ניבר מדר. "הגעתי בחיי לכל מיני מצבי קיצון"

ניבר מדר על התפקיד הנועז ב"קורדרוי" שכלל סצנות סקס: "התחלנו לצחוק על הסט עירומים"

כשכולם ישבו בבית בקורונה, החליטה הדוגמנית הבינלאומית לטפל בדיכאון שלה. התוצאה: היא העזה לגשת לאודישן כשחקנית בסדרה "קורדרוי". עכשיו, אחרי שנים של קשרים עם גברים מבוגרים היא בזוגיות עם השחקן תומר טליאס הצעיר ממנה, וחזרה לקחת תרופות נגד דיכאון

פורסם:
לפני שנה וחצי, כשניבר מדר (27) חזרה לכתובת קבועה בישראל, היא החליטה למוסס את הפחדים שניהלו את חייה והשפיעו על הקריירה שלה. וכך, אחרי שנים שבהן סירבה להגיע לאודישנים של משחק, הצטרפה לסוכנות של זוהר יעקובסון. ״כשהתחלתי כדוגמנית הייתי מופנמת, ביישנית וחסרת ביטחון", היא מודה. "תמיד קיבלתי הערות, לא בצדק, שעדיף שאשתוק. בילדות היו עליי חרמות, היו מורות שאמרו שאני לא חכמה, ולמדתי להשאיר את האישיות שלי לעצמי ולקרובים אליי ולא לחשוף אותה החוצה. כשרציתי להיכנס למשחק ולהנחיה, שיתפתי במחשבות שלי אדם קרוב מאוד מהתעשייה, והוא דפק לי מבט של ׳פחות מתאים לך משחק׳. הרגשתי שאם אדם שציפיתי שיגיד לי שאני מסוגלת ושאצליח אם אעבוד קשה אומר לי 'לא', אולי באמת עדיף שלא אחשוב על זה. הושתקתי לכמה שנים עד שטיפלתי בעצמי.״
"בקריירה אין לי בעיה עם עירום ואני יכולה ללבוש שקוף או מחשוף בצילומים. בחיי האישיים, אם אלך לים, רוב הסיכויים שאשאר עם חולצה מעל"

איך?
״בזמן הקורונה כולם ישבו בבית, ואני התחלתי לעשות עבודה עצמית, ללכת לפסיכולוג ולפסיכיאטר, אובחנתי עם דיכאון, והיה לי זמן לטפל בעצמי. לא היו טיסות לעבודה בחו״ל, העולם עצר, ואני ישבתי בשקט ואמרתי, הגעתי בחיי לכל מיני מצבי קיצון, אני מכירה ויודעת לחוות את כל קשת הרגשות וזה אומר שאני יכולה גם להוציא החוצה רגשות כשחקנית. כל טקסט שיביאו לי אני אדע לפגוש אותו בחיים האישיים שלי, שזה יתרון גדול. הביטחון העצמי שלי עלה, ולמדתי בעקבות הטיפול לא לשפוט את עצמי. ועדיין, כשזוהר שלחה לי אודישנים לא הייתי בטוחה שאני אדע לקבל תשובות שליליות״.
7 צפייה בגלריה
ניבר מדר
ניבר מדר
"הייתי צריכה להבין איך מנשקים בפעם הראשונה בן אדם זר"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון)

היא ניגשה לאודישן ראשון ונכשלה. למחרת הגיעה לאודישן לסדרה ״קורדרוי״. ״פתאום קראו לי לשלב השני ולשלב השלישי, וטאק, התקבלתי ונזרקתי למים העמוקים".
"קורדרוי", הסדרה החדשה של היוצרת הדס בן ארויה (״מישהו יאהב מישהו״), משודרת בימי חמישי בשעה 22:00 ב־HOT3 ,HOT VOD ו־Next TV. ניבר מגלמת בה את ליאור, צעירה שמאוהבת בחברתה הטובה (דר זוזובסקי), שמאוהבת בגבר נשוי (אריק ברמן) וחיה על הקצה. בפרק הראשון היא מכירה בטינדר את דני רופ (המשתתף בתפקיד עצמו), ויוצאת איתו ועם דניאל ללילה פרוע בשלישייה. ניבר, שמופיעה בסדרה בסצנות סקס רבות משתתפים, מתגלה כשחקנית עם כישרון טבעי ומשחק אמין.
על סצנת הסקס עם דני רופ: "הייתי צריכה להבין איך מנשקים בפעם הראשונה בן אדם זר, איך אני יושבת על גבר שאני לא מכירה ומרגישה בנוח"

