סוזן בנט. "הקלטתי ל'אפל' מילים ומשפטים. לא היה לי מושג למה הם ישמשו"

"אני סירי": סוזן בנט, הקול מאחורי העוזרת הווירטואלית של "אפל", בביקור עבודה בארץ

לרגל יום המודעות הבינלאומי לנגישות, מצלמת בנט קמפיין להנגשת אתרי אינטרנט, לראשונה בדמותה האמיתית: "97% מהאתרים המובילים בעולם אינם זמינים באופן מלא לבעלי מוגבלויות"

פורסם:
ברוכה הבאה, מה מביא אותך לישראל?
"תמיד רציתי להגיע לישראל ולא יצא לי. לשמחתי הרבה, לכבוד יום המודעות הבינלאומי לנגישות, חברת UserWay, המתמחה בפיתוח פתרונות נגישות וירטואלית, החליטה לצאת בקמפיין בינלאומי להעלאת המודעות לחשיבות הנגשת אתרי אינטרנט, ובחרה בי להוביל את הקמפיין. קפצתי על ההזדמנות, ואני מתרגשת במיוחד כי זו הפעם הראשונה שאני עושה קמפיין לא כאמנית קול, אלא כסוזן. זה חדש ומרגש עבורי להיות באור הזרקורים".
מה הכוונה לנגישות וירטואלית?
"97% מהאתרים המובילים בעולם עדיין אינם זמינים באופן מלא וזה פוגע ביותר ממיליארד אנשים עם מוגבלויות ברחבי העולם, ומשפיע לרעה על הכלכלה העולמית והמרקם החברתי והתרבותי. חברת UserWay פיתחה טכנולוגיות נגישות שמבוססות על בינה מלאכותית, ועוזרות בהנגשת אתרי האינטרנט בזמן אמת. התוכנה מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות שונות, החל מעיוורים וחירשים ועד לאנשים שסובלים מבעיות קטנות כמו ריצוד בעיניים, להתמצא בסביבה האינטרנטית ללא כל מכשול".
איך הקמפיין יעלה את המודעות לנגישות?
"בקמפיין אני מביעה תסכול מכך שאפילו אני, סירי, העוזרת הווירטואלית המוכרת ביותר בעולם, עדיין לא מסוגלת לפתור סיטואציות יומיומיות שנובעות מבעיות נגישות דיגיטלית. בסוף אני קוראת לבעלי האתרים להפוך אותם לנגישים וידידותיים יותר".
למה לדעתך בחרו דווקא בך כפרזנטורית?
"אני מייצגת את אחד הכלים החזקים ביותר עבור אנשים עם מוגבלויות. עבור מאות מיליוני אנשים, סירי היא השער לאינטרנט, ולכן משמעותי ומרגש עבורי להירתם לקידום חזון ההנגשה ולוודא שהשער לעולמות הדיגיטליים פתוח באופן שווה לכולם. אני גאה לקחת חלק בפרויקט כל כך חשוב השופך אור על נושא שמרבית האנשים כלל אינם מודעים אליו".
איך הפכת להיות סירי?
"התחלתי את הקריירה שלי כזמרת. יום אחד, כשבאתי לשיר באולפן, מדובב שהיה אמור להיות שם לא הגיע והבמאי ביקש ממני למלא את מקומו. כך, לגמרי במקרה, התחלתי לעבוד כאמנית קול. כעבור כמה שנים, בשנת 2005, הקלטתי עבור עבור 'אפל' מילים, משפטים והברות שהתבקשתי לומר. לא היה לי מושג למה הם ישמשו. חשבתי שמקליטים אותי למשיבון כלשהו. הטלפון הסלולרי החכם, כפי שאנחנו מכירים אותו היום, בכלל לא היה קיים אז והגירסה עם סירי יצאה רק ב־2011".
"התחלתי את הקריירה שלי כזמרת. יום אחד, כשבאתי לשיר באולפן, מדובב שהיה אמור להיות שם לא הגיע והבמאי ביקש ממני למלא את מקומו וכך הפכתי לאמנית קול"
אז איך גילית שסירי היא בעצם את?
"חבר טוב שלי שלח לי אימייל ושאל 'יכול להיות ששמעתי אותך עכשיו בטלפון שלי, נותנת לי הוראות קוליות?' נכנסתי לאתר של אפל, הקשבתי ונדהמתי. לא היה לי מושג שזה מה שהולך לקרות. במשפחה שלי, אגב, חשבו שזה מגניב מאוד".
למה בתחילת הדרך לא רצית להיחשף כאישה שמאחורי הקול?
"כי לא הייתי בטוחה שאני רוצה את הפרסום שנלווה לכך וחששתי שזה ישפיע לרעה על הקריירה שלי. כשהקול שלי נמצא בכל מקום והופך להיות כל כך מזוהה עם דבר מסוים, פחדתי שאף אחד לא ירצה לעבוד איתי יותר".
"חבר טוב שלח לי אימייל ושאל 'יכול להיות ששמעתי אותך עכשיו בטלפון שלי, נותנת לי הוראות?' הקשבתי ונדהמתי. לא היה לי מושג שזה מה שהולך לקרות"

2 צפייה בגלריה
סוזן בנט
סוזן בנט
"עשירה בחוויות, לא בדולרים". סוזן בנט
(צילום: Mike Ramos חברת Userway)

והחששות התבדו?
"כן, אני ממשיכה לעבוד כאמנית קול של תוכנות ג'י־פי־אס, של קניונים, פרסומות וכו'".
עד כמה סירי שינתה את חייך?
"שינתה מאוד. קיבלתי הרבה הזדמנויות מעניינות בזכותה, פגשתי אנשים מאוד מגניבים ומוכרים, עשיתי דברים מעניינים וקיבלתי קריירה חדשה לגמרי - דיבור בפני קהל".
הפכת לאישה עשירה בזכותה?
"רק בחוויות ובזיכרונות, בטח לא בדולרים".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button