מימין: אלונה פרידמן, שירז טל, יעל רייך, מעין קרת ומיכאלה ברקו

הבוגרות: דוגמניות־העל של שנות ה-90 מדברות על שינויי הגיל

בגיל 20 הן כבשו בסערה את עולם האופנה והמריאו למעמד של דוגמניות בינלאומיות. היום, בגיל 50 פלוס־מינוס, מיכאלה ברקו, שירז טל, מעין קרת, יעל רייך ואלונה פרידמן מגשימות את עצמן בדרכים אחרות לגמרי

פורסם:

מיכאלה ברקו: "פחות מחפשת לרַצות"

מיכאלה ברקו, בת 54, יזמית, ממייסדי ״טריביו״, מערכת להנגשת ההתנדבות בקהילה ולקידום עשייה חברתית של חברות עסקיות. משתלמת שלב ג׳ כפרמדיקית מתנדבת במד״א. נשואה ואם לארבעה (דניאל, 26, בן, 24, טליה, 21, איתי, 20). תושבת תל־אביב.
גיל 54: ״אני אוהבת את הגיל הזה. את עושה חשבון נפש על החיים ופחות מחפשת לרַצות. הילדים גדלו ויש לך יותר זמן ללימודים ולחקירה פנימית".
צפו במפגש הדוגמניות של שנות ה-90
(צילום: אסף מגל, עריכה: חן מרקוביץ)

גיל המעבר ושינויי הגוף: ״לא פחדתי מתסמיני הגיל. החלטתי שאני לא מתעסקת בזה, שאם זה קורה אז זה קורה ואין מה לעשות וזה חלק מהחיים. התחילו לי באמת הזעות לפני כמה שנים טובות, הלכתי לדיקור, וטפו טפו, זה עזר לי. גם ספורט עוזר לי מאוד. החלטתי עם עצמי שאוקיי, זה חלק מגיל המעבר, זה מה יש ומסתדרים. לא לעשות מזה כזה עניין".
עשייה: "את 'טריביו', סטארט־אפ חברתי ללא מטרות רווח, הקמתי כשהייתי בת 46 עם בעלי. מבחינתי, בפן המקצועי, הגעתי למקום שאני יכולה להגיד, טפו טפו, שאני מרוצה ממנו. אני אוהבת את מה שקורה במיזם שלנו וממש נהנית מזה.
7 צפייה בגלריה
 מיכאלה ברקו
 מיכאלה ברקו
מיכאלה ברקו
(צילומים: שער מגזין VOGUE, עדי אורני )

״חוץ מזה, אני בגיל שהילדים שלי כבר גדולים ויש לי יותר זמן להתנדבות ותרומה לקהילה. בגיל 51 הלכתי לקורס חובשים והיום אני פרמדיקית בהשתלמות ומקבלת השראה מאנשים מקסימים שמלמדים אותי נתינה אמיתית מכל הלב. אני מסיימת יום כזה של התנדבות בהיי. מישהו אמר לי שאת מה שאני מקבלת מכאלה ימים אי־אפשר למדוד בכסף או בזמן. עשייה חברתית והירתמות למען האחר הן התרפיה הכי גדולה".

מעין קרת: "מתגעגעת לעולם קצת יותר נאיבי"

מעין קרת, בת 48, מנהלת המרכז לדימוי גוף חיובי. בזוגיות ואם לשניים (מאור, 23, מיכה, 17, ועוד שלושה ילדים מנישואיו הקודמים של בן זוגה). תושבת תל־אביב.
גיל 48: ״אני שמחה להתבגר ואוהבת להתפתח. בן הזוג שלי כל הזמן צוחק עליי בסיטואציות מסוימות: ׳הנה, יש לך פה הזדמנות להתפתח׳. פעם שינויים הפחידו אותי. היום לא מפחיד אותי יותר להשתנות. אני שמחה לקראת גיל 50 ומסקרן אותי לדעת מה יהיה. עכשיו זה הזמן שלי להיות בעשייה כי הילדים שלי גדולים, אבל בגלל המצב במדינה אי־אפשר לדעת אם זה הזמן לקטוף פירות, או להתחיל שוב בניכוש העשבים".
7 צפייה בגלריה
 מעיין קרת
 מעיין קרת
מעיין קרת
(צילומים: עדי אורני, מתוך פרסומת לאיב סאן לורן)