העירום בתסריט לא הרתיע אותך?
"לא. סמכתי על הדס. כשקראתי את התסריט והבנתי את העלילה, גיליתי שהחיים מוצגים בסדרה כמו שהם בדיוק, לא מוסתרים או מקטינים. הדס מראה סיטואציות as is והסצנות המיניות הן לא ממקום סליזי של 'בואו תראו את הגוף שלה'. החיים קורים והמצלמה שם. לא עושים פה מערוף על הגוף ולא מנצלים אותו למטרות הלא נכונות. אגב, בקריירה אין לי בעיה עם עירום ואני יכולה ללבוש שקוף או מחשוף בצילומים. בחיי האישיים, אם אלך לחוף הים, רוב הסיכויים שאני אשאר עם איזו חולצה מעל ואם אכנס לים, אתכסה במגבת מיד כשאצא מהמים".
7 צפייה בגלריה
ניבר מדר
ניבר מדר
"לא מעכתי את היד לבן הזוג שלי בפרמיירה"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון)


"בשנייה שהבמאית אמרה אקשן נכנסנו לדמות"

מי שהרגיעה אותה על הסט הייתה ערגה יערי, מתאמת אינטימיות שהדס הביאה לסט. ״ערגה היא כמו נצנוץ בעולם הזה. כולה טוב. היא בדקה איתי מה הייתי מוכנה שיראו, ואם נשיקה היא עם הלשון או לא. זה תפקיד חשוב כי לשחקנים ושחקניות יש נטייה לרצות את הבמאי ולומר ׳כן׳ על כל מיני מצבים. המתאמת שומרת על הנפש שלך, כך שתוכלי לצפות בסדרה כשהיא יוצאת ולא להישרף מזה.
"הייתה סצנה של שלושתנו, דר, דני רופ ואני. אחרי חזרות שבהן היינו עם בגדים והנשיקות היו לחי אל לחי, הגענו לסט. הגיע רגע האמת. בגלל העבר שלי, החלטתי לקחת כדור הרגעה כדי לא להיות בחרדה ובלחץ, כמו שאני לוקחת ביום צילום ארוך שאני יודעת שיכולים להיות בו המון טריגרים. החלטתי לא לקחת סיכון על הנפש שלי. רציתי להגן עליה ויהי מה.
"הייתי צריכה להבין איך מנשקים בפעם הראשונה בן אדם זר, איך אני יושבת על גבר שאני לא מכירה ומרגישה בנוח, כי גם אני וגם דני לא שחקנים. הרי זו לא משיכה אמיתית והתקרבות טבעית כמו שקורית בחיים כי את רוצה את הסקס הזה. פה הייתי צריכה לנשק את דני ולהיות עירומה לא ממקום של משיכה. מה? מתחילים בקטן או ישר בכל הכוח? דפיקות הלב עולות. אולי נתנגש בשיניים? אני לא יודעת איך זה עובד, התנשקתי עד עכשיו עם אנשים שרציתי להתנשק איתם.
"ערגה הסבירה לנו מה הולך לקרות, שממש צריכים להתנשק ולהיות עירומים. החלטתי לתקשר עם דני ישירות. אמרתי לו, ׳תגיד לי מה היית רוצה ומה לא. סבבה שיש מתווכת אבל תרגיש פתוח לדבר איתי כי אני זו שנוגעת בך׳. אמרתי לו מהם הדברים שאני לא רוצה, ואת כל מה שעל לבי. ערגה הסתכלה עלינו מהצד ואמרה, 'אני גאה בכם שהצלחתם לתקשר את הסצנה ביניכם'. שנינו נון אקטורז, וזו הייתה הפעם הראשונה שאנחנו מצטלמים. דני מדהים. חיזקנו אחד את השני על הסט, התחלנו לצחוק על הסט עירומים, ובשנייה שהבמאית אמרה אקשן נכנסנו לדמות".
7 צפייה בגלריה
ניבר מדר ב"קורדרוי" עם דר זוזובסקי ואריק ברמן
ניבר מדר ב"קורדרוי" עם דר זוזובסקי ואריק ברמן
ניבר מדר ב"קורדרוי" עם דר זוזובסקי ואריק ברמן
(צילום: אוהד רומנו)

