"אם עושים סקס רק בשביל סיפוק, לא תהיה אינטימיות". ורד סבאג

תתפלאו, אבל גם סטוץ יכול להיות אינטימי

אינטימיות בסקס לא קשורה דווקא ליחסים ארוכי טווח, אלא ליכולת שלנו להיות פגיעים. ורד סבאג, מלווה נשים למיניות מודעת ובריאה, מסבירה  

פורסם:
ורד סבאג, בת 45, מלווה נשים למיניות מודעת ובריאה. גרושה ואמא לארבעה, בזוגיות עם ערן שטרן, שעמו היא מעבירה הרצאות בנושא אינטימיות (לאחרונה השיקו קלפי משחק להעצמת האינטימיות הזוגית). גרה ביודפת
היי ורד, מה זה בכלל אינטימיות?
"זו היכולת להיות פגיעה ולהביא את עצמי, על כל חלקיי ועל כל מרכיביי בפני אדם נוסף. זה להיות עירומה מולו, אבל לא רק מבחינה פיזית. אינטימיות היא עירום רגשי, והיא מתחילה קודם כול מאינטימיות עם עצמי - מהיכולת לא לעגל פינות ולספר לעצמי סיפורים, אלא להודות גם בדברים הקשים.
"מבחינה זוגית, אינטימיות היא המפתח ליחסים עמוקים וקרובים. היא דורשת מאיתנו להיות חשופים עד הסוף - להביא גם את הצללים שלנו וגם את המקומות שאנחנו מתאמצים להסתיר היטב בחיינו. היא היכולת להגיד דברים קשים, גם אם יהיו להם השלכות, מתוך ידיעה שרק כך יכולה להתרחש קרבה אמיתית".
מה הקשר בין אינטימיות למיניות?
"סקס יכול להיות מאוד אינטימי, והוא גם יכול להיות ממש לא אינטימי. זה לא בהכרח אומר שסטוץ לא יהיה אינטימי. כלומר, לדעתי זה לא משך הקשר עם הפרטנר שקובע אם תהיה בינינו אינטימיות".
אז מה כן קובע?
"אם אנחנו עושים סקס רק בשביל הסיפוק - אז לא תהיה בינינו אינטימיות, כי כל המגע יישאר ברמה הטכנית שלו. יש אינטימיות במין כאשר יש בינינו קשיבות ונוכחות, ואנחנו יכולים להסתכל אחד על השני באמת. בסטוץ יש הרבה מבוכה, צורך להרשים וחשש לא להגיד את הדברים הנכונים, אבל גם לתקשר את הדברים האלה יכול ליצור קרבה וחשיפה רגשית.
"זה מפחיד להגיד 'תשמע, אני לא מגיעה לאורגזמה', אבל איזה הבדל זה עושה אם אני מתקשרת את זה. זאת בעיניי אינטימיות"
"אם אני מסכימה להביא את עצמי עם הכאבים, עם הבקשות ועם הצרכים שלי - אז המפגש המיני יכול להיות מאוד־מאוד קרוב. אנחנו הופכים לשותפים בחוויה, ולא רק מבצעים יחד פעולה טכנית שמטרתה גמירה. אינטימיות מינית היא לא רק הסקס עצמו, היא היכולת להסתכל זה על זו בעיניים. יש המון זוגות שחיים יחד שנים ולא מסתכלים אחד על השני בעיניים כשהם מדברים, בטח לא כשהם עושים אהבה".
את יכולה לראות את זה בבתי קפה. את תראי זוג יושב וכל אחד עם עצמו, עסוק בתוך הטלפון שלו. אפס מבט.
"כן, כי יש משהו נורא מפחיד לתקשר באמת את התחושות והכאבים והרצונות שלי, ואנשים יכולים להימנע מכך שנים. אותו דבר במיטה: מפחיד להגיד 'תשמע, אני לא מגיעה לאורגזמה', אבל איזה הבדל זה עושה אם אני מתקשרת את זה, בלי להאשים אותו. ממש מסבירה לו – 'זה לא בגללך, זה משהו שלי', ומציעה לו לחשוב יחד איך לפתור את זה. מרגע שנחשפנו כך, כבר יצרנו משהו מאוד מקרב, וזאת בעיניי אינטימיות.
"דוגמה אחרת היא להגיד, למשל, 'כשאתה נוגע בי ככה זה נעים, אבל בא לי להראות לך איך ממש בא לי שתיגע בי'. או גבר שמודה בכנות שלא עומד לו, במקום להסתיר ולהתעלם מהבעיה. כשאנחנו מסכימים להביא את התקשורת הזאת לתוך חיי המין שלנו, נוצרת הזדמנות מדהימה להתקרב עוד יותר".
את יכולה לתת דוגמאות מהחיים שלך? מתי את נחשפת בצורה כזו?
"אני יכולה לספר על עצמי שאני לא מצליחה כמעט לבכות ביום־יום, ודווקא במהלך סקס משהו שם משתחרר ואני בוכה. זאת מתנה אדירה בשבילי. כמובן שזה לא קורה לי בכל סקס, ואני זקוקה לחיבור עמוק שם בשביל הדבר הזה - להרגיש שרואים אותי, שמכילים אותי".
אילו יתרונות יש במין שיש בו הרבה אינטימיות?
"אינטימיות טובה מאפשרת לזוג להתפתח בתוך המיניות שלו. לבדוק כל פעם מה בא לשני בני הזוג, ואם הם מזהים קושי, אז לתקשר אותו ולהחליט שעובדים עליו ביחד. זאת האפשרות לחקור עוד כיוונים בסקס שאולי מעולם לא חקרנו".
"אני לא מצליחה כמעט לבכות ביום־יום, ודווקא במהלך סקס משהו שם משתחרר ואני בוכה. זאת מתנה אדירה בשבילי"
את יכולה לתת דוגמה בנושא הזה שעלתה עם אחד המטופלים שלך?
"אישה שמרגישה שבן הזוג שלה לא נמשך אליה כי הוא לא מחמיא לה, רוצה לעשות סקס רק פעם בשבועיים ואף פחות, לא מסתכל עליה כשהיא עירומה. היא מתחילה לחשוש שהגוף שלה לא יפה, אבל האמת היא שהוא בתקופה מאוד מורכבת בעבודה וחושש מפיטורים. הוא לא מספר לה את זה כדי לא להלחיץ אותה. זו תופעה מוכרת שלחץ ומורכבות בעבודה אצל גברים משפיעה על המיניות שלהם. אם היא רק היתה שואלת אותו מה קורה איתו ואומרת שהיא מרגישה שיש ירידה בחשק המיני שלו, בצורה נעימה ולא ביקורתית, היתה פה הזדמנות לגעת בדברים שבאמת כואבים לו. במיניות יש הזדמנות אדירה כי יכולים לעלות בה נושאים שלפעמים לא עולים בשיח הרגיל".
סקס טיפ: "עוד לפני הסקס, שתפו מה יושב עליכם ומה מעסיק אתכם"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button