גיל המעבר ושינויי הגוף: ״חם לי יותר מבעבר, אבל אני לא מתעסקת בזה. אני גם לא עושה בוטוקס כהחלטה ולא שום פרוצדורות או טיפולים פולשניים. כן אכפת לי איך אני נראית, אבל התעסקות ביופי ובטיפוח לא מתאימה למי שאני היום. אני לא צובעת את השיער ולא עשיתי שום ניתוח, והציעו לי מלא פעמים לעשות דברים״.
געגוע: ״אני מתגעגעת לעולם קצת יותר נאיבי, עולם שבו אנחנו לא בסכנה קיומית ואני יכולה להתעסק בשאלות אם בא לי לצאת לדייט עם חברים או לטוס לניו־יורק. בא לי להתעסק בדברים כאלה, ולא במה יקרה למדינה, במה עובר על אמהות של חיילים ובבן שלי שצריך להתגייס עוד שנה ויש לו פרופיל 97, כל הפחדים האלה".
עשייה: ״אני עוזרת להמון בנות ובנים וזה עושה לי טוב מאוד. אני מצליחה לגעת באנשים. עכשיו יש לי מיזם חדש, 'מרחב גוף' בשת״פ עם 'מרכז אישי', של סדנאות לדימוי גוף והערכה עצמית לפצועות ופצועי צה״ל של מלחמת 'חרבות ברזל'. הרעיון הוא של ד״ר רוני הלפרין, והוא עלה במסגרת הלימודים שלי בתוכנית 'משיבי רוח' באוניברסיטת תל־אביב למנהיגות בקהילה".

שירז טל: "פתאום עליתי שני קילו. אני?"

שירז טל, בת 49 (תחגוג 50 באוקטובר), יזמית, מלווה אנשים בתהליכי מודעות. אם לשניים (לירם, 17, ניה, 9). תושבת תל־אביב.
גיל 50: "מצד אחד אני לא מבינה את הקשר ביני ובין הגיל הזה. זה מספר שפתאום עומד להגיע. מצד שני, 50 זה גיל סופר־נשי, כיפי ועוצמתי. אני לא חושבת שאי פעם אהבתי את עצמי כמו היום, וזה מקרין מהפנים החוצה. תמיד אמרו לי שבגיל 50-40 יש תובנות, וחשבתי – למה אנשים מקשקשים? זה תירוץ של זקנים - אבל יש בזה משהו. ככל שהשנים עוברות יש בי יותר רכות, פתיחות, הבנה ומודעות, והחיים מתיישבים אט־אט בנוחות ומאפשרים חופש פנימי. זו תחושה מופלאה".
7 צפייה בגלריה
 שירז טל
 שירז טל
שירז טל
(צילום: עדי אורני, שער מגזין ELLE)

גיל המעבר ושינויי הגוף: "רק לאחרונה אני מתחילה להרגיש שהגוף שלי עובר שינויים. זה קצת מלחיץ, כי זה ללכת אל הלא נודע. פתאום עליתי שני קילו. אני? פעם אם לא אכלתי ארוחה אחת הייתי יורדת במשקל, וסוף־סוף לא אומרים לי שאני רזה מדי וזה מבורך. זו עבודה – כל הזמן לקבל את הגיל בכיף ולהפיק ממנו את המקסימום, אבל הקבלה מאפשרת לשינוי להיות חלק ממני".
עשייה: "מהרגע שחזרתי לארץ לפני כ־20 שנה, אני בלמידה תמידית: עולמות של פרחי באך, קואוצ׳ינג, ארומתרפיה. בנוסף, סיימתי עכשיו לימודי קרימינולוגיה בבית ברל, בשביל הנפש. לאחרונה עשיתי קורס מגישי עזרה ראשונה ואני מתחילה קורס פרמדיקים של מד״א. אני בעשייה, אבל היא הורידה ווליום לדברים מדויקים יותר שמיטיבים איתי וממלאים אותי. אני לא במרוץ מטורף אחרי החיים".

