היות באינטימיות זה כמו לרקוד: מישהו אחד מוביל והשני מובל

איך נשים יכולות לשלוט בחיי המין שלהן? תפסיקו לזרום

תפסיקו להתבייש ותתחילו להגיד לפרטנר מה באמת עושה לכן טוב במיטה, וגם מה לא נעים לכן. ד"ר מרסי ברינק מסבירה איך עושים את זה 

פורסם:
ד"ר מרסי ברינק (49), יועצת מיניות ואינטימיות עם התמחות במיניות אלטרנטיבית. גרה בירושלים

ד"ר ברינק, אחד הנושאים שאת עוסקת בהם הוא איך נשים יכולות לשלוט בחיי המין שלהן. מה זה אומר?
"הכוונה היא שנשים צריכות להכיר את הרצונות שלהן מבחינה מינית וללמוד איך לתקשר את זה לפרטנר. הרבה נשים מתוסכלות מחיי המין שלהן, ולא לוקחות יוזמה ומסבירות לפרטנר איך לענג אותן בסקס. הן פשוט שוכבות פאסיביות במיטה ונותנות לו לנהל את העניינים, ואז הן נשארות לא מסופקות. בכל מערכות היחסים שלנו – גם בעבודה או מול הילדים - יש דינמיקות של יחסי כוח, ואלו הדפוסים שאנחנו מביאות איתנו למיטה. מצד שני, הרבה פעמים אנחנו יוזמות בעבודה, אבל במיטה נשארות פאסיביות".
למה בעצם זה קורה?
"הסיבה היא שיש בושה סביב נושא המיניות, ואנחנו מושפעות ממוסכמות חברתיות וממסרים - כמו למשל שלהיות אישה מינית זה דבר רע ולא צנוע. בנוסף, לא לימדו אותנו איך להבין מה אנחנו באמת רוצות. נושא המיניות מושתק ואנחנו מרגישות מובכות לדבר על מין. התוצאה היא שאנחנו 'זורמות' במיטה ולא לוקחות שליטה. חשוב להיות מודעות לכך שזה מותר ובריא לרצות ליהנות מסקס ולחקור מה מענג אתכן".
למה חשוב כל כך שאישה תיקח שליטה על חיי המין שלה?
"נשים ששולטות בחיי המין שלהן הן נשים שיודעות מה עושה להן טוב, ופועלות כדי לחוות עונג ולהשיג את מה שהן רוצות במיטה. גם אם מישהי לא רוצה להיות אקטיבית, חשוב שהיא תבין שיש לה את האפשרות הזו. להיות באינטימיות זה כמו לרקוד: מישהו אחד מוביל והשני מובל. את יכולה לשחק עם זה, לפעמים להיות מובלת ולפעמים להיות זאת שמובילה. מעבר לכך, כשאישה לוקחת אחריות, לומדת וחוקרת מה עושה לה טוב, היא תוכל לתקשר את זה לבן הזוג. נשים חושבות שאם בן הזוג אוהב אותן, אז הוא אמור לדעת מה מענג אותן. אבל אף אחד מאיתנו לא קורא מחשבות, וכדי שבן הזוג יענג אותך, את צריכה להגיד לו מה נעים לך ומה לא. אף אחד לא יודע טוב יותר ממך מה נעים לך".
2 צפייה בגלריה
"כדי שבן הזוג יענג אותך, את צריכה להגיד לו מה נעים לך". ד"ר מרסי ברינק
"כדי שבן הזוג יענג אותך, את צריכה להגיד לו מה נעים לך". ד"ר מרסי ברינק
"כדי שבן הזוג יענג אותך, את צריכה להגיד לו מה נעים לך". ד"ר מרסי ברינק
(צילום: Gilles Levy)

אז איך אפשר לקחת שליטה על חיי המין שלנו?
"קודם כול צריך ללמוד מה נעים לנו. הרבה נשים מנסות לקבל השראה למיניות מפורנו, כי זה החומר הכי נגיש. הבעיה היא שפורנו זה משחק ולא אמיתי. במקום זאת, אני מציעה לקחת השראה מסיפורים וצילומים ארוטיים שאתן מתחברות אליהם. יש גם סדנאות של מיניות מודעת שאפשר להשתתף בהן ופודקאסטים ארוטיים שאפשר להאזין להם. מעבר לכך, חשוב לענג את עצמכן. עינוג עצמי זאת הדרך הכי בריאה ופונקציונלית לדעת מה נעים לכן. בחיים האינטנסיביים שלנו, להרבה נשים קשה לקחת זמן לעצמן. אני ממליצה לקחת רבע שעה שאותה, במקום לגלוש שוב באינסטגרם, תקדישו לחקור מה גורם לכן לעונג. אחרי שאתן מבינות מה עושה לכן טוב, דברו על זה עם הפרטנר".
מה עושים אם הגבר רגיל להיות זה ששולט? איך מצליחים לשחרר אותו משליטה?
"יש גברים שאמנם רגילים לשלוט, אבל יכול להיות שאם ניתן להם הזדמנות, הם ישמחו להיות הנשלטים. סקס יכול להיות כמו חנות ממתקים – אפשר להתנסות בכל מיני דברים ולבחון מה מתאים לכם. לא צריך לשכנע, אבל אפשר לדבר על זה ולהציע לפרטנר שלכן להיות פאסיבי ללילה אחד. השליטה היא מתנה – אתן יכולות לעשות מה שנעים לכן, אבל גם לעשות מה שנעים לפרטנר שלכן".
סקס טיפ: "הרגישו בטוחות במה שמענג אתכן ואפשרו לעצמכן להוביל"
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button