כמה הצלחת להשתחרר?
"כל הסצנות המיניות הן כוריאוגרפיה טכנית לחלוטין. אנחנו סופרות שש שניות בנשיקה. אחר כך את מעבירה את היד מהכיוון הזה לצד הזה. יודעים הכול מראש, עושים חזרות ואין מקום לבלבול. ביקשתי שהסצנות ייראו כמו בחיים, ולא כמו סרט פורנוגרפי, בלי זום על החזה או על התחת. רואים שם הכול, מלבד החלק הצנוע שלי שנשאר שלי, ואין לי בעיה".
אהבת את איך שזה נראה?
"ראיתי, היה לי נעים, ואני עפה על עצמי (צוחקת). הסצנות עדינות, נראות אמיתיות לחלוטין. אני לא מרגישה אי־נעימות ולא בא לי לסגור את הטלוויזיה או להעביר ערוץ וגם לא מעכתי את היד לבן הזוג שלי בפרמיירה".
עדיין לא דיברנו על הנשיקה הצרפתית שלך עם דר זוזובסקי.
״אנחנו נקרעות שם מצחוק. בגלל שהסדרה היא כל כך החיים האמיתיים, אלתרנו הרבה והווייב היה ממש טוב. אני ודר בחיבור מדהים, עזבי שאני מעריצה אותה והיא נתנה לי מקום להוציא את הדברים שבי. סמכתי עליה בצילומים במיליון אחוזים. הדינמיקה בינינו בסצנה הזו הייתה אמיתית, תשימי אותנו פה עכשיו ונתנהג אותו דבר, זו סצנה שהיא הטרלה. אנחנו עושות מהלך על דני, נוגעות אחת בשנייה, מנסות להטריף אותו והוא לא מבין כמה אנחנו קיצוניות או משוגעות. החלק הזה לא היה כוריאוגרפיה, אלתרנו בכיף".
7 צפייה בגלריה
ניבר מדר
ניבר מדר
"הפרויקטים שאני מכוונת אליהם איכותיים וקיצוניים"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון)

עם משטר הרזון סיימת?
"משטר הרזון כבר מזמן לא בלקסיקון שלי. גם כשהייתי רק דוגמנית אמרתי לסוכנים שלי: חבר׳ה, נא לא להגיד לי ׳את לא במידות׳ ולא ׳תשקלי את עצמך׳. לפני חצי שנה פנתה אליי חברה גדולה שלא קשורה ישירות לאופנה, הציעו לי להיות פרזנטורית שלהם. הם שאלו את הסוכנים שלי, ׳היא תוכל לרזות קצת?׳ התרגזתי. אני כבר לא באה כדוגמנית אלא כניבר, אתם לא לוקחים רק את הגוף שלי אלא את כל מה שאני מייצגת כטאלנט, אז אני לא צריכה לרזות בשבילכם, יקיריי. אמרתי להם, ׳אני לא עובדת עם חברה שמבקשת ממני דבר כזה׳. אבל מה קרה אחר כך? תוך שבועיים ירדתי חמישה קילו כי לא יכולתי להכניס יותר מדי אוכל לפה. אחרי שבועיים בן הזוג שלי אמר, 'או שאת מתעוררת על עצמך או שאני לוקח אותך לבית חולים כי את חלשה'".
למה זה קרה לך?
"זה פצע של שנים. אחרי כל העבודה הקשה שעשיתי על עצמי בכל מה שקשור לדימוי גוף, פתאום מישהו שרוצה שאני אייצג אותו אומר לי שלמרות כל מה שאני, אני צריכה לרזות. זה החזיר אותי לתקופה הישנה. אנשים ימשיכו לבקש שארזה ואני צריכה לעבוד עם הפצע".
"הפסקתי עם הכדורים באופן לא חכם ובפתאומיות, כי הייתי בחו״ל ולא היה לי את המרשם. אחרי שלושה חודשים חוויתי דברים מטורפים רגשית וחזרתי לטיפול"

