שלי ורוד. "אני רואה בזה תקופה מוגדרת לחיזוק העצמי"

זהו, מעכשיו אני נגמלת מבנים!

מה פשר טרנד ה־Boy Sober ולמה הפסקה (זמנית) בדייטים יכולה דווקא להיות חיובית? חוקרת המיניות שלי ורוד מסבירה

עודכן:

שלי ורוד, פסיכו־סקסולוגית וחוקרת מיניות, אמא לשתיים, גרה בתל־אביב.
היי שלי, בואי נדבר על טרנד חדש שמדווח עליו לאחרונה: צעירות שהחליטו שהן עושות הפסקה יזומה גם ממין מזדמן וגם ממערכות יחסים. הן קוראות לזה Boy Sober, כלומר פיכחות או גמילה מבנים. מה דעתך על זה?
"קודם כול, אני ממש מחבבת את הכינוי הזה. בדרך כלל, כשרוצים להיגמל ממשהו, מדובר בהתנהגות לא בריאה שהאדם מבקש להפסיק, למשל גמילה מאלכוהול ומסמים או גמילה מהתמכרות למין. במקרה הזה הגמילה נעשית מתוך מקום של העצמה. הנשים הצעירות האלה מבקשות להעצים את עצמן. הן לא רוצות להיות תלויות יותר באדם חיצוני, בבן זוג או בפרטנר מיני, והן מבקשות לקחת פסק זמן נטו לעצמן כדי לבדוק מה הן אוהבות ומה הן רוצות מעצמן ומהחיים".

צילום: shutterstock

נשמע לי כמו דבר חיובי בסך הכול. הרבה מאיתנו עוברות ממערכת יחסים אחת לשנייה ולא עוצרות בכלל כדי לעכל ולעבד את הדברים.
"נכון. קוראים לזה 'מונוגמיה סדרתית'. בהחלט חשוב שתהיה הפסקה יזומה כזאת, שתאפשר לאדם לבדוק מי הוא באמת".
מהי עמדתך בנוגע לגמילה יזומה ממין מזדמן?
"זה טריקי, כי צעירות היום לא מסתכלות על מין מזדמן כעל דבר שלילי אלא כחוויה שמטרתה לחקור את הגוף שלי, להכיר את המיניות שלי, להרשות לעצמי – ערכים שנשים לא אפשרו לעצמן הרבה מאוד שנים. מצד שני, אין ספק שעדיין יש שיפוטיות גדולה מאוד בחברה שלנו כלפי נשים שנהנות ממין מזדמן, בניגוד לגברים שאיש לא יגיד להם דבר. אבל הסיבה לגמילה ממין מזדמן, לדעתי, היא כי הוא מתגלה לא פעם כמעייף. הוא מצריך מהאישה הצעירה לעבוד באפליקציות ולהיתקל לא פעם בחוויה קשה של דחייה".
יש המון תופעות שקשורות בדייטינג ובסטוצים שהן ממש מרוקנות אנרגטית, כמו גוסטינג למשל. זה בהחלט מסביר למה צעירות ירצו לעצור רגע ולנשום בתוך כל הבלגן הזה.
"נכון. חלק מהבחורים באפליקציות ממש מוציאים לך את האנרגיה. הם יכתבו לך הודעות, יחמיאו לך ויחזרו אחרייך, ואז, ברגע האמת, הם ייעלמו. תחושת הדחייה החוזרת הזאת, שנגרמת בגלל דייטים לא מוצלחים או בגלל שאדם נעלם לך מהשיחה או שהוא נעלם אחרי ששכבתם, היא בסוף נורא־נורא מתישה ומחלישה את הערך העצמי. כך שאני מאוד מבינה למה לפנות לתקופת ה־Boy Sober הזאת".
"תחושת הדחייה שנגרמת בגלל דייטים לא מוצלחים או אדם שנעלם אחרי ששכבתם היא נורא מתישה ומחלישה, כך שאני מבינה מאוד למה לפנות לתקופת Boy Sober"
יצא לי לדבר עם נשים שהיו להן סטוצים ואמרו לי, "ידעתי שלא תצא מפה מערכת יחסים, אבל כן ציפיתי שהוא ישלח לי הודעה למחרת ויכיר בכך שהיה לנו ערב נחמד ביחד".
"בדיוק. יחס אנושי, יחס כבן אדם לבן אדם. איך ייתכן שגם אינטימיות נהייתה כזאת זולה? זה הורג אותי. בואי נעשה סקס ולמחרת את לא קיימת. זאת תחושה נוראית. זה לא אנושי בעיניי".
אז היית אומרת שהגמילה קורית מראש גם בגלל מה שקורה באפליקציות?
"אני בטוחה שכן. זה מתיש מאוד, והרבה פעמים הפנטזיה והאידיאליזציה שלנו נכנסות לשם. אני מתכוננת נפשית לכך שאני אפגוש את הבחור שדיברתי איתו המון בעולם הווירטואלי, ופתאום כל מה שדמיינתי שיהיה ויקרה - צונח. כלומר, האישה מגיעה לדייט ומגלה שכל מה שהיא חשבה שונה מאוד מהמציאות ומאיך שהבחור שמולה נראה ומתנהג, ואז נוצרת אכזבה גדולה מאוד. לכן אני מבינה למה זה נעשה טרנד. זאת כאילו התרופה החדשה לתקופות כאלה.
"בכלל, יש בעולם הווירטואלי של האפליקציות המון רעות חולות, למשל מיקבול – התחושה האיומה הזאת שכרגע הבחור שהיה לנו מאץ' איתו מדבר עם כמה נשים במקביל, בזמן שאנחנו מחכות שהוא יעשה טובה ויענה לנו. כל הדברים האלה ממש מייצרים אצלנו בעיה בביטחון ובערך העצמי, עד שהצעירות פשוט אומרות: 'די, אני עושה הפסקה, אני נחה, אני מתרכזת בעצמי עכשיו, בדברים שאני אוהבת'. אני רואה בזה תקופה מוגדרת לחיזוק העצמי. הן לא ויתרו על הרומנטיקה, הן בסך הכול רוצות הפסקה יזומה כדי לחזור לעולם הדייטינג עם יותר מסוגלות ויותר כוחות נפשיים".
סקס טיפ: "תקופה ללא דייטים היא הזדמנות מעולה לענג את עצמך ולהכיר את עצמך טוב יותר".
פורסם לראשונה: 07:57, 04.08.24
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button