שף
שף
קצפת. פינוק מושלם

המדריך המלא להכנת קצפת

איזו שמנת הכי מתאימה להקצפה, ולמה כדאי לשמור את המקצף והמיכל במקפיא קצת לפני שמתחילים? כל הטיפים שיהפכו שמנת מתוקה למעדן במדור "בית ספר לאפייה"

פורסם:
בקצפת יש שילוב מנצח בין מראה יוקרתי ומהודר לטעם מענג וממכר. קצפת משמנת מתוקה משמשת למילוי, לציפוי ולקישוט עוגות או להגשה לצידן ולצד קינוחים אחרים. ניתן ליהנות ממנה כפי שהיא, או להוסיף לה טעמים (וניל או שוקולד), ליקרים, אגוזים או פירות. קצפת משמשת גם כמרכיב מרכזי בהכנת קרמים עשירים (גנאש) וקינוחים קרים (פרפה, למשל).
הנה כמה שלבים הכרחיים וטיפים חשובים בדרך ליצירת הפינוק המושלם:
בחירת השמנת המתוקה: השומן שבשמנת המתוקה הוא המעניק יציבות לקצפת. לכן, שמנת בעלת אחוזי שומן נמוכים מ־23, אינה מיועדת להכנת קצפת. ניתן להשתמש בשמנת מתוקה עמידה או רגילה. אם היא רגילה, הקפידו לבחור בשמנת טרייה (שצריכה להיות דלילה למדי)
הקפדה על קור: פעולת ההקצפה מחדירה בועות אוויר בין חלקיקי השומן, וכך, למעשה, מגדילה את נפח השמנת. כדי שהתהליך יתרחש, השמנת חייבת להיות קרה מאוד, שכן חום ממיס את חלקיקי השומן, מונע מהם להתלכד סביב בועות האוויר ופוגם בתהליך. כדי לסייע בשמירה על הקור, כדאי לאחסן את הקערה ואת המקצפים במקפיא במשך כ־20 דקות לפני ההקצפה. בנוסף, יש להקפיד על הקצפה מהירה למדי. הקצפת מכל שמנת מתוקה נמשכת כ־5 דקות.
כלי ההקצפה: למקציפים מתחילים, אני ממליצה להשתמש במערבל חשמלי־ידני, איתו ניתן לשלוט בתהליך יותר בקלות. הכינו מקצפי בלון וקערה עמוקה דיה כדי לאפשר למקצפים לשקוע בשמנת, וכדי להימנע מהתזות אל מחוץ לקערה.

איך מכינים קצפת:

1. לקצפת ממותקת, יש להכין מכל שמנת מתוקה (250 מ"ל), 2-3 כפיות אבקת סוכר, 1 כפית תמצית וניל. לקצפת לא ממותקת – הכינו מכל שמנת מתוקה.
2. מנערים היטב את מכל השמנת, יוצקים לקערה ומקציפים כ־2 דקות במהירות אטית-בינונית, תוך סיבוב המערבל בקערה, עד שהשמנת מסמיכה מעט. מגבירים את מהירות המערבל לבינונית.
5 צפייה בגלריה
מדריך שף קצפת
מדריך שף קצפת
(צילום: יוסי סליס, סגנון: נטשה חיימוביץ' )
3. מקציפים עוד 2 דקות, עד שנתזי שמנת מתעבים ומתרבים על דפנות הקערה, והשמנת מסמיכה כמו יוגורט. אם מוסיפים אבקת סוכר ותמצית וניל, עוצרים את המערבל, מוסיפים אותם, ומפעילים אותו מחדש.
5 צפייה בגלריה
מדריך שף קצפת
מדריך שף קצפת
(צילום: יוסי סליס, סגנון: נטשה חיימוביץ' )

5 צפייה בגלריה
מדריך שף קצפת
מדריך שף קצפת
(צילום: יוסי סליס, סגנון: נטשה חיימוביץ' )
4. מקציפים במהירות גבוהה בין חצי דקה לדקה, רק עד שמתקבלת קצפת יציבה - כזו שניכרים בה סימנים סיבוביים עדינים של המקצפים. הקצפת מוכנה.
5 צפייה בגלריה
מדריך שף קצפת
מדריך שף קצפת
(צילום: יוסי סליס, סגנון: נטשה חיימוביץ' )
כלל זהב: קצפת טובה היא קצפת יציבה, אך רכה וקלילה. הקצפת יתר של השמנת מחממת אותה ויוצרת קצפת בעלת מרקם גרגרי וחמאתי.
איך שומרים? מומלץ להשתמש בקצפת כשהיא טרייה, מיד לאחר ההכנה. אם לא, ניתן לאחסן אותה עד יומיים במקרר, בכלי סגור ונקי (אני מעדיפה לאחסן בכלי זכוכית, נירוסטה או קרמיקה, שאינם סופגים ריחות כמו כלי פלסטיק). אם במהלך האחסון הופכת הקצפת נוזלית מעט, ניתן לייצב אותה מחדש 8על ידי כ־2 דקות הקצפה לפני השימוש
הדרך להצלחה בטוחה:
  • לפני שאתם פותחים את המכל ויוצקים את השמנת לקערה, נערו אותו היטב.
  • אם מקציפים עם מערבל ידני, מומלץ לסובב מדי פעם במהלך ההקצפה את הקערה, וכן להרים ולהוריד מעט את המקצפים. פעולות אלה יזרזו את התהליך.
  • הניחו את קערת ההקצפה על מגבת מטבח מקופלת. המגבת תעזור לייצוב הקערה וכן תאפשר לסובב אותה בקלות בזמן ההקצפה.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button