ב"קורדרוי" נראה שיש לך אהבה גדולה לגוף שלך.
"ראיתי גוף מושלם, ואהבתי את עצמי (צוחקת), אבל יש דברים קטנים שאני לא אוהבת בגוף שלי. אני רואה דברים באופן טכני מאוד. הראש שלי קטן פרופורציונלית לגוף שלי. הירך שלי ארוכה יותר מהשוק. לבוש מסוים מבליט את זה יותר. יש לי גם עצם במרפק שבולטת מאוד. אני מחבקת הכול".
מדר היא כיום הפרזנטורית של "פדני". מאז צילומי ״קורדרוי" היא עשתה הרבה אודישנים וקיבלה תשובות שליליות, אבל לא ויתרה. בימים אלה היא מצטלמת לסדרה ״אינדל״ של היוצר אסף קורמן.
עוד סדרה נועזת עם מסר חברתי.
"זו סדרה ששוברת נושאים שהם טאבו ועוסקת בגזענות. אני רוצה להיות חלק מהמסר וחלק מהשינוי של נורמות חברתיות ופרויקטים משני חיים. הפרויקטים שאני מכוונת אליהם איכותיים וקיצוניים".
7 צפייה בגלריה
ניבר מדר
ניבר מדר
"לומדת איך להרגיש רגש בתוך היציבות"
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון)

"הוא שם בעליות ובירידות"

האהבה הנוכחית בחייה עוזרת לה לשמור על איזון. אחרי שיצאה רק עם מבוגרים ממנv' בשנה וחצי האחרונות היא עם תומר טליאס (23), בעל מותג הבגדים symi, שצעיר ממנה בארבע שנים, סטודנט למשחק ושחקן, זוכה העונה השנייה של ״הבנים והבנות״ והאקס של הדוגמנית סופיה מצ'טנר. לפני ארבעה חודשים עברו לגור יחד בגבעתיים, לאחר שנה שהתגוררו אצל הוריו ביהוד (״זה היה גם טיפול עבורי, לחזור לגור בבית עם הורים שדואגים לך״).
"עם תומר"', היא אומרת, "אני חוזרת לגילי. אני לא מצפה מעצמי להיות משהו מעבר לגיל 27 ומזכירה לעצמי שיש לי עוד זמן. וכשאני מרגישה בת 40 לפעמים ושהשעון מתקתק, אני נזכרת שאני רק בתחילת חיי ותומר נותן לי להרגיש את זה. בואי, לאן אני רצה? אני עכשיו צריכה לעשות ילד? יש עוד רגע".
בני הזוג הקודמים שלך היו מבוגרים ממך.
"אף פעם לא הלכתי על הגיל אלא על הביטחון שאדם מייצר אצלי. מגיל 18 אני יוצאת עם אנשים שמבוגרים ממני. החברים הכי טובים שלי בני 40".


למה איתו זה עובד לך טוב יותר?
"כשפגשתי אותו אמרתי לו, ׳תחשוב טוב לפני שאתה נכנס לזה, כי אני בן אדם שסובל מדיכאון וחרדות. זה לא easy road’. הוא מבחינתו אמר מההתחלה שאין עוררין, ׳אני לומד אותך ואהיה איתך לאורך כל הדרך׳, ובאמת הוא שם במורדות ובעליות. בני הזוג הקודמים שלי לא הכירו במילים דיכאון וחרדות, וקראו לזה ׳משוגעת׳ או ׳דרמטית׳. הוא מקבל את כל הצדדים בי ואוהב אותם, גם את מה שראיתי כפגמים. הוא עזר לי בתהליך הטיפול, חיבק אותי, היה סובלני ורצה ללמוד אותי".
מה שלומך היום?
"אני במקום טוב יותר. הייתה תקופה שטופלתי בכדורים ואז הפסקתי באופן לא חכם, בלי פסיכיאטר ובפתאומיות, כי הייתי בחו״ל, ולא היה לי את המרשם. הרגשתי יציבה וחזקה ואחרי שלושה חודשים חוויתי דברים מטורפים רגשית וחזרתי לטיפול. אחד הדברים שגרמו לי להפסיק את הטיפול היה שהרגשתי שאני לא מרגישה. העוצמות של הרגש הושתקו. נבהלתי - מה, אני רובוט? היום אני לומדת איך להרגיש רגש בתוך היציבות".
  • הראיון המלא עם ניבר מדר מתפרסם בגליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים

7 צפייה בגלריה
ניבר מדר על שער לאשה
ניבר מדר על שער לאשה
ניבר מדר על שער לאשה
(צילום: שי פרנקו, סגנון: מזל חסון)

עיצובים, עגילים, טבעת וצמיד: פדני, בגדים: הלגה עיצובים, "פקטורי 54", כפפות לירון שוורצמן ע' סגנון: שקד דרעי; ניהול סט: דור מרדכי; איפור: שי הללי זיו במוצרי מאק, בובי בראון, שיער: שי הללי זיו במוצרי מיקי בוגנים, אמיקה; עיצוב גבות: מושיקו טקו
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button