יעל רייך: "אמא צדקה"

יעל רייך, בת 52, אמנית ושותפה בעסק משפחתי של גני ילדים. בזוגיות ואם לשני בנים (אמיל, 15, אדם, 12). תושבת יפו. משתקמת בימים אלה מתאונת דרכים.
גיל 52: "אני אוהבת את הגיל הזה. כל התובנות מתחברות. כשהייתי בת 40 הרגשתי עוצמה וכוח מאוד גדולים, ובאתי לאמא שלי ואמרתי, ׳זה גיל מדהים, איך לא סיפרת לי?׳. היא ענתה, ׳חכי שתהיי בת 50, אין לך מושג מה זה׳. היא צדקה! מה שאפשר להגיד על הגיל שלנו זה שכבר נחבטנו כמה פעמים, אבל צמחנו מהקשיים שלנו. כל מה שעברתי: סרטן המעי, תאונת הדרכים, הניתוחים, השיקום שאני עוברת עכשיו, אלה דברים שהצמיחו אותי".
7 צפייה בגלריה
 יעל רייך
 יעל רייך
יעל רייך
(צילום: עדי אורני, שער מגזין ELL)
גיל המעבר ושינויי הגוף: ״יש לי התקפים של ׳חם לי׳ ושל ׳קר לי׳, אבל היה לי את זה גם לפני גיל 50. אין לי גלי חום, אבל אני לוקחת כדורי שינה. לא התמקדתי בשאלות כמו אם יש לי מחזור או אין לי. החיבור לנשיות שלי הוא דרך הקהילה שאני נהנית לאסוף סביבי".
עשייה: ״עד התאונה עשיתי תצוגות אופנה כל שנה. המסלול הוא המקום שלי. עכשיו אני פצועה, אז אני לא יודעת אם אחזור, אבל אני מקווה שכן".

אלונה פרידמן: "המוטיבציה לאימון השתנתה"

אלונה פרדימן, בת 53, מטפלת בפסיכותרפיה גופנית ופוקוסינג. נשואה ואם לחמישה (רוני, 26, דורי, 23, נדב, 22, אורן, 17, גילי, 15). תושבת תל־אביב.
גיל 53: "גיל נהדר, נעים, משחרר. הרבה שנים רוב זמני הוקדש לילדים, וסדר היום הוכתב לפי צורכיהם. אני זוכרת את הפעם הראשונה שהייתי בדרך הביתה וחברה הציעה לי לקפוץ אליה. סובבתי את ההגה, ולא הפסקתי להתפעל מזה שאני פשוט יכולה להחליט ללכת לבקר אותה, בלי לתאם מראש, בלי להזמין בייביסיטר, בלי לדאוג איך יסתדרו בלעדיי".
7 צפייה בגלריה
 אלונה פרדימן
 אלונה פרדימן
אלונה פרדימן
(צילומים: עדי אורני, מנחם עוז)
גיל המעבר ושינויי הגוף: "גיל המעבר הדאיג אותי שנים רבות. הייתי קשובה מאוד לגוף, בניסיון לתפוס אותו בשלבים הראשונים, והייתי במעקב על ידי רופאת הנשים שלי, שאיזנה אותי הורמונלית, ולכן לא הרגשתי תופעות מטרידות שלו. עם הגיל הגיעה גם התובנה שחשוב לתחזק את הגוף. אני מתאמנת הרבה, בשחייה ובמשקולות, כדי לשמור על מסת השריר. המוטיבציה לאימון השתנתה: לאו דווקא להגיע לגוף ביקיני, אלא לשמור עליו שלם ובריא".
עשייה: "בשנים האחרונות מצאתי את הייעוד שלי בטיפול ובעזרה לנשים שנושאות עול רגשי כבד. יש לי קליניקה בתל ברוך צפון ובחרתי לטפל רק בנשים. אני אוהבת נשים ומרגישה שאני מבינה באמת את מה שהן עוברות. העבודה שלי ממלאת אותי משמעות ותחושת ערך. בנוסף, יש לי הרצאה שמספרת על הדרך שעברתי ועל התובנות שאספתי, ואני כותבת סדנאות לנערות ולנשים על דימוי גוף".
הכתבה המלאה מתפרסמת בגיליון "לאשה" החדש, השבוע בדוכנים
7 צפייה בגלריה
  מימין עם כיוון השעון:  אלונה פרידמן, שירז טל, יעל רייך, מעין קרת ומיכאלה ברקו
  מימין עם כיוון השעון:  אלונה פרידמן, שירז טל, יעל רייך, מעין קרת ומיכאלה ברקו
אלונה פרידמן, שירז טל, יעל רייך, מעין קרת ומיכאלה ברקו על שער לאשה
(צילום: עדי אורני, סגנון: הילה ג'רבי)

סגנון: הילה ג'רבי צילום: עדן ברק, איפור: גלית ורטהיים, אילנה פיצ'חדזה, שיער: ליאט בן שמשון, חן כחלון
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button