בע"מ. התוכן מיועד לישראלים מעל גיל 18. יש להתייעץ עם רופא כדי לוודא שטיפול במוצרי Juvéderm® הוא הטיפול המתאים עבורך. הדוגמניות טופלו באמצעות מוצרי Juvéderm®, התוצאות עשויות להשתנות ממטופלת למטופלת. לדיווח על תופעת לוואי יש לפנות באמצעות qaisrael@abbvie.com.

IL-JUV-230042
Production date May 2